Onko muilla nivelreumaa sairastavilla naisilla ongelmia kuukautisten ja kierron kanssa?
reuma ja kuukautiset
6
5763
Vastaukset
- ...
Ei varsinaisesti menkkojen kanssa mitään uusia - pitkä kierto ja runsas vuoto on ollut aina.
Mutta kuukautiset aiheuttavat ongelmia nivelten kanssa. Siis n. viikko ennen menkkoja alkavat kivut pahentua ja sitä jatkuu viikko menkkojen loppumisen jälkeen. Eli siis yhteensä 3 viikkoa kipuilua ja sitten 2-3 viikkoa ihan kivaa aikaa. Et yhtään ei haittaa, vaikka onkin pitkä kierto. - SouTruu!
mulla aivan sama!! voi kun sais kokonaan sellaseen tilaan et ei ois menkkoja.. e-pillereillä se onnistuisi mutta en voi käyttää muusta syystä.
- Jokueräs
Minulla on ollut e-pillerit käytössä nyt 3 kuukautta ja kovasti on helpottanut niveloireita. Tai ainakin sitä osaa niveloireista, jotka seuraavat hormoonikiertoa. Täysin eivät toki ole terveeksi tehneet, mutta lähtökohtaisesti olo on huomattavasti helpompi. Eikä se tyhjennysvuoto ole aiheuttanut lainkaan samoja ongelmia kuin menkat aikaisemmin.
Eli minulla toimii, mutta olen kuullut niitäkin tarinoita, joissa olo on jopa pahentunut pillereiden aloittamisen jälkeen...
Tosiaan minun epäsäännöllisten menkkojen vahvin "ensioire" olivat nivelkivut. Ne alkoivat noin viikkoa ennen vuotoa ja jatkuivat sitten 3-4 viikkoa... Eli viiden viikon kierrossa oli enintään 2 viikkoa rauhallista aikaa. - Myy70
Hei! Minä sairastan selkärankareumaa, viikko ennen kuukautisia oireet pahenevat,ja viikko jälkeen taas tasoittuu,samoin kitalakeen tulee haavaumia ja ikenet aristaa.
- Ohhohhhh
Huomenna menossa reumalle mutta täysin samat oireet.
- Yes
Minipillerit on itselläni auttaneet tähän reuman pahenemiseen menkkojen ajaksi, eli enää ei ole pahentunut ja vuotoakin tosi vähän verrattuna entiseen järkyttävään veri- ja kipumäärään (endormetrioosin vuoksi). Minipillerit rules.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen
Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja2082824Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?
En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b1672501Kirje, PellePelottomalle.
Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot1061172Lapsien pakko kasteesta on luovuttava.
Eikö olisi parempi siirtää kaste rituaali rippikouluun,kun 15v.tietävät jo itse haluaavatko tulla kastetuksi juutalais-k5831015Voi teitä naisia
Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies1241002- 671000
Martinan hevoset.
Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait269948Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa
Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka320921Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?
Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a20899Hyvä meininki
TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap22768