johtuu Parkinsonin tautia sairastavan puolisoni mahdoton väsymys?
Hän nukkuu aamupäivät, - nukkuu tai torkkuu unen ja valveen rajamailla.
Tosin hän yskii yöllä ja ei saa kunnolla nukuttua, mutta mistähän tämä yskä sitten lie peräisin, keuhkoissa ei ole kuvausten perusteella vikaa?
Mistä
1
886
Vastaukset 1
- Samat oireet
62-vuotias mies. Diagnoosi vuoden. Usein tuntuu, että nukahdan kesken päivän, jopa työpöydän äärelle. Eldepryl 1 tabletti kahdesti päivässä nostaa vireystilaa ja pitää jotenkin hereillä. Ja pystyn tekemään töitäni. Joskus väsymys menee pitemmälle: tulee tunne, että menettää tajuntansa. Olen ollut myös hyvin lähellä pyörtymistä lukuisia kertoja. Pyörtymisen tunne on erilainen kuin tuo tajunnan menettämisen tunne, mutta sitä on vaikea kuvasta. Ehkä parhaiten asiaa kuvaa se, että ennen pyörtymistä on huono olo, mutta tajunnan menetyksen tunne tukee yhtäkkiä ja pää on kuin kuollut.
Öisin yskin ja sen mukana irtoaa limaa ja kuiva sylkeä. Keuhkot on vasta kuvattu ja sekä keuhkot että keuhkoputket ovat terveet. Lima ja kuola valuvat monesti tyynylle.
Minun tautini on vasta etenemässä ja on lievä. Mitä sitten kun tauti etenee. Jo nyt kävely on tökkivää ja usein myös horjuvaa. Unen saisin milloin tahansa kun menisin pitkälleni. Arvelen, että osa ongelmista johtuu itse taudista ja osa lääkkeistä. Oudointa ovat kouristukset, koska niiden ei sanota kuuluvan taudinkuvaan. Sekä vatsa että suolisto kouristelevat inhottavasti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 811338
Tässä ovat Elämäni biisi -vieraat lauantai 3.10. - Yksi vieras on todellinen suomalaisten suosikki
Jos menisit Elämäni biisiin, mikä olisi elämäsi biisi ja miksi? Elämäni biisi tulee suorana lähetyksenä Tampereelta. K191099En voi kertoa meistä kenellekään
Minulla on ikävä sinua mies.. Oon yrittänyt taas unohtaa, mutta silti tulet mieleeni lähes päivittäin. Eihän meitä voi o621043- 65898
- 62793
- 60770
- 66712
SuMetKu konkursissa
Asiakastiedon sivulla oli, SuMetKu asetettu konkurssiin. Tulihan se seinä vastaan lopultakin suuruudenhulluudessa.24700- 69682
Suutuin lähinnä itselleni
Kun irl juttujen takia näyttää erittäin epätodennäköiseltä, että olisin millään tavoin toivottu henkilö sulle.39648Kadutko mies sitä miten reagoit?
..siihen sotkuun, jonka jälkeen mikään ei ole ollut kuin ennen. 🥺49637- 133626
- 51586
Miksi meille jäi
Niin huonot välit vaikka meistä kumpikaan ei ole tunteilleen mitään voinut. Ehkä se kohtalo on sitä mieltä ettei kuitenk36575- 19537
- 43533
- 29525
- 33520
- 72496
- 61488