Yrityksen perustaminen ilman rahaa

entinen köyhä yrittä

Sitä täällä on kysytty ja minä perustin sen ilman pääomaa. Piti vain työkkärirahasta säästää se toiminimen perustamismaksu. Tosin minulla oli puhelin ja tietokone, johon pystyin vastaanottamaan asikkaiden puheluita/meilejä. Autokin minulla oli, niin huono etten kehdannut ajaa asiakkaiden pihaan sillä.

Se oli helvettiä, eli kaurapuuron syöntiä kolme vuotta, rahat aina loppu ja jos jotain tuli muutama euro, panostin kaikki työkaluihin, koska uskoin siihen mitä teen ja tiesin että olen helvetin hyvä tässä mitä teen.

Mitä siihen tarvitsi, oli vain se että on alansa parhain ja opiskelin samalla niin kapealle alalle ettei kilpailijoita enää siinä genressä paljoa ollut. Pistin kaikki tuloni laitteisiin että pystyin tekemään sitä mitä lupasin.

Muistan kun rahaa oli yritystilillä enää vain n. 300 eur ja tiesin että tulossa on paljon laskuja, otin riskin ja pistin rahat mainontaan. Se tuotti 200 eur voittoa, eli töitä 500 eurolla. Eli tuollaista kituuttamista se oli kolme vuotta. Välillä yritin hakea jopa muualta töitä, mutta eihän ne helposti mitään entistä yrittäjää palkkaa kukaan.

Se minkä syystä yritystoiminta tuottaa nykyään eri tavalla kun aluksi, on monta syytä, mutta se johtuu siitä että olen tehnyt aivan helvetisti töitä siinä miten yritys näkyy ja siinä mitä laitteita on nyt käytössä(on oltava paras). Siinä on ollut unettomia öitä suunnitellessa logoista lähtien kaikki. Itse pitää kaikki osata, ei ollut varaa maksaa kenellekään palveluista.

Nyt tilanne aivan eri, mutta se vaati 20h/päivässä duunia ja taitoa tehdä kaikki. Jos en osannut, niin opettelin. Nykyään olen hieman laiskempi, palkkaan muut tekemään.

4

739

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • YtYtYtYtyT

      Itse kanssa aloitin nollarahalla yrittämisen. Sain tilat ja laitteet velaksi, mutta yksi asiakas oli jo valmiina. Ensimmäisen vuoden jälkeen liikevaihto oli miljoona markkaa, ja kulut ehkä 200 000 markkaa. Tätä jatkui 3-4 vuotta. Oli hauskaa... oli piha täynnä uusia hienoja autoja, oli iso talo, iso toimitila jne. Ainoa mikä puuttui oli järki... Otin yhtiökumppanin joka koomasi pahasti ja menetimme asiakkaat... jäi vain velkaa. Miljoonien markkojen ja muutaman vuoden unelman jälkeen velkaa oli milli ja omaisuus nolla.

      Eli ei se aina vaadi vuosia että alkaa homma tuottamaan. Joskus kaikki toimii heti. Itselläni meni duuneihin muutama tunti päivässä ja oli mutenkin paljon vapaata.

      Mutta muistakaa pitää järki mukana, että kaikki ei ole ikuista.

      Tämä taoahtui 90-luvun lopussa.

      • entinen köyhä yrittä

        Velkarahalla yritystoiminnan voi tietenkin aloittaa jauhamaan melko pian täysillä, siis pystyy pistämään kunnon markkinoinnin pystyyn ja sitä kautta tulee asiakkaat. Velkarahalla voi ostaa myös työkalut. Minulla oli ongelma se etten edes saanut velkaa, pankki ei antanut edes 5000 euroa kun sitä hain. Siinä vaiheessa kyllä kirosanat oli lähellä ja ajattelin että älkää sitten perkele antako lainarahaa, vaikka luottotiedot jne on kunnossa.

        Minun oli aluksi pakko tehdä vähän alan vierestä eri duunia mitä olin suunnitellut. Se oli pakollista "nappikauppaa" että sain kerättyä rahaa alan laitteisiin ja markkinointiin.

        Tosiaan pitää pitää järki kädessä ja varautua aina pahimpaan, siksi en ole ottanut vieläkään velkaa, mutta enään ei ole kyllä tarvettakaan - vaikka nyt sitä saisin varmaan helposti.


      • YtYtYtYtyT
        entinen köyhä yrittä kirjoitti:

        Velkarahalla yritystoiminnan voi tietenkin aloittaa jauhamaan melko pian täysillä, siis pystyy pistämään kunnon markkinoinnin pystyyn ja sitä kautta tulee asiakkaat. Velkarahalla voi ostaa myös työkalut. Minulla oli ongelma se etten edes saanut velkaa, pankki ei antanut edes 5000 euroa kun sitä hain. Siinä vaiheessa kyllä kirosanat oli lähellä ja ajattelin että älkää sitten perkele antako lainarahaa, vaikka luottotiedot jne on kunnossa.

        Minun oli aluksi pakko tehdä vähän alan vierestä eri duunia mitä olin suunnitellut. Se oli pakollista "nappikauppaa" että sain kerättyä rahaa alan laitteisiin ja markkinointiin.

        Tosiaan pitää pitää järki kädessä ja varautua aina pahimpaan, siksi en ole ottanut vieläkään velkaa, mutta enään ei ole kyllä tarvettakaan - vaikka nyt sitä saisin varmaan helposti.

        Itsellänikään ei ollut aikanaan lainarahaa, sillä en saanut edes starttirahaa. Ideani kuulemma oli liian huono ja kilpailtu eikä koulutustakaan ollut. Eli nollarahalla vauhti lähti täysillä, mutta tässä oli erittäin hyvä tuuri että pääasiakas etsi juuri alan toimijaa. Näiden velkojen ja pas**jen jälkeen olen yrittänyt kaikissa eri alan bisneksissä äkkirikastumista, mutta vielä ei ole toista satsia onnistunut. Pieniä onnistumisia tulee, mutta se on yksi sadasta. Näitä miljoonajuttuja taitaa onnistua yksi miljardista :) Mutta elämä on... ehkä joskus vielä rikastun, saa nähdä pysyykö mukana silloin vielä järki.


      • Anonyymi
        YtYtYtYtyT kirjoitti:

        Itsellänikään ei ollut aikanaan lainarahaa, sillä en saanut edes starttirahaa. Ideani kuulemma oli liian huono ja kilpailtu eikä koulutustakaan ollut. Eli nollarahalla vauhti lähti täysillä, mutta tässä oli erittäin hyvä tuuri että pääasiakas etsi juuri alan toimijaa. Näiden velkojen ja pas**jen jälkeen olen yrittänyt kaikissa eri alan bisneksissä äkkirikastumista, mutta vielä ei ole toista satsia onnistunut. Pieniä onnistumisia tulee, mutta se on yksi sadasta. Näitä miljoonajuttuja taitaa onnistua yksi miljardista :) Mutta elämä on... ehkä joskus vielä rikastun, saa nähdä pysyykö mukana silloin vielä järki.

        No mites mennee nytte


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 120
      2603
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      67
      2400
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2071
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1727
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1648
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      14
      1470
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      16
      1423
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1403
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1377
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe