Pudotusvalikko NvU tms.

Ählämsähläm

Olen käyttänyt Nvu editoria ja tuli mieleen laittaa sillä kotisivuille ns. pudotusvalikkoa mutta...
Mutta miten ihmeessä pudotusvalikkoon laitetaan linkit ???
En löydä mistään kunnon ohjetta.

Nvu:n tuki taitaa olla jotekin muuttunut ja sen jatkeena jokin ihme kompozer mutta suomenkielisiä
ohjeita ei tahdo löytyä.(Korkeintaan alkeet...)

Jos jollain on tietoa niin saa laittaa enemmänkin siitä onko olemassa halpaa tai muita ilmaisia kotisivueditoreja.(Kotisivukoneista ei tarvi tietoa)
- Frontpagekin taitaa olla muuttunut viimevuosina ...
- Jos jostain saisi esim. kohtuullisella osamaksulla jonkin kunnon kotisivu editorin ?
(Käytettynä ??)

5

651

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • harvinaisen selkeäst

luetellut ne tärkeimmät syyt, miksi olen opetellut html:n
      ja koodaan suoraan tekstieditorilla.
      opetteluun meni muutama päivä, mutta nyt ei ole mitään
      tuonkaltaisia ongelmia ja toimiva koodausväline on aina
      kaikkialla saatavissa ilmaiseksi ja valmiiksi asennettuna.
      Ei mitään rajoituksia koodin teossa, vain taivas rajana :-)

• harvinaisen selkeäst

• älämi
        harvinaisen selkeäst kirjoitti:

Niin.
        Jos kysyy yksityiskohtaisempia ohjeita NVU:hun, Frontpageen, Kompozeriin
        tms. niin harvemmin kukaan tietää.
        Mutta suoraan koodiin saa ohjeita joka paikasta mm. tuohon pudotusvalikkoon
        kuukeli löysi sekunnissa 6500 hittiä:

http://www.google.fi/#hl=fi&source=hp&q=html pudotusvalikko&btnG=Google-haku&meta=&aq=f&oq=html pudotusvalikko&fp=103ce6a1bb67c946

Vastaaja edustanee täydellisesti sitä kulttuuria tässä maassa jossa ei vasta itse kysymykseen vaan johonkin muuhun.Ongelmia tälläisellä vastaamistavalla varmaan riittää eikä 6500 "hittiä" kyllä tässä ongelmassa tee paljon hullua hurskaammaksi.
        Tälläinen "kaksoisajattelu" on tuttua monesta muustakin asiasta jossa yksi puhuu aidasta ja toinen aidan seipäästä...

E.m. vastaus ei auttanut ongelmassani pätkääkään vaan kertoo lähinnä sen että itsekin voi "käsin" koodaamalla tehdä ns. pudotuslaatikon.Tämän tiesin jo...

Eli ? Pysytään asiassa ja odotan vastauksia eidtorilla tehtäviin pudotuslaatikoihin kun niistä se tieto puuttuu !

• .............
        älämi kirjoitti:

Vastaaja edustanee täydellisesti sitä kulttuuria tässä maassa jossa ei vasta itse kysymykseen vaan johonkin muuhun.Ongelmia tälläisellä vastaamistavalla varmaan riittää eikä 6500 "hittiä" kyllä tässä ongelmassa tee paljon hullua hurskaammaksi.
        Tälläinen "kaksoisajattelu" on tuttua monesta muustakin asiasta jossa yksi puhuu aidasta ja toinen aidan seipäästä...

E.m. vastaus ei auttanut ongelmassani pätkääkään vaan kertoo lähinnä sen että itsekin voi "käsin" koodaamalla tehdä ns. pudotuslaatikon.Tämän tiesin jo...

Eli ? Pysytään asiassa ja odotan vastauksia eidtorilla tehtäviin pudotuslaatikoihin kun niistä se tieto puuttuu !

En ainakaan itse ole löytänyt yhtään editoria joka osaisi tehdä nuo pudotusvalikot kunnolla tai edes siedettävästi. Ratkaisuna ottaa jostain sopiva pohja, esimerkiksi Stu Nicholsin sivuilta http://www.cssplay.co.uk/menus/ tekijänoikeudet huomioiden ja muokata senjälkeen sivua sellaisella editorilla joka ei riko tuota koodia. Menujen muokkaus tapahtuu tutustumalla senverran koodiin että osaa erottaa oikean pätkän joka sisältää sen yksittäisen menukohdan koodin ja leikkaa/liimaa käyttöön. Eli sivun perusmuokkaus käy WYSIWYG tilassa ja menujen muokkaus HTML tilassa.

Tuo on jopa "osaamattomalle" suhteellisen helppoa, osaamisen karttuessa voi sitten vähentää tuon WYSIWYG tilan käyttöä halutessaan. Itse aloitin tuollatavalla NVU:lla, nykyisin WYSIWYG editointi jäänyt aika vähiin mutta edelleen hyödynnän mm. Stu Nicholsin ohjeita ja malleja aktiivisesti.

• Ahlämi
        ............. kirjoitti:

En ainakaan itse ole löytänyt yhtään editoria joka osaisi tehdä nuo pudotusvalikot kunnolla tai edes siedettävästi. Ratkaisuna ottaa jostain sopiva pohja, esimerkiksi Stu Nicholsin sivuilta http://www.cssplay.co.uk/menus/ tekijänoikeudet huomioiden ja muokata senjälkeen sivua sellaisella editorilla joka ei riko tuota koodia. Menujen muokkaus tapahtuu tutustumalla senverran koodiin että osaa erottaa oikean pätkän joka sisältää sen yksittäisen menukohdan koodin ja leikkaa/liimaa käyttöön. Eli sivun perusmuokkaus käy WYSIWYG tilassa ja menujen muokkaus HTML tilassa.

Tuo on jopa "osaamattomalle" suhteellisen helppoa, osaamisen karttuessa voi sitten vähentää tuon WYSIWYG tilan käyttöä halutessaan. Itse aloitin tuollatavalla NVU:lla, nykyisin WYSIWYG editointi jäänyt aika vähiin mutta edelleen hyödynnän mm. Stu Nicholsin ohjeita ja malleja aktiivisesti.

Tuo kuulostaa jo asialle ja näyttää tosiaan sille että editoreista saa nykyään maksaa mansikoita jos meinaa hankkia paremman kuin ilmaiset ovat.Toinen havainto liittyy siihen että varsinaiset editorit ovat osittain muuttuneet tai muuttumassa osaksi jotain käyttöympäristöä jossa haluttaisiin koota kaikki samalta palvelun tarjoajalta.Esim. Frontpage on "hukkunut" tässä muutosvimmassa ja asiaan vihkiytymättömän on vaikea hahmottaa koko ohjelmaa enää...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ja taas ammuttu kokkolassa

Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.
      Kokkola
      52
      5300
    2. Mitä siellä ABC on tapahtunut

Tavallista isompi operaatio näkyy olevan kyseessä.
      Alajärvi
      81
      3920
    3. Helena Koivu on äiti

Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      325
      2305
    4. Milli-helenalla ongelmia

Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell
      Kotimaiset julkkisjuorut
      267
      1932
    5. Kuinka kauan

Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?
      Ikävä
      117
      1798
    6. Kun näen sinut

tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain
      Ikävä
      56
      1382
    7. Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni

Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ
      Sysmä
      95
      1290
    8. Yhdelle miehelle

Mä kaipaan sua niin paljon. Miksi sä oot tommonen pösilö?
      Ikävä
      70
      1232
    9. Löydänköhän koskaan

Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲
      Ikävä
      133
      1197
    10. Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.

Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht
      Maailman menoa
      295
      1172
    Aihe