Riittäneekö sulanapitokaapeli kierrettynä vesimittarin ympärille suojaamaan mittarin jäätymiseltä kylmässä tilassa vai vaatiiko ns. pakkasvahdin ? Kaapelin sähkönkulutus lienee huomattavasti pienempi kuin pakkasvahdin.
Pakkasvahti vai sulanapitokaapeli ?
7
4616
Vastaukset
- 773652
vaikka fanerista laatikko ympärille, jonka tunget täyteen villaa, niin varmasti riittää se kaapeli.
- tai pakkasvahti
Sulanapitokaapeli teipattuna putken kylkeen ja eristenauraa ympärille, pysyy sulana. Ongelmaksi voi muodostua, jos on sellainen kohta johon ei saa kaapelia ja eristettä.
Toinen mahdollisuus on rakentaa eristetty koppi ympärille ja laittaa sinne pakkasvahti.
Minkälaisesta paikasta mahtaa olla kyse?- Erkki Nimimerkki
Pieni varastotila komerossa jossa ei lämmitystä. Mittarin vieressä kuumavesiboileri ainoa lämmönlähde k.o. tilassa. Mites tämä putken ympärille laitettava solumuovieriste, kestääkö sulamatta/palamatta tuon kaapelin lämmön ?
- lämpökaap
Erkki Nimimerkki kirjoitti:
Pieni varastotila komerossa jossa ei lämmitystä. Mittarin vieressä kuumavesiboileri ainoa lämmönlähde k.o. tilassa. Mites tämä putken ympärille laitettava solumuovieriste, kestääkö sulamatta/palamatta tuon kaapelin lämmön ?
kyllä kestää kunhan laitat itsesäätyvän kaapelin
ainakin löytyy lime merkkinen lämpökaapeli - kyllä kestää
Erkki Nimimerkki kirjoitti:
Itse säätyvää sulanapitokaapelia, pitää lämmön 5 asteessa, ei sulata muuta kuin jään.
- kestänee
kyllä kestää kirjoitti:
Itse säätyvää sulanapitokaapelia, pitää lämmön 5 asteessa, ei sulata muuta kuin jään.
Kaapeli itse voi muuten lämmetä sinne 60 asteeseen, mutta solumuovi kestänee sen sulaamatta..
- usko jo
kestänee kirjoitti:
Kaapeli itse voi muuten lämmetä sinne 60 asteeseen, mutta solumuovi kestänee sen sulaamatta..
Usko jo, itsesäätyvä kaapeli ei lämpene liikaa - mistään kohtaa, koska kaapelin jokainen sentti säätelee tehoaan itsenäisesti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 713105
- 922875
- 512115
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201575- 151349
Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..51338Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131301Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein131273- 181270
Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin241232