Mokkasuklaatorttu

Hei vaan,

Olen 24 vuotias opiskelija ja asun kaksintaan puolisoni ja kissani kanssa. Tosin näin tämän iltaista leivontatilannetta ajatellen: kissa oli muualla hoidossa, emmekä siis voineet testata, kuinka kissan läsnäolo vaikuttaa juuri sunnunta leivonta-mixillä leipoessa. Minun leipomiskokemuksiini kuuluu pullat, joiden kanssa olisi voinut lähteä sorsametsälle, marenkikakku joka lässähti, kosa täyte tungettiin sisään liian kuumana ja mokkapalat, joiden kuorrutteeseen laitoin jostain syystä rahkaa ja se maistui hirveältä. Toisin sanoen olen oppinut erehdysten kautta ja varmaan siihen mennessä, kun saan lapsia saan vielä leivonnaiset onnistumaan...

Valmiiksi mitatut jauhoseokset voivat olla pelastukseni, vaikka vielähän voi onnistua laittamaan vettä litran desin sijaan. Kysyin useammalta, avattuani paketin mitä mielikuvia paketti herättä, kun tekstin peittää. Väritys antoi uskoa, että nyt päästäisiin maistelemaan jotain minttusuklaista.

Käytin Tupperwaren silikonivuokaa
http://www.tupperware.fi/xchg/nordics/hs.xsl/721.html
Se on 2cm leveämpi kuin takakannen helppo suklaatorttu kohdevuoka, joten torttu jäi matalaksi. Taikina tosin sekoittui todella hyvin. Vatkasin laiskana nuolijalla. Koska ajattelin, että paljas torttu olisi tylsä, niin tein oheisen ohjeen mukaisen mokkapalojen kuorrutteen:

1 paketti tomusokeria
50 g voisulaa
5 rkl vahvaa kahvia
1 rkl kaakaojauhetta
2 tl vaniliinisokeria
http://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/888/Mokkapalat

Tässä opimme taas, että kun ohje on tarkoitettu pellilliselle mokkapaloja, niin tuo määrä on liian suuri yhden kakun kuorruttamiseen. Jos siis haluaisin pellillisen suklaakakkua, tekisin varmaan tuplasatsin?

Ohessa kuva kakusta. Päällä päärynänmakuisia luomukarkkeja.
http://www.flickr.com/photos/seregi/4295493885/

Sitten raadin mielipiteisiin:
Puoliso: "Liian makeaa"
Leipova ystävä: "Tuntuu niin kuin ilman kuorrutetta kakku olisi mauton"
Itse söin kaksi palaa innoissan kummempia miettimättä. Päärynä sopi hyvin makujen kanssa yhteen. Vielä odotellaan leipovan ystävän puolison ja naapurin mielipidettä.

4

121

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jaa-ha naapuri oli vastannut Facebookin kautta:
      "Sun suklaakakkusi oli just sellaista, kuten oletin ja toivoin. Tykkäsin kovasti. :) Ne karkit toi mieleen jouluisat hyasintit. :D"

    • pikkuiida

      Nätin kakun olet tehnyt. Kiitos kuorruteohjeesta.

      • Viimeisin kommentti kakusta: "syötiin muuten eilen se suklaakakku X:n kanssa, oli om nom. Mukavan kosteaa, mut ens kerralla ehkä puolikas annos sitä kuorrutetta x) Olet muuten oppinut tekemään sen kuorrutteen tajusin just, hyvä Mari! :)"

        Ihanaa ko mulla on koekaniineja


      • Seregi kirjoitti:

        Viimeisin kommentti kakusta: "syötiin muuten eilen se suklaakakku X:n kanssa, oli om nom. Mukavan kosteaa, mut ens kerralla ehkä puolikas annos sitä kuorrutetta x) Olet muuten oppinut tekemään sen kuorrutteen tajusin just, hyvä Mari! :)"

        Ihanaa ko mulla on koekaniineja

        Hienolta näyttää sinunkin kakku ja varmasti hyvää ;D


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1295
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1217
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1145
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1070
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      53
      840
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      75
      741
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      682
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      681
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      362
      659
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      646
    Aihe