Fazerin sininenmuffinssit ja valkosuklaamuffinsit.

helminiemi

¨Hei vain, olemme kuusihenkinen perhe. Lapsia on teini-ja pikkulapsisarjaa. Kissojakin on pari kappaletta. Mutta kisuliinoksia ei muffinssit kuitenkaan nappaa. Leivon noin kerran viikossa, ainakin sämpylöitä, mokkapaloja, pullaa tai piirakoita. Korvapuustini näyttävät siltä, kuin atomipommi olisi jysähtänyt puustien uumenissa aiheuttaen merkillisen paisumisreaktion.

En tee kaunista, mutta maistuvaa. Siksipä näistä muffinssikokeiluista en tohdi fotoa laittaa. Tein taas perusmokan eli ängin liikaa taikinaa yhden muffinssivuoan sisään. Kaikkihan tietää mitä siitä seuraa. :)

Jokatapauksessa muffinssit upposivat lapsille kuin häkä. Lapset maistelivat niitä jo ihan ilman kuorrutuksia ja vikkelät sormet kävivät ahkeraan vadilla. Kuorruttamisen jälkeenkin mahtui vielä kerta kiellon päällemuffinssit, ne makeimmat.

Noudatin muffinssipaketin ohjeita, mutta salainen suussasulava sattumasisältöni oli puolikas Fazunsininen levy pilkottuna pikkupaloiksi. Toiseen muffinssitaikinaan laitoin Fazerin mariannesuklaalevyä puolet hakkeluksina. Fazerin sininen toimi paremmin.

Fazerin sininen muffinssit kuorrutin perinteisellä mokkapalakuorrutteella:
1 paketti
tomusokeria

50 g
voisulaa

5 rkl
vahvaa kahvia

1 rkl
kaakaojauhetta

2 tl
vaniliinisokeria

Kuorrutetta tuli hieman liikaa. Päälle suklaaströsseleitä. Nämä muffinssit ovat paheiden pahe. :)

Marianenmuffinssit kuorrutin Fazerin Blogvalkosuklaalla, sulatus ja hitusen kermaa ja desi tomusokeria sekamelskaan. Päälle hopeisia nonparelleja. Tuli kauniita, vaikkakin olivat uunissa hieman levähtäneitä kasoja.

Aion myös kokeilla tehdä täytekakun kyseisellä muffinssimixillä, väliin murskattuja kirsikoita ja kermavaahtoa.

Lisäksi perusvaaleamuffinssimixillä leipinot kakun, jonka väliin kaupan valmista kinuskikastiketta ja päälle puolukoita. Nami, nami.

2

240

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on muuten hyvää suklaata ja voisin myös itse käyttää samaista suklaata täytteessä nam ;D

• helminiemi

Fazerin sininen on suklaiden aatelia. Paljon on elämäni aikana tullut maisteltua, mutta silti se Fazerin sininen on kaikkien uudenkokeilujensyrjähyppyjen jälkeen ykkönen. Ja tosiaan olen mutakakkuun kokeillut monenmoista. Valkosuklaapaploja, Fazerin pähkinärouhetta, jotain halpismaitosuklaata Lidlistä ja tietenkin Fazerin sinisen pahinta kilpailijaa Maraboun maitosuklaata.

Tulos: Fazerin sininen toimii parhaiten ja totisesti näistä muffinseistakin tuli jenkkityylisiä jytkäleitä kiitos sinisen. :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      47
      5146
    2. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      326
      1918
    3. Nainen, se auttaisi jo paljon minua

tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin
      Ikävä
      113
      1838
    4. Anja ja Janne

Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut
      Tuusniemi
      70
      1517
    5. Tässä epämiellyttävä totuus

Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät
      Ikävä
      68
      1467
    6. Miksi olet niin ehdoton mies?

Yksi virhe ja heti pihalle?
      Ikävä
      81
      1214
    7. Elämäni rakkaus

Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh
      Ikävä
      32
      1213
    8. Entä jos sinäkin?

Ehkä sinäkin ajattelet minua?
      Ikävä
      36
      1056
    9. On vaikea uskoa

Että hän olisi niin syvästi rakastunut
      Ikävä
      42
      1035
    10. Mikä sinussa on parasta

Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä
      Ikävä
      21
      984
    Aihe