reuma ja kuukautiset

ihmettelijä7

Onko muilla nivelreumaa sairastavilla naisilla ongelmia kuukautisten ja kierron kanssa?

6

3766

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

      Ei varsinaisesti menkkojen kanssa mitään uusia - pitkä kierto ja runsas vuoto on ollut aina.

      Mutta kuukautiset aiheuttavat ongelmia nivelten kanssa. Siis n. viikko ennen menkkoja alkavat kivut pahentua ja sitä jatkuu viikko menkkojen loppumisen jälkeen. Eli siis yhteensä 3 viikkoa kipuilua ja sitten 2-3 viikkoa ihan kivaa aikaa. Et yhtään ei haittaa, vaikka onkin pitkä kierto.

    • SouTruu!

      mulla aivan sama!! voi kun sais kokonaan sellaseen tilaan et ei ois menkkoja.. e-pillereillä se onnistuisi mutta en voi käyttää muusta syystä.

    • Jokueräs

      Minulla on ollut e-pillerit käytössä nyt 3 kuukautta ja kovasti on helpottanut niveloireita. Tai ainakin sitä osaa niveloireista, jotka seuraavat hormoonikiertoa. Täysin eivät toki ole terveeksi tehneet, mutta lähtökohtaisesti olo on huomattavasti helpompi. Eikä se tyhjennysvuoto ole aiheuttanut lainkaan samoja ongelmia kuin menkat aikaisemmin.

      Eli minulla toimii, mutta olen kuullut niitäkin tarinoita, joissa olo on jopa pahentunut pillereiden aloittamisen jälkeen...

      Tosiaan minun epäsäännöllisten menkkojen vahvin "ensioire" olivat nivelkivut. Ne alkoivat noin viikkoa ennen vuotoa ja jatkuivat sitten 3-4 viikkoa... Eli viiden viikon kierrossa oli enintään 2 viikkoa rauhallista aikaa.

    • Myy70

      Hei! Minä sairastan selkärankareumaa, viikko ennen kuukautisia oireet pahenevat,ja viikko jälkeen taas tasoittuu,samoin kitalakeen tulee haavaumia ja ikenet aristaa.

      • Ohhohhhh

        Huomenna menossa reumalle mutta täysin samat oireet.


    • Yes

      Minipillerit on itselläni auttaneet tähän reuman pahenemiseen menkkojen ajaksi, eli enää ei ole pahentunut ja vuotoakin tosi vähän verrattuna entiseen järkyttävään veri- ja kipumäärään (endormetrioosin vuoksi). Minipillerit rules.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 134
      3843
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      107
      3497
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      18
      2493
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1861
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1717
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1589
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1565
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1506
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1471
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      86
      1446
    Aihe