Welho 5m->10m, ei muutosta

slaagi

Vaihdoin 5m (minulla on kaapeliyhteys) yhteyden 10m yhteyteen ja nopeustestien mukaan edelleen tulee 4.7-4.9m nopeudella. Olen kokeillut myös laittaa johdon koneeseen kiinni, mutta se ei tuo muutosta juurikaan. Modeemini on Welholta saatu Netgear langaton. Minulla on myös ps3 netissä (johdolla) ja kerran se meni yli 9m, useimmiten 5-6m. Eli ei tuo pleikkarikaan saavuta sitä normaali nopeutta, mutta muutaman kerran se on ylittänyt tuon viiden megan rajan. PC ei kertaakaan ole päässyt sinne minne pitää.

Eli kyse ei ole siitä, että yhteys tai surkea verkkokortti jos kerran johdon kanssa muutosta ei tapahdu. Missä voi olla vika?

8

508

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on olettaa

      että netin nopeus riippuu AINOASTAAN nettiyhteysnopeudesta.

      Mukana on paljon jarruja, sinulla oma tietokoneesi, yhteyslinjalla
      paljon reitittimiä ja välityskoneita ja jossain linjan etäpäässä sen
      palveluntarjoajan palvelin jossa hakemasi sivut/fileet fyysisesti ovat.

      Nopeus riippuu koko ketjusta ja varsinkin vähän kauemmas liikennöitäessä
      on oikeastaan se ja sama kuinka nopea linja on, rajoitus tulee muualta.

      • 13

        Kyllä palveluntarjoajan ja koneesi välinen yhteys pitää olla luvattu.


      • on olettaa
        13 kirjoitti:

        Kyllä palveluntarjoajan ja koneesi välinen yhteys pitää olla luvattu.

        palveluntarjoajan ja koneesi välinen yhteys varmaan onkin luvattu mutta mitä
        se hyödyttää koska se on vain joku prosentti kokonaisuudesta?

        Vähän sama kuin lähtisin moottoritietä Turusta Helsinkiin polkupyörällä ja
        alkaisin Destiaa reklamoida kun ei matka suju kahdessa tunnissa.


      • 13
        on olettaa kirjoitti:

        palveluntarjoajan ja koneesi välinen yhteys varmaan onkin luvattu mutta mitä
        se hyödyttää koska se on vain joku prosentti kokonaisuudesta?

        Vähän sama kuin lähtisin moottoritietä Turusta Helsinkiin polkupyörällä ja
        alkaisin Destiaa reklamoida kun ei matka suju kahdessa tunnissa.

        Eipä se palveluntarjoaja voi vaikuttaa muuhun paitsi kunnon omalla välimuistillaan.
        Kyllä mulla valuu esim. torrentit Welhon 5 megasella 620 kt/s. 20 kt/s vajaus teoreettisesta ei johdu ISP:stä.
        Et ole tainnut oikein oivaltaa nettiliikenteen luonnetta. Sinun mukaasi turha nostaa yhteysnopeutta, kun jossain on pullonkaula?
        Esimerkkisi kusee vielä enemmän. Osta rauta vastaamaan 120 km/h nopeutta, vai käytätkö 56 kt:n modeemia (polkupyörää).


      • on olettaa
        13 kirjoitti:

        Eipä se palveluntarjoaja voi vaikuttaa muuhun paitsi kunnon omalla välimuistillaan.
        Kyllä mulla valuu esim. torrentit Welhon 5 megasella 620 kt/s. 20 kt/s vajaus teoreettisesta ei johdu ISP:stä.
        Et ole tainnut oikein oivaltaa nettiliikenteen luonnetta. Sinun mukaasi turha nostaa yhteysnopeutta, kun jossain on pullonkaula?
        Esimerkkisi kusee vielä enemmän. Osta rauta vastaamaan 120 km/h nopeutta, vai käytätkö 56 kt:n modeemia (polkupyörää).

        sitä omaa rahaansa polttaa vaikka kuinka nopeaan linjaan jos haluaa :-)


      • on olettaa
        13 kirjoitti:

        Eipä se palveluntarjoaja voi vaikuttaa muuhun paitsi kunnon omalla välimuistillaan.
        Kyllä mulla valuu esim. torrentit Welhon 5 megasella 620 kt/s. 20 kt/s vajaus teoreettisesta ei johdu ISP:stä.
        Et ole tainnut oikein oivaltaa nettiliikenteen luonnetta. Sinun mukaasi turha nostaa yhteysnopeutta, kun jossain on pullonkaula?
        Esimerkkisi kusee vielä enemmän. Osta rauta vastaamaan 120 km/h nopeutta, vai käytätkö 56 kt:n modeemia (polkupyörää).

        analogia oli vähän huonosti valittu.

        Paremmin tialnnetta kuvaa se, että Lähdet Ferrarilla Turusta Helsinkiin
        moottoritietä pitkin tarkoituksella ajaa Kaivopuiston kärkeen.
        Ajoitat niin että olet Helsingin pohjoisrajalla n. klo 16:00.


    • 13

      Mittaa Welhon nettimittarilla. Tallenna tulokset esim. muutaman viikon ajan. Jos et pääse luvattuun, tee reklamaatio.
      Tietysti voi soittaa Welhoon ja kysyä onko kaikki reilassa.

    • slaagi

      No täytyy tarkkailla paraneeko tuo nopeus missään vaiheessa. Tein 18kk sopimuksen, koska welholla oli tarjouskampanja. Ensimmäinen vuosi siis menee vanhaan hintaan. Mutta jos kerran maksaa nopeammasta netistä enemmän niin kai silloin voi vaatia rahoillensa vastinetta? Asuin ennen muualla ja minulla oli silloinkin 10M yhteys, mutta eri modeemi (vanhempi kuin nykyinen) ja eri pc. Silloin netti toimi niin kuin pitikin. 7-9M oli aina yhteys.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      140
      6083
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3685
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      1955
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1939
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      25
      1758
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      76
      1619
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      16
      1532
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      14
      1435
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1428
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      27
      1345
    Aihe