Lieksan kulttuuri ja vapaa-ajan lautakunta käsittelee seuraavassa kokouksessa mm Urheilijoiden palkitsemista ja niinhän on ollut tapana.
On kuitenkin nyt esittelijöillä näkökulma kuka on kelvollinen saamaan taiteen tekemiseen tukea,eli alan ammattitaiteilija ja alan opiskelija.Tätä näkökulmaa edustaa esittelevä virkamies lautakunnalle.
Kysyn lautakunnan jäseniltä kuinka paljon muualla asuva tekee Lieksalaisten hyväksi jotain ilmaiseksi?
Olen kirjelmöinyt siitä mitä on myös vanhuspoliittinen ohjelma ja siten myös niiden henkilöiden arvostaminen jotka tekevät pyyteetöntä työtä jopa joku 60 vuotta vaikuttanut Lieksalaiseen kulttuuriin ja koskaan ei liene mitenkään palkittu.
Onko vähäpätöisin asia jos Lieksalainen menestyy jollakin elämän alueella harrastustoiminnassa SM tasolla mutta ainoastaan urheilijat terveet palkitaan Lue lisää IT lehti joka ilmestyy piakkoin eli invalidityö MK
Mitä on taide ja sen tekijä sekä yksilö
39
336
Vastaukset
- kulttuurilautakunnan
ehtotus.
Laulutaiteell 3 euroa
Urehilijat 30,000 euroa
Muut 1,50 euroa - urheilijat ovat
nuoria ja yleensäkin nuoret kulttuurin, taiteentekijä, palkittakoon heitä rahan. tai muun omaisuuden muodossa. Iäkkäämmät vapaaehtoisviihdyttäjät, tai vapaehtoisesti palvelujaan antavat, palkittakoon heitä myös, mutta kunniakirjoin, tai julkisesti kiittäen. Yleensä nuorella ei ole vakituista työtä, tai tointa, ei ole myöskään ansiotuloja. Ikääntyneet saavat eläkkeen ja heillä on mahdollinen omaisuus, joten tästä muodostuu tarveharkinta? Myöskin hyväkuntoinen iäkäs, vilpittömästi apuaan antava pitää tekemäänsä harrastuksena ja se kiitos, joka tulee autettavaltaan, sitä ei voi korvata millään rahalla.
- Delfoin Oraakkeli II
... jos joku tekee OIKEASTI pyyteetöntä työtä jonkun tahon hyväksi niin hän ei vaadi, eikä pyydä huomiota, palkkaa tai palkkiota.
Jos taas joku tekee "pyyteetöntä" työtä ja ilkeää edes kiertoilmauksella pyytää huomiota, palkkaa tai palkkiota hänelle saa nauraa päin naamaa!
Eikös niin?
Mitenhän tuosta avauksesta tuli mieleen Paavo Väyrynen =O - viisas olet
Delfoin Oraakkeli II kirjoitti:
... jos joku tekee OIKEASTI pyyteetöntä työtä jonkun tahon hyväksi niin hän ei vaadi, eikä pyydä huomiota, palkkaa tai palkkiota.
Jos taas joku tekee "pyyteetöntä" työtä ja ilkeää edes kiertoilmauksella pyytää huomiota, palkkaa tai palkkiota hänelle saa nauraa päin naamaa!
Eikös niin?
Mitenhän tuosta avauksesta tuli mieleen Paavo Väyrynen =OKen täällä pyörii, ei tarvitse olla kovinkaan älykäs, kun voi yhdistellä juttuja milloin kenenkin piikkiin, mutta kun sitä jatkuu päivästä päivään, niin sekaisinhan siitä männöö. Turhatoivo.
Aloituksessa jo totesin,että on hyvä kun urheilijoita tuetaan mutta miksi sitten tuetaan tänne tuetettuja taiteentekijöitä kaupungin varoin ja miksi sitten tuetaan urheiluseuroja ja varttuneenpia harrastajia jotka toimivat järjestöissä ne saavat varoja kuten voinen osoittaa
Mutta eikö maalaustasiteen tekijällä ole sitten muita tuloja kuin apurahat?
Mutta kuten sanoin ja nostan kisan hännän nyt mitään kiitosta en ole saanut monestikkaan ja en ainakaan kaupungintaholta vaikka olen edustanut Lieksaa ja jopa Suomea maaottelussa Ruotsia vastaan ja voittanut oman vammaisryhmän valtakunnallisen mestaruuden laulussa ja nyt kaksi Suomen mestaruutta viime kesänä joten jos joitakin muitetaan niin muistaminen pitäisi olla tasapuolista.
Joten katson kuka homat hoitaa joten ilmaistyöntekijän omien varojen uhraajan paikka on avoinna, joten siitä vaan viihteelle.Minua on pilkattu tarpeeksi mutta haitanneeko tuo.MKDelfoin Oraakkeli II kirjoitti:
Eikös niin?
Mitenhän tuosta avauksesta tuli mieleen Paavo Väyrynen =OMutta kysyn vain montako Mattia on jotka tekevät toisten hyväksi työtä ja montako vaivaista joka tekisi jos edes saisi apua joskus ajallaan, jotta taas voisi hymyillä ja palvella kuunnella solvauksia, mutta sitten kuitenkin joiden hyväksi toimii odottavat käsi ojossa,tuon tämän sydäntä ja koko olemustani riipien julki vaikka kappaleiksi karehtijat repisi.
Joten en pyydä mitään pärjään mutta katsotaan mitä on tasa-arvo sen puolesta taistelen ja sanon.MKMielestäni kyllä kiitos ttoteutetaan aivan toisellä tyylillä mitä pitäisi sivistysviraston tietää jos tapoja on.
Lähetin kirjeen,että olen menestynyt niin lautakunnan pykälän omainen päätön jäljennös tuli pöytäkirjasta, sellainen toiminta sai minulta karvat pystyyn, miten voidaan tahdittomasti noinkin oppineet toimia jotka käyttävät itsestään nimitystä sivistys jne Tavan kansalainen tavatessa jopa kädestä pitäen on toivottanut onnea jopa puhelimella mutta nämä herran sanonko mitä. ansioituneet henkilöt.
Kuule sinä Kirjoittaja mitä mieltä olet millainen on kertomasi julkinen kiitos ja miten se toteutetaan.
Minulle olisi riittänyt vaikka kisan kuva häntä pystys hih hih mutta sellainen olisi paljon tyylikkäänpää ja siihen ei talous kaadu.
Markku Korpinen- riitä
markkukorpinen kirjoitti:
Mielestäni kyllä kiitos ttoteutetaan aivan toisellä tyylillä mitä pitäisi sivistysviraston tietää jos tapoja on.
Lähetin kirjeen,että olen menestynyt niin lautakunnan pykälän omainen päätön jäljennös tuli pöytäkirjasta, sellainen toiminta sai minulta karvat pystyyn, miten voidaan tahdittomasti noinkin oppineet toimia jotka käyttävät itsestään nimitystä sivistys jne Tavan kansalainen tavatessa jopa kädestä pitäen on toivottanut onnea jopa puhelimella mutta nämä herran sanonko mitä. ansioituneet henkilöt.
Kuule sinä Kirjoittaja mitä mieltä olet millainen on kertomasi julkinen kiitos ja miten se toteutetaan.
Minulle olisi riittänyt vaikka kisan kuva häntä pystys hih hih mutta sellainen olisi paljon tyylikkäänpää ja siihen ei talous kaadu.
Markku Korpinenkaapunnin rahat kaekille varsinnii kun ne on asvaltoennit keske pielistiennii osalta eekä taeja olla
luvattu säkkitolokulla suunitteljoellekkaa kun männöö taskuloehen lumettii nii mistee sitä lohkasees kaekkee laalamissee vae tehhää pyytetöntä laalelluu itellemmä nii soahaa koko hoeto itelle eekä tule niitä hoetovirheetäkkää. - Hyh hyh
Mielestäni kyllä kiitos ttoteutetaan aivan toisellä tyylillä mitä pitäisi sivistysviraston tietää jos tapoja on.
Markku KorpinenHai!
On yksi ryhmä joka on unohdettu ja joita ei arvosteta, vaikka juuri he ovat oikeita meidän yhteiskunnan tukipilareita.
Se joukko joka polttaa tupakkaa, syö runsaasti, juo viinaa, naija napsauttelee pistäen alulle tulevia uusia veronmaksajia, ajaa paljon autolla, on heikko koulutustasoltaan, on koko ikänsä vakituisessa työsuhteessa, ei ole ollut koskaan työttömänä, ei käytä juuri palveluja, esimerkiksi terveyspalveluja, kuolee juuri ennen eläkeikää.
Tuollaine edellä mainittu ryhmä on niitä todellsia arjen sankareita, joita meidän pitäisi arvostaa, tukea ja palkitakkin , edes joskus..
Arjen sankari tuottaa yhteiskunnalle tuollaisella kuluttamisella verotuloja joita sitten joku alemman portaan 'viisaat' tai vähemmän viisaat jakelee!
Juuri tän alustuksen kaltainen arjen sankari ei käytä yhteiskunnan palveluja eikä aiheuta koulutuksensa vuoksi kuluja ja arvaa kuolla ennen kuin pääsee eläkkeelle, tulee yhteiskunnalle halvaksi.
Sa matoinen matkamies maan....
Tv:Kuotta, historianopettajista valittu sanansaattaja, ylempi keskiaktuaari ja alempi ylivaltiosihteerikkö. Hyh hyh kirjoitti:
Hai!
On yksi ryhmä joka on unohdettu ja joita ei arvosteta, vaikka juuri he ovat oikeita meidän yhteiskunnan tukipilareita.
Se joukko joka polttaa tupakkaa, syö runsaasti, juo viinaa, naija napsauttelee pistäen alulle tulevia uusia veronmaksajia, ajaa paljon autolla, on heikko koulutustasoltaan, on koko ikänsä vakituisessa työsuhteessa, ei ole ollut koskaan työttömänä, ei käytä juuri palveluja, esimerkiksi terveyspalveluja, kuolee juuri ennen eläkeikää.
Tuollaine edellä mainittu ryhmä on niitä todellsia arjen sankareita, joita meidän pitäisi arvostaa, tukea ja palkitakkin , edes joskus..
Arjen sankari tuottaa yhteiskunnalle tuollaisella kuluttamisella verotuloja joita sitten joku alemman portaan 'viisaat' tai vähemmän viisaat jakelee!
Juuri tän alustuksen kaltainen arjen sankari ei käytä yhteiskunnan palveluja eikä aiheuta koulutuksensa vuoksi kuluja ja arvaa kuolla ennen kuin pääsee eläkkeelle, tulee yhteiskunnalle halvaksi.
Sa matoinen matkamies maan....
Tv:Kuotta, historianopettajista valittu sanansaattaja, ylempi keskiaktuaari ja alempi ylivaltiosihteerikkö.Arjen sankareita tässä ollaan osittain,Emäntäni kuoli ennen eläkeikää aikanaan ennen sairastumista olen tehnyt myös muuta työtä,Tupakanpolton hyvin nopeasti olen lopettanut töissä en ole ollut humalassa mutta viime vuonna ajoin autolla kyllä 40,000km joista suurin osa kisamatkoja joiata jo majoituskulut noin toista tuhatta e.
Nytkin olen hieman kärttyisä kun jalka turvoksissa kipua tuntien koitan viihdyttää lähete on tehty ajat sitten mutta mitään ei tapahdu joten arjen sankari mielestäni joka jää monesti jopa noissa yhteiskunnan palveluissa ulkopuolelle kuten olen todennut leikkaukset yli 22.000mk omasta pussista
Olen kyllä tuon asian kuullut jopa kohdalleni minut sietäisi tappaa kulutan Teidän varoja.
Kuitenkin minulla oli veronpidätys jopa 29.5 % eläkkeestä
Se on vain paha juttu,että olen kuitenkin aikanaan hankkinut useamman koulutuksen ja sitä joutuu nyt moni myös tekemään jos mieli pysyä leivänsyrjässä omin avuin.
Mutta taide se elättää. ja apurahat- .......
Arjen sankareita tässä ollaan osittain,Emäntäni kuoli ennen eläkeikää aikanaan ennen sairastumista olen tehnyt myös muuta työtä,Tupakanpolton hyvin nopeasti olen lopettanut töissä en ole ollut humalassa mutta viime vuonna ajoin autolla kyllä 40,000km joista suurin osa kisamatkoja joiata jo majoituskulut noin toista tuhatta e.
Nytkin olen hieman kärttyisä kun jalka turvoksissa kipua tuntien koitan viihdyttää lähete on tehty ajat sitten mutta mitään ei tapahdu joten arjen sankari mielestäni joka jää monesti jopa noissa yhteiskunnan palveluissa ulkopuolelle kuten olen todennut leikkaukset yli 22.000mk omasta pussista
Olen kyllä tuon asian kuullut jopa kohdalleni minut sietäisi tappaa kulutan Teidän varoja.
Se on vain paha juttu,että olen kuitenkin aikanaan hankkinut useamman koulutuksen ja sitä joutuu nyt moni myös tekemään jos mieli pysyä leivänsyrjässä omin avuin.
Mutta taide se elättää. ja apurahatTarkippas onko se lähete tehtykään ja vaadi tietää milloin se on lähtenyt!
Kokemuksia sen verran että itsekkin odottelin toimenpideaikaajoensuuhun 7 kuukautta ja kun sitä ei kuulunut, menin tiedustelemaan terkkariin sitä viipymistä ..paljastui ettei lähetettä oltu lähetettykään keskussairaalaan!
Tehtiin uusi lähete ja toimenpideaika tulikin jo kuukauden päästä siitä!
Tv:Kuotta - jopettaa
Arjen sankareita tässä ollaan osittain,Emäntäni kuoli ennen eläkeikää aikanaan ennen sairastumista olen tehnyt myös muuta työtä,Tupakanpolton hyvin nopeasti olen lopettanut töissä en ole ollut humalassa mutta viime vuonna ajoin autolla kyllä 40,000km joista suurin osa kisamatkoja joiata jo majoituskulut noin toista tuhatta e.
Mutta taide se elättää. ja apurahatYmmärykseni mukaan esim. taidemaalari myy tuotteensa käypään hintaan. Viihdetaitelija vaikkapa laulaja hinnoittelee palvelunsa markkina-arvonsa mukaan. Näistähän taiteilija palkkansa saa. Omakohtaisesti kyllä harkitsisin, että ajaisinko 40 000 km vuodessa ilman että siitä tulisi vastinetta ympäri Suomea. Mikäli kyseessä on harrastustoiminta kuten oletan niin silloin toki.
- Delfoilainen II
Mutta taide se elättää. ja apurahat... lähtemään?
Jos kisat ja reissaaminen tulee kalliiksi niin älä mene sinne.
Itse sinä ne valintasi teet, joten eipä paljon kannattaisi tulla valittamaan.
Tajuatko lainkaan minkälaisen kuvan annat itsestäsi? Delfoilainen II kirjoitti:
... lähtemään?
Jos kisat ja reissaaminen tulee kalliiksi niin älä mene sinne.
Itse sinä ne valintasi teet, joten eipä paljon kannattaisi tulla valittamaan.
Tajuatko lainkaan minkälaisen kuvan annat itsestäsi?Millaista toimintaa kukin harrastaa ja mikä antaa sisältöä elämään.
Tuo vastauksesi oli juuri tuota tasapäisyyttä ja kateellista miksi toimia miksi mennä?
Kyllä tiedän tuon asian tarkoin mutta, mutta miksi sitten joku hiihtäjä hiihtää? onko pakko miksi joku maalaa? onko pakko, miksi pitää rakentaa jäähalli? onko pakko Luistella. Onko pakko ajaa kilpaa ja onko pakko kisailla kädentaidoissa työllistämisessä .onko pakko kun ei taho MK- on sinulla
Millaista toimintaa kukin harrastaa ja mikä antaa sisältöä elämään.
Tuo vastauksesi oli juuri tuota tasapäisyyttä ja kateellista miksi toimia miksi mennä?
Kyllä tiedän tuon asian tarkoin mutta, mutta miksi sitten joku hiihtäjä hiihtää? onko pakko miksi joku maalaa? onko pakko, miksi pitää rakentaa jäähalli? onko pakko Luistella. Onko pakko ajaa kilpaa ja onko pakko kisailla kädentaidoissa työllistämisessä .onko pakko kun ei taho MKja nuorella taiteilijalla? Ei tarvitse käsittää rasismiksi, mutta ikä se on, sinä olet ikääntynyt terve eläkeläinen ja vakiintuneet tulot, huolenasi on vain, harrastukset ja ajankulu. Tekemäsi taide joka on laulaminen, hinnoittele se ja myy sitä taidetta, tai parempi vaihtoehto, että lahjoitat sen taiteen kuulijoille jotka sitä haluavat kuunnella. Tämä kiitos jonka saat kuulijoilta, se on paljon arvokkaampaa, kuin mikään rahapalkinto.
jopettaa kirjoitti:
Ymmärykseni mukaan esim. taidemaalari myy tuotteensa käypään hintaan. Viihdetaitelija vaikkapa laulaja hinnoittelee palvelunsa markkina-arvonsa mukaan. Näistähän taiteilija palkkansa saa. Omakohtaisesti kyllä harkitsisin, että ajaisinko 40 000 km vuodessa ilman että siitä tulisi vastinetta ympäri Suomea. Mikäli kyseessä on harrastustoiminta kuten oletan niin silloin toki.
Niin miksi kuljen sitä tiedä en.
Kuitenkin hyvät ystävät tiedättekö osallistumismaksu esim seniorilaulajakisaan maksaa nykyisin 25 e ja ne livertelyt voivat jäädä jopa puoleen kappaleeseen joiltakin jo alkukarsinnoissa jotka eivät ole edes täällä maakunnassa vaan jopa monen sadan kilometrin päässä ja sen jälkeen vielä semifinaali ja sen toinen kierros ja sitten vasta finaali joten ne maksaa.Myös Kultakurkkukisoihin osallistuu vuosittain noin 700 laulajaa ja samoin eväin ja Lieksalaiset jotkut ovat pärjänneet minäkin finalisti eli 5 joukossa
On myös tärkeää pukeutuminen jopa tuolla Kainuun tagokisoissa ne on kuin missikisat
jonne myös osallistumismaksu näissä kisoissa olen menestynyt muttei rahallista hyötyä kuten sanoin joillekin riitää jo yksi kerta mutta olen esim osallistunut ja ollut tukemassa toisia 17 vuotta kultakurkkukisoissa.
Mutta olen kyllä talkoillut urheilukisoissakin noin 20 vuotta tuloksia lukien jopa jalka paketissa ja muutenkin tukenut urheilua ja muita järjestöjä jotta en ole hälyä nostanut kuitenkaan vaan puurtanut mielestäni.on sinulla kirjoitti:
ja nuorella taiteilijalla? Ei tarvitse käsittää rasismiksi, mutta ikä se on, sinä olet ikääntynyt terve eläkeläinen ja vakiintuneet tulot, huolenasi on vain, harrastukset ja ajankulu. Tekemäsi taide joka on laulaminen, hinnoittele se ja myy sitä taidetta, tai parempi vaihtoehto, että lahjoitat sen taiteen kuulijoille jotka sitä haluavat kuunnella. Tämä kiitos jonka saat kuulijoilta, se on paljon arvokkaampaa, kuin mikään rahapalkinto.
Olen koittanut olla mukan vammoistani huolimatta mukana ja laulaminen on ollut tie ulospääsyyn
Olemme perustuslain mukaan tasa-arvoisia ja kunnan tulee huolehtia myös siitä että vammaisilla on täysi mahdollisuus osallistua tasavertaisena ihmisenä ja kunnan tulee huolehtia siitä ,että se poistaa nitä esteitä jotka jotkut rajoittavat toimintaa.
Tiedätkö hyvä ihminen täällä monikaan ei käy noissa hoitokodeissa laitoksissa esiintymässä ja kunta ei ole siten ymmärtänyt myöntää varoja noihin virkistystomintaan.
On aivan selvää,että musiikin harrastajat kuorolaiset maksavat eniten jopa kansalaisopiston lukukausimaksuja ja musiikkioppilaitos korotti maksuja mutta ne korotukset tulevat sitten lautakunnan toiselle sektorille.
Olet sikäli oikeassa,että kiitos on arvokas niin se on mutta selviääkö muutkin kiitoksella urheiluseurat ja urheilijat pelkäästään teen tässä nyt hieman ilkeän kysymyksen tahtomattani.
Kuitenkin vielä kerran kyllä Lieksan imagolle on merkittävää se,että meiltä nousee eri alojen ihmisiä jotka tuovat meidät myönteisesti esiin minäkin jopa kuljen vapaa aikana maailmalla reinoissa tai niistä mainitsen julkisesti ja niistä siten keskustelleut ihmisten kanssa mutta ei minua tehdasspnsoroi koska en sitä ruikutakkaan vaikka niin todettaisiin tekevänMK- ja palkkio
Olen koittanut olla mukan vammoistani huolimatta mukana ja laulaminen on ollut tie ulospääsyyn
Olemme perustuslain mukaan tasa-arvoisia ja kunnan tulee huolehtia myös siitä että vammaisilla on täysi mahdollisuus osallistua tasavertaisena ihmisenä ja kunnan tulee huolehtia siitä ,että se poistaa nitä esteitä jotka jotkut rajoittavat toimintaa.
Tiedätkö hyvä ihminen täällä monikaan ei käy noissa hoitokodeissa laitoksissa esiintymässä ja kunta ei ole siten ymmärtänyt myöntää varoja noihin virkistystomintaan.
On aivan selvää,että musiikin harrastajat kuorolaiset maksavat eniten jopa kansalaisopiston lukukausimaksuja ja musiikkioppilaitos korotti maksuja mutta ne korotukset tulevat sitten lautakunnan toiselle sektorille.
Olet sikäli oikeassa,että kiitos on arvokas niin se on mutta selviääkö muutkin kiitoksella urheiluseurat ja urheilijat pelkäästään teen tässä nyt hieman ilkeän kysymyksen tahtomattani.
Kuitenkin vielä kerran kyllä Lieksan imagolle on merkittävää se,että meiltä nousee eri alojen ihmisiä jotka tuovat meidät myönteisesti esiin minäkin jopa kuljen vapaa aikana maailmalla reinoissa tai niistä mainitsen julkisesti ja niistä siten keskustelleut ihmisten kanssa mutta ei minua tehdasspnsoroi koska en sitä ruikutakkaan vaikka niin todettaisiin tekevänMKOnhan Lieksassa eräs terve työkyvytömyyseläkeläinen, joka on juossut kestävyysjuoksua jo yli 30 vuotta!
Jokohan kaupunki pian palkitsee hänet ja markun samalla kertaa! ....... kirjoitti:
Tarkippas onko se lähete tehtykään ja vaadi tietää milloin se on lähtenyt!
Kokemuksia sen verran että itsekkin odottelin toimenpideaikaajoensuuhun 7 kuukautta ja kun sitä ei kuulunut, menin tiedustelemaan terkkariin sitä viipymistä ..paljastui ettei lähetettä oltu lähetettykään keskussairaalaan!
Tehtiin uusi lähete ja toimenpideaika tulikin jo kuukauden päästä siitä!
Tv:KuottaKesäkuun alussa matkalaukku ruuhkassa paukahti jalkaterälle silloin lääkärissä piikki kuva ei näkyvää kävin sitten yksityisellä heitin rahaa sinne 70e katsotaan 3kk sitten mang neeti maksaisi 380e yksityisesti taas oli kulunut 6kk harrastaen ja jopa roudaten tavaroita lähete "tappelun " jälkeen se saapunut PKKS 14.12 jonoon 6kk soitin kir polille ja siten 30.12 hallintoylilääkäri Lantolle mitään ei kuulunut uusi kuva nyt eilen taas piikki terkkarissa soitin tänään PKKS johtajalle koska poli ei vastannut joten asia on näin. joten olen aika ärtynyt kipua on. Koska minulla on kansalaisopistossa tunteja niin teen ne mutta kun olen eläkkeellä ei niitä sairaslomia niin tule eli lauantaina taas "viihteellä" eli kehitysvammaisten parissa.MK
ja palkkio kirjoitti:
Onhan Lieksassa eräs terve työkyvytömyyseläkeläinen, joka on juossut kestävyysjuoksua jo yli 30 vuotta!
Jokohan kaupunki pian palkitsee hänet ja markun samalla kertaa!Vastasin kuotalle yksityisasia mutta sinulle sanon myös astma ,diabetikko ,nivelrikko, ja jopa keinonivelside,Kilpirauhanen, kokenut vaikean masennuksen. Mutta elän on iloa ja surua ollut elämässä mutta ei elämästä selvitä hengissä laulo Juise
Miten meitä sitten kohdellaan kaikki vammat eivät näy päällepäin kohdaltani vaikka pilkkakirveet osuisi se antaa vaan potkua vaikka piikkilankaan välillä tarttuisi.
Mutta kuten sanoin ei hevillä pääse tai joudu eläkkeelle ja monta ikäistäni on jo haudassa kuka mitenkin jopa oman käden kautta, kun eläkepäätös vihdoin meille on tullut yksikin totesi,että monta kertaa hän on kyyneltä pyyhkinyt ja ajatellut mitä oli elämäni tarkoitus ja sitten hetkenpäästä se elämä päätty. MKon sinulla kirjoitti:
ja nuorella taiteilijalla? Ei tarvitse käsittää rasismiksi, mutta ikä se on, sinä olet ikääntynyt terve eläkeläinen ja vakiintuneet tulot, huolenasi on vain, harrastukset ja ajankulu. Tekemäsi taide joka on laulaminen, hinnoittele se ja myy sitä taidetta, tai parempi vaihtoehto, että lahjoitat sen taiteen kuulijoille jotka sitä haluavat kuunnella. Tämä kiitos jonka saat kuulijoilta, se on paljon arvokkaampaa, kuin mikään rahapalkinto.
Laulaja laulaa" nyt metsän halki viesti vie."
Mutta suunnistaja ikämies voi saada joukkuepronssista tunnustuksen rahana, mutta laulaja kahdesta SM kullasta Lieksalaisten joidenkin haukut päälle joten hau hau
Tuon vain asian esiin miten yksisilmäistä toimintaa harjoitetaan esittelyssä lautakunnalle.MK
- iänestäjä
kepulaisittaisin sanoisin että palkitseminen on maan tapa jolle kiitokset kuuluvat,"lautakunta" on aina oikeassa joten pulinat pois
- pulinat pois
”Lautakunta” tekee demokraattisia päätöksiä. Näkökulmia voi esittää ja niin minäkin esitän, että nuoret kaikissa kulttuuria edistävissä ryhmissä yksilöinä ja erikseen, suotakoon heille palkkiot rahana tai muuna materia-arvokkaana tuotteena, lisäksi kiitosten kera, iäkkäämmät toimeentulonsa jo saavuttaneet vapaehtoiset hyväntekijät, sekä vapaehtoiset viihdyttäjät, heille kuuluu suuret kiitokset kunniaosoituksin. Harvemmalla vapaehtoistyöntekijällä edes juohtuu mieleen mistään rahapalkkiosta.
pulinat pois kirjoitti:
”Lautakunta” tekee demokraattisia päätöksiä. Näkökulmia voi esittää ja niin minäkin esitän, että nuoret kaikissa kulttuuria edistävissä ryhmissä yksilöinä ja erikseen, suotakoon heille palkkiot rahana tai muuna materia-arvokkaana tuotteena, lisäksi kiitosten kera, iäkkäämmät toimeentulonsa jo saavuttaneet vapaehtoiset hyväntekijät, sekä vapaehtoiset viihdyttäjät, heille kuuluu suuret kiitokset kunniaosoituksin. Harvemmalla vapaehtoistyöntekijällä edes juohtuu mieleen mistään rahapalkkiosta.
Miten sitten kiitetään ja millä tavalla se onkin juuri ydinkysymys ja miten tuetaan ikäihmisten harrastustoimintaa ja jopa kuntoutumista joka tulee varmaan halvemmaksi kunnille ja kaupungille kuin kallis sairaanhoito. Olen kyllä monta saattanut myös viime hetkellä läheisiä ja muita siinä ohessa vielä siunaten ja kiittäen.
Olen kyllä saanut myös tukea henkisesti ja jopa hengellisesti mutten kovin viralliselta taholta vaan aidoilta ihmisiltä ja olen siitä kiitollinen ja onnellinen ja että pääsen vielä lähtemään.
Nosta kyllä kissan pöydälle nyt. Olen omin varoin hankkinut soittimia vahvistinlaitteita nuotteja levyjä ja ollut tuottamassa jotain viihdetä maksanut laitteiden kunnostuksen jopa turhaan koska ne ei toimi.
Auto on välttämätön kuljetukseen, olen myös ollut monissa tapahtumissa aivan eri hommissa ja maksanut koulutukseni omasta pussista jotta voin toimia siinä jopa vaarallisessa tehtävässä ja sekin ilmaiseksi.
Mutta mitä on sitten virkamiesten näkemys asioista nämä poloiset eivät käsitä ja eivät tunne mitä jotkut tekevät toisten hyväksi vaikka monta paskasankoa nyt on tullut silmilleni aukaisen kitani.MK- reisman
Miten sitten kiitetään ja millä tavalla se onkin juuri ydinkysymys ja miten tuetaan ikäihmisten harrastustoimintaa ja jopa kuntoutumista joka tulee varmaan halvemmaksi kunnille ja kaupungille kuin kallis sairaanhoito. Olen kyllä monta saattanut myös viime hetkellä läheisiä ja muita siinä ohessa vielä siunaten ja kiittäen.
Olen kyllä saanut myös tukea henkisesti ja jopa hengellisesti mutten kovin viralliselta taholta vaan aidoilta ihmisiltä ja olen siitä kiitollinen ja onnellinen ja että pääsen vielä lähtemään.
Nosta kyllä kissan pöydälle nyt. Olen omin varoin hankkinut soittimia vahvistinlaitteita nuotteja levyjä ja ollut tuottamassa jotain viihdetä maksanut laitteiden kunnostuksen jopa turhaan koska ne ei toimi.
Auto on välttämätön kuljetukseen, olen myös ollut monissa tapahtumissa aivan eri hommissa ja maksanut koulutukseni omasta pussista jotta voin toimia siinä jopa vaarallisessa tehtävässä ja sekin ilmaiseksi.
Mutta mitä on sitten virkamiesten näkemys asioista nämä poloiset eivät käsitä ja eivät tunne mitä jotkut tekevät toisten hyväksi vaikka monta paskasankoa nyt on tullut silmilleni aukaisen kitani.MKOnkohan tämä kolmas ketju samasta asiasta. Eiköhän tuo ole tullut jo selväksi.
- kans
Mutta mitä on sitten virkamiesten näkemys asioista nämä poloiset eivät käsitä ja eivät tunne mitä jotkut tekevät toisten hyväksi vaikka monta paskasankoa nyt on tullut silmilleni aukaisen kitani.MKHarrasteet maksaa olipa ne mitä vain, mutta verrattaen vähänpuoleisesti kon Markulla mennyt toisten harrasteisiin verrattuna!
Otetaampas kalastusharrastus:Veneet, trailerit, venepaikat,vieheet, kalastusluvat, pyydöt, m-kelkat,bensat ym härvelit ovat vieneet monella kymmeniätuhansia euroja tähän mennessä!
Metätys vie myös paljon rahnaa.
Naistennaurattaminen ja juopottelu vie totaalisen paljon rahaa ja siksi minäkin aion vaatia kaupungilta avustusta rillutteluuni!
Asko varmaan myöntäisi tukea tälle kulttuuripersoonakuotalle ..about 1500 euroa alkuun?
Tv:Kuotta ,itseoikeusoppinut kulttuuriantropologinen auskultantti, erikoisalana tutkimus naisten käytös kapakkaillan jälkeen ! - cash and fisch
kans kirjoitti:
Harrasteet maksaa olipa ne mitä vain, mutta verrattaen vähänpuoleisesti kon Markulla mennyt toisten harrasteisiin verrattuna!
Otetaampas kalastusharrastus:Veneet, trailerit, venepaikat,vieheet, kalastusluvat, pyydöt, m-kelkat,bensat ym härvelit ovat vieneet monella kymmeniätuhansia euroja tähän mennessä!
Naistennaurattaminen ja juopottelu vie totaalisen paljon rahaa ja siksi minäkin aion vaatia kaupungilta avustusta rillutteluuni!
Asko varmaan myöntäisi tukea tälle kulttuuripersoonakuotalle ..about 1500 euroa alkuun?
Tv:Kuotta ,itseoikeusoppinut kulttuuriantropologinen auskultantti, erikoisalana tutkimus naisten käytös kapakkaillan jälkeen !Tässäpä taasen opetusvideo kalastusharrastuksen kustannuksista. Kun Kuotta oivallisesti asian sai johdateltua varsinaiseen asiaan
http://www.youtube.com/watch?v=8Jsy8SXvL-0&feature=related kans kirjoitti:
Harrasteet maksaa olipa ne mitä vain, mutta verrattaen vähänpuoleisesti kon Markulla mennyt toisten harrasteisiin verrattuna!
Tv:Kuotta ,itseoikeusoppinut kulttuuriantropologinen auskultantti, erikoisalana tutkimus naisten käytös kapakkaillan jälkeen !Kuotta mainitset nuo naiset kyllä minäkin ne asiat tiedän ja niitä en viitsi mainita, ne pillukilometrit ne vasta maksaa ja jos menee jonnekkin Baariin niin pummit on ympärillä ensin kehuvat ja jos ei tarjoa niin haukkuvat,ne henkilöt olen oppinut jo tällä elämänkokemuksella tunnistamaan.
Kalastanutkaan en ole ilman lupaa ja" huvipursi on myös ja villa ainola" josta näkee kauas
Joten kyllä tunnen nuo rilluttelut mutta myös hieman vakavammat asiat kun rilluttelut loppuu ja tulee maksun aika ja joutuu hieman puntaroimaan asioita ,elämäänsä.
Mitä se hyödyttää ihmistä jos saisi omaksensa koko maailman mutta sielullensa vanhingon.MK- kuului kuinka
Mutta mitä on sitten virkamiesten näkemys asioista nämä poloiset eivät käsitä ja eivät tunne mitä jotkut tekevät toisten hyväksi vaikka monta paskasankoa nyt on tullut silmilleni aukaisen kitani.MKkiitettäisiin niitä jotka tekevät pyyteetöntä hyväntekeväisyyttä, vaikkapa esiintymällä vanhuksille, sairaille ja väsyneille ihmisille, on monia tapoja saada kiitosta, esim. iloinen katse, se mieli mikä loistaa, se on kiitosta parhaimmillaan, oletko huomannut sen ilon mikä loistaa heidän silmistään. Jos nuoret ihmiset ovat samalla asialla viihteineen, heille minä soisin myös rahallista palkitsevaa apurahaa instrumentteja varten, mutta en ikääntyneelle harrastajalle, jonka tiedämme tulevan muutenkin toimeen, koska hänelle se on suuri halu tehdä hyvää toiselle ja samalla saada hyvämieli ja olla tarpeellinen. Me terveet vanhukset, meillä on varaa harrastaa ja kunhan ja jos joskus olemme toisen ihmisen varassa elämisemme kanssa, niin silloin olisi ilo jos joku vieraskin katsoo meitä ja on meidän kanssamme. En tiedä mistä päin pitäisi katsoa, mutta emme koskaan ole olleet tasa-arvoisia, emmekä koskaan tule sitä olemaan, eikä meidän tarvitse olla sitä, vaan me kaikki ollaan tasa-arvoisia vain omalle itsellemme.
kuului kuinka kirjoitti:
kiitettäisiin niitä jotka tekevät pyyteetöntä hyväntekeväisyyttä, vaikkapa esiintymällä vanhuksille, sairaille ja väsyneille ihmisille, on monia tapoja saada kiitosta, esim. iloinen katse, se mieli mikä loistaa, se on kiitosta parhaimmillaan, oletko huomannut sen ilon mikä loistaa heidän silmistään. Jos nuoret ihmiset ovat samalla asialla viihteineen, heille minä soisin myös rahallista palkitsevaa apurahaa instrumentteja varten, mutta en ikääntyneelle harrastajalle, jonka tiedämme tulevan muutenkin toimeen, koska hänelle se on suuri halu tehdä hyvää toiselle ja samalla saada hyvämieli ja olla tarpeellinen. Me terveet vanhukset, meillä on varaa harrastaa ja kunhan ja jos joskus olemme toisen ihmisen varassa elämisemme kanssa, niin silloin olisi ilo jos joku vieraskin katsoo meitä ja on meidän kanssamme. En tiedä mistä päin pitäisi katsoa, mutta emme koskaan ole olleet tasa-arvoisia, emmekä koskaan tule sitä olemaan, eikä meidän tarvitse olla sitä, vaan me kaikki ollaan tasa-arvoisia vain omalle itsellemme.
Missä ne nuoret esiintyjät sitten on sieltä vanhusten luota?
Kyllä olen nuo asiat kokenut ja siitä myös yhden hanuristin kanssa jutellut,käyköhän meitä kukaan katsomassa ja tervehtimässä kun olemme samassa pisteessä eli autettavana.
Sanoit,että terveet vanhukset minulta pääsee mana kuka tekee ja mitä itsekkyyttä on varmaan enemmän kuin minulla.
Joten samaa mieltä olen siitä,että tasan ei mene onnen lahjat.
Kuitenkin tuohon nuorten tukemiseen myös, opetamme senkin asian,että kaikesta aina maksetaan ettei tarvitse toista huomioida.
Oli Isä ja poika uimahallissa poika sanoi löylyvesi loppu niin isä opetti poikaa kyllä se meille riittää.Kun nämä sitten poistuivat löylyhuoneesta yksi mies otti sangon ja tuumasi lähtiessä hakemaan vettä "kyllä tämä vesi meille riittää" eli näinkö opetamme jälkipolvia. MK- muis tia
reisman kirjoitti:
Onkohan tämä kolmas ketju samasta asiasta. Eiköhän tuo ole tullut jo selväksi.
taisipa olla edellisen kerran sama asia esillä viie alkutalvessa.
- ei kannata
Missä ne nuoret esiintyjät sitten on sieltä vanhusten luota?
Kyllä olen nuo asiat kokenut ja siitä myös yhden hanuristin kanssa jutellut,käyköhän meitä kukaan katsomassa ja tervehtimässä kun olemme samassa pisteessä eli autettavana.
Sanoit,että terveet vanhukset minulta pääsee mana kuka tekee ja mitä itsekkyyttä on varmaan enemmän kuin minulla.
Joten samaa mieltä olen siitä,että tasan ei mene onnen lahjat.
Kuitenkin tuohon nuorten tukemiseen myös, opetamme senkin asian,että kaikesta aina maksetaan ettei tarvitse toista huomioida.
Oli Isä ja poika uimahallissa poika sanoi löylyvesi loppu niin isä opetti poikaa kyllä se meille riittää.Kun nämä sitten poistuivat löylyhuoneesta yksi mies otti sangon ja tuumasi lähtiessä hakemaan vettä "kyllä tämä vesi meille riittää" eli näinkö opetamme jälkipolvia. MKleikitellä. Olet tuonut itsestäsi sen kuvan näytölle jota todella edustat.
ei kannata kirjoitti:
leikitellä. Olet tuonut itsestäsi sen kuvan näytölle jota todella edustat.
Ymmärrätkö sinä sitten asian,ilman eriarvoisuuden ja pikan ja rasismin hyväksymistä? pistä käsi sydämelle........
Oeln tuonut esiin sen seikan useasti,että miten tuetaan vanhusväestöä vammaisten jotka on osa yhteikuntaa heidän oikeutta elämään, mahdollisuuksia olla osa yhteiskuntaa?
Luin juuri,että kaupunkimme tukee suurella summalla jotakin kansanterveysorkanisaatiota. hitto soikoon kauniita kuvioita ja ukkojen ja akkojen lässytystä ja kun raha-automaattiyhdistys ei sitä järjestelmää enää tue niin näiltä kunnilta haetaan rahaa. mielestäni tuohon jopa piilopuoluetoimintaan?
Mutta miten todella hoidetaan sitten näiden vammaisten ja sairaiden asia mulle se on jäänyt kyllä epäselväksi milaisia tukia nämä eri järjestöt antavat tai tekevät.
Sen tiedän etten kovin kauaa vihtynyt selaisessa hommassa jos johtokunta on kumileimasin ja yhteiset päätökset ei päde vaan on jopa varjohallitus toimintaa ohjaamassa sen sanon kokemuksesta jälleen kerran. MK- ä
Ymmärrätkö sinä sitten asian,ilman eriarvoisuuden ja pikan ja rasismin hyväksymistä? pistä käsi sydämelle........
Oeln tuonut esiin sen seikan useasti,että miten tuetaan vanhusväestöä vammaisten jotka on osa yhteikuntaa heidän oikeutta elämään, mahdollisuuksia olla osa yhteiskuntaa?
Luin juuri,että kaupunkimme tukee suurella summalla jotakin kansanterveysorkanisaatiota. hitto soikoon kauniita kuvioita ja ukkojen ja akkojen lässytystä ja kun raha-automaattiyhdistys ei sitä järjestelmää enää tue niin näiltä kunnilta haetaan rahaa. mielestäni tuohon jopa piilopuoluetoimintaan?
Mutta miten todella hoidetaan sitten näiden vammaisten ja sairaiden asia mulle se on jäänyt kyllä epäselväksi milaisia tukia nämä eri järjestöt antavat tai tekevät.
Sen tiedän etten kovin kauaa vihtynyt selaisessa hommassa jos johtokunta on kumileimasin ja yhteiset päätökset ei päde vaan on jopa varjohallitus toimintaa ohjaamassa sen sanon kokemuksesta jälleen kerran. MKNiin, ja sinullahan sitä kokemusta asiasta kun asiasta.
ä kirjoitti:
Niin, ja sinullahan sitä kokemusta asiasta kun asiasta.
Kyllä on monessa asiassa kokemusta mutta en ole kyllä noita kahvipannuja tinannut, joten aikanaan kun sitten" laakkosia" kannatetaan lehdessä eli kuolinilmoitus, joka maksaa olisi jokin muistolause niin tämä ei sovi koska en ole seppä. "Paljon tinasit paljon pilasit viimein kolvis kylmeni"
Muuten todella olen toiminut monessa järjestössä sekä erilaisissa tehtävissä niissä ja vapaaehtoistyössä monissa tapahtumissa EA ryhmässä ja myöskin olen löytänyt muutaman kadonneen ihmisen joiden elämä on myös arvokas.tuolla tien päällä olen joutunut myös vakaviin tilanteisiin esim 12 loukkaantunutta, mutta hyvin usein kuuntelen hartaita säveliä.
Toivon sinulle hyvää jatkoa sekä elämäniloa ja myös tehtäviä.
Mutta nyt lähden taas kulkemaan porukan kanssa naapuripitäjään.MKOn tietysti niin,että nyt esim hiihdon puolella häärii kansanedustaja Reijonen joka ilmeisesti tuntee tuon maan tavan hyvinkin joten parhaimmat onnittelut varmaan tunnet hänet niin minäkin opetin jopa häntä tekemään puutöitä ja hän tietysti sorvasi minusta kuvan "puupää" MK
- Dr Gr Ras.
kans kirjoitti:
Tv:Kuotta ,itseoikeusoppinut kulttuuriantropologinen auskultantti, erikoisalana tutkimus naisten käytös kapakkaillan jälkeen !Kun mainihit naisista ja juopottelusta niin sen kunniaksi kuunnellan Dr Gr Rasin lempilaulu. Tämä on oikiaa
http://www.youtube.com/watch?v=OWaEYjP0_h8&feature=related - eijoo shelvä. hik.
reisman kirjoitti:
pistetään kaikki samaan nippuun
- dai son
reisman kirjoitti:
Kolmasko ketju. voi voi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa
Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r356601JOKO OLETTE KUULLET, MITÄ KIURUVEDELLÄ ON SATTUNUT!
Oletteko jo kuulleet, mitä Kiuruvedellä on sattunut, voi hyvänen aika? Aivan viime tuntien aikana olisi sattunut, jos t214687Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta
kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.5442871Nolointa ikinä miehelle
On ghostata nainen jonka kanssa on ollut ystävä tai ollu orastavaa tapailua pidemmän aikaa. Osoittaa sellaista moukkamai672403Eli jos toisen hiki haisee ns. omaan nenään siedettävältä
Se kertoo hyvästä yhteensopivuudesta. Selvä! Olet mies minun. 🫵🥳342106- 331944
V*ttuu että mä haluan sua
Jos jotain ihmistä voi kunnolla haluta, niin hän on se. Voi Luoja auta jo! Joku jeesus hjelppa mej!401593Sattuma ja muutama väärinkäsitys
vaikuttivat siihen millaiseksi tämä kaikki muodostui. Pienet aikanaan huomaamattomat käänteet. Seuraava näytös on jo tul311591- 391576
Ei ois kyllä kivaa
Jos miestä ei kiinnostais ollenkaan minun seura. Aina huitelis ties missä tai olis omassa seurassaan. Kaikki muu ois kiv71351