Poika tai tyttö oireet alkuraskaudessa ;-)

kumpi masussa

Siis teille jotka nyt tiedätte kumpaa odotatte, oliko teillä ihan alkumetreillä "tyypillisiä" tyttö tai poikaoireita mitkö täsmäsivät kun saitte tietää sukupuolesta?
Itseä kovasti kiinnostaa kumpi mahtaisi olla tulossa ja tykkäisin arvuutella jos kertoisitte omista oireistanne ja kumpaan sukupuoleen ne viittasivat :) Ja juu, ymmärrän että tämä on ihan hassuttelua vaan, mutta silti :)

Kiitos :)

28

12253

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ,,,,,,,,,,,

Alkumetreistä en tiedä mutta myöhemmin kokemus on että tytöt peuhaavat ja kääntyilevät enemmän. Voi johtua että pojat ovat isompia, eivät mahdu.

• .......

Eivät pojat välttämättä ole isompia.. Kyllä meillä on poika ollut pienempi ja tyttö isompi.. Yleensä esikoinen on aina pienempi ja seuraavat isompia.. Ei aina, tiedän.. Mutta ei kyllä pojat isompiakaan ole.. Geenit yms siihen myös vaikuttavat!

• näinmeillä,,
        ....... kirjoitti:

Eivät pojat välttämättä ole isompia.. Kyllä meillä on poika ollut pienempi ja tyttö isompi.. Yleensä esikoinen on aina pienempi ja seuraavat isompia.. Ei aina, tiedän.. Mutta ei kyllä pojat isompiakaan ole.. Geenit yms siihen myös vaikuttavat!

POIKA:
        rv 6 phv alkoi, jatkui aamusta iltaan rv 16 siitä lähtien aamuphv.tä pelkästään jatkuu edelleen (nyt rv 34)

päänsärkyä alussa

ensiodottaja, liikkeet tuntu rv 16, kovasti liikkuu ja potki alussa!

pieni pallo maha edessä (ei turvotuksia tai muita leviämiä ;) )

ei myöskään närästystä ole ollut niinkuin monilla, ja yleensä he ovat odottaneet tyttöä.

siinä jotain, niin ja se linea negra on tisseihin asti. eipä noista nut kukaan voi varmaks tietää mut ompahan jotain ja tiedän ite et niiä oli kiv alussa tietää ja kysellä ;)

• 40+2
        näinmeillä,, kirjoitti:

POIKA:
        rv 6 phv alkoi, jatkui aamusta iltaan rv 16 siitä lähtien aamuphv.tä pelkästään jatkuu edelleen (nyt rv 34)

päänsärkyä alussa

ensiodottaja, liikkeet tuntu rv 16, kovasti liikkuu ja potki alussa!

pieni pallo maha edessä (ei turvotuksia tai muita leviämiä ;) )

ei myöskään närästystä ole ollut niinkuin monilla, ja yleensä he ovat odottaneet tyttöä.

siinä jotain, niin ja se linea negra on tisseihin asti. eipä noista nut kukaan voi varmaks tietää mut ompahan jotain ja tiedän ite et niiä oli kiv alussa tietää ja kysellä ;)

Itsellä nyt toinen raskaus ja toinen poika tulossa. Molemmat odotusajat olleet täysin erilaisia, ekalta pahoinvointi kohtalaista nyt aivan kamalaa, ekalta ei kovin nopeaa painonnousua ym turvotuksia nyt rinnat paisu heti kun menkat oli myöhässä ja paino nousi valtavaa vauhtia mutta on nyt lopuksi tasaantunut. Hieman vatsa on nyt pyöreämpi, ekalta täydellinen "poikamaha", piipula eteenpäin. Ekalta söin terveellisesti nyt on maistuneet myös herkut. Alussa itsekin hieman ajatteli että tyttö voisi olla tulossa kun oireet oli erilaiset ja voimakkaammat, edelleen moni ulkopuolinen haluaa uskoa täysin että tyttö siellä on, no itselle asia selvisi rakenneultrassa. Niin ja ekalta oli jo reilun 10viikon paikkeilla varma tunne että poika siellä on, nyt ei missään vaiheessa ole tuntunut miltään.

Sama se, kaikki on kuitenkin mennyt loppujen lopuksi hyvin, viikkoja nyt 40 2 että hermot alkaa jo mennä, tahtois päästä synnyttään...

• bumblebeeee
        40+2 kirjoitti:

Itsellä nyt toinen raskaus ja toinen poika tulossa. Molemmat odotusajat olleet täysin erilaisia, ekalta pahoinvointi kohtalaista nyt aivan kamalaa, ekalta ei kovin nopeaa painonnousua ym turvotuksia nyt rinnat paisu heti kun menkat oli myöhässä ja paino nousi valtavaa vauhtia mutta on nyt lopuksi tasaantunut. Hieman vatsa on nyt pyöreämpi, ekalta täydellinen "poikamaha", piipula eteenpäin. Ekalta söin terveellisesti nyt on maistuneet myös herkut. Alussa itsekin hieman ajatteli että tyttö voisi olla tulossa kun oireet oli erilaiset ja voimakkaammat, edelleen moni ulkopuolinen haluaa uskoa täysin että tyttö siellä on, no itselle asia selvisi rakenneultrassa. Niin ja ekalta oli jo reilun 10viikon paikkeilla varma tunne että poika siellä on, nyt ei missään vaiheessa ole tuntunut miltään.

Sama se, kaikki on kuitenkin mennyt loppujen lopuksi hyvin, viikkoja nyt 40 2 että hermot alkaa jo mennä, tahtois päästä synnyttään...

sydämen sykkeestä sen voi päätellä..tytöillä lyö nopeammin kuin pojilla.Meidän pojulla oli koko raskauden ajan sykkeet 130-160 ja kaverilla kun on tyttöjä niin 150-180..
        meillä myös tosi pieni poika vaikka yliaikaisena syntyi,painoi vaan 3kg

• Joopa joo
        bumblebeeee kirjoitti:

sydämen sykkeestä sen voi päätellä..tytöillä lyö nopeammin kuin pojilla.Meidän pojulla oli koko raskauden ajan sykkeet 130-160 ja kaverilla kun on tyttöjä niin 150-180..

Hmm.. En sanoisi kyllä noin... Siskoni molemmalla vauvalla oli sydämen syke todella alhainen ja tyttöjä molemmat.. Omallakin vauvalla on syke alhainen, mutta en tiedä vielä kumpi on :)
        Sydämen sykkeestä ei voi päätellä kumpi on kyseessä!

• JaanaMart..
        bumblebeeee kirjoitti:

no aina on sanottu just toisinpäin et sydänmensyke on alhainen tytöillä ja pojilla korkea.Itselläni kummallakin tytöllä oli 130-160 sydämensykkeet ja siskollani pojan kohdalla tosi korkeat eli sen 150-180 ja tyttöjä odottaessa taas matalat 130-160 et ei sitä oikein voi ennustaa sydämensykkeistä.

• äippyli81

meillä poika potki ja melskas mahassa todella paljon.maha oli ihan vinossa välillä toiselta puolelta:) eikä tuo kovin pieni ollu 3725g ja 50cm

• Trio-mamma

Kun odotin tyttöjä, heitä on nyt kaksi, he jotenkin kääntyilivät sillein kokonaisesti, muljailivat vatsassa, ja vatsa oli pienempi (painoivatkin vähemmän kuin poika syntyessään) ja poikaa odottaessa taas hän oli sellainen että "monotti" sarjoina vatsassa ja jalkapalloilija hän sittemmin olikin....;) Pahoinvointia oli kaikilta samanverran eli ei mitenkään erikoisen paljon.

• Tanjuska 77

Meillä kaikki nurinpäin kun katsottiin jotain vanhan kansan uskomuslistaa; kaikki odotusmerkit viittasi poikaan ja tyttö tuli :D Vauvan syke 130-140, ei aamupahoinvointia yms yms. (en enää edes muista mitä kaikkea siinä listalla oli) Ja kaikki tuntemattomatkin mahan mallista veikkasi poikaa. Vasta loppuraskaudessa huomasimme että huuleni turposivat, kuten monelle tyttöodottajalle käy.

• poikaoli

En tiedä mitkä on "tyypillisiä" mutta mulla ainakin pitkä pahoinvointi, muttei niinkään pahalaatuinen.
      Suolasia herkkuja teki mieli ja ei yhtään makeita (siis alkuraskaudessa)
      Syke oli 140-148.
      Vauva oli suht rauhallinen liikkuja masussa.
      Pitäähän sitä arvuutella, hauskaahan se on! ;)

Poika.

• josjakunjasitten

En tajua miten nykyajan ihmiset jaksavat jauhaa näitä juttuja, joissa ei ole päätä eikä häntää! Sen ymmärtää, että ennen vanhaan uskottiin tämmöisiin, mutta että vielä nykyäänkin:o Kai muistitte pistää kirveitä ja keritsimiä sun muita sängyn alle lasta tehdessänne?

• huvin_vuoksi

no tuskinpa ihmiset nyt niin tosissaan ottavatkaan.. Turhahan se nyt on vouhottamaan rueta asiasta, mistä ei todellakaan ole varmuutta :) Luulenpa että ajankuluksi ap tämän aloittikin, ei kukaan nyt voi toisten tuntemuksiin perustaa, että kumpiko on tulossa..

• jenia

Ensimmäiseni oli poika; pahoinvointia rv 6-22-24, paino nousi yht. n. 20kg, lopussa jopa 1-2kg/vk. Turvotuksia oli jonkin verran sekä nilkoissa että sormissa, rauhallinen liikkuja mahassa. Vatsa pelkästään edessä, eli edestä päin katsoessa ei edes huomannut mun raskautta, sivusta kylläkin! Syntyi normaalikokoisena, vaikkei vatsa erityisen iso ollutkaan. Mitään erityisiä himoja ei ollut, kesällä tosin jäätelö maistui paremmin kuin ikänä! :D
      Nyt odotan toista rv 16 , eikä ainakaan vielä ole ollut lainkaan pahoinvointia eikä juuri muitakaan "oireita". Eli mielenkiinnolla kans odotan ja veikkailen, kumpaa tällä kertaa olis tarjolla. :)

• tiptopmikki

Mulla ei ollut ollenkaan pahoinvointia raskauden aikana. Närästystä sitäkin enemmän ja koko ajan! Maha kasvoi kovaa vauhtia ja eteenpäin. Maha oli loppuraskaudessa todella valtava vaikka poika painoikin vähän päälle 3kg syntyessään. Liikettä myös oli masussa aika reippaasti vuorokauden aikaan ja minun liikkumisistani ja unistani riippumatta. :)

• tarjatarja

Esikoistyttö "aiheutti" järkyttävää väsymystä ja vähän huonoa oloakin, poika sitten taas hirrrrveetä oksennusta ja kuvotusta. Ja jostain olen tainnut kuulla että pojat aiheuttaa mamille pahaa oloa enemmän kuin tytöt... =)

Mene ja tiedä, hauskojahan noi kaikki jutut ja tarinat on mut tiedä sit niiden todenperäsyydestä.

Onnea odotukseen!

• ämmä vaan

Että tyttömaha on kapeampi ja pystyssä,poika leviää leveämmälle.

• dddssss

eikös tyttömaha oo leveämmälle levinnyt?mun kohdalla ainakin niin..Ei ois voinu tietää että olin raskaana jos katto vaan selkää:Dja poika siis tuli..ja juu painoa tuli lopussa se reilu kilo per viikko..

• kirsikka;)
        dddssss kirjoitti:

eikös tyttömaha oo leveämmälle levinnyt?mun kohdalla ainakin niin..Ei ois voinu tietää että olin raskaana jos katto vaan selkää:Dja poika siis tuli..ja juu painoa tuli lopussa se reilu kilo per viikko..

Mulla oli just niin et kaikki sano et kyllä sieltä poika tulee ihan varmasti kun vatsa kasvaa eteenpäin vain ja kummatkin kerrat on ollut tyttöjä mut luin jostain et se on ihan naisen ruumiinrakenteesta kiinni et miten se maha kasvaa.

• 2tytönäiti

Olen tehnyt 2 tyttöä ja raskaudet oli melko erinlaiset, esikoista odottaessa koin jonkun verran phaoinvointia, kuopusta odottaessa ei ollenkaan, esikoista odottaessa paino nousi huimasti, kuopusta odottaessa laski, synnytyksetkin oli täysin erinalaisia.. mutta kummankin odotuksen aikana oli närästystä kyllä kamalasti! mutta olen kuullut että tyttöä odottaessa maha on leveämpi ja poikaa odottaessa kapeampi, mutta minulla oli kummankin aikana aika kapea maha, oli se iso, mutta kapea.. joten ei näihinkäään aina ole uskomista, mutta kivaahan se on arvuutella :)) Onnea odotukseen :)

• Raskaana2010

Heh mä yritänveikkailla sydänmensykkeillä jos ne nyt poikkeaa jotenkin edellisistä raskauksista ja kuitenkin sit rakenneultrassa viimestään selviää mahdollisesti kumpi on tuloillaan :)

• KilotYlpeydellä82

Mulla oli oireet kaikki poikaan viittaavia, mutta tyttö sieltä tulee. =) Tutut kaikki ennusti, että poikaahan sinä odotat, mutta itse tiesin vain jostain ettei näin ole. Toki poika olisi myös tervetullut!

Mun mielestä noihin oireisiin ei voi luottaa, että jos on sitä ja sitä niin poika tulee ja jos sitä ja sitä niin tyttö tulee. Mut kivahan arvuutella toki :)

• kanda89

Itelläni on nyt toinen raskaus menossa enkä tiedä kumpi sieltä on tulossa, ei haluttu myöskään ensimmäisen lapsen kohdallakaan tietää... Kaikki kovasti kyselee et onko mulla mitään sellasta tunnetta et tuleeko tyttö vai poika, mut ei mulla oo ollu kummassakaan raskaudesta mitään hajua siitä et kumpi tulee.. Ja sanoohan ne et jos vauva maha on eteenpäin pyöreä niin on poika ja jos on levee maha niin olis tyttö, mut eipä kukaa osannu mun mahasta sanoo ku esikoinen oli koko raskauden ajan poikittain joka sit aiheutti sen että oli enemmänki leveesti pyöreä.. Et omakohtasesti en edes usko et olis sellaisia "tyypillisä" tyttö tai poikaoireita..

• poika tulossa

Itse olin melkein alusta asti varma, että tuleva vauva on poika.. Kaikki unet, missä vauva on ollut, niin hän oli poika.. Ja vielä kalju =)

Sanotaan, että huonovointisuutta ei ole pojista niin paljoa.. Mulla ei ole ollut huono olo juurikaan missään vaiheessa..

Jonnekin rv 12 asti kaikki epäterveellinen ällötti... Omenoita ja tuoretta salaattia halutti kovasti.. Pelkkä hesen kyltti tai pitsan ajatteleminen etoi..

Rakenneultrassa selvisi, että poikahan sieltä on tulossa :)

Syke on ollut 140-150 vauvalle..

Vatsa kasvaa eteenpäin.. Nyt rv 32 menossa ja työkaveri sanoi hetki sitten, että kun näki minut takaapäin ni ajatteli että herranjestas, odottaako se enää vauvaa edes, kun ei vatsaa takaa päin huomannut..

Linea negra näkyy himmeänä koko vatsassa, melkein tisseihin asti.. Eli ei vaan navasta alaspäin..

• ................

joka raskaus on yksilöllinen ja oireiden perusteella on vaikea lähteä arvuuttelemaan sukupuolta. Mulla ensimmäinen raskaus oli yhtä vessassa ramppaamista kun koko ajan oksetti. maha oli pikkuinen pallo eikä näkyny koko raskauden aikana takaa päin. maitoa alkoi herua jo neljännellä kuulla.. syntyi poikalapsi.
      Nyt odotan toista lasta ja oireet ihan erillaisia: ei pahoinvointia ollenkaan ja maha tuntuu leviävän joka suuntaan, eikä heru maitoa. kävin toisessa ultrassa eikä sukupuolta nähty. Neuvolassa veikattiin sydänäänien perusteella tyttöä, sillä tytöillä kuulemma tiheämmät. sanotaan myös että äiti yleensä itse tietää kumpi on tuloillaan. Minulle sukupuoli selviää varmuudella vasta lapsen synnyttyä.

• ööh..

olen tähän ketjuun vastannu jo eijemminkin mutta nyt vastailen vielä, mun mielestä noi sydänäänijutut on ihan huuhaata, meille on poika tulossa ja neuvola sano et tytön sykkeet, ja ultrattu on pojaksi. eli noi syke jutut on mun mielestä ihan sieltä ja syvältä, kukaan nyt voi sanoa sydämensykkeen perusteella sukupuolta! ja nyt kun phv on helpottanu ihan loppuajasta, nyt rv 36 niin tekee hirveesti mieli makeeta,pullaa ja suklaata ;) aijemmin ei oo tehny mieli..

• argtthtr

Mulla oli koko ajan niin sanotun pojan oireet ja itsekkin ajattellin et poika on tulossa mut 2vk ennen synnytystä aloin nähdä unia et saan tyttövauvan joka ikinen yö ennen kun menin synnyttämään ehkä pelkästään se jännitys laukaisi sen että näin synnytyksestä unta ja kumma juttu mut sieltä tuli se tyttö nimenomaan.

• mahdollinen tyttö

Vähän vanha ketju mutta kirjotetaan nyt..

Mulla ensimmäinen raskaus nyt menossa.. (rv32)
      oireina ollut:
      Alkuun monta flunssaa
      Tosi kylmä
      Ei pahoinvointia laisinkaan
      alkuun pelkkää suolaista teki mieli, makea ei mennyt alas.(rv0-16)
      myöhemmin pelkästään terveellistä, kalaa salaattia hedelmiä yms..(rv16-25)
      Nyttemmin kaikki menee, kaurapuurosta pizzaan, pullasta sipseihin.(rv25-32)
      Hirvee närästys alko rv23 ja jatkuu edelleen.. mikään ei tunnu auttavan..
      Lapsen sykkeet ollu neuvolassa 130-150

Maha ihan eteenpäin, (muistuttaa koripalloa) vähän roikkuen alaspäin, eikä takaa päin näe laisinkaan että olen edes raskaana... muutenkin pystyin mahan "piilottamaan" rv22 asti.. näkynyt laisinkaan kunnes sen jälkeen kasvo yhtäkkiä hirveesti ja paino nousi myös muutamassa viikossa n 8 kg ja kaikki tuli mahaan. (yht. tähän mennessä tullut 14kg, mutta ennen raskautta olin lievästi alipainoinen.)

Mahassa melkein tisseihin saakka ruskeaviiva
      potkut todella voimakkaita lapsella
      lapsi todella eläväinen ja liikkuu PALJON!
      Lapsella hikka
      unissa nähnyt ainoastaan poikaunia, ja katsellut pelkästään poikien vaatteita enkä osaa miettiä kuin pojan nimiä.
      0 raskausarpea
      tuttavista 98%veikkaa poikaa ja 2% tyttöä.
      Kaikki netti testit väittäisi poikaa... (mm. kiinalainen kalenteri, sormustesti yms)
      Mieli alaltani olen ollut todella ärtynyt.
      Karvat kasvaa kauheeta vauhtia joka paikkaan, jopa mahaan missä aikaisemmin ei ole ollut koskaan karvoja.
      Hiukset todella paksut ja kiiltävät. (kampaajakin kehuu todella hyvä kuntoiseksi)
      Naamassa muutama näppy sillon tällöin, mutta muutoin ihan hyvässä kunnossa..
      4d ultra kuvassa, missä naama näkyi selvästi, niin näytti aivan isältään.. :)

Ja tosiaan kahdessa ultrassa luvattu 100% varmuudella tyttöä.
      Lääkäri sanonut että häpyhuulet näkyvät todella selvästi että ei voi erehtyä.

Eli mielenkiinnolla odotan mussukan ulostuloo kumpi mahtaa olla.. :D tokihan minulle kelpaa kumpi vain, mutta kivahan näitä on arvuutella.. enkä kyllä ole vielä ruvennut tapetteja vaihtaan enkä myöskään mekkoja ole uskaltanut ostaa... sen verran epävarma olo sukupuolesta edelleen... :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      172
      5263
    2. Jos olisit täällä

Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä
      Ihastuminen
      43
      2595
    3. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      156
      2202
    4. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      16
      1749
    5. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      82
      1374
    6. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      24
      1291
    7. Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea

Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.
      Maailman menoa
      147
      1239
    8. Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!

Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https
      Euroviisut
      32
      1213
    9. Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista

Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.
      Maailman menoa
      106
      972
    10. Pirre vaatii nyt karhuja ammuttavaksi

Ylellä taas hauskaa lieksa uutista. Karhujen kannan­hoidollinen metsästys on Lieksan kaupungin mielestä välttämätöntä.
      Lieksa
      119
      913
    Aihe