Moi,
Olen kärsinyt aknesta parikymppisestä asti ja kolmikymppisenä syyskin selvisi: pcos eli monirakkulaiset munasarjat. Diane Nova auttoi upeasti mutta sain pitkällä lennolla laskimotulpan jalkaani ja siksi hormonilääkitys on nykyään minulta kiellettyä! Roaccutan-kuuri vuonna 1998 auttoi sekin - mutta nyt, runsaat 12 vuotta siitä ihoni on yhtäkkiä menossa kovaa vauhtia huonompaan suuntaan. :(
Sain tänään kokeeksi tetrasykliinikuurin ja kyselisinkin, että MIKÄLI se auttaa, miten nopeasti tuloksia voi odottaa?
Kiitos!
Miten nopeasti tetrasykliini vaikuttaa?
11
6833
Vastaukset
- hhhhhhhhhhhhhh
voi odotella vaikutuksia, antibiootti kun on. Miksi et heti ottanut Roaa jos se on aiemminkin auttanut?
Miten pitkän kuurin sait? 3 kk, 6 kk? - laapaa
Itseäni mietityttää, tuleeko tetrasykliineistä pahenemisvaihetta yleisellä tasolla? Itse olen reilun viikon syönyt, ja nyt vaikuttaa että pahenemista olisi tullut. Olisi tosin kiva jos kehitys näkyisi toiseen suuntaan.
- 3+3
antibiootti ei toimi kuten Roa. Se että iho on pahentunut johtunee siitä että se olisi pahentunut ilman lääkitystä ja antibiootti ei vielä ole ehtinyt auttaa, ei se ihossa reilussa viikossa vielä näy. Pitkät kuurit, 3kk, 4kk, 6 kk, joillakin jopa pidempään.
- resepti
esimerkiksi dalaciniin. sillä on nopea vaikutus, auttaa parissa päivässä ja kuivattaa kasvoilla tuntuvat aluillaan olevat syvät finnit pois ennen kuin ne alkavat näkyvät.
Tämä on siis täsmähoito, jota käytetään suoraan hoidettavalle finnille 2 kertaa päivässä.- gt
Ite söin toissa vuonna 4kk tetrakurin. auttoi muutamien viikkojen jälkeen ja vaikutus pysyi noin 6kk. Viime vuonna(n. 1v ed kuurin alotuksesta) tilanne oli aivan mahdoton! sain saman kurin 6kk ja ei auttanut enää ollenkaan. Paransi sen pahimman tulehduksen, mutta ei tullut finnitöntä aikaa enää. Nyt seuraavaksi testissä e-pillerit (taas). Itse en saa Roaa, kun ei oo tarpeeks paha akne.
- hypsis
gt kirjoitti:
Ite söin toissa vuonna 4kk tetrakurin. auttoi muutamien viikkojen jälkeen ja vaikutus pysyi noin 6kk. Viime vuonna(n. 1v ed kuurin alotuksesta) tilanne oli aivan mahdoton! sain saman kurin 6kk ja ei auttanut enää ollenkaan. Paransi sen pahimman tulehduksen, mutta ei tullut finnitöntä aikaa enää. Nyt seuraavaksi testissä e-pillerit (taas). Itse en saa Roaa, kun ei oo tarpeeks paha akne.
pitääkö mennä erikseen ihotautilääkärille vai voiko normaali lääkäriltä hakea tuon antibiootti kuurin iholle? itselläni tulee ihoon varsinkin ennen kuukautisia isoja punaisia ja TODELLA kipeitä paukamia.
- jdfudjuefrfujjddjeujeu
hypsis kirjoitti:
pitääkö mennä erikseen ihotautilääkärille vai voiko normaali lääkäriltä hakea tuon antibiootti kuurin iholle? itselläni tulee ihoon varsinkin ennen kuukautisia isoja punaisia ja TODELLA kipeitä paukamia.
Julkisella puolella menet ensin lääkärille tai parhaassa tapauksessa ensin terveydenhoitajalle joka laittaa sut lääkärille joka taas siirtää sut ihotauti lääkärille. Nämähän osuu harvoin samalle päivälle. Yksityiselle pääse suoraan ihotauti lääkärille ja parhaassa tapauksessa on jopa halvempi kun julkisen puolen "kerää koko sarja".
- merkkinimi...
Mulla loppuu viikon sisällä puolen vuoden kuuri eikä ole ollut paskaakaan hyötyä. Että älä odota ihmeitä.
- hypsis
pitääkö sinne ihotautilääkärille mennä ilamn meikkiä että näkee "tilanteen" vai voiko ne pyyhkiä siellä jotenkin pois vai tarviiko edes? mitä ne siellä yleensä tekee? ei huvittaisi hirveesti tulehtuneella naamalla mennä bussiin tms ilman meikkiä.
- nicole_r
hypsis kirjoitti:
pitääkö sinne ihotautilääkärille mennä ilamn meikkiä että näkee "tilanteen" vai voiko ne pyyhkiä siellä jotenkin pois vai tarviiko edes? mitä ne siellä yleensä tekee? ei huvittaisi hirveesti tulehtuneella naamalla mennä bussiin tms ilman meikkiä.
itse menin ilman meikkiä ja se tiiraili läheltä mun ihoa,joten älä laita meikkiä iholle. se siis tarkasteli mun ihoa, kertoi että mulla on keskivaikea akne ja kertoi vaihtoehdot hoitoon (Roaa taisi suositella) ja antoi esitteitä ja jotakin me siinä höpäjättiin. Olen kerran käynyt ihotautilääkärillä ja se nainen ei ollut kovin symppis, oikeestaan katto kui saastaista. toiv. sul on kivempi
- tyttelityyytyyy
nicole_r kirjoitti:
itse menin ilman meikkiä ja se tiiraili läheltä mun ihoa,joten älä laita meikkiä iholle. se siis tarkasteli mun ihoa, kertoi että mulla on keskivaikea akne ja kertoi vaihtoehdot hoitoon (Roaa taisi suositella) ja antoi esitteitä ja jotakin me siinä höpäjättiin. Olen kerran käynyt ihotautilääkärillä ja se nainen ei ollut kovin symppis, oikeestaan katto kui saastaista. toiv. sul on kivempi
Mulla taas oli ihan ok lääkäri. Näki kuulemma meikinkin läpi ja sano, että ei tarvii poistaa. Tärkeetä vaan puhtain käsin meikata ja hengittävää, laadukasta meikkivoidetta jne. Tetriskuuri auttoi hyvin ja ihan parin viikon sisällä huomasin parannusta. Nyt en ole edes joka päivä muistanut ottaa, kun niin hyvin auttoi! 3kk vielä kuuria edessä, mutta pelottaa, miten käy taas kesällä, kun naama hikoaa! : // kokemuksia?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kela tukee virallisesti Pride-liikettä
Iso kiitos Kansaneläkelaitokselle tuen osoittamisesta myös vähemmistöille. Näin toimii vastuullinen valtiollinen koko k323748Jorma Lind kuollut
Ylen uutisankkurina 40 vuotta toiminut Jorma Lind on kuollut 85-vuotiaana. https://yle.fi/a/74-20230265 ARVl on näet501677- 731359
Mahdatko ymmärtää sitä
Mä en selviä jollei me jutella kunnolla. Tarvitsen sua siihen. Etkä sä voi sitä tietää kun en ole ilmaissut mutta olen751201Hitaille omat kassat
Kassoilla hidastelevat ärsyttävät. Menee heti loppupäivä pilalle, kun kauppareissu kestää hidastelijoiden takia. Näille1721057Ensimmäisenä Helluntaina ei uudelleen kastettu KETÄÄN!
Raamattu kertoo, että Helluntaina kastettiin. Mutta vaikka Raamattu ei erikseen kerro tiedän VARMASTI Ettei6911041- 84925
Olisit ollut niin
Minunlaiseni. Ehkä se on helmpompi kun emme kohtaa. Kipeältä se tuntui ettet valinnut minua40819Mitä yhteistä sinulla
on kaivattusi kanssa? Sama musiikkimaku, tai huumorintaju, tai ehkä työpaikka? Vai ettekö tunne vielä niin hyvin?49771- 39750