Jotakin hyvää työpaikalle viemisiksi...

Kissan.emäntä

Olisiko hyviä ehdotuksia? Jotakin helppoa herkullista ja helposti mukana kannettavaa? Kakku? Muffinsit? Lueskelin teidän ohjeita ja siellä oli tosi herkullisia namimössöjä laitettu muffinsien kuorrutukseksi mutta ne varmaan menevät lyttyyn ja kuorrutukset sottaantuvat jos niitä alkaa kuljetella jonnekin? Vai pitäisikö kuorrutus levittää vasta paikan päällä.

Joku kakkukin olisi kiva. Jos tekee tavalliseen rengasvuokaan kakun niin pitääkö laittaa kaksi pussia tuota kakku-muffinsimixiä? Mitähän siihen kakkuun sekoittaisi? Kävisiköhän kuivatut taatelit jos niitä keittäisi ensin vähän vedessä? Ja tarvitsisiko siihen sitten lisätä jotakin muuta perustaikinaan?

Otan mielelläni vastaan ehdotuksia...

5

208

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minkaah

      Kuorrutetut muffinit voi saada perille myös ehjinä.Jos muffinien päällä on joku ohut kuorrute esim. suklaa tai tomusokeripohjainen,mutta taas jos haluaa jotain kermavaahtopohjaista pitäisi olla aika taituri tai omistaa muffinien kuljetuslaatikko.
      Riippuu minkälaisen kakun haluat,täytekakkutyyppisen vai vaan yksinkertaisen.Suosittelisin yhdelle pussille ehkä kuitenkin 22-24 cm vuokaa niin saa vähän paksuuttakin.
      Kaikennäköisiä yhdistelmiä on täällä jo kokeiltu mm. pätkistä,päärynää,ananasmehua,fazerin sinistä...
      Itse suunnittelen kokeilevani jollain muotoa vadelmaa,se kun on kokemuksestani hyvä pari suklaan kanssa :)

      • Kiitos vinkeistä.

        Päädyin tekemään melko perusmuffinseja - laitoin puoli pussia Mariannekarkkimurskaa taikinaan ja sitten valmiisiin jäähtyneisiin muffinseihin ajattelin laittaa pölysokeri-vesikuorrutusta vähän päälle.

        Joo, tuo vadelma voisi olla aika hyvä yhdistelmä suklaamuffinseihin.


    • Meillä se pyöreä ananas kakku oli tehty normaaliin kakkuvuokaan ja siitä tuli ohuehko joten suosittelen laittamaan 2 pussia

      tämä on vain ehdotukseni, mutta kokeiles pyöreään kakkuvuokaan vaikka tämmöistä

      2 pussia suklaakakku muffinssi mixiä
      1 dl öljyä tai osa margariinia ja osa öljyä
      2 dl nestettä joko vettä tai ananasmehua, tai mitäs jos kokeilisit hyla piimää
      ½-1 dl taatelia tai rusinaa tai kookoshiutaleita tai mantelilastuja
      tarjoile kakku ihan tälläisenään

      (taatelikin sopii, mutta kaikki eivät siitä pidä joten miedompi vaihtoehto voisi olla rusinat
      piimä antaa yleensä vielä oman pehmeytensä ja voisi hieman pehmeyttää tumman suklaan makua, jos kaikki eivät siitä pidä)

      tai mikäli haluat täytekakkumaisen juhlavamman niin kokeiles


      tätä: leikkaa kakku 2 tai 3 osaan ei tarvitse välttämättä kostuttaa, koska voi tulla liian kostea (oma mielipide)
      väliin esimerkiksi vaniljacreemi,vaniljakiisseli,kermavaahto tai vaikkapa rahka kermasekoitus
      Päällisen voi tehdä normaalin kakun tapaan kermalla koristellen ja jotain marjoja tai muuta päälle oman maun mukaan ja riippuen täytteystä mitä laitat

      • Kiitos vinkeistä. Kuulostaa namille nuo ehdotuksesi. Täytyy vaan kohta hankkia lisää tuota jauheseosta kun olen jo kaksi pussia käyttänyt muffinsikokeiluihin. Onneksi olen tänään syönyt vasta yhden muffinsin, viime kerralla kun leivoin niin söin aika monta. Oikeastaan minun pitäisi olla laihdutuskuurilla mutta jotakin herkkua mieli aina tekee...


      • Butternut
        Kissan.emäntä kirjoitti:

        Kiitos vinkeistä. Kuulostaa namille nuo ehdotuksesi. Täytyy vaan kohta hankkia lisää tuota jauheseosta kun olen jo kaksi pussia käyttänyt muffinsikokeiluihin. Onneksi olen tänään syönyt vasta yhden muffinsin, viime kerralla kun leivoin niin söin aika monta. Oikeastaan minun pitäisi olla laihdutuskuurilla mutta jotakin herkkua mieli aina tekee...

        Yksi perusmuffinssi (alle 200 kcal) ei laihdutuspäivää pilaa, en ainakaan itse jaksa dieetillä olla ellei silloin tällöin jotakin hyvää saa. Sen sijaan noi kuorrutetut versiot jätän juhlapäiviin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1315
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1227
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1155
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1070
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      60
      888
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      76
      762
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      692
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      691
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      362
      669
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      656
    Aihe