Sunnuntai suklaaa leivontamix

Helmis1

Aivan ihania suklaisia muffinsseja tuli leivottua ja tosi nopeasti.

Olin saanut paketit kotiovelle. Samalla naapuri soitti jotain tärkeää asiaa, sanoin et tuu kahveelle nii jutellaan ihan nokatusten. No uuni lämpiään ja kulho, vispilä, öljy ja desin mitta esille ja pussin auki.
Sitten vaan pussin sisältö kulhoon ja vajaa desi öljyä desi vettä ja muutama pyöräytys vispilällä. Hups taikina valmis muffinssivuoat pellille ja taikina lusikalla vuokiin ja eiku uuniin.
Sit laitoin kahveen tippuun, kupit ja serveetit pöytään.
Naapuri tuli, hetki siin juteltiin ja sittenn sainkin muffinssit uunista ulos. En laittanut päälle tälläkertaa mitään. Kun oli niin kiire maistaan niitä suklaisia muffinsseja.
Kahveet kuppiin ja sit muffinssit ääntä kohden.........mitä ei voi olla totta siis aivan mahtavan makusia pehmeitä, suklaisia. Naapuri tykkäs myös. Yhteen ääneen todettiin että näitä voi ostaa ja leipoa.
Mä muuten tein niitä muffensseja 9 kpl isoja vaikka resptissä sanottiin että 8 kpl.

Jatkossa kokeilen tehdä sacherkakun tyylisen kokeilun.
eli irtokakkuvuokaan kahden suklaisenmixpussin emmeet ohjeen mukaan=pussin kyljestä
paistamisen jälkeen jäähdytän kakkupohjan halkaisen ja väliin aprikoosihilloa/marmeladia ja toinen kakkupohja päälle. Teen suklaakuorrutuksen sulatan suklaata päälle, annan jäähtyä.
Sitten tarjoillaan kera kermavaahdon esim. hylakerma tai laktoositon kerma sopivan kevyttä.
Uskon että mummon pienet ja isot tykkää.

Olen ahkera leipoja ain leivästä, pullaan kakkuihin ja pravuurini lusikkaleivät joita nytkin tilattiin häitä varten. (naapuri tilas poikansa häihin n. 60 hengelle).
Näitä sunnuntaimixjeä on hyvä olla kaapissa saa helpolla TOSIHYVÄÄ. Mahdollisuuksia on vain kuin paljon tehdä erilaisia.
Odotan kesää ja mansikka, vadelma aikaa kuin helpolla saa täytekakun tehtyä kun pohjana on sunnuntai leivontamix.
Tervein Helmis1 leipoja

2

96

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Helmis1

      Olen 57 v. ja kolmen ihanan lapsenlapsen mummo. Asun yksin ja olen eläkkeellä. Tulee leivottua tosi paljon kaikenlaista eninmäkseen leipää ja pullaa kun lapset tykkää. Käyn myös ahkerasti ulkoiluttamssa 92 v. äitiäni joka on vanhainkodissa.
      Tykkään muutenkin ruoanlaitosta.
      Muuten harrastan maalausta, lukemista, allasjumppaa, ulkoilua ja tiestysti lastenlasten kanssa olemista ja tekemisiä.
      Siin sitä esittelyä ;)

      • Helmis1

        tää on tätä hämäläistä ny sitte.
        Kiitos sunnutai leivontamix pusseista Raisiolle


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken murhaaja

      Raiskausrikosten joukossa kanta suomalainen tekijä on niin harvinainen että kannattaa erikseen mainita. Raiskausuutisia
      Maailman menoa
      204
      12969
    2. Naiset pysyy sinkkuna ja ottavat mieluimmin koiran

      Nykynainen ei halua jakaa elämäänsä miehen kanssa, vaan elää yksin ja ottaa koiran tai koiria. Ja pikkuvähemmistö eli in
      Sinkut
      291
      1985
    3. Sille yhelle vaa

      Viime aikoina oon miettinyt sun juttuja aika paljon. Vaikka en oo saanu susta vielä kunnolla selvää kuvaa, jotenkin tunt
      Ikävä
      75
      1344
    4. Kiitos kun annoit värejä elämääni

      Edes pienen hetken. Sellasiakin mitä en muuten näe ;) ❤️
      Ikävä
      55
      1047
    5. Hiljaista on

      Ei kuulu viestiä 😘 pallo on sinulla Mies, odotan!
      Ikävä
      61
      952
    6. Onhan sulla

      Nainen nyt varmasti kaikki hyvin.
      Ikävä
      60
      877
    7. Olen ylpeä sinusta

      nainen. Vaikutat "vanhalta" tekijältä. Olet aarre tälle touhulle ja uskon että pääset vielä pitkälle jos haluat. Ehkä sa
      Tunteet
      34
      858
    8. Farmasia valintakoe 2024

      Miten meni farmasia valintakoe teillä? Minun mielstä se oli ihan oko en voi sano, että se oli tosi vaikea.
      Pääsykokeet
      40
      845
    9. Nainen, se kun olit joskus niin vakavana

      ja naama peruslukemilla, toisinaan silloinkin kun kuuntelit juttujani. Se ilme on jäänyt lähtemättömästi mieleeni. Mitäh
      Ikävä
      41
      834
    10. Kysymys iltaan

      Kuinka kuuma kaivattusi on celsius-asteikolla?
      Ikävä
      47
      801
    Aihe