Koneeni on noin puoli vuotta vanha compaq läppäri jossa on vista käyttöjärjestelmänä. Parina viime päivänä toiminut todella nihkeästi; lagittaa välillä, seisahtuu oikein kunnolla noin viideksi sekunniksi kerrallaan aina parin, kolmen (tai myöhemmän) minuutin välein ja näyttäisi kovin jotain latailevan. C asemalla on tilaa yli 100 gigaa ja D asemalla tuskin on mitään. En ole sen suurempia ohjelmia ladannut viime aikoina, mikä voisi olla vialla? Päivitykset asennettu ajallaan ja käyn koneen ccleanerilla läpi ainakin kerran viikossa.
Vistan lagifreezet
6
228
Vastaukset
- juhakorkeapudas
Ja mitä prosesseja on käynnissä hidastumisen aikana ja mikä niistä kuormittaa konetta eniten?
- helpp
en valitettavasti osaa hirveästi määrittää prosesseja jotka ovat päällä koneen käynnistyessä. No, melkolailla automaattisesti mulla on taustalla päällä last.fm ja Norton.
Kun avaan koneen ja alan esim. selata työpöydällä olevia kuvia kone lagii aina silloin tällöin, samalla tavalla kuin nyt kirjoittaessani se välillä jäätyy. Joskus voi mennä varmaan varttikin jäätymisien välillä.. - juhakorkeapudas
helpp kirjoitti:
en valitettavasti osaa hirveästi määrittää prosesseja jotka ovat päällä koneen käynnistyessä. No, melkolailla automaattisesti mulla on taustalla päällä last.fm ja Norton.
Kun avaan koneen ja alan esim. selata työpöydällä olevia kuvia kone lagii aina silloin tällöin, samalla tavalla kuin nyt kirjoittaessani se välillä jäätyy. Joskus voi mennä varmaan varttikin jäätymisien välillä..Ctrl Shift Esc, pääset tehtävienhallintaan.
Valitse prosessit-välilehti ja napsauta Suoritin-otsikkoa kaksi kertaa. Suuremmalla lukemalla olevat prosessit kuormittavat konetta kyseisellä hetkellä. Muisti-sarakkeen perusteellakin voi hidastumisen syitä etsiä, mitä suurempi muistinkulutus, sen varmemmin se aiheuttaa hitautta jossain vaiheessa. - helpp
juhakorkeapudas kirjoitti:
Ctrl Shift Esc, pääset tehtävienhallintaan.
Valitse prosessit-välilehti ja napsauta Suoritin-otsikkoa kaksi kertaa. Suuremmalla lukemalla olevat prosessit kuormittavat konetta kyseisellä hetkellä. Muisti-sarakkeen perusteellakin voi hidastumisen syitä etsiä, mitä suurempi muistinkulutus, sen varmemmin se aiheuttaa hitautta jossain vaiheessa.osaatko yhtään sanoa, mitä nämä prosessit ovat?
Desktop window manager
Windows Media Player Network Sharing Service Configuration application
Tehtävien ajoitus -moduuli
Quick launch buttons ?
Että tätäkin piti kysyä monella palstalla.:/
- helpp
kahdella palstalla tarkemmin ottaen. Kiitos huomiostasi. '':/''
Kiitos auttajalle. Yritän tsekkaa tänään kun pääsen kotiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Järkyttävä tieto Purrasta
Purra tapasi nykyisen miehensä täällä. Suomi24:ssä! Tulipa likainen olo. Nyt loppuu tämä roikkuminen tällä palstalla.2425546Näin asia on
Tiedän ettei hän koskaan aio lähestyä minua eikä niin ole koskaan aikonutkaan, eikä lähesty ja enkä minä enää tee sitä k273970Taas varoitusta lumesta ja jäästä
Ai kauhea! Vakava säävaroitus Lumi-/jäävaroitus Varsinais-Suomi, Satakunta, Uusimaa, Kanta-Häme, Päijät-Häme, Pirkanmaa,192354Mikseivät toimittajat vaadi Orpoa vastuuseen lupauksistaan
Missä ne 100.000 uutta työpaikkaa muka ovat? Eivät yhtään missään. Näin sitä Suomessa voi puhua ja luvata mitä sattuu. E2872192Aavistan tai oikeastaan
tiedän, että olet hulluna minuun. Mutta ilman kommunikointia, tällaisenaan tilanne ja kaikki draama ovat mun näkökulmast481441Mistä erotat onko joku kiinnostunut vai muuten mukava?
Voi sekaantua yleiseen ystävällisyyteen vai voiko?1611289Poliisi tahtoo pääsyn 4 miljoonan suomalaisen sormenjälkiin.
https://www.is.fi/digitoday/art-2000011009633.html Tämä sormenjälkiin poliisin pääsy on erittäin tärkeä rikollisten kiin1321182Örebro kuolleet lisääntyy.
Nyt n, 10. Mitähän vielä. Haavoittuneet?. Kuka on ampuja, salaisuus.1271109- 35963
- 164846