Aivan ihania suklaisia muffinsseja tuli leivottua ja tosi nopeasti.
Olin saanut paketit kotiovelle. Samalla naapuri soitti jotain tärkeää asiaa, sanoin et tuu kahveelle nii jutellaan ihan nokatusten. No uuni lämpiään ja kulho, vispilä, öljy ja desin mitta esille ja pussin auki.
Sitten vaan pussin sisältö kulhoon ja vajaa desi öljyä desi vettä ja muutama pyöräytys vispilällä. Hups taikina valmis muffinssivuoat pellille ja taikina lusikalla vuokiin ja eiku uuniin.
Sit laitoin kahveen tippuun, kupit ja serveetit pöytään.
Naapuri tuli, hetki siin juteltiin ja sittenn sainkin muffinssit uunista ulos. En laittanut päälle tälläkertaa mitään. Kun oli niin kiire maistaan niitä suklaisia muffinsseja.
Kahveet kuppiin ja sit muffinssit ääntä kohden.........mitä ei voi olla totta siis aivan mahtavan makusia pehmeitä, suklaisia. Naapuri tykkäs myös. Yhteen ääneen todettiin että näitä voi ostaa ja leipoa.
Mä muuten tein niitä muffensseja 9 kpl isoja vaikka resptissä sanottiin että 8 kpl.
Jatkossa kokeilen tehdä sacherkakun tyylisen kokeilun.
eli irtokakkuvuokaan kahden suklaisenmixpussin emmeet ohjeen mukaan=pussin kyljestä
paistamisen jälkeen jäähdytän kakkupohjan halkaisen ja väliin aprikoosihilloa/marmeladia ja toinen kakkupohja päälle. Teen suklaakuorrutuksen sulatan suklaata päälle, annan jäähtyä.
Sitten tarjoillaan kera kermavaahdon esim. hylakerma tai laktoositon kerma sopivan kevyttä.
Uskon että mummon pienet ja isot tykkää.
Olen ahkera leipoja ain leivästä, pullaan kakkuihin ja pravuurini lusikkaleivät joita nytkin tilattiin häitä varten. (naapuri tilas poikansa häihin n. 60 hengelle).
Näitä sunnuntaimixjeä on hyvä olla kaapissa saa helpolla TOSIHYVÄÄ. Mahdollisuuksia on vain kuin paljon tehdä erilaisia.
Odotan kesää ja mansikka, vadelma aikaa kuin helpolla saa täytekakun tehtyä kun pohjana on sunnuntai leivontamix.
Tervein Helmis1 leipoja
Sunnuntai suklaaa leivontamix
Helmis1
2
110
Vastaukset
- Helmis1
Olen 57 v. ja kolmen ihanan lapsenlapsen mummo. Asun yksin ja olen eläkkeellä. Tulee leivottua tosi paljon kaikenlaista eninmäkseen leipää ja pullaa kun lapset tykkää. Käyn myös ahkerasti ulkoiluttamssa 92 v. äitiäni joka on vanhainkodissa.
Tykkään muutenkin ruoanlaitosta.
Muuten harrastan maalausta, lukemista, allasjumppaa, ulkoilua ja tiestysti lastenlasten kanssa olemista ja tekemisiä.
Siin sitä esittelyä ;)- Helmis1
tää on tätä hämäläistä ny sitte.
Kiitos sunnutai leivontamix pusseista Raisiolle
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 833940
Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t342933Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä992223Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?301860- 311760
Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian231742Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell501587Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja271527- 281481
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni81475