johtuu Parkinsonin tautia sairastavan puolisoni mahdoton väsymys?
Hän nukkuu aamupäivät, - nukkuu tai torkkuu unen ja valveen rajamailla.
Tosin hän yskii yöllä ja ei saa kunnolla nukuttua, mutta mistähän tämä yskä sitten lie peräisin, keuhkoissa ei ole kuvausten perusteella vikaa?
Mistä
1
722
Vastaukset
- Samat oireet
62-vuotias mies. Diagnoosi vuoden. Usein tuntuu, että nukahdan kesken päivän, jopa työpöydän äärelle. Eldepryl 1 tabletti kahdesti päivässä nostaa vireystilaa ja pitää jotenkin hereillä. Ja pystyn tekemään töitäni. Joskus väsymys menee pitemmälle: tulee tunne, että menettää tajuntansa. Olen ollut myös hyvin lähellä pyörtymistä lukuisia kertoja. Pyörtymisen tunne on erilainen kuin tuo tajunnan menettämisen tunne, mutta sitä on vaikea kuvasta. Ehkä parhaiten asiaa kuvaa se, että ennen pyörtymistä on huono olo, mutta tajunnan menetyksen tunne tukee yhtäkkiä ja pää on kuin kuollut.
Öisin yskin ja sen mukana irtoaa limaa ja kuiva sylkeä. Keuhkot on vasta kuvattu ja sekä keuhkot että keuhkoputket ovat terveet. Lima ja kuola valuvat monesti tyynylle.
Minun tautini on vasta etenemässä ja on lievä. Mitä sitten kun tauti etenee. Jo nyt kävely on tökkivää ja usein myös horjuvaa. Unen saisin milloin tahansa kun menisin pitkälleni. Arvelen, että osa ongelmista johtuu itse taudista ja osa lääkkeistä. Oudointa ovat kouristukset, koska niiden ei sanota kuuluvan taudinkuvaan. Sekä vatsa että suolisto kouristelevat inhottavasti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1145925Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324037- 823342
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182976Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2522034Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?881994- 1431775
Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui421763Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81686Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881559