Pudotusvalikko NvU tms.

Ählämsähläm

Olen käyttänyt Nvu editoria ja tuli mieleen laittaa sillä kotisivuille ns. pudotusvalikkoa mutta...
Mutta miten ihmeessä pudotusvalikkoon laitetaan linkit ???
En löydä mistään kunnon ohjetta.

Nvu:n tuki taitaa olla jotekin muuttunut ja sen jatkeena jokin ihme kompozer mutta suomenkielisiä
ohjeita ei tahdo löytyä.(Korkeintaan alkeet...)

Jos jollain on tietoa niin saa laittaa enemmänkin siitä onko olemassa halpaa tai muita ilmaisia kotisivueditoreja.(Kotisivukoneista ei tarvi tietoa)
- Frontpagekin taitaa olla muuttunut viimevuosina ...
- Jos jostain saisi esim. kohtuullisella osamaksulla jonkin kunnon kotisivu editorin ?
(Käytettynä ??)

5

613

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • harvinaisen selkeäst

      luetellut ne tärkeimmät syyt, miksi olen opetellut html:n
      ja koodaan suoraan tekstieditorilla.
      opetteluun meni muutama päivä, mutta nyt ei ole mitään
      tuonkaltaisia ongelmia ja toimiva koodausväline on aina
      kaikkialla saatavissa ilmaiseksi ja valmiiksi asennettuna.
      Ei mitään rajoituksia koodin teossa, vain taivas rajana :-)

      • harvinaisen selkeäst

      • älämi
        harvinaisen selkeäst kirjoitti:

        Niin.
        Jos kysyy yksityiskohtaisempia ohjeita NVU:hun, Frontpageen, Kompozeriin
        tms. niin harvemmin kukaan tietää.
        Mutta suoraan koodiin saa ohjeita joka paikasta mm. tuohon pudotusvalikkoon
        kuukeli löysi sekunnissa 6500 hittiä:

        http://www.google.fi/#hl=fi&source=hp&q=html pudotusvalikko&btnG=Google-haku&meta=&aq=f&oq=html pudotusvalikko&fp=103ce6a1bb67c946

        Vastaaja edustanee täydellisesti sitä kulttuuria tässä maassa jossa ei vasta itse kysymykseen vaan johonkin muuhun.Ongelmia tälläisellä vastaamistavalla varmaan riittää eikä 6500 "hittiä" kyllä tässä ongelmassa tee paljon hullua hurskaammaksi.
        Tälläinen "kaksoisajattelu" on tuttua monesta muustakin asiasta jossa yksi puhuu aidasta ja toinen aidan seipäästä...

        E.m. vastaus ei auttanut ongelmassani pätkääkään vaan kertoo lähinnä sen että itsekin voi "käsin" koodaamalla tehdä ns. pudotuslaatikon.Tämän tiesin jo...

        Eli ? Pysytään asiassa ja odotan vastauksia eidtorilla tehtäviin pudotuslaatikoihin kun niistä se tieto puuttuu !


      • .............
        älämi kirjoitti:

        Vastaaja edustanee täydellisesti sitä kulttuuria tässä maassa jossa ei vasta itse kysymykseen vaan johonkin muuhun.Ongelmia tälläisellä vastaamistavalla varmaan riittää eikä 6500 "hittiä" kyllä tässä ongelmassa tee paljon hullua hurskaammaksi.
        Tälläinen "kaksoisajattelu" on tuttua monesta muustakin asiasta jossa yksi puhuu aidasta ja toinen aidan seipäästä...

        E.m. vastaus ei auttanut ongelmassani pätkääkään vaan kertoo lähinnä sen että itsekin voi "käsin" koodaamalla tehdä ns. pudotuslaatikon.Tämän tiesin jo...

        Eli ? Pysytään asiassa ja odotan vastauksia eidtorilla tehtäviin pudotuslaatikoihin kun niistä se tieto puuttuu !

        En ainakaan itse ole löytänyt yhtään editoria joka osaisi tehdä nuo pudotusvalikot kunnolla tai edes siedettävästi. Ratkaisuna ottaa jostain sopiva pohja, esimerkiksi Stu Nicholsin sivuilta http://www.cssplay.co.uk/menus/ tekijänoikeudet huomioiden ja muokata senjälkeen sivua sellaisella editorilla joka ei riko tuota koodia. Menujen muokkaus tapahtuu tutustumalla senverran koodiin että osaa erottaa oikean pätkän joka sisältää sen yksittäisen menukohdan koodin ja leikkaa/liimaa käyttöön. Eli sivun perusmuokkaus käy WYSIWYG tilassa ja menujen muokkaus HTML tilassa.

        Tuo on jopa "osaamattomalle" suhteellisen helppoa, osaamisen karttuessa voi sitten vähentää tuon WYSIWYG tilan käyttöä halutessaan. Itse aloitin tuollatavalla NVU:lla, nykyisin WYSIWYG editointi jäänyt aika vähiin mutta edelleen hyödynnän mm. Stu Nicholsin ohjeita ja malleja aktiivisesti.


      • Ahlämi
        ............. kirjoitti:

        En ainakaan itse ole löytänyt yhtään editoria joka osaisi tehdä nuo pudotusvalikot kunnolla tai edes siedettävästi. Ratkaisuna ottaa jostain sopiva pohja, esimerkiksi Stu Nicholsin sivuilta http://www.cssplay.co.uk/menus/ tekijänoikeudet huomioiden ja muokata senjälkeen sivua sellaisella editorilla joka ei riko tuota koodia. Menujen muokkaus tapahtuu tutustumalla senverran koodiin että osaa erottaa oikean pätkän joka sisältää sen yksittäisen menukohdan koodin ja leikkaa/liimaa käyttöön. Eli sivun perusmuokkaus käy WYSIWYG tilassa ja menujen muokkaus HTML tilassa.

        Tuo on jopa "osaamattomalle" suhteellisen helppoa, osaamisen karttuessa voi sitten vähentää tuon WYSIWYG tilan käyttöä halutessaan. Itse aloitin tuollatavalla NVU:lla, nykyisin WYSIWYG editointi jäänyt aika vähiin mutta edelleen hyödynnän mm. Stu Nicholsin ohjeita ja malleja aktiivisesti.

        Tuo kuulostaa jo asialle ja näyttää tosiaan sille että editoreista saa nykyään maksaa mansikoita jos meinaa hankkia paremman kuin ilmaiset ovat.Toinen havainto liittyy siihen että varsinaiset editorit ovat osittain muuttuneet tai muuttumassa osaksi jotain käyttöympäristöä jossa haluttaisiin koota kaikki samalta palvelun tarjoajalta.Esim. Frontpage on "hukkunut" tässä muutosvimmassa ja asiaan vihkiytymättömän on vaikea hahmottaa koko ohjelmaa enää...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Au Pairit Maltalla - Keskustelua !!

      Keskustelua uudesta kaudesta. Täällä kaikki jaksot katsottu kun verot pakko maksaa.. Myyn ulkopuolelle jättäminen oli su
      Tv-sarjat
      259
      2977
    2. Suomalaisia valmistautuneena pakenemaan

      https://yle.fi/a/74-20084635 “Auto on aina tankattuna ja pari laukkua valmiiksi pakattuna, jos tulee äkkilähtö.”
      Maailman menoa
      391
      1898
    3. Mitä ajattelen sinusta

      Että olit erilainen kuin muut ja jollakin kummalla tavalla samanlainen kanssani, vaikka ei tunnetukaan. Sinun kanssa tu
      Ikävä
      68
      1819
    4. Yritin nainen

      Kaikkeni ettei meidän välille syntyisi mitään. Tiesin jo hyvin alussa että sinä olet minun heikko kohta. Lopulta kuitenk
      Ikävä
      88
      1569
    5. Miksi et voi

      Soittaa tai laittaa viestiä
      Ikävä
      114
      1335
    6. Ei kiinnosta idän humpuuki

      Onko kukaan ihminen koskaan hyötynyt idän opeista pätkääkään? Ei ole, uskallan väittää!
      288
      1101
    7. Ikävöin sinua nainen

      Vaikka lopetin yhteydenpidon kokonaan. Ehkä joskus ymmärrät, et se oli ainoa järkevä vaihtoehto. Ei rakkaus lopu siihe
      Ikävä
      43
      988
    8. Ristinryövärin kastamattomuus?

      KASTAMATON RISTINRYÖVÄRI Ristinryövärin pelastumista ilman kastetta on joskus käytetty perusteena sille, ettei kasteell
      Luterilaisuus
      276
      972
    9. Käärijä jättäytyy pois illan viisufinaalista

      https://www.is.fi/viihde/art-2000010420075.html Voi voi sentään! Kuka nyt Suomen pisteet jakaa. Tosi pölvästiä käytöstä
      Maailman menoa
      104
      884
    10. Iso ikävä sinua nainen

      Aina vain, ei helpota millään. Ainoa varma helpotus olisi se et oltais yhdessä. Mutta se ei sinulle sovi.
      Ikävä
      31
      865
    Aihe