Heippa teille muille masentelijoille! Onkos muilla koskaan sellaista ongelmaa, että masennuksen ollessa pahimmillaan tunnette olonne jollain tapaa likaisiksi, pahanhajuisiksi tms? Itselläni masentuneena on jatkuva likainen olo, johon ei suihkussakäynti ym auta ollenkaan. Tuntuu että olen silloin täynnä likaa, talia, ihottumaa, finnejä ja että haisen pahalle ja että vaatteenikin ovat likaiset. Kertokaapas todellakin että oletteko huomanneet vastaavaa ja tiedättekö mistä voisi johtua?
Olen Likainen!!!
10
2816
Vastaukset
- tous
Ehkäpä tuo voisi olla jotain samantapaista kuin itsensä yleensä eri tavoin "huonoksi" ja toivottomaksi tunteminen usein masennuksessa? Voi tietty olla muutakin, mihin liittyy. Korostunutta itsetarkkailua tai muuta.
monesti sanovat et voisi tulla insestin seurauksena? Eihän siitä ole kyse? Sellaista ei kaiketi aina edes muista.
- aloittaja
******************** kirjoitti:
monesti sanovat et voisi tulla insestin seurauksena? Eihän siitä ole kyse? Sellaista ei kaiketi aina edes muista.
niin no, eihän sitä voi takuuseen mennä. Lapsuudessani on kylllä aikoja josta en muista yhtään mitään.
aloittaja kirjoitti:
niin no, eihän sitä voi takuuseen mennä. Lapsuudessani on kylllä aikoja josta en muista yhtään mitään.
Muistin itse oman lapsuuteni ennen kouluikää vasta 12 sta vuoden päästä. Ja siitä oli kyse. Ikävä kyllä.
- aloittaja
******************** kirjoitti:
Muistin itse oman lapsuuteni ennen kouluikää vasta 12 sta vuoden päästä. Ja siitä oli kyse. Ikävä kyllä.
Olen miettinyt että miksiköhän minulle tulee usein selittämättömiä "yökötyksen" ja häpeäntunteita yhtäkkiä ns flashbackina. Esim kun ajattelen aikaa jolloin olin pienenä mummoni miesystävän luona maalla, tulee juuri noita likaisuuden, häpeän ja outouden tunteita. Silti en muista paljon mitään kyseisestä paikasta. toinen outo juttu on että nautin kyllä seksistä, mutta saatan yhtäkkiä kesken aktin alkaa hysteerisesti itkemään (ja tällöin alan pureksimaan peittoa jos mahdollista, huomaamattani??) ilman järkevää syytä. Nykyisin tätä ei enää tapahdu mutta esim eksäni kanssa tätä tapahtui usein. Hän piti alistavasta seksistä mikä ei minua tietoisesti ainakaan haitannut, mutta yhtäkkiä saatoin vain alkaa itkemään kuin pieni lapsi ja silloin mieleni valtasi syvä lohduttomuuden ja yksinäisyyden tunne ja itkua oli vaikea lopettaa. Voisikohan tässäkin olla kyse jostain traumasta, insestistä esim??
- ...
Tunnistan ongelmasi. Itselläni samantapaisia ajatuksia ja tuntemuksia. Huonompina ajanjaksoina myös olemus tuntuu nuhjuiselta. Vaikka olisin käynyt suihkussa ja laittanut puhtaat vaatteet kotoa lähtiessäni alkaa minusta ulkona kuitenkin tuntua siltä, että haisen ja että vaatteeni haisevat tunkkaiselle.
Syytä tähän en tiedä, mutta se rajoittaa inhottavasti ulkona liikkumista, kun masentuneina ajaanjaksoina en muutenkaan meinaa ulos päästä.- Kaniini-89
Minulla tulee aika-ajoin "ällöjä"-oloja. Tunnen itseni jotenkin inhottavaksi. Välillä tunne on niin voimakas että tunnen itseni, kehoni, aivan kaiken siinä hetkessä jotenkin ällöttäväksi. Tunne on todella ikävä, enkä osaa yhdistää sitä mihinkään tietynlaisiin hetkiin. Muistan tällaisia tunteita tulleen aivan lapsuudesta asti. Joskus tämä olo tulee seksin jälkeen.. en tiedä mistä johtuu.. En tiedä että minua olisi koskaan käytettu seksuaalisesti hyväksi. Enkä uskokkaan sellaista tapahtuneen, en ainakaan oman perheen sisällä. Muistin kyllä jokin aika sitten tapauksen jolloin vanhempieni "ryyppy"-kaveri yritti saada pussailla minua. En muista tarkalleen minkä ikäinen olin silloin, mutta alle kymmenen vuotias. En siihen suostunut ja pääsin pois minua järkyttäneestä tilanteesta. En uskaltanut kertoa siitä kenellekkään. Kerran olimme tämän kyseisen ihmisen luona käymässä ja tuo mies kutitteli selkääni "leikillään", minusta se oli kauheaa. Tässä tilanteessa olivat vanhemmatkin paikalla, mutteivät varmaan osanneet ajatella että siinä olisi jotain sopimatonta.
Olen kyllä harrastanut ensimmäisen kerran seksiä hyvin nuorena ja siitä kannan suurta syyllisyyden ja häpeän taakkaa. Olin vasta täyttänyt kaksitoista ja kaksi vuotta vanhempi poika painosti minut siihen. En muista siitäkään kunnolla mitään.
En tiedä mahtaako nuo "ällöt"-olot johtua edellä mainituista, kun en muista milloin ne ovat ensimmäistä kertaa minua vaivanneet, mutta muistan niitä olleen jo lapsena.
- Anonyymi
Moi,Mulla on ollu sitä pahimmissa vaiheissa,Peseytyminen helpottaa oloa vähän ja mahd puhtaat vaatteet,,Hanna
- Anonyymi
Mulla on ollu,suihku ja puhtaat vaatteet auttaa jonkun verran,mutta heti on puolenvuorokauden jälkeenboestävä itseä
- Anonyymi
Joo se ainakin nostaa itsetuntoa vähän kun saa tehtyä jotain eli käytyä suihkussa hiusten- ja hampaidenpesuineen! Minulla usein tökkii nämä kaikki, mutta helpottaa kun asiat hoidettu.
Vähän tätä samaa aihetta on, että minulla jatkuvasti ruma olo. Koen itseni kauhean näköiseksi. Usein jään kotiin vain siksi, kun koen etten kestä näyttää itseäni menemällä liikenteeseen. Tämä on kamalaa, vangitsevaa. Mielenterveys lujilla ja alkusyy tähän onkin mielenterveydessä.
Kaikki likainen minuakin inhottaa, enkä pysty käyttämään yleistä vessaa, en pystyisi menemään minnekään uimaan. Helppo oli sopeutua koronan varomiseen, kun niin jo olin toiminutkin, joskaan en maskia käyttänyt.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1166010Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324107- 823362
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182996Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2522064Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882004Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui431817- 1431795
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81696Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881569