Volvon Xenon-valot

mitä eroa niissä on tavallisiin ajovaloihin verrattuna?
Ilmoita


No onhan ne paljon tehokkaammat - eli näet pimeässä paremmin....
Ilmoita
erilaiset umpiot ja polttimot ja vähän enemmän valoa,ei niissä sen enempää eroa ole,eikö volvomiehelle itselleen tullut mieleen mitä eroja vois olla
3 VASTAUSTA:
KYSYIN TÄTÄ SITÄ VARTEN, ETTÄ TIETÄISIN KANNATTAAKO XENON VALOISTA MAKSAA LISÄHINTAA KUN OSTAA VOLVON! ELIKÄ ONKO NORMAALEILLA VOLVON VALOILLA JA VOLVON XENON-VALOILLA OLEELLINEN ERO VAI ONKO SE ERO VAIN NÄENNÄINEN!?
vanha volvomies kirjoitti:
KYSYIN TÄTÄ SITÄ VARTEN, ETTÄ TIETÄISIN KANNATTAAKO XENON VALOISTA MAKSAA LISÄHINTAA KUN OSTAA VOLVON! ELIKÄ ONKO NORMAALEILLA VOLVON VALOILLA JA VOLVON XENON-VALOILLA OLEELLINEN ERO VAI ONKO SE ERO VAIN NÄENNÄINEN!?
Kyllä on iso ero ja kukin miettiköön paljonko siitä haluaa maksaa.
Itsellä on nuo xenonit jotka tulevat momentum paketin yhteydessä muiden herkkujen yhteydessä.
Suosittelen
vanha volvomies kirjoitti:
KYSYIN TÄTÄ SITÄ VARTEN, ETTÄ TIETÄISIN KANNATTAAKO XENON VALOISTA MAKSAA LISÄHINTAA KUN OSTAA VOLVON! ELIKÄ ONKO NORMAALEILLA VOLVON VALOILLA JA VOLVON XENON-VALOILLA OLEELLINEN ERO VAI ONKO SE ERO VAIN NÄENNÄINEN!?
Riippuu siitä missä ajaa? Jos pörrää taajamassa ja vilkkaassa liikenteessä on xenonien paremmista lähivaloista hyötyä. Jos tarvii kaukovaloja, niitä saa paljon halvemmalla ja etenkin hirveän paljon parempia jälkiasennuksena.

Meillä viimeksi uutta volvoa tilatessa jätettiin xenonit ostamatta, kun ei niistäkään kaukovaloiksi ole ja lisävalot joutuu asentamaan joka tapauksessa. Jos asuisin etelärannikolla, olisin varmaan valinnut toisin. Nykyisessä autossani on xenonit ja niiden rinnalla lisävaloxenonit tai nykyisemmin LEDit, koska autotehtaasta ei minulle sopivia kaukovaloja myydä.
+Lisää kommentti
Ensinnäkin niissä tietysti on enemmän valotehoa kuin halogeeneissa. Isompi ero on kuitenkin se, että xenoneilla valokuvion raja on tarkempi. Tämä taas tarkoittaa sitä, että Xenonit pesevät halogeenit mennen tullen juuri pahimmissa olosuhteissa: sumussa, sateessa ja lumisateessa ei tule hajavalon heijastuksia jolloin näkyvyys on paljon parempi.

Xenoneihin tottuneena en kyllä enää halogeeneihin vaihtaisi.
Ilmoita
että ovat aivan haistav***n investointi. Itsellä kärähti toinen ajovalo - 150 e polttimo ja tunnin vaihtotyö 77 e merkkiliikkeessä. Jaa miksi viedä merkkiliikkeeseen? No siksi kun tuli aikanaan tehtyä huoltosopimus, jonka piikkiin tämäkin sitten meni, vaikka "polttimoita ei vaihdeta huoltojen välillä". Vaihtoivat tietysti vain palaneen, ja nyt on selvä kirkkausero ajovalojen välillä. Xenonien teho hiipuu salakavalasti, vaihtaa pitäisi 2-3 vuoden välein ja hinnat tuota luokkaa. Valoteho ei todellakaan ole merkittävästi parempi hyviin halogeeneihin verrattuna (ainakaan Volvossa). En ottaisi varusteeksi enää jos eivät tulisi jossain varustepaketissa muun, tarpeellisemman sälän ohessa. Sumuvalot kuuluu muuten samoihin turhakkeisiin.
7 VASTAUSTA:
Höpö höpö - älä tule Tojotero tänne provoilemaan, kun et selvästikään tiedä asiasta yhtään mitään....
Volvo mainostaa Xenonien antavan 230 % enemmän valoa halgeeniin verrattuna, jos tuosta toteutuu edes puolet niin eron on huomattava. Itse en luopuisi xenoneista, kun olen niihin tuttunut. Samanlailla ihmiset kiukuttelivat aikoinaan ilmastoinnin kanssa kun huolto maksaa, mutta eivät enään luopuisi tuosta "turhasta" pakastimesta millän hinnalla. Ainahan voi itse vaihtaa polttimon.
Sumuvaloita sentään olen samaa mieltä. Ihmiset ajaa pienälläkin lumisateella sumarit päällä, vaikka ne ei valaise kuin muutaman metrin keulasta eteenpäin ja antaa uskoa, että ne jotensakkin parantaisi näkyvyyttä.
Toojoooo kirjoitti:
Höpö höpö - älä tule Tojotero tänne provoilemaan, kun et selvästikään tiedä asiasta yhtään mitään....
että viides vuosi pyörähti alulle noilla ylimainostetuilla xenoneilla varustetulla Volvolla. Edellinen 02-malli oli halovaloilla, joten vertailupohjaa on. Nimimerkki Toojoooo omaa kyllä selvänäkijän lahjoja, sillä seuraava ajokki on todennäköisesti Toyota Avensis tai joku muu nousevan auringon maan tuote. Ei tarvitse kylmä rinki perseen alla miettiä mikä paikka seuraavaksi laukeaa ja montako tonnia siihen menee.
Halogeenni kirjoitti:
Volvo mainostaa Xenonien antavan 230 % enemmän valoa halgeeniin verrattuna, jos tuosta toteutuu edes puolet niin eron on huomattava. Itse en luopuisi xenoneista, kun olen niihin tuttunut. Samanlailla ihmiset kiukuttelivat aikoinaan ilmastoinnin kanssa kun huolto maksaa, mutta eivät enään luopuisi tuosta "turhasta" pakastimesta millän hinnalla. Ainahan voi itse vaihtaa polttimon.
Sumuvaloita sentään olen samaa mieltä. Ihmiset ajaa pienälläkin lumisateella sumarit päällä, vaikka ne ei valaise kuin muutaman metrin keulasta eteenpäin ja antaa uskoa, että ne jotensakkin parantaisi näkyvyyttä.
luotettavia juu. Kyllä tuo tietoisuus siitä että on rastittanut lisävarustelistalta n. 1000 e arvoiset xenonit saa ne tuntumaan tehokkaalta. Mitä tuohon itsevaihtoon tulee, niin Volvon ohjekirjassa lukee sanatarkasti:

"Bi-ksenon -valonheittimillä varustetuissa autoissa pitää kaikki valonheittimiin kohdistuvat työt teettää valtuutetulla Volvo-huoltokorjaamolla. Bi-ksenonvalonheittimet edellyttävät erityistä varovaisuutta, koska ne on varustettu suurjännitelaitteella"

Kehottaisin kotikäteviä jättämään vaihtopuuhat; tienpäällä tulee aivan tarpeeksi vastaan noita joilla valot on päin helvettiä. Tietysti tuo ohjekirjan kohta (varsinkin saksankielisenä) menee helposti ohi.
on niin kirjoitti:
että viides vuosi pyörähti alulle noilla ylimainostetuilla xenoneilla varustetulla Volvolla. Edellinen 02-malli oli halovaloilla, joten vertailupohjaa on. Nimimerkki Toojoooo omaa kyllä selvänäkijän lahjoja, sillä seuraava ajokki on todennäköisesti Toyota Avensis tai joku muu nousevan auringon maan tuote. Ei tarvitse kylmä rinki perseen alla miettiä mikä paikka seuraavaksi laukeaa ja montako tonnia siihen menee.
Olet nolo valittaja jolle sopii toyota oikein hyvin, pääset marmattamaan muille papoille huoltotiskillä.
on niin kirjoitti:
luotettavia juu. Kyllä tuo tietoisuus siitä että on rastittanut lisävarustelistalta n. 1000 e arvoiset xenonit saa ne tuntumaan tehokkaalta. Mitä tuohon itsevaihtoon tulee, niin Volvon ohjekirjassa lukee sanatarkasti:

"Bi-ksenon -valonheittimillä varustetuissa autoissa pitää kaikki valonheittimiin kohdistuvat työt teettää valtuutetulla Volvo-huoltokorjaamolla. Bi-ksenonvalonheittimet edellyttävät erityistä varovaisuutta, koska ne on varustettu suurjännitelaitteella"

Kehottaisin kotikäteviä jättämään vaihtopuuhat; tienpäällä tulee aivan tarpeeksi vastaan noita joilla valot on päin helvettiä. Tietysti tuo ohjekirjan kohta (varsinkin saksankielisenä) menee helposti ohi.
Ei nyt sentään masennuta, vaikka Volvon ohjekirja kehottaakin polttimon vaihtoon merkkiliikkeeseen, joka laskuttaa olemattomasta työstä prinsessan, puoli valtakuntaa ja kuninkaan lunnaat.

Edelliseen xenonvaloautooni ostin uudet polttimot ekana syksynä ja laitoin vanhat toimivat talteen. Sen jälkeen vaihdoin jossain vaiheessa kevättä auton ohi kulkiessani vanhat polttimot kesällä huomiovaloina loppuun poltettavaksi ja syksyllä taas vähemmän käyttötunteja nähneet takaisin.

Ei se polttimon vaihtoa kummempi operaatio ole, eikä tunnetun valmistajan laadukkaat polttimotkaan maksa enää kuin kymppejä.
E220_CDI kirjoitti:
Ei nyt sentään masennuta, vaikka Volvon ohjekirja kehottaakin polttimon vaihtoon merkkiliikkeeseen, joka laskuttaa olemattomasta työstä prinsessan, puoli valtakuntaa ja kuninkaan lunnaat.

Edelliseen xenonvaloautooni ostin uudet polttimot ekana syksynä ja laitoin vanhat toimivat talteen. Sen jälkeen vaihdoin jossain vaiheessa kevättä auton ohi kulkiessani vanhat polttimot kesällä huomiovaloina loppuun poltettavaksi ja syksyllä taas vähemmän käyttötunteja nähneet takaisin.

Ei se polttimon vaihtoa kummempi operaatio ole, eikä tunnetun valmistajan laadukkaat polttimotkaan maksa enää kuin kymppejä.
> Edelliseen xenonvaloautooni ostin uudet polttimot ekana syksynä ja laitoin vanhat toimivat talteen. Sen jälkeen vaihdoin jossain vaiheessa kevättä auton ohi kulkiessani vanhat polttimot kesällä huomiovaloina loppuun poltettavaksi ja syksyllä taas vähemmän käyttötunteja nähneet takaisin.

Jos auto on mallia, missä saa valot pois päältä koneen käydessä, ziljoona kertaa fiksumpi ratkaisu on laittaa keulalle päiväajovalot. Säästyy niitä mittarivalo- ym. polttimoitakin, jotka voivat olla jokseenkin veemäisiä vaihdella.
+Lisää kommentti
miten volvo s40 2004 malliin normaali pitkiin valoihin kannattaias laittaa xwnon valot auttakaa..........
1 VASTAUS:
ei mitenkään.
+Lisää kommentti
Xenon valot ovat hintansa väärtit ja kestävät pitkään.
Ilmoita
Höpö höpö, kun vaihtaa puoilivaloille, niin ihmisen silmän näkökyky härärässä puolittuu samantien jos käyttää xenoneita, hyöty mitätöityy samantien, mitä kirkaammasta vaihdetaan hämärämpään, siis turha hyöty.
2 VASTAUSTA:
Ja kun ajaa ilman valoja, niin näkee kaikein parhaiten.
Onko poika ajellut Volvolla jossa on orkkikikset xenonit, ei taida olla?
Bi-xenon lähi- ja kaukovalon tekee sama polttimo samalla täydellä teholla.
+Lisää kommentti
Xenonit lähennä häikäisee vastaantulijan, eipä juuri muuta aivan turhia. Autoa ei kumminkan pysty maantienopeudessa pysäyttämään yhtään sen nopeammin, normaaleilla valoilla näkee juuri sen mitä tarvitsee, vain sokeat ajaa xenoneilla. Tekniikan maailman testin mukaan esim. uudessa testatussa volvos60 ssä oli tosi huonot xenon valot, epäiltiin tehdavikaa, joten ei ne aina niin hyvät ole kuin luullaan, vanhemmiten ne ovat tosi surkeat ja hajoavat herkästi.
Ilmoita
hups taisin puhua aivan puppua
Ilmoita
Eikös uusissa autoissa ala oleen pian ledivalot pikkuhiljaa vakiona, yhdessä tavisautossakin pian on sellaset vakiona, unohtakaa vanhanaikaiset Xenoinit.

"Espanjalainen Leon on ensimmäinen normaalin hinta- ja kokoluokan auto, jonka lähi- ja kaukovalot on toteutettu led-tekniikalla.

Lähivalot muodostuvat kuudesta led-moduulista ja pitkät valot kolmesta. Kaukovaloilla ajettaessa myös lähivaloledit palavat. Päävalojen ympärillä ovat nykymuodin mukaiset led-huomiovalo- ja vilkkunauhat.

Led-valot antavat vielä ksenonvaloakin vaaleampaa valoa, ja ledien energiantarve on erittäin pieni. Led-valojen käyttöiäksi on luvattu auton ikä"
1 VASTAUS:
Xenonilla on edelleen hyvät puolensa, kuten helppo ja halpa polttimon vaihto, mahdollisuus valita mieleinen värilämpötila ja silmille lempeä lisäkaukovalon hidas syttyminen auton omien bi-xenonien rinnalle.

LEDeilläkin voisi tehdä hyvät valot, mutta autotehtaat eivät halua, vaan kikkailevat vain valojen muodolla ja muilla muotijutuilla. Silti 5 luksin käyrä yltää vain hädin tuskin 150 metriin. Halvatkin tarvikevalot tuplaavat tuon lukeman vielä 200 metrissä.
+Lisää kommentti
Hella on tehnyt myös LED tekniikkaan perustuvat etuvalot.
Valaisuteho ON samaa luokkaa kuin tänään parhaissa Xenon valoissa. Taitaa Xenonit jää vain välivaiheeksi
2 VASTAUSTA:
Huvittavaa tää keskustelu täällä. Voin iha rehellisesti kertoo että Xenonit ei oo tehty siihen että viiään näkö vastaantulijalta, minkätakia nykyään ammattikuskit käyttää xenonvaloja? varmaan sentakia että nettipalstoilla saa käydä vähävaraset kia kuskit kateudesta vihreenä haukkumassa xenoneita. Ne jotka väittää että xenonit on turhat ni saattaa olla ehkä "hieman" väärässä. Itellä oli ennen h7 nykyään xenon. Enkä luovu ikinä jos ei jotain mullistavaa tule vastaan. Eli jos ei oo paalusta pula ni IHMEESSÄ XENONIT. Kaiken hyvän lisäks xenonit keulalla nostaa auton arvoa ja keulan ulkonäköä. Faktaa se vaan on et xenonit on paremmat. Ja jos jollekki on ongelma jokatoinen vuos heittää satanen pari xenoneihin ni kannattaa unohtaa koko auton hankinta. LED tekniikka varmaan kans iha ok. Pystyykö joku vielä väittämään nykypäivänä että halogen on fiksumpi ratkasu ku xenon ??
niinpäniin kirjoitti:
Huvittavaa tää keskustelu täällä. Voin iha rehellisesti kertoo että Xenonit ei oo tehty siihen että viiään näkö vastaantulijalta, minkätakia nykyään ammattikuskit käyttää xenonvaloja? varmaan sentakia että nettipalstoilla saa käydä vähävaraset kia kuskit kateudesta vihreenä haukkumassa xenoneita. Ne jotka väittää että xenonit on turhat ni saattaa olla ehkä "hieman" väärässä. Itellä oli ennen h7 nykyään xenon. Enkä luovu ikinä jos ei jotain mullistavaa tule vastaan. Eli jos ei oo paalusta pula ni IHMEESSÄ XENONIT. Kaiken hyvän lisäks xenonit keulalla nostaa auton arvoa ja keulan ulkonäköä. Faktaa se vaan on et xenonit on paremmat. Ja jos jollekki on ongelma jokatoinen vuos heittää satanen pari xenoneihin ni kannattaa unohtaa koko auton hankinta. LED tekniikka varmaan kans iha ok. Pystyykö joku vielä väittämään nykypäivänä että halogen on fiksumpi ratkasu ku xenon ??
Riippuu tilanteesta. Rouvan Volvoon valitsimme tietoisesti halogeenit paremman kaukovalon vuoksi, koska se on meidän käytössämme tärkeä. Volvon Bi-xenon + H7 on auton vakiovaloksi asiallinen, mutta kunnon kaukovalo siitäkin puuttuu.

Työkaverin xenon-volvon kanssa kävimme mittasuoralla vertaamassa, eikä kaduta valinta yhtään. Xenonvolvo tekee kauniin valkoisen terävän kiilan gien suuntaa. Sitten kun vaihdetaan parkeille ja sytytetään samalle suoralle rinnalle pysäköidyn halogeenivolvon kaukovalot Bosch Touring 190 lisävaloin, avautuu valaistua matkaa pari tolpanväliä lisää ja selkeästi leveämmälle tien sivuille ojien taaksekin.

Lähivalot tehdään LEDeillä tai xenoneilla, mutta hyvän kaukovalon voi rakentaa monellakin tavalla. Paitsi jos meni tilaamaan volvoonsa xenonit, joiden rinnalla olevat halogeenikaukovalot täyttävät kaukovalojen maksimimäärän, eikä oikeita kaukovaloja saa enää laillisesti asentaa sammuttamatta auton omista valoista jotain vaihtokytkimellä.
+Lisää kommentti
Kuulemma ku vaihtaa uudet umpiot autoon pääsee lähes Xenonien tasolle, ei tosin kaikkien automerkkien kanssa päde. Monissa uusissa autoissa on sisäsyntyisesti huonot valot jo alkujaan.
4 VASTAUSTA:
Kuulemma joulupukkikin on olemassa? Joten kyllä varmasti xenonin valotehon saa pelkät umpiot vaihtamalla. Samalla voisi kiillottaa umpion lasipinnan niin sit olis varmaan tehoo jo tuplasti. Saati sitten, jos oikeesti releistäs ne vanhan hehkulangat niin varmaan 50x xenonteho. Tein itse ja säästin!
219+219247219+ kirjoitti:
Kuulemma joulupukkikin on olemassa? Joten kyllä varmasti xenonin valotehon saa pelkät umpiot vaihtamalla. Samalla voisi kiillottaa umpion lasipinnan niin sit olis varmaan tehoo jo tuplasti. Saati sitten, jos oikeesti releistäs ne vanhan hehkulangat niin varmaan 50x xenonteho. Tein itse ja säästin!
Parahin matemaatikko, oikein hyviä ovat nuokin konstiti, mutta parhainpaan tulokseen päästään kun, lisätään hehkulanka-polttimoihin ylimääräiset hehkulangat / poltin. Näin polttimon valoteho tuplaantuu vähintäänkin kaksinkertaiseksi normaaliin verrattuna. Ja vielä huomautus led-valoista: Led valot eivät näy talvella, koska lumi ei sula vaan jäätyy valonheittimien päälle. Myös pakkasella ledit himmenevät käyttökelvottmiksi, joten ledeillä ei ole virkaa Pohjois-Euroopassa.
> Kuulemma ku vaihtaa uudet umpiot autoon pääsee lähes Xenonien tasolle, ei tosin kaikkien automerkkien kanssa päde.

Kuulemma.

Saahan sitä toivoa. H7 polttimot antavat speksien mukaan 1650 lm valovirran. Joku halpispaska H4 lähivalo lie 1000 lm luokkaa ja kaukovalo sitten 1500 lm tjsp. 35 W xenon noin 3000 lm ja 25 W max. 2000 lm.

Tietysti kaiken voi pilata huonolla valoumpioiden suunnittelulla ja valot voivat vanhassa autossa olla huonot myös umpioiden heijastinpintojen likaantumisen tai hapettumisen vuoksi. Tällöin oikea korjaus on uudet umpiot, mutta nuukapetterit tietty tunkee näihin laittomia 100 W halogeenipolttimoita, kiinanxenoneita tai led-muunnossarjoja -> jos romuista valoa ulos tulee, niin suuntaus voi olla pääasiassa vastaantulijan silmiin.

35 W xenonpolttimo antaa siis noin 2x valotehon halogeenilähivaloon verrattuna. Käytännössä tämä näkyy niin, että valoa on mahdollista "tuhlata" myös tien penkkojen valaisuuun. Halogeenivaloissa keila tuppaa olemaan harmillisen kapea eikä linssitekniikalla tehdyistä valoista lähde lainkaan hajavaloa. Tällaisessa autossa ns. kulmavalot ovat todellakin hyödyllinen varuste, xenonvalojen parina taas tarpeeton. Nimim. kokemusta on.

Xenonien heikko kohta on kaukovalo. Ainakin verrattaessa ns. nelivalohalogeeniin, jossa lähivalot palavat samanaikaisesti kaukovalojen kanssa. Nelivalon valovirta on niukasti suurempi kuin kaksoisxenonilla (kaksois tarkoittaa tässä, että lähi- ja kaukovalo tulee samasta umpiosta/linssisysteemistä, kaukovalolla vain valon yläreunan rajaus poistetaan). Kaksoisxenonin optiikka on suunniteltu lähivalon ehdoilla ja kaukovalon lisäarvo (lue kantama) on aika onneton. Tyypillistä on, että lähivalo kantaa 80-100 m (vrt. halogeenit jossain 60 m luokassa ja keila usein onnettoman kapea), mutta kaksoisxenonin kaukovalon kantama onkin vaatimattomat 130 m.

25 W xenon toki vieläkin kehnompi, lähivalo ei kauheasti halogeenivaloja parempi ja kaukovalo täysi vitsi. Tästäkin nyt kokemusta.

Mutta ja tämä on iso mutta. Jos lähivalo on hyvä, mutta kaukovalo heikko, tilanteen voi korjata lisäkaukovaloilla. Harmillisesti taannoin käytetty ratkaisu; kaksoisxenon + halogeenikaukovalo sen rinnalla (kantamaa lisäämässä) on muuttunut äärimmäisen harvinaiseksi. Onneksi nykyään saa varsin näppärän kokoisia led-lisäkaukovaloja.

Jos lähivalo on paska, tilanteelle ei voi mitään. Huono lähivalo + tehokas kaukovalo on ihan mahdoton yhdistelmä. Kun kaukovalot joutuu vastaantulijan vuoksi tiputtamaan pois, ei moneen sekuntiin näe yhtään mitään.

BTW monessa "kansanmallin" autossa led -lähivalo on hyvä, mutta kaukovalo täysi vitsi. Mutta kansa näitä haluaa, kun led on uusinta tekniikkaa ja sehän tarkoittaa, että se on parempaa.

Toki vieläkin huonommin voisi asiat olla. Uusin kotkotus on kaksoishalogeeni eli lähi+kaukovalo samasta, 1-lankaisesta, halogeenipolttimosta.
Niksi-Pirger kirjoitti:
Parahin matemaatikko, oikein hyviä ovat nuokin konstiti, mutta parhainpaan tulokseen päästään kun, lisätään hehkulanka-polttimoihin ylimääräiset hehkulangat / poltin. Näin polttimon valoteho tuplaantuu vähintäänkin kaksinkertaiseksi normaaliin verrattuna. Ja vielä huomautus led-valoista: Led valot eivät näy talvella, koska lumi ei sula vaan jäätyy valonheittimien päälle. Myös pakkasella ledit himmenevät käyttökelvottmiksi, joten ledeillä ei ole virkaa Pohjois-Euroopassa.
> Myös pakkasella ledit himmenevät käyttökelvottmiksi, joten ledeillä ei ole virkaa Pohjois-Euroopassa.

Tainnut jäädä energiansäästölampun (loisteputki) ja ledin ero jossain määrin hämäräksi ;-D
+Lisää kommentti
Monissa uusissa autoissa on sisäsyntyisesti huonot xenonit jo alkujaan. Jos osaa valittaa niin maahantuoja korjaa ne takuuseen.
5 VASTAUSTA:
Kävi hyvää tuuria kun pimeni S60 -04 toinen xenoni eilen kellon ollessa n.14. Hyvää tuuria siinä mielessä että taisin säästää n. 400€ kun en kerenny Volvolle vaihdattamaan polttimoita kun huolto menee tuohon aikaan kiinni. Huoltokirjassa on polttimon tyyppi ja varoitus että ei saa itse vaihtaa vaan valtuutetulla huollolla pitää vaihdattaa.
Otin kuitenkin tarvikeliikkeeseen yhteyttä, ja yllätys, löytyi ko poltinta karvaa vaille 60€ 2kpl. Otin vielä riskin ja vaihdoin itse, ei mitään ongelmaa, ei käynyt mitään varoituksesta huolimatta. Aikaa kului ensikertalaiselta (tässä autossa) n. 20min josta suurin osa työvalon virittämiseen ja muutaman piuhanipun ja yhden letkun virittelyyn pois toimenpiteen edestä. Helppo homma.
ei tarvi auttaa kirjoitti:
Kävi hyvää tuuria kun pimeni S60 -04 toinen xenoni eilen kellon ollessa n.14. Hyvää tuuria siinä mielessä että taisin säästää n. 400€ kun en kerenny Volvolle vaihdattamaan polttimoita kun huolto menee tuohon aikaan kiinni. Huoltokirjassa on polttimon tyyppi ja varoitus että ei saa itse vaihtaa vaan valtuutetulla huollolla pitää vaihdattaa.
Otin kuitenkin tarvikeliikkeeseen yhteyttä, ja yllätys, löytyi ko poltinta karvaa vaille 60€ 2kpl. Otin vielä riskin ja vaihdoin itse, ei mitään ongelmaa, ei käynyt mitään varoituksesta huolimatta. Aikaa kului ensikertalaiselta (tässä autossa) n. 20min josta suurin osa työvalon virittämiseen ja muutaman piuhanipun ja yhden letkun virittelyyn pois toimenpiteen edestä. Helppo homma.
Ei jumakauta mikä veto! 2 xenonpolttimoa 60€, kuolen huutonauruun! Eli 30e kpl... Ha ha ha. Kerro mikä polttimo ja mikä liike? Ja laita kuitti meille nähtäväksi. Mutta ymmärrän kyllä, mahdotonta sinun on mitään tähän vastata. koska shaibasi haisee tänne asti. Buahaa!!!!
varaosakauppias kirjoitti:
Ei jumakauta mikä veto! 2 xenonpolttimoa 60€, kuolen huutonauruun! Eli 30e kpl... Ha ha ha. Kerro mikä polttimo ja mikä liike? Ja laita kuitti meille nähtäväksi. Mutta ymmärrän kyllä, mahdotonta sinun on mitään tähän vastata. koska shaibasi haisee tänne asti. Buahaa!!!!
http://www.euro1supply.com/xenon-valot-xenon-polttimot-c-2654_2710_2842.html?language=fi
http://www.xenonkauppa.fi/epages/Kaupat.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/Xenon/Categories/Polttimot
http://www.erikoistekniikka.fi/tuotteet/xenon-muutossarjat/xenon-polttimot/104/
Biltema,motonet....jnejne
Ei se oo tyhmä j.. kirjoitti:
Euro1supply.comista on satoja valituksia eri foorumeilla.Ei lähetetä,ei vastata,vaikka kuinka kysyt..eli vältä firmaa kaikin tavoin,vaikka sivut kuinka houkuttelevat...ja jos ostit,toivottavasti ostit PayPalilla,koska voit perua tilauksesi PayPalin kautta,jota myyjän on pakko kuunnella ja saat jopa rahasi takaisin.
Tämä varmaankin edellyttää sitä,ettei myyjä ole vielä ilmoittanut lähettäneensä ostoksiasi....mikä on erittäin epätodennäköistä.
Onnea vaan kaikilla euro1-shoppareille,tulette nimittäin tarvitsemaan sitä.
Ei se oo tyhmä j.. kirjoitti:
Haluaisin edelleen kuulla sen tarvikeliikkeen mihin ao. oli ollut asiassa yhteydessä ja saanut tuikut kertomaansa hintaan..
+Lisää kommentti
nassesedän valinta oli se mistä minä ostin polttimot
Ilmoita
kannattaa tilata suoraan Kiinasta. Saa sellaisilla kannoilla kuin haluaa. Ja hyvin häikäisee eikä montaa euroa maksa. Siellä ne osaa ja tekevät näppärästi kaikkea mitä täällä tarvitaan. Aika paljon sellaistakin mitä ei ole osattu edes toivoa.
Ilmoita

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Volvon Xenon-valot

mitä eroa niissä on tavallisiin ajovaloihin verrattuna?

5000 merkkiä jäljellä

Rekisteröidy, jos haluat käyttää nimimerkkiä.

Peruuta