Kipu oikealla alavatsalla? Raskaanako?!

pelokas-

Hei! Mistä voisi johtua kipuilu oikealla alavatsalla? Munasarjoista? Kipu on jatkunut nyt säännöllisen epäsäännöllisesti lauantaista lähtien jolloin olin tunnistavani ovulaation (paksu ja venyvä lima) Silloin ajattelin kivun tietenkin olevan ovulaatiosta johtuvaa, mutta nyt kipu on jatkunut edelleen. Kipu ei ole kovaa eikä tunnu koko ajan. Voivatko ovulaatiokivut kestää näin kauan? Muutenkin tämä kierto on hieman kummallinen, esim. ovulaatio tapahtui hyvin myöhäisessä vaiheessa.

Pahinta on, että pelkään tietenkin olevani raskaana. Voiko raskaus aiheuttaa tälläisiä tuntemuksia? Entä olisiko ovulaatio tullut tässä kierrossa jos olisin raskaana? Olin yhdynnässä uuden vuoden aattona, käytimme kondomia alusta loppuun. Tietääkseni se pysyi ehjänä, mutta pelkään silti tajuttomasti olevani raskaana :/ Osaisiko joku neuvoa??

5

2751

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaihtoehtoja

Ovulaatiokivuista en osaa sanoa mitään.
      Erilaiset suolenmutkat voivat joskus tuntua inhottavilta, mutta kipu menee itsestään ohi.
      Oikealla alhaalla on myös umpisuoli, joka voi tulehtua. Silloin alkaa tunnustellessa tuntua, että vatsassa on lauta. Vatsasta tulee kivikova.

• ................

raskautta pelkäät, testillä se selviää ja voit tehdä sen nyt jos kerran uuden vuoden aattona on ollut tuo yhdyntä.

Toki voi olla umppari, kysta tms.

• alkup.

Ymmärtääkseni umpilisäkkeen tulehdus on sen verran kivulias että tuskin on siitä kyse. Itselläni kipua on silloin tällöin. Umpilisäke kipuilee yleensä ensin keskellä vatsaa ja siirtyy sitten oikealle alavatsalle. Kipu on todella kovaa ja liikkuminen vaikeaa. Voi olla myös kuumetta ja oksentelua. Näin olen lukenut. Korjatkaa jos olen väärässä.

• alkup.

Näkyisikö mahdollinen raskaus jo nyt, koska tavallaan kuukautiseni eivät vielä ole myöhässä jos lasken edellisten kuukautisteni alkamispäivästä. Edelliset kuukautisetkin tulivat melko myöhään, kierto oli siis pitkä. Tässä kierrossa myös ovulaatio tapahtui melko myöhään eli viime lauantaina. Eihän kuukautiseni siis pitäisi edes vielä alkaa?

• pelkotilanteita

Ajattelin vähän kirjoittaa tähän, koska mun pelkoni oli ihan samanlainen muutama viikko sitten! Eli miullakin oli teoreettinen mahdollisuus raskauteen ja koko menkkojen välisen ajan koin ihmeellisiä alavatsakipuja. Mulla oli vasemmalla puolella alavatsaa jomotusta ja munasarjat vihloivat aivastaessa tai muissa äkkinäisissä liikkeissä (myös ovulaatio ajan ulkopuolella). Kuvittelin myös paineen tunnetta kohdussa. Kun luin näiltä palstoilta ns. raskausoireista, olin ihan 100%:n varma, että olen raskaana ja pelkäsin. Alkoi tuntua, että se pelkkä paniikki ja pelko laukaisi kovat kouristukset vatsassa ja muka-raskausoireita.

Jos on alavatsa kipuja ja samalla ovulaatiovuotoa (kirkasta, kananmunan valkuaista muistuttavaa, venyvää limaa) niin hyvin todennäköisesti käyt läpi ovulaatiota. Minulla ainakin oviskivut saattavat kestää ihan hyvin lähemmäksi viikon verran, samoin se vuoto useamman päivän.

Lopulta mun kuukautiset alkoivat tarkkaan noin pari viikkoa ovulaation jälkeen, vaikka ehdin jo panikoida. Pelko vaan saa aina vaikka minkälaisia tuntemuksia aikaan. Raskaustestit on kyllä mahtava keksintö! Sellainen kannattaa tehdä jos ei saa rauhaa. Ainakin tiedät ajoissa, jos on raskaana (ehdit miettiä rauhassa miten asian kanssa edetä). Mutta elä murehdi!!! Kondomi on 100%sesti toimiva ehkäisykeino mikäli kumi on ehjä ja pysyy ehjänä ja siittimen päällä kunnolla koko yhdynnän ajan. Veikkaisin siis, ettet todellakaan ole raskaana.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      96
      1886
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      88
      1340
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1143
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1037
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      119
      1010
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      873
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      791
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      782
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      741
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      693
    Aihe