Itäisellä taivaalla,

Tähtitaivaalla *

nyt on suuri tähti. Onko se planeetta, vai tähti? Kuuluuko se astrologiaan? Näkyykö planeetat noin, vai vain tähtitornista kaukoputkella?

12

622

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gf456afg
      • Taivaallista ***

        Makuuhuoneeni ikkuna avautuu itään. Kesällä se on ihanaa, saa herätä auringonnousuun, aamu on aina täydellinen kesäisin.
        Nyt tuo suuri Mars oma Kuuni pitää minulle seuraa, siitä etelään on pienempi planeetta, en uskaltanut kysyä sitä.

        Kiittäen tuhannesti, Laila Puustinen Helsinki Malmi.


      • djh345d
        Taivaallista *** kirjoitti:

        Makuuhuoneeni ikkuna avautuu itään. Kesällä se on ihanaa, saa herätä auringonnousuun, aamu on aina täydellinen kesäisin.
        Nyt tuo suuri Mars oma Kuuni pitää minulle seuraa, siitä etelään on pienempi planeetta, en uskaltanut kysyä sitä.

        Kiittäen tuhannesti, Laila Puustinen Helsinki Malmi.

        Hei Laila, katsele toki täältä mitä planeettoja on näkyvillä milloinkin ja missä päin taivasta:

        http://ursa.fi/extra/taivaalla/tahtikartta/


      • Hulluna tähtiin!
        djh345d kirjoitti:

        Hei Laila, katsele toki täältä mitä planeettoja on näkyvillä milloinkin ja missä päin taivasta:

        http://ursa.fi/extra/taivaalla/tahtikartta/

        Olen ollut yhteydessä teidän yhdistykseen, pitäisikö minun maksaa jäsenmaksu kysyn itseltäni.
        Otava näkyy Marsin jälkeen tänne lähemmäksi minua, et varmasti ymmärrä suuntaa etelä/lounas. Hankinko kaukoputken makuuhuoneeseeni?
        Astrologia ennustaa uutta työtä kotonani tuleeko minusta tähtitieteilijä? Osaatko ehdottaa minulle mitään kurssia tai koulutusta?


      • Liikaa kauneutta**
        Hulluna tähtiin! kirjoitti:

        Olen ollut yhteydessä teidän yhdistykseen, pitäisikö minun maksaa jäsenmaksu kysyn itseltäni.
        Otava näkyy Marsin jälkeen tänne lähemmäksi minua, et varmasti ymmärrä suuntaa etelä/lounas. Hankinko kaukoputken makuuhuoneeseeni?
        Astrologia ennustaa uutta työtä kotonani tuleeko minusta tähtitieteilijä? Osaatko ehdottaa minulle mitään kurssia tai koulutusta?

        Voihan Perseus, täyttä romantiikkaa koko taivaankansi. Bereniken Hiukset, aina tulee joku ja saa minut nauramaan. Mitä minusta ajatellaan, kun alan kulkea yöllä kasvot ylöspäin, Malmin poliisi tulee ja korjaa minut talteen.
        Kuka on se valokuvaaja, joka sai maailman haukkomaan henkeään värikuvillaan vuosia sitten erivärisillä tähtisumuilla. Kuvat ovat syöpyneet sieluuni.


      • Ulalla astrologiassa
        Liikaa kauneutta** kirjoitti:

        Voihan Perseus, täyttä romantiikkaa koko taivaankansi. Bereniken Hiukset, aina tulee joku ja saa minut nauramaan. Mitä minusta ajatellaan, kun alan kulkea yöllä kasvot ylöspäin, Malmin poliisi tulee ja korjaa minut talteen.
        Kuka on se valokuvaaja, joka sai maailman haukkomaan henkeään värikuvillaan vuosia sitten erivärisillä tähtisumuilla. Kuvat ovat syöpyneet sieluuni.

        Neuronit ovat toinen intohimoni, nekin vilkkuvat, tärisevät, säkenöivätkin, kun niitä värjätään vihreäksi kuvantamista varten, varsinainen liikehdintä ja niitä on myös miljoonia.
        Luon tässä profiilia uudesta työstäni kotonani. Lukijat, voitteko ehdottaa ammatia, jossa yhdistyy astronomia, neurobiologia ja astrologia?
        Jos Ursassa on vapaata herrasmiestä opastamaan leskirouvaa, tahtoisin ottaa miehen vastaan näyttämään minulle romantiikankartan taivaalla. Minä sitten katson miehen korvat kiinalaisen lääketieteen mukaisesti. En neulota, mutta hieroa voin. Ne korvat.


      • on ammattina vaikee
        Hulluna tähtiin! kirjoitti:

        Olen ollut yhteydessä teidän yhdistykseen, pitäisikö minun maksaa jäsenmaksu kysyn itseltäni.
        Otava näkyy Marsin jälkeen tänne lähemmäksi minua, et varmasti ymmärrä suuntaa etelä/lounas. Hankinko kaukoputken makuuhuoneeseeni?
        Astrologia ennustaa uutta työtä kotonani tuleeko minusta tähtitieteilijä? Osaatko ehdottaa minulle mitään kurssia tai koulutusta?

        Valitettavasti vapaana taitaa olla lähinnä vain työttömän tähtitieteilijän vakansseja. Tähtitiedettä voi kyllä opiskella yliopistossa mutta sitä vastaavan työpaikan saaminen ... käynee työstä.


      • Taivaalla

    • jos hiuksist halkoja

      Voi se ehkä olla planeettakin. Varma tunnistaminen vaatisi enemmän tietoja havainnosta. Kirkkaimmat planeetat ovat kirkkaampia kuin kirkkaimmat tähdet (aurinko poislukien) joten kyllähän ne hyvin näkyvät, vaikkakin vain valopisteinä. Planeetan varsinaisen pinnan näkeminen ja sen yksityiskohtien erottaminen vaatii optisen apuvälineen kuten kaukoputken.

      "Kuuluuko se astrologiaan?" Tämä on minusta hiukan tulkinnallista. Kadun mies varmaankin vastaisi että esim. planeetta Mars kuuluu astrologiaan siinä kuin astronomiaankin. Oikeastaan astrologian planeetat ovat kuitenkin käsitteellisesti eri asia kuin tähtitieteen planeetat. Astrologian tarpeet tulisivat tyydytetyiksi sellaisellakin planeetalla joka ei astronomian kannalta olisi planeetta.

      • Iltaa odotellen.

        kirjoitin vain ja ainoastaan palstan vuoksi, tämä on astrologiapalsta ja täällä esiintyy ärhäkkää väkeä, jota en tahdo ärsyttää. Olen astrologiassa 30 vuotta tiedän, että Mars kuuluu astrologiaan.

        Laila Puustinen


      • sitä en meinannut
        Iltaa odotellen. kirjoitti:

        kirjoitin vain ja ainoastaan palstan vuoksi, tämä on astrologiapalsta ja täällä esiintyy ärhäkkää väkeä, jota en tahdo ärsyttää. Olen astrologiassa 30 vuotta tiedän, että Mars kuuluu astrologiaan.

        Laila Puustinen

        En ollenkaan epäile etteikö Mars kuuluisi astrologiaan, en tarkoittanut sitä.

        Tarkoitin että käsitteellisesti astrologian Mars ja nykyisen astronomian Mars eivät välttämättä ole sama entiteetti. Selvimmin tämän ehkä näkee astrologian historiasta joka on seurannut taivaan valopistettä, sen suuntaa taivaalla. Perinteisen astrologian käsityksen mukaan planeetat ovat taivaalla vaeltavia valopisteitä joihin liittyy jonkinlainen "jumaluus". Kohteiden etäisyys on tuntematon. Ne eivät suinkaan olleet planeettoja nykyisen astronomian tarkoittamassa mielessä. Tätä hienovaraista käsitteellistä eroa tarkoitin. Moni varmaan on siitäkin eri mieltä.


      • Taivaani.
        sitä en meinannut kirjoitti:

        En ollenkaan epäile etteikö Mars kuuluisi astrologiaan, en tarkoittanut sitä.

        Tarkoitin että käsitteellisesti astrologian Mars ja nykyisen astronomian Mars eivät välttämättä ole sama entiteetti. Selvimmin tämän ehkä näkee astrologian historiasta joka on seurannut taivaan valopistettä, sen suuntaa taivaalla. Perinteisen astrologian käsityksen mukaan planeetat ovat taivaalla vaeltavia valopisteitä joihin liittyy jonkinlainen "jumaluus". Kohteiden etäisyys on tuntematon. Ne eivät suinkaan olleet planeettoja nykyisen astronomian tarkoittamassa mielessä. Tätä hienovaraista käsitteellistä eroa tarkoitin. Moni varmaan on siitäkin eri mieltä.

        Olen astrologiassa 30 vuotta ja elämässä 60 vuotta, olen lukenut ja opiskellut paljon, tiedän paljon. Neptunus minussa turvaa mieheen, vastapuoleen, jolla on varmaa tietoa ja vahvistaa minua. Tällä hetkellä en jaksa alkaa opiskella, jos jotain tulee vastaan menen sinne opiskelemaan. Keittiön pöytä täynnä opiskelupaikkatietoja, Saturnus painaa en jaksa tarttua opintoihin. Odotan sielunkumppaniani vahvistamaan minua.

        Nimimerkki Haaveissako oot vain mun, Neptunus askendentilla, taivaalla Laila Puustinen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 180
      1955
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1878
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1578
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      139
      1430
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1184
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1175
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1143
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1109
    10. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1108
    Aihe