Mokkasuklaatorttu

Hei vaan,

Olen 24 vuotias opiskelija ja asun kaksintaan puolisoni ja kissani kanssa. Tosin näin tämän iltaista leivontatilannetta ajatellen: kissa oli muualla hoidossa, emmekä siis voineet testata, kuinka kissan läsnäolo vaikuttaa juuri sunnunta leivonta-mixillä leipoessa. Minun leipomiskokemuksiini kuuluu pullat, joiden kanssa olisi voinut lähteä sorsametsälle, marenkikakku joka lässähti, kosa täyte tungettiin sisään liian kuumana ja mokkapalat, joiden kuorrutteeseen laitoin jostain syystä rahkaa ja se maistui hirveältä. Toisin sanoen olen oppinut erehdysten kautta ja varmaan siihen mennessä, kun saan lapsia saan vielä leivonnaiset onnistumaan...

Valmiiksi mitatut jauhoseokset voivat olla pelastukseni, vaikka vielähän voi onnistua laittamaan vettä litran desin sijaan. Kysyin useammalta, avattuani paketin mitä mielikuvia paketti herättä, kun tekstin peittää. Väritys antoi uskoa, että nyt päästäisiin maistelemaan jotain minttusuklaista.

Käytin Tupperwaren silikonivuokaa
http://www.tupperware.fi/xchg/nordics/hs.xsl/721.html
Se on 2cm leveämpi kuin takakannen helppo suklaatorttu kohdevuoka, joten torttu jäi matalaksi. Taikina tosin sekoittui todella hyvin. Vatkasin laiskana nuolijalla. Koska ajattelin, että paljas torttu olisi tylsä, niin tein oheisen ohjeen mukaisen mokkapalojen kuorrutteen:

1 paketti tomusokeria
50 g voisulaa
5 rkl vahvaa kahvia
1 rkl kaakaojauhetta
2 tl vaniliinisokeria
http://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/888/Mokkapalat

Tässä opimme taas, että kun ohje on tarkoitettu pellilliselle mokkapaloja, niin tuo määrä on liian suuri yhden kakun kuorruttamiseen. Jos siis haluaisin pellillisen suklaakakkua, tekisin varmaan tuplasatsin?

Ohessa kuva kakusta. Päällä päärynänmakuisia luomukarkkeja.
http://www.flickr.com/photos/seregi/4295493885/

Sitten raadin mielipiteisiin:
Puoliso: "Liian makeaa"
Leipova ystävä: "Tuntuu niin kuin ilman kuorrutetta kakku olisi mauton"