koirarotu Allergiselle?

koirahaluinen

Tietääkö joku semmoista koirarotua joka ei allergisoi paljon? Itse olen allerginen koirille mutta haluaisin sellaisen, niin onko mahdollista allergisen hankkia koira, ilman että tulee pahoja allergisia reaktioita.

Kiitos!

7

580

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • astm.

      ei kannata kokeilla jos kerran on allerginen, ei ole mukavaa koiran joutua sitten taas uuteen kotiin

    • Kokemuksesta...

      ..sellaista rotua,vaikka koirankasvattajat joskus toisin väittävät.
      Ei oireet tuu karvoista,vaan hilseestä ja joillekkin jo koiran nuoleminen aiheuttaa oireita.

      • sheida

        Olen allergista astmaa sairastava ja meillä on shipperke, sellanen musta pieni puolikarkea turkkinen koira. Pesen aina silloin tällöin hänet ja fiksuna koirana käy saunassakin meidän kanssa. Välillä ulkona vilvottelee ja jatkaa saunomista kuten mekin. Kun pidän koiran puhtaana en saa allergisia oireita, vaikka koiramme nukkuu sänkymme alla päivisin hänellä on oma peitto meidän sängyn päällä, jossa vanhoja niveliänsä lepuuttaa. Oikein mukavaa meillä, oireita ei ole. Karvanlähtöaika on pahin ja silloin ehkä vähän tulee nuhaa, mutta silloinkin kun pesen ja harjaan useasti, niin tilanne helpottuu.


      • Vierestä seurannut..
        sheida kirjoitti:

        Olen allergista astmaa sairastava ja meillä on shipperke, sellanen musta pieni puolikarkea turkkinen koira. Pesen aina silloin tällöin hänet ja fiksuna koirana käy saunassakin meidän kanssa. Välillä ulkona vilvottelee ja jatkaa saunomista kuten mekin. Kun pidän koiran puhtaana en saa allergisia oireita, vaikka koiramme nukkuu sänkymme alla päivisin hänellä on oma peitto meidän sängyn päällä, jossa vanhoja niveliänsä lepuuttaa. Oikein mukavaa meillä, oireita ei ole. Karvanlähtöaika on pahin ja silloin ehkä vähän tulee nuhaa, mutta silloinkin kun pesen ja harjaan useasti, niin tilanne helpottuu.

        ..mutta pelaat vaarallista peliä,jos haluut elää terveenä vanhuutesi.


      • kataliina2
        sheida kirjoitti:

        Olen allergista astmaa sairastava ja meillä on shipperke, sellanen musta pieni puolikarkea turkkinen koira. Pesen aina silloin tällöin hänet ja fiksuna koirana käy saunassakin meidän kanssa. Välillä ulkona vilvottelee ja jatkaa saunomista kuten mekin. Kun pidän koiran puhtaana en saa allergisia oireita, vaikka koiramme nukkuu sänkymme alla päivisin hänellä on oma peitto meidän sängyn päällä, jossa vanhoja niveliänsä lepuuttaa. Oikein mukavaa meillä, oireita ei ole. Karvanlähtöaika on pahin ja silloin ehkä vähän tulee nuhaa, mutta silloinkin kun pesen ja harjaan useasti, niin tilanne helpottuu.

        Kokeile siedättää itsesi jollekin koira rotua, joillakin hyviä kokemuksia asiasta. Itellä tuttu joka hyvin allerginen kissoille, mutta ei sitten omalleen ollenkaan. Siedätys ok.


    • kannattaa kokeilla

      tein pari vuotta sitten rohkean päätöksen ja otin villakoiran,kun olin kuullut että siitä harvoin saadaan allergiaoireita.Yksi lapsistani on todettu allergia-sairaalan testeillä koira-allergiseksi,ja ihmettin kuitenkin kun en kylässä jossa oli koiria,huomannut muuta kun ehkä pientä punotusta poskissa.,jos sitäkään..
      nyt koira siis ollut parisen vuotta,eikä minkäänlaisia oireita tullut,atooppinen ihokin parantunut vähitellen vaan kuivaksi ihoksi!
      tietysti aina riski ottaa kokeeksi,mutta itse ainakin olen tyytyväinen että uskalsin.Ja nythän tiedetään,että allergiat tulevat juuri siitä,kun ei altistuta enää millekään pölylle yms eli siedätystä se vaan parhaassa tapauksessa on!

      • Villakoira 10v

        Hilse/allerginen pöly ja sen vaikutus riippuu paljon myös asunnosta.
        Jos on tilaa,hilsettä vähemmmän.Ja yks mikä vaikutta on siivoustapa.
        Esim:keskusimuri vetää pölyt paremmin,kuin ns.tavallinen.
        Moni muukin vaikuttaa.Esim:nukkuminen samassa huoneessa/sängyssä...yms.
        Listaa vois jatkaa vaikka kuinka pitkään.

        Koiran hankinta on niin suuri asia,ettei kannata ottaa kokeeksi,vaan käydä vaikka kenneleissä katsomassa
        ja kokeilemista tuleeko oireita.Takuulla ottavat ilomielin vastaan.Eivät hekään haluu kasvattiaan kokeiluun.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      75
      5604
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2486
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1977
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      57
      1718
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1601
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1388
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1307
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      10
      1281
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1239
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1193
    Aihe