A-linkin Roadrunner 44-modeemissa on MAC spoofing -ominaisuus, eli käyttäjä pystyy vaihtamaan modeemista MAC-osoitteen. Löytyykö muita parempia ADSL2 modeemeja joissa onnistuu myös MAC-osoitteen vaihtaminen? Sillattunahan onnistuu tietenkin ohjelmallisesti, mutta reititettynä täytyy muuttaa modeemista käsin. Välillä tätä ominaisuutta tarvitsisi, joten olisi hyvä jos ominaisuus löytyisi ADSL-modeemista.
ADSL2+-Modeemi jossa MAC spoofing eli MAC:in vaihto
5
1055
Vastaukset
- q
Että mihin moista ominaisuutta tarvitset?
- MVJ
Esimerkiksi, kun pitää saada WAN-yhteyden IP-osoite muutetuksi eikä ole aikaa odottaa reitittimen MAC-osoitteen varausajan (lease time) umpeutumista operaattorin päässä.
- MVJ
Kyllä MAC-osoitteen muuttaminen (kloonaus tai "spoofing") on useimmissa moderneissa reitittimissä (reititin/ADSL2 -modeemeissa, jollaisen ilmeisesti tarvitset vanhan perus-ADSL:n tilalle). Itselläni se on tässä viisi vuotta vanhassa D-Link DSL-G604T:ssäkin. Kannattaa tietty tutkia laitteiden manuaaleja ennen ostamista.
- Mikkistäjä
"Useimmissa" on harhaanjohtavasti sanottu. Sanotaanko näin, että puolessa on ja puolessa ei. Tuossa pari esimerkkiä:
http://www.linja-aho.net/Home/ip-osoitteen-vaihto-sonera-adsl - MAC-osoite
Mikkistäjä kirjoitti:
"Useimmissa" on harhaanjohtavasti sanottu. Sanotaanko näin, että puolessa on ja puolessa ei. Tuossa pari esimerkkiä:
http://www.linja-aho.net/Home/ip-osoitteen-vaihto-sonera-adslJos on kaksi ADSL2 modeemia, niin onnistuu. Itsellä oli vuoden päivät TP-Linkin perusmodeemi ja nyt on WLANilla varustettu TP-link modeemi. Tämä uudempi modeemi sai eri ip-osoitteen ja koitin vanhemmalla modeemilla, niin se olikin saanut 2 viikon päästä eri IP-osoitteen.
Minulle tuli modeemiin kauheasti noita iskuja ulkomailta. Kiva sille, joka sai minun IP-osoitteen.
Ainakin tässä WLAN TP-linkissä on MAC mahdollista vaihtaa, Setting MAC Address Clone.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1858529
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264618- 504178
- 593712
- 513186
- 502940
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262646- 422436
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382143- 292086