Veljeni on alkoholisti.Isäni oli alkoholisti.Mukana kuvioissa on myös ainakin lääkkeet.Nyt olen käsittänyt vihdoin,että minun ei tarvitse olla osalisena katsomassa,kun hän tuhoaa itsensä.Minä en ole siihen syypää,ekä kukaan muukaan.Narsistisena luonteena hän on aina syyttänyt ongelmistaan muita.Me muut sisarukset olemme kaiken voitavamme tehneet.Hän oli hoidossa kokonaiset 4 päivää vaikka hoitojakso olisi ollut 4kk.Ja sama jatkuu taas.En koe olevani ilkeä tai muutakaan,kun en vastaa puheluihin,en vaan yksinkertaisesti jaksa enää.Minulla itselläni 2 lasta jotka tarvitsevan äitiä.Ja tunsin että tukahdun siihen ainaiseen kuuntelemiseen(itsetuhoisia uhkailuja yms)
Olen tajunnut,että menetin veljeni jo kauan sitten.
Alkoholistin omaiset
5
593
Vastaukset
- Kalle.
Alkoholistien omaiset kokevat aiheettomia syyllisyydentuntoja, ja traumatisoituvat siitäkin, kaiken muun kokemansa ahdistuksen lisäksi.
Kylmä totuushan on se, että kukaan ihminen ei ole tässä maailmassa pysyvästi raitistanut toista ihmistä, vaikka omaiset niin haluaisivat auttaa.
Lisäksi alkoholisteista pääsääntöisesti kehittyy mestarillisia toisten valehtelevia hyväksikäyttäjiä, kun tavoitteena on vain juomisen jatkaminen.
Pitkälle edenneelle juovalle alkoholistille paras apua on olla auttamatta häntä mitenkään.
Keskity omaan ja lastesi elämään. Et ole syyllistynyt mihinkään.
Kaikkea hyvää.- klunsklanaa
sinun päättelysi on aivan oikein.et voi tehdä hänen hyväkseen mitään.korkeintaan pahentaa tilannetta ja samalla itse joudut syvemmälle suohon
elä omaa ja perheesi elämää. irtaudu täysin menneestä.juoppo löytää avun jos oikeasti haluaa lopettaa juomisen.vielä kerran,et voi auttaa häntä mitenkään,oma perheesi vaan joutuu kuseen.
tee itsekkäältä tuntuva mutta ainoa oikea ratkaisu.unohda juoppo ja elä perheesi kanssa normaalia elämää.
kylmä rakkaus on nyt paikallaan.
tsemppiä.
- -pikkusisko-
Kiitos teille.Nyt tosiaan huomasin että meitä on monia samassa tilanteessa olevia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 263238
- 721580
Piilorikollisuutta Puolangan päätöksentekoelimissä? Kyllä! Julkisesti todistettu!
Kyösti (kesk) rehenteli julkisissa tiedotusvälineissä tehneen jo ennen vaaleja sopimuksen kokoomuksen ehdokkaiden kanssa801129Miten suomalaiset miehet
On usein niin aikaansaamattomia? Odottavat prinsessapalvelua. Odottavat, että nainen tekee aloitteen, että nainen pyytää1451052- 45941
Eräs läheinen sanoi
Että mies kyllä ottaa aina itse yhteyttä, jos on kiinnostunut. Oli tilanne mikä hyvänsä. Kuulemma kuvittelin koko jutun.45888- 61882
Eduskunnassa valmistaudutaan jo persujen täydelliseen romahdukseen - Koko paska kaatuu hetkessä
– On mahdollista, että käy kuin Assadin Syyrialle tai Ceaușescun Romanialle: koko paska kaatuu aivan hetkessä, kun tarpe171862- 42836
Iloista ja aurinkoista pääsiäistä kaikki palstan kivat sinkut :)
Täällä on näköjään vähän huono meininki tarttunut kuin tuolta muualta mutta pidetään edelleen tämä puoli suht positiivis139775