Minulle myytiin vuoden määräaikasopimuksella Klarna-lasku- maksutapa verkkokauppani käyttöön. Sitten asennettuani sen huomasin, ettei se toimikaan, vaikka niin luvattiin. Nyt joudun maksamaan tuotteesta vuoden ajan kuukausimaksua, vaikka en voi käyttää tuotetta kaupassani, koska se ei toimi. Klarnasta apua ei tule, eikä myöskään verkkokaupan (Wosbee) puolelta. Eli kun ei toimi, niin ei toimi ja kukaan ei voi mitään (paitsi minä maksaa). Eikö pienyrittäjällä ole mitään kuluttajanoikeuksia, jos hänelle on myyty viallinen tuote? Vai olenko vapaata riistaa kaiklle huijareille?
Klarna-lasku verkkokaupassa - varokaa
18
4789
Vastaukset
- lkljlkjkj
Kyllähän noi verkkokaupan ja muidenkin vastaavien palvelujen ohjelmistopuolen ylläpito kannattaa ulkoistaa, varinkin jos itse ei ole mikään it-guru.
Itse olen vuosien saatossa tullut siihen tulokseen, ettei mitään palvelua (ainakaan mikä liikkuu tietoliikenne ja puhelinyhteyksiin tai IT-puolelle) kannata sopia määräaikaiseksi, koska niissä yleensä tulee ongelmia toimimattomuuden kanssa. - you know..
Eihän sinua välttämättä ole huijattu, jos sitä ei ole edes oikein asennettu?
- ei ja kyllä
"Eikö pienyrittäjällä ole mitään kuluttajanoikeuksia, jos hänelle on myyty viallinen tuote? Vai olenko vapaata riistaa kaiklle huijareille?"
Kuluttajansuojalaki koskee kuluttajia, ei yrittäjiä. Olet vapaata riistaa huijareille. Tutkintapyynnön voit tehdä jos epäilet rikosta ja jos olet oikein rahakas voit aina riidellä markkinaoikeudessa tai nostaa siviilikanteen. Muuta sinulla ei ole.- lklkköök
Tässä sitä ollaan, kun kaikki pitäisi saada ilmaisin, eikä raaskita maksaa alan ammattilaisille ohjemiston ylläpidosta. Vähän vääränlainen ajattelutapa varsinkin yrittäjälle. Mutta sitä vartenhan tää suomi24 keskustelupalsta on, et tän avulla moni hoitaa kirjanpidot ym.
- yrittäjän879
Klarna ei kyllä varmastikaan huijaa, vaan asennusta ei ole suoritettu oikein.
Vaihda verkkokauppaan, joka hoitaa puolestasi nuo asiat, esim. Valmiskauppa (tämä ei ole mikään Valmiskaupan promoviesti vaan minä oikeasti olen tyytyväinen asiakas), olen aina rutissut sinne jos ei joku ole toiminut, ja nopeasti on korjattu. Klarnat sun muut asennettiin heidän toimestaan. Ja Klarnan palvelulla saat uusia asiakkaita turvallisesti. Todellakin suosittelen nyt asennemuutosta ja asioiden kuntoon laittamista :)
Nuo Valmiskaupat yms myös yleensä pientä maksua vastaan siirtävät verkkokauppasi omille palvelimilleen. - klarnuus
Itselläni on myös Klarnan kanssa soppari. Kun tein sopimusta heillä ei ollut sopivaa moduulia verkkokauppaani, mutta oli kuulemma työn alla semmoinen. Pistin Klarnan laskutuksen silti osaksi verkkokauppaani, mutta se puoli pitää hoitaa manuaalisesti. Hieman enemmän hommaa myönnän kyllä. No lopulta kun Klarnalta valmistui tuo moduuli niin se olikin tehty uudempaan versioon verkkokaupastani ja ei ole suoraan yhteensopiva omaani. Voisin toki päivittää kauppaani ellen olisi niin hartaudella ja antaumuksella rakentanut siitä aikainsaatossa mieleistäni. Suuri osa noista muutoksista häviäisi päivityksen yhteydessä.
Osaan itse hieman koodailla. Lähinnä muokata valmista koodia, lisätä/poistaa jotain pikkujuttuja yms. mutta taidot eivät ihan riitä tuommoisen laskutusmoduulin kimppuun käymiseen. No tein tässä hiljattain sopparin Fonectan kanssa verkkosivujen optimoinnista, hakusanamainonnasta yms. Kävin heidän koodarineronsa kanssa palaveria tuosta optimoinnista ja hän sanoi ottavansa työn alle tuon Klarnan moduulin istuttamisen verkkokauppaani. Nyt sitten vain odottelen että josko tässä oma työtaakka hieman pienenisi lähitulevaisuudessa kun saisi automatisoitua tuon laskutuspuolen.
Tarinan opetus siis. Asiat saattavat järjestyä ja sitä odotellessa voi ne hoitaa itsekin vaikkakin hieman enemmällä vaivalla.
Jos on kysyttävää tuosta Klarnan laskujen manuaalisesta käsittelystä niin kysy pois. - Rahastusta
Olkaapa ystävälliset ja googlatkaa vaikkapa hakusanoilla "kokemuksia Klarnasta", myös muilla hakusanoilla löytyy.
Ette te yrittäjät ole ainoita joilla on tuon firman kanssa vaikeuksia.
Asiakkaille saatetaan lähettää laskut niin, että niiden saapuessa on eräpäiväkin ehtinyt mennä. Tuosta hyvästä asiakas sitten joutuu maksamaan 5 euron muistutusmaksua, todistelu laskun myöhään saapumisesta on vaikeaa.
Ei ole uutta että esim. asiakkaan maksettua laskunsa eräpäivänä, Klarna kuitenkin lähettää ikään kuin "varmuuden vuoksi" muistutuslaskua jo pari päivää eräpäivän jälkeen.
Ei ole asiakkaan vika jos Klarnan tilillä eivät suoritukset näy kuin esim. 3 arkipäivän jälkeen.
Mikäli Klarna haluaa saada rahansa johonkin tiettyyn päivään mennessä siten että näkyisivät tilillään, on sen lafkan parempi sitten ajoittaa laskujen eräpäivät laskuihin siten, että ehtivät pankkiinsa silloin kuin haluavat.
Ja ennen kaikkea, lähettää ne laskunsa hyvissä ajoin ENNEN eräpäivää.
Asiakas ei eräpäivää määrää, mutta eräpäivänä maksaessaan joutuukin ihme ryöpytykseen. Asiakas saattaa maksaa laskua myös huomattavasti ennen eräpäivää, mutta lopputulos yhtäkaikki sama, suoritukset "eivät näy" Klarnan tilillä ja ovatpa jotkut kertoneet kuinka viitenumerokin saattaa olla aivan eri kuin mitä jossakin muussa erässä!
Ikävä kyllä aina ihmisillä ei ole tietoa laskutuspalvelun (tässä tapauksessa Klarna) todellisista toimintatavoista.
Osamaksu tai lasku otetaan usein siksi, että verkkokauppa jossa tuo mahdollisuus on, on luotettava.
Eli moni luulee että kyseessä on Hobby Hall-tyylinen toiminta, jossa asiakaalle lähetetään osamaksuerät kerralla, valittavana on joko kertamaksu tai sitten osamaksu.
Itselleni ainakin taannoin tuli (Hobby Hall) osamaksulaskut könttänä, etukäteen laitettuna siten että kuukausittain sai maksaa.
Klarnapa se lähettelee laskujaan miten sattuu vain saadakseen lisätä seuraavaan laskuun aiheettoman 5 euroa.
Kun asiakas pitää verkkokauppaa luotettavana, olettaa hän myös laskutuksen olevan luotettava!!!
Ikävä kyllä monelle selviää vasta tilauksen jälkeen kuinka asiat todellisuudessa ovat.
Jos kertoo kaverilleen että osti Klarna-osamaksulla, saattaa kaveri tai jopa useampi sanoa että älä helv... lähde sen lafkan osamaksuihin, on huijari.
Siksi paketit viimeistään jäävät noutamatta etteivät joutuisi rahastuksen kohteeksi. - Kauppias-liian pieni
Klarnalle kolme viikkoa sitten laittanut irtisanomisen. Toisen kaksi viikkoa sitten. Viikko sitten soitin. Luvattiin soittaa takaisin ja soitto tuli. Antoi tarjouksen ---> liian kallis. Soitti ja lupasi palata iltapäivällä vielä asiaan. Tuosta iltapäivästä on nyt mennyt 4 päivää (viikonloppu mukaanlukien).
Vielä siis on Klarna maksutavoissa (irtisanomisaika kuitenkin on muistaakseni sopparissa 3 kk).
Klarna palasi tänään sitten asiaan, tilaamalla verkkokaupastani Klarna Laskulla tavaraa. Ei siinä mitään, ne ovat jo matkalla, mutta sitä yhteydenottoa odotan. Ajattelin, josko sitä soittelisi tuolle tilaajalle. - Klarna
Hei,
Ottakaa ihmeessä yhteyttä suoraan minuun, jos jokin ei mielestänne ole toiminut kuten pitäisi tai laskuissa on ollut jokin mikä ei ole mielestäsi täsmännyt. Avustan mielelläni selvittäämään asian.
Minut tavoittaa parhaiten sähköpostitse osoitteessa nimi.sukunimi @ klarna. com.
Ystävällisin terveisin,
Maria Lehtimäki
Klarnan Suomen asiakaspalvelun teamleader- Kauppias-liian pieni
Oltiin yhteydessä teidän myyntiin ja yritettin päästä yhteisymmärrykseen.
Tarjouksessa yrititte veloittee 26 euroa kk siitä että antaisimme asiakkaittemme käyttää palveluitanne.
Vähän yli 3200 euron tilityksestä viette provikkaa 230 euroa.
Alan kate on noin 3% eli voit laskea siitä kannattavuutta.
Ruotsalaiselle kilpailijalle maksatte kuulemme provikan jokaisesta tiliasiakkaasta.
Niin ja ei varmaan ole epäselvää että ne irtisanomispaperit on lähetetty ja vaihdettu kilpailijalle. - EskoKeskonen
Itse käytän ainoastaan Paytrailin maksutapoja kaupassani, yhden kuukauden irtisanomisaika ei tuota ongelmia, halpa myös eikä proviisioperusteista hinnoittelua. Lasku ja osamaksutavastkin kuuluu pakettiin.
- Anonyymi
Mitäs Maria nyt tekee? Onko personal trainer?
- kokenut_kauppias
Klarnan sopimus on sellainen että ellet irtisano palvelua kolmea kuukautta ennen uuden jakson alkamista, joudut pitämään sitä aina koko uuden sopimuskauden loppuun. Tämä tarkoittaa sitä että maksat sitten taas uuden sopimusvuoden maksut heille. Varokaa koko yritystä.
Nykyisin on saatavana monia eri laskumaksutapoja verkkokauppaan joissa ei ole mitään kuukausimaksua (Klarnalla 29 euroa), ja tilitysetkin tulevat ihan toisessa ajassa kuin Klarnan viikkotolkulla kestävä tilitys. Älkää siis tehkäö mitään sopimuksia ennen kuin otatte selvää, milloin saatte rahanne, mitä palvelu maksaa ja miten siitä pääsee eroon. - .Proo
Oliko apunasi ammattilainen esimerkiksi mainostoimistosta? Jos oli, niin kyllä oli huonoa osaamista, kun tuollaista pääsee tapahtumaan Korvauksia vaan hakemaan!
Jos et raskinut maksaa ammatilaisen avusta, niin sitten tuo munaus menee ihan oman piikkiisi. Vähän kuin oppirahana.- Väärä säästö!
Näin se menee!! Kaikki hakee sivujen ja verkkokauppojen osaajaa hyvä niin, mutta halutaan maksaa vain muutamia satasia??? Se että verkkosivujen tekijöitä on 13 tusinassa ei kuitenkaan tarkoita sitä, että kaikki oikeasti osaisivat nämä asiat. On typerää ajatella "Teen bisnestä netissä onneksi sain osaajan super halvalla". Nuukailut kostautuu aina nettin puolellakin! Oikeat osaajat maksavat poikkeuksetta 4 numeroisia summia.
- Yksi sana on tärkeä
Reklamaatio.
Viitaten tuohon eikä yrittäjällä ole oikeuksia (periaatteessa pätee myös kuluttajaan, eli jos on Klarnan kanssa ongelmia niin reklamaatiota sinne päin). Kunhan reklamaation tekee oikein niin ei niitä kuukausimaksuja tarvitse maksaa (riidaton osa pitää aina maksaa) ennen kuin asia on kunnossa, tietenkin jos olet viivytellyt eikä ole kirjallista dokumenttia mistään --> maksa kiltisti pois. Eli kun huomaat ettei tää toimikkaan niin kuin luvattiin, laadit sellaisen kirjeen jonka otsikkona on reklamaatio. Toisen osapuolen on tähän pakko reagoida, jos ei reagoi saat vaatimuksesi periksi mitkä olet reklamaatiossa esittänyt.
Yksi kulmakivi on että sinulle jää dokumenttia tehdystä reklamaatiosta, toinen että olet reklamoinut ajallisesti oikein. Joku kauppias saattaa sanoa että suullisellakin reklamaatiolla asiat saadaan hoidettu, tämäkin on totta (ainakin joskus), mutta mitäs sitten jos tarvitsee lähteä oikeuteen? Jos ei ole dokumenttia vaan sana sana vastaan niin todennäköisesti myyjä voittaa. - Anonyymi
Varokaa hyvät ihmiset tätä Klarnaa. Tutulla yrittäjällä on sisällä rahaa eikä saa sitä ulos kun kuulemma Klarnan tietokoneet temppuilevat. Tiedossa on, että Klarnan Suomen toiminnasta on poliisitutkinta päällä.
- Anonyymi
Onko osoittaa jotain linkkiä tuohon, että poliisi olisi Klarnalla nurkkia penkomassa?
Numeroiden valossa näyttää niin kuin siellä saattaisi mennä ihan kohtalaisenkin hyvin.
https://www.is.fi/yritys/klarna-oy/helsingfors/2247127-6/
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka1073215GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?
GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys431177- 831152
Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut
Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja531092Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!
Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!351032- 67878
- 45867
Tunnustan
Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle39862- 53857
Autolla puuhun
Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn24851