Ikäpoliittisen seudullisen strategian kohdassa mm mainitaan mikä oli ollut kulttuuri ja vapaa-ajan lautakunnassa 17.12.2009
Lainaan tekstiä.
"Ennalta ehkäisevat työtavat ja kuntoutus ensisijaisena toimintamuotona" Kysyn Teiltä mitä te ymmmärsitte asian tarkoittavan? on mainittu" että, kuttuuritoimi,seurakunnat,järjestöt ja seurat tarjoavat osallistumisen ja itsensäkehittämisen mahdollisuuksia" kyllä sen tiedän
Mutta kun tuolla lukee vielä"Näiden toimialojen perustarjonnalla on huomattava merkitys ikääntyneiden harrastustoiminnan ja elinikäisen oppimisen kannalta."
ELINIKÄINEN OPPIMINEN JA ENNALTAEHKÄISEVÄ TYÖ kauniita sanoja sivistysjohtajat ja lautakunta.
mutta kun kovasti puhutaan myös kansainvälistymisestä koulupuolella, joten silloin myöskin ikääntyvien harrastustoimintaa ja tasa-arvoista osallistumista myöskin muualla tulee tukea ,että tuohon tavoitteeseen pääsisi eli ikääntyvä tarvitsee myös motivaatiota harrastukselleen, eikä sellaista latistamista mitä kohdalleni jatkuvasti tulee eri tahoilta.
Eli näissä lausunnoissa ja käytännössä on paljon sananhelinää kopiointia julkilausumista mutta täällä ei ymmärretä noiden tarkoitusta edes nuo viisaat.
Terveisin Markku Korpinen kunta-aloitteen tekijä
Sananhelinää Strategia
34
482
Vastaukset
- joo seppi
Mies on ollut 16 vuotta valtuustossa kepun listoilla ja tekee kunta-aloitteet suomi 24. Jos on asiaa, ne viedään tuonne asianmaukaiseen aloitelaatikkoon. '
Muutoin voisitko ystävällisesti avata tuonne oman keskustelufoorumisi. Eli omat sivut. Onnistusko. Kiitos.- 12500
joo jos näin tekisit ihan ystävällisesti 12500 lieksalaista haluaa lukea niitä.
Kuten voinet huomata niin olen osannut tehdä aloitteen ja aloite on myös käsitelty ja kommentoin vastausta.
Kuitenkin kun huomasin ,etten ole saanut kysymykseeni vastausta niin lähetin vielä ennen kokousta kirjelmän mutta esittelijä ,ei toimittanut sitä lautakunnalle joten siitä asiasta olen tehnyt kirjelmän onko kyseessä virkavelvollisuuden laiminlyönti virkamieheltä ja nyt olen ennen kokousta joka oli tänään vielä ttanut yhteyden esittelijään,että kirjelmäni käsitelään lautakunnassa, onko asia viety sen näen sitten, joten kun kerron niin vedä laput silmille.
Minulla on täysi oikeus myös täällä käsitellä Lieksalaisten asioita ja tuoda julkisuuteen millaisia vastauksia sitten voinee saada.
Mitä tulee sitten nyt liittyvään asiaan olisit voinut koko asian ohittaa jos se sinua jurppii.MKEt sitten muista asioita oikein muutakuin sen,että olen ollut 16 vuotta valtuustossa mutta ei se noin ole ollut tarkista asia.
Muualla jos vastasin aloitteesta.MK
- Kuotta
Kohta tehdää sellainen kunta-aloite, että sudet viedään sinne fossiiligalleriaan jätekukon vierelle samaan vitriiniin.
Jätekukko! Mikä se on? No, tietenkin sellainen kukko joka syö jätettä.eh, he, heeee!Yksi asia joitakin osioita ylläpito poistaa jota joku ja nyt sinä käytät joka loukkaa muita kuin minua ymmärrät asian MK
- joo se pässikö
markkukorpinen kirjoitti:
Yksi asia joitakin osioita ylläpito poistaa jota joku ja nyt sinä käytät joka loukkaa muita kuin minua ymmärrät asian MK
Olisit tehnyt ne sivustosi. Tuntuu jotenkin tyhmältä lukea tuota samaa mantraa samasta nimimerkistä. Nimimerkki puhuu loukkamisesta ja tuolla alempana on varsinainen haukkuketju. Lieksan naiset tykkää mainitusta kielenkäytöstä varsin loukkaavana. Yhtälailla ohjeet koskettaa nimimerkki Mk. Toivon mukaan ymmärrät.
Lisäys.
Kuten voinet huomata niin olen osannut tehdä aloitteen ja aloite on myös käsitelty ja kommentoin vastausta.
Kuitenkin kun huomasin ,etten ole saanut kysymykseeni vastausta niin lähetin vielä ennen kokousta kirjelmän mutta esittelijä.......Lainaus MK.
SIIS. Jos vastattiin ja käsiteltiin piruako tänne kirjelmöit. Oikea osoite on toinen taho. joo se pässikö kirjoitti:
Olisit tehnyt ne sivustosi. Tuntuu jotenkin tyhmältä lukea tuota samaa mantraa samasta nimimerkistä. Nimimerkki puhuu loukkamisesta ja tuolla alempana on varsinainen haukkuketju. Lieksan naiset tykkää mainitusta kielenkäytöstä varsin loukkaavana. Yhtälailla ohjeet koskettaa nimimerkki Mk. Toivon mukaan ymmärrät.
Lisäys.
Kuitenkin kun huomasin ,etten ole saanut kysymykseeni vastausta niin lähetin vielä ennen kokousta kirjelmän mutta esittelijä.......Lainaus MK.
SIIS. Jos vastattiin ja käsiteltiin piruako tänne kirjelmöit. Oikea osoite on toinen taho.Miksi sitten ihmiset kirjoittavat yleisönosastoon kuten eilen esim ihan hyvä kirjoitus lehdessä minin suuntaan ollaan menossa.
Olen siksi kirjoittanut,että on asioita joista ei kentiies uskalleta puhua eikä täällä kukaan omalla nimellä kuin minä.
Tuo toinen taho voisi olla kansalaiset ja ikääntyvät ihmiset sekä myöskin ne jotka tietämättään lukemattaan edes noita kokouspaperia päättävät asioista ja kun sitten heiltä asiaa kysyy henkilökohtaisesti ollaan kuin ö.
Olen siksi paljon ollut mukana eri toiminnoissa,että tiedän,että noita asiakirjoja ei aina ole ehditty lukea kun ihmisillä on monta työtä ja monta tuolia jopa istuttavana ja sen uskallan sanoa jotkut istuvat tyhjän panttina joilla ei ole haisuakaan niistä asioista mihin heidät on jopa tasa-arvon mukaan asetettu.
Mutta tämä tästä MK- Gorbiselle
Yksi asia joitakin osioita ylläpito poistaa jota joku ja nyt sinä käytät joka loukkaa muita kuin minua ymmärrät asian MK
Moi!
En aukaissut tietokonetta 21 päivänä, joten syytä minun nikkivarasta markku!
Tv:Kuotta, hirvenhiihtäjä repussaan tuikku näkäräistä . Gorbiselle kirjoitti:
Moi!
En aukaissut tietokonetta 21 päivänä, joten syytä minun nikkivarasta markku!
Tv:Kuotta, hirvenhiihtäjä repussaan tuikku näkäräistä .Noita varaita on ollut liikkeellä ja jopa auto ja peräkärry moottorikelkka.
Mutta törkeeää on toisen nimissä kirjoittaa joten rekisteröidy.
Mutta tältäkin palstalta poistettiin joku kirjoitus.MK
- ymmärtää
Sinä lyhennä näitä teemojasi, ei näitä jaksa lukea loppuun, koska ovat niin sekavasti kirjoitettuja. Ei saa selvää onko kissa vai häntä.
- sitä, että
Et ole saanut tarpeeksi rahaa kaupungilta omaan harrastukseesi? Siitäkö olet katkera? Kun SINÄ et ole saanut???
Mitä on tasa-arvo ja elinikäinenoppiminen ja mitä se sitten käytännössä tarkoittaa Lieksassa.
Millaisia "opinnäytteitä " sitten ikääntynyt voi suorittaa ja miten hän voi osallistua valtakunnallisesti mihinkään ja miten suoritusta arvostetaan tasa-arvoisesti muihin toimijoihin ketä tuetaan jopa rahallisesti. MK- VREWD
Mitä on tasa-arvo ja elinikäinenoppiminen ja mitä se sitten käytännössä tarkoittaa Lieksassa.
Millaisia "opinnäytteitä " sitten ikääntynyt voi suorittaa ja miten hän voi osallistua valtakunnallisesti mihinkään ja miten suoritusta arvostetaan tasa-arvoisesti muihin toimijoihin ketä tuetaan jopa rahallisesti. MKjOKOS NE KULTTIKSEN HOMEET ON KORJATTU, ENTÄS LIIKUNTAHALLIN PERUSTUKSET VALETTU, VAI ONKO KENTIES SUUNNITTELUPUOLEN TYÖNJOHTAJA TÄYTETTY JA VIETY UIMAHALLIN KELLARIIN?
- hist gall
VREWD kirjoitti:
jOKOS NE KULTTIKSEN HOMEET ON KORJATTU, ENTÄS LIIKUNTAHALLIN PERUSTUKSET VALETTU, VAI ONKO KENTIES SUUNNITTELUPUOLEN TYÖNJOHTAJA TÄYTETTY JA VIETY UIMAHALLIN KELLARIIN?
Pitäskö avata keskusteluketju tuosta uimahallin kellarista. Siitähän ei ole vielä mielipiteitä vaihdettu. Sinnehän sais suunniteltua vaikka gallerian..
VREWD kirjoitti:
jOKOS NE KULTTIKSEN HOMEET ON KORJATTU, ENTÄS LIIKUNTAHALLIN PERUSTUKSET VALETTU, VAI ONKO KENTIES SUUNNITTELUPUOLEN TYÖNJOHTAJA TÄYTETTY JA VIETY UIMAHALLIN KELLARIIN?
Nuo mainitut asiat on tullut käsiteltyä ja joitakin solvaavia kirjoituksia on poistettu joten usko pois jo.MK
Kirjoituksesi toistuu ja joita on poistettu asiattomana joten voinet joutua vastuuseen.
- pahviko1
Kirjoituksesi toistuu ja joita on poistettu asiattomana joten voinet joutua vastuuseen.
Tarkoitatko aloituksella sitä, että
Et ole saanut tarpeeksi rahaa kaupungilta omaan harrastukseesi? Siitäkö olet katkera? Kun SINÄ et ole saanut??? - pahviko1
Millaisia "opinnäytteitä " sitten ikääntynyt voi suorittaa ja miten hän voi osallistua valtakunnallisesti mihinkään ja miten suoritusta arvostetaan tasa-arvoisesti muihin toimijoihin ketä tuetaan jopa rahallisesti. MKTarkoitatko aloituksella sitä, että
Et ole saanut tarpeeksi rahaa kaupungilta omaan harrastukseesi? Siitäkö olet katkera? Kun SINÄ et ole saanut???
Et ole vielä vastannut kysymykseen! Vastaa siis tähän kyllä tai ei! - Pahviko1
pahviko1 kirjoitti:
Et ole vielä vastannut kysymykseen! Vastaa siis tähän kyllä tai ei!Odottaa vastaustasi tämä edellinen kysymys Make!
???? pahviko1 kirjoitti:
Et ole vielä vastannut kysymykseen! Vastaa siis tähän kyllä tai ei!Mutta kuitenkin olen sitä mieltä,että kuka vaan menestyy eli on saanut kultamitallin valtakunnallisella taholla ei pitäisi olla niin vähäpätöistä mitä sivistystoimen esittelyssä on,
Nosta kissanhännän kuinka monta karaokelaulajaa on palkittu Lieksassa jotka ovat menestyneet jopa voittoon asti valtakunnallisissa kisoissa joissa on satoja osanottajia ollut alkukisoissa ja semifinaalissakin esim sarjassani oli muistaakseni 50 joten hyvin moni tulee kotiin maitojunalla.
Mutta kuitenkin sanon sen asian meillä on eri toimijoita ja järjestöjä mutta on myös yksinäisiä puurtajia ennenkaikkea tuolla olen aikaisemmin asiasta lausunut mitä yleisesti puhutaan mutta miten tuo elinikäinen oppiminen sitten on käytännössä ja kyllä jokaisella joka kilpailee on motivaatio ja toisia tuetaan ja toisia ei joten mielestäni joku taidepalkinto vain yhdelle taholle vuosittain kaupungilta ja läänistä on yksisilmäisyyttä,Onko niin että elämme ajassa kuin radion pääjohtaja särki emma levyn ettei se ole kulttuuria, myöskään elokuvien tekemisissä spedeä ei tuettu muistaakseni poltti jonkun filmin sen vuoksi.MK- ...
Mutta kuitenkin olen sitä mieltä,että kuka vaan menestyy eli on saanut kultamitallin valtakunnallisella taholla ei pitäisi olla niin vähäpätöistä mitä sivistystoimen esittelyssä on,
Nosta kissanhännän kuinka monta karaokelaulajaa on palkittu Lieksassa jotka ovat menestyneet jopa voittoon asti valtakunnallisissa kisoissa joissa on satoja osanottajia ollut alkukisoissa ja semifinaalissakin esim sarjassani oli muistaakseni 50 joten hyvin moni tulee kotiin maitojunalla.
Mutta kuitenkin sanon sen asian meillä on eri toimijoita ja järjestöjä mutta on myös yksinäisiä puurtajia ennenkaikkea tuolla olen aikaisemmin asiasta lausunut mitä yleisesti puhutaan mutta miten tuo elinikäinen oppiminen sitten on käytännössä ja kyllä jokaisella joka kilpailee on motivaatio ja toisia tuetaan ja toisia ei joten mielestäni joku taidepalkinto vain yhdelle taholle vuosittain kaupungilta ja läänistä on yksisilmäisyyttä,Onko niin että elämme ajassa kuin radion pääjohtaja särki emma levyn ettei se ole kulttuuria, myöskään elokuvien tekemisissä spedeä ei tuettu muistaakseni poltti jonkun filmin sen vuoksi.MKMoi!
Jos tässä nyt tarkemmin asiaan paneudutaan, niin eipä tuo Kaupungilta olis paljoa vaadittu jos kaupunki muistaisi voittajia tai muuten Lieksaa tunnetusti tekeviä edes pienellä lahjalla tai kunniakirjalla!
Vasinkin monelle nuorelle tuo muistaminen olisi tärkeä teko ja ei sen palkinnon tms tarvitse olla kallistaan...vaikka muutaman euron lahja, kukkakimppu tai esine, kunniakirjan kera!
Luulisi kaupungilla olevan jo tuota hallintopuolen väkeä sen verran, että siellä joku edes osaisi tietokoneella laatia kunniakirjan ja toinen hallintopuolen piäpiällikkö siihen voisi raapusta nimensä. Joku nohevampi saattaisi jaksaa hakea nimikirjoituksen jopa kaupunginjohtajalta jos jaksaisi kävellä edes sen vertaa!
Jos oikein muistiani verestän, niin Lieksaanhan tuli parikaraoken suomenmestaruuskin muutamia vuosia sitten!
Ei kuule markku nekään voittajat saaneet kaupungilta edes lämmintä kättäkään, joten älä pidä itseäsi ainoana saamatta jääneenä !
Meikeläinen sitä saa ja usein..eilen illallakin ja heti otettiin uusinnat aamulla kun sattu Tatjaana olemaan sillä päällä!
Tv:Kuotta,kansainvälinen kansanparantaja aina aikaansa edellä ... kirjoitti:
Moi!
Jos tässä nyt tarkemmin asiaan paneudutaan, niin eipä tuo Kaupungilta olis paljoa vaadittu jos kaupunki muistaisi voittajia tai muuten Lieksaa tunnetusti tekeviä edes pienellä lahjalla tai kunniakirjalla!
Vasinkin monelle nuorelle tuo muistaminen olisi tärkeä teko ja ei sen palkinnon tms tarvitse olla kallistaan...vaikka muutaman euron lahja, kukkakimppu tai esine, kunniakirjan kera!
Luulisi kaupungilla olevan jo tuota hallintopuolen väkeä sen verran, että siellä joku edes osaisi tietokoneella laatia kunniakirjan ja toinen hallintopuolen piäpiällikkö siihen voisi raapusta nimensä. Joku nohevampi saattaisi jaksaa hakea nimikirjoituksen jopa kaupunginjohtajalta jos jaksaisi kävellä edes sen vertaa!
Jos oikein muistiani verestän, niin Lieksaanhan tuli parikaraoken suomenmestaruuskin muutamia vuosia sitten!
Ei kuule markku nekään voittajat saaneet kaupungilta edes lämmintä kättäkään, joten älä pidä itseäsi ainoana saamatta jääneenä !
Meikeläinen sitä saa ja usein..eilen illallakin ja heti otettiin uusinnat aamulla kun sattu Tatjaana olemaan sillä päällä!
Tv:Kuotta,kansainvälinen kansanparantaja aina aikaansa edelläOlet kuotta hyvä muistinen juuri tuota samaa asiaa tolokutan, eli mikä on sitten esittelijöiden arvomaailma ja millaista arvomaailmaa meidän tavan tolliaisten edustajat sitten on.
Eli vielä kerran oli milta elämän allueelta sitten kuka hyvänsä tuo Lieksaa esille ja että me pärjäämme myös muualla ja totta vie ollaan myös pärjätty Marko Ville Mervi ja vielä Mervi ja Tanja SM mitallin ja Mervi ja Reke guinesin ennätys. Uskon sanaasi ei lämmintä kättä varmaan kaupungintaholta
Mutta myös ikämiessarjassa seniorikisassa Santeri Kononen ja sahan soitossa Erkki Kärkkäinen suomen mestareita. saatika sitten muilla osa alueilla.
Saanu olen myös minä ja lammintä ja kosteeta oli ,,, Kuotta meillä tuolla saunassa hih hih
Tuli mulle pöytäkirja ote ja ristus ku mun päähän otti ajattelin silloo, jotta eivät vähällä pääse, harijoottelin kotona ja menin kisoohin ja voitin karsinnan tusinan miehiä ja olen taas jatkossa maailmalla.Markku- maarit melkonen
Olet kuotta hyvä muistinen juuri tuota samaa asiaa tolokutan, eli mikä on sitten esittelijöiden arvomaailma ja millaista arvomaailmaa meidän tavan tolliaisten edustajat sitten on.
Eli vielä kerran oli milta elämän allueelta sitten kuka hyvänsä tuo Lieksaa esille ja että me pärjäämme myös muualla ja totta vie ollaan myös pärjätty Marko Ville Mervi ja vielä Mervi ja Tanja SM mitallin ja Mervi ja Reke guinesin ennätys. Uskon sanaasi ei lämmintä kättä varmaan kaupungintaholta
Mutta myös ikämiessarjassa seniorikisassa Santeri Kononen ja sahan soitossa Erkki Kärkkäinen suomen mestareita. saatika sitten muilla osa alueilla.
Saanu olen myös minä ja lammintä ja kosteeta oli ,,, Kuotta meillä tuolla saunassa hih hih
Tuli mulle pöytäkirja ote ja ristus ku mun päähän otti ajattelin silloo, jotta eivät vähällä pääse, harijoottelin kotona ja menin kisoohin ja voitin karsinnan tusinan miehiä ja olen taas jatkossa maailmalla.Markkumittään virallista ennätystä ei olek.Vae luinko Guinnesin kirjan väärin?!Lueppa itehhii.
Tanja?kuka?voitti, ja mitä?En ou kuullunna siitäkkään.
Siusta olen kuullunna, ja siulle antasin palkinnon suomalaisesta sisusta:) maarit melkonen kirjoitti:
mittään virallista ennätystä ei olek.Vae luinko Guinnesin kirjan väärin?!Lueppa itehhii.
Siusta olen kuullunna, ja siulle antasin palkinnon suomalaisesta sisusta:)Sisua riittää ja kävin äänestämässä Merviä tangokisassa käykää kuuntelemassa satumaa yle
Ja itse lähden finaaliin seniorilegenda karaokeen vääksyyn.MK- magiaavailla
Sisua riittää ja kävin äänestämässä Merviä tangokisassa käykää kuuntelemassa satumaa yle
Ja itse lähden finaaliin seniorilegenda karaokeen vääksyyn.MKäänestin.Kaikin puolin EDUSTAVA nuori mies, panostanut kilpailuun kovasti,eikä haitta vaikka asuu nyt muualla, pohjoisessa?
maarit melkonen kirjoitti:
mittään virallista ennätystä ei olek.Vae luinko Guinnesin kirjan väärin?!Lueppa itehhii.
Siusta olen kuullunna, ja siulle antasin palkinnon suomalaisesta sisusta:)Luin Mervin kohdalta eri kilpailuista ja kyllä löysin maininnan asiasta ja myöskin auton kyljessä on asiaa koskeva mainos joten ei ole pötypuhetta eli guinnessin ennätys aikanaan.MK
- hikhikhih
Luin Mervin kohdalta eri kilpailuista ja kyllä löysin maininnan asiasta ja myöskin auton kyljessä on asiaa koskeva mainos joten ei ole pötypuhetta eli guinnessin ennätys aikanaan.MK
Vielä parikymmentä niin tänpäivän keskiarvo onkin paketissa. Eiku naputteleen
- mjaaaa
hikhikhih kirjoitti:
Vielä parikymmentä niin tänpäivän keskiarvo onkin paketissa. Eiku naputteleen
- Se Riähkä
Olet kuotta hyvä muistinen juuri tuota samaa asiaa tolokutan, eli mikä on sitten esittelijöiden arvomaailma ja millaista arvomaailmaa meidän tavan tolliaisten edustajat sitten on.
Tuli mulle pöytäkirja ote ja ristus ku mun päähän otti ajattelin silloo, jotta eivät vähällä pääse, harijoottelin kotona ja menin kisoohin ja voitin karsinnan tusinan miehiä ja olen taas jatkossa maailmalla.MarkkuSe SM, muistit toesen nimen väärin,
m.a. oli kyll oekkeen.
Riähkä Se Riähkä kirjoitti:
Se SM, muistit toesen nimen väärin,
m.a. oli kyll oekkeen.
RiähkäKuten toisaalla on keskustelu herännyt niin miten sitten aloituksessa lainaamani asia on kulttuuritoimessa huomioitu.
Kaiken kaikkiaan hyvin ylimielistä suhtautumista on vieläkin tuolta työryhmältä joka ei jouda vastaamaan ja näin sitten työryhmä jonka puheenjohtaja on Syrjäläinen aliarvioi kuntalaisaloitetta ja virallista lausuntopyyntöä.asian voi tarkistaa kunta-aloitteet valtuuston listalta MK
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa
Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r345338Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta
kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.4842474Eli jos toisen hiki haisee ns. omaan nenään siedettävältä
Se kertoo hyvästä yhteensopivuudesta. Selvä! Olet mies minun. 🫵🥳271239JOKO OLETTE KUULLET, MITÄ KIURUVEDELLÄ ON SATTUNUT!
Oletteko jo kuulleet, mitä Kiuruvedellä on sattunut, voi hyvänen aika? Aivan viime tuntien aikana olisi sattunut, jos t51035En tiedä miksi kerroin sinusta täällä
Siksi kai, kun meidän juttu on niin alkuvaiheessa, etten voi vielä puhua siitä kenellekään.16957Oho! Queen of Fucking Everything villitsee - Ikean sininen luottotuote nappasi hervottoman idean!
Ikea on ajan hermoilla! Aika hauska idea ja Queen of Fucking Everything -ajatus toimii hyvin tässäkin. Lue lisää: http7934Nainen, tunnetko saman kuin minä
Syvän yhteyden välillämme, silloin kun se tunne tulee. Niinä hetkinä minulla on niin järjettömän suuri ikävä sinua. Ikäv41812HS - Yllätyskäänne Eagle S -tutkinnassa, Supo pitää onnettomuutena
HS:n mukaan esitutkinta joudutaan todennäköisesti keskeyttämään syyttäjän päätöksellä mikäli näyttöä tahallisuudesta ei193774Ei ois kyllä kivaa
Jos miestä ei kiinnostais ollenkaan minun seura. Aina huitelis ties missä tai olis omassa seurassaan. Kaikki muu ois kiv3764Siellä taas pyörin
Nimittäin sinun paikkakunnalla mies. Mutta en vieläkään nähnyt sinua. Miksi sinä olet minulta aina piilossa?8723