Amerikan Pitbull Terrieri

tyttönen

lyhyesti ja ytimekkäästi että kertokaapa tietävät rodusta minulle kaikki.

132

47210

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jmt

      Mulla on näitä 2kpl narttuja kumpikin. koira
      on äärimmäisen vahva ja sillä on kova suojeluvaisto. Tarvitsee paljon tekimistä ja
      aktiteeteja. Se inhoaa kylmää ilmaa koska
      mahapuolelta se on melkein kalju.

      • *Kiti*

        pitbull on sellanen keskikokoinen tai keskikokoista hieman isompi koira...säkäkorkeus 45-55cm (55cm pitti on jo iso pitbulliksi ja alle 45cm koskuisiakin löytyy)mutta se on todella lihaksikas ja voimakas koira. ei ole dominoiva enkä menisi kehumaan pitbullin suojeluvaistoa kovaksi....minulla on nyt(muiden koirien lisäksi) pitbull narttu ja ennen sitä oli pitbull uros.

        pitti ei välttämättä tule toimeen toisten (samaa sukupuolta olevien jotkut jopa ei siedä minkäänmoista elikkoa)koirien kanssa...varsinkin urospitti ottaa varsin helposti yhteen toisen uroskoiran kanssa jos sellainen tilanne sattuu, mutta on poikkeuksiakin koska jokainen koira on yksilö.

        pitbull ei kyseenalaista asemaasi laumassa ja kiintyy omistajaansa todella lujasti.kouluttaminen on suht helppoa, pitbull oppii suht nopeasti asioita mutta se on sitten eriasia haluaako koira toteuttaa oppimaansa ja jos haluaa niin milloin. mutta tämä uusin tapaus on osoittautunut melko "järkeväksi" (jos pitbullia voi kovin järkeväksi sanoa :) )tapaukseksi vaikka pieni onkin vielä.

        kysele tarkemmin mitä haluat tietää niin kerron mielelläni omat kokemukseni pitbullista.


      • Maria
        *Kiti* kirjoitti:

        pitbull on sellanen keskikokoinen tai keskikokoista hieman isompi koira...säkäkorkeus 45-55cm (55cm pitti on jo iso pitbulliksi ja alle 45cm koskuisiakin löytyy)mutta se on todella lihaksikas ja voimakas koira. ei ole dominoiva enkä menisi kehumaan pitbullin suojeluvaistoa kovaksi....minulla on nyt(muiden koirien lisäksi) pitbull narttu ja ennen sitä oli pitbull uros.

        pitti ei välttämättä tule toimeen toisten (samaa sukupuolta olevien jotkut jopa ei siedä minkäänmoista elikkoa)koirien kanssa...varsinkin urospitti ottaa varsin helposti yhteen toisen uroskoiran kanssa jos sellainen tilanne sattuu, mutta on poikkeuksiakin koska jokainen koira on yksilö.

        pitbull ei kyseenalaista asemaasi laumassa ja kiintyy omistajaansa todella lujasti.kouluttaminen on suht helppoa, pitbull oppii suht nopeasti asioita mutta se on sitten eriasia haluaako koira toteuttaa oppimaansa ja jos haluaa niin milloin. mutta tämä uusin tapaus on osoittautunut melko "järkeväksi" (jos pitbullia voi kovin järkeväksi sanoa :) )tapaukseksi vaikka pieni onkin vielä.

        kysele tarkemmin mitä haluat tietää niin kerron mielelläni omat kokemukseni pitbullista.

        ..Olen hankkimassa pittbullia ja olen käynyt kaikki mahdolliset sivut läpi ja totesin että tämä koira on juuri se mitä haluan, sitä kysyisin että mitä kautta sinä hankit sen??


      • *Kiti*
        Maria kirjoitti:

        ..Olen hankkimassa pittbullia ja olen käynyt kaikki mahdolliset sivut läpi ja totesin että tämä koira on juuri se mitä haluan, sitä kysyisin että mitä kautta sinä hankit sen??

        pietarista tuli tämä uusin tapaukseni...koira on täysin terve,hyvinvoiva ja pentumaisen pyöreä,ei laiha, tullessaan tietysti rokotettu,madotettu ja on rekisteröitykin...paperit siis löytyy.

        amerikasta voi myös hankkia pitbullin, tulenee maksamaan jotai 1000-1500e riippuen aina ja kaiken hinnasta.sieltä vaan on turhan vaikea saada koiraa kun kasvattajat eivät ole halukkaita laittamaan koiraa suomeen ilman että tuleva omistaja itse käy sen sieltä hakemassa ja kaikilla ei sellaista mahdollisuutta tietenkään ole.

        niin ja mailia saa laittaa, kerron sähköpostissa mieluusti pidempiäkin tarinoita mein piteistä tarkemmin

        elikkäs [email protected] on osote


      • deee
        *Kiti* kirjoitti:

        pietarista tuli tämä uusin tapaukseni...koira on täysin terve,hyvinvoiva ja pentumaisen pyöreä,ei laiha, tullessaan tietysti rokotettu,madotettu ja on rekisteröitykin...paperit siis löytyy.

        amerikasta voi myös hankkia pitbullin, tulenee maksamaan jotai 1000-1500e riippuen aina ja kaiken hinnasta.sieltä vaan on turhan vaikea saada koiraa kun kasvattajat eivät ole halukkaita laittamaan koiraa suomeen ilman että tuleva omistaja itse käy sen sieltä hakemassa ja kaikilla ei sellaista mahdollisuutta tietenkään ole.

        niin ja mailia saa laittaa, kerron sähköpostissa mieluusti pidempiäkin tarinoita mein piteistä tarkemmin

        elikkäs [email protected] on osote

        mitkä paperit sillä koiralla on? Olen luullut, että se ei suomessa ainakaan vielä mikään fci -koira ole? en ole nähnyt näyttelyissä.


      • *Kiti*
        deee kirjoitti:

        mitkä paperit sillä koiralla on? Olen luullut, että se ei suomessa ainakaan vielä mikään fci -koira ole? en ole nähnyt näyttelyissä.

        pitbullia rekisteröi ainakin UKC,ADBA,BFK ja RKF...mutta FCI rotu se ei missääntapauksessa ole....tuskin kukaan tulee pittiä koskaan näkemään suomessa näyttely kehissä.mutta me ainakin oman koiramme kanssa mennään kattelemaan näyttelyitä sitten joskus kun niitä tähän lähelle tulee...eihän kukaan ole kieltänyt viemästä koiraa sinne muuten vaan.


      • *Kiti*
        *Kiti* kirjoitti:

        pitbullia rekisteröi ainakin UKC,ADBA,BFK ja RKF...mutta FCI rotu se ei missääntapauksessa ole....tuskin kukaan tulee pittiä koskaan näkemään suomessa näyttely kehissä.mutta me ainakin oman koiramme kanssa mennään kattelemaan näyttelyitä sitten joskus kun niitä tähän lähelle tulee...eihän kukaan ole kieltänyt viemästä koiraa sinne muuten vaan.

        siis ei BFK vaan BFKC


      • pitt.bull
        *Kiti* kirjoitti:

        pitbull on sellanen keskikokoinen tai keskikokoista hieman isompi koira...säkäkorkeus 45-55cm (55cm pitti on jo iso pitbulliksi ja alle 45cm koskuisiakin löytyy)mutta se on todella lihaksikas ja voimakas koira. ei ole dominoiva enkä menisi kehumaan pitbullin suojeluvaistoa kovaksi....minulla on nyt(muiden koirien lisäksi) pitbull narttu ja ennen sitä oli pitbull uros.

        pitti ei välttämättä tule toimeen toisten (samaa sukupuolta olevien jotkut jopa ei siedä minkäänmoista elikkoa)koirien kanssa...varsinkin urospitti ottaa varsin helposti yhteen toisen uroskoiran kanssa jos sellainen tilanne sattuu, mutta on poikkeuksiakin koska jokainen koira on yksilö.

        pitbull ei kyseenalaista asemaasi laumassa ja kiintyy omistajaansa todella lujasti.kouluttaminen on suht helppoa, pitbull oppii suht nopeasti asioita mutta se on sitten eriasia haluaako koira toteuttaa oppimaansa ja jos haluaa niin milloin. mutta tämä uusin tapaus on osoittautunut melko "järkeväksi" (jos pitbullia voi kovin järkeväksi sanoa :) )tapaukseksi vaikka pieni onkin vielä.

        kysele tarkemmin mitä haluat tietää niin kerron mielelläni omat kokemukseni pitbullista.

        pittbull on valpas, älykäs, innokas leikkisä, omistajaansa nopeasti kiintyvä ja suojelun haluinen koira... aivan ihana lemmikkinä... itselläni on pittbull uros...!!! aivan ihana koira!!


      • näin ei ole

        Omakohtaisesta kokemuksesta; Olen asunut Englannissa liki 10 vuotta. Isäni kasvatti koiria ennen kuin ne tulivat laittomiksi. Pitbull rotuisten (kuten muutamaan muun rodun)myynti, maahantuonti, antaminen ja jalostus todellakin on lailla täysin kieletty esim. Isossa Britanniassa. Miksi puhut asioista joista et tiedä mitään? Pit Bullin agressiivisuus ei ole niinkään tämän kiellon perusta, vaan koiran puruvoima. Se ei päästä irti otettaan tapellessaan. Tai hyökätessään. Näin kävi esimerkiksi Tammikuussa 2007, kun Ellie Lawreson niminen 5 vuotias kuoli perheen Pitbullin aiheuttamiin puremiin. Koira oli puhdasrotuinen. Eihän rotua tarvitse mustamaalata, tämä koira oli vain yksi tuhansista. Jos yksi Suomalainen on murhaaja ei se tee kaikista suomalaisista murhaajaa... Mutta pysykää hyvät ihmiset nyt edes faktoissa. Koira kun koira jolla on kokoa ja voimaa voi olla vaarallinen ja se meidän kaikkien kannattaisi tiedostaa. Näin vältymme Ellie Lawresonin kaltaisilta tapahtumilta.


      • super dog
        *Kiti* kirjoitti:

        pitbull on sellanen keskikokoinen tai keskikokoista hieman isompi koira...säkäkorkeus 45-55cm (55cm pitti on jo iso pitbulliksi ja alle 45cm koskuisiakin löytyy)mutta se on todella lihaksikas ja voimakas koira. ei ole dominoiva enkä menisi kehumaan pitbullin suojeluvaistoa kovaksi....minulla on nyt(muiden koirien lisäksi) pitbull narttu ja ennen sitä oli pitbull uros.

        pitti ei välttämättä tule toimeen toisten (samaa sukupuolta olevien jotkut jopa ei siedä minkäänmoista elikkoa)koirien kanssa...varsinkin urospitti ottaa varsin helposti yhteen toisen uroskoiran kanssa jos sellainen tilanne sattuu, mutta on poikkeuksiakin koska jokainen koira on yksilö.

        pitbull ei kyseenalaista asemaasi laumassa ja kiintyy omistajaansa todella lujasti.kouluttaminen on suht helppoa, pitbull oppii suht nopeasti asioita mutta se on sitten eriasia haluaako koira toteuttaa oppimaansa ja jos haluaa niin milloin. mutta tämä uusin tapaus on osoittautunut melko "järkeväksi" (jos pitbullia voi kovin järkeväksi sanoa :) )tapaukseksi vaikka pieni onkin vielä.

        kysele tarkemmin mitä haluat tietää niin kerron mielelläni omat kokemukseni pitbullista.

        olen yrittänyt löytää tätä tietoa jo vaikka mistä vaikkei pitbullia käytetäkään näyttelyissä niin kärsikö pitbullin hammaskalusto ja puranta hang timessä ja onko taakan vedossa paljon fyysistä rasitusta koiralle kuinka paljon pitbullit syövät. mistä saa parhaimmat paljon maksaa tuontikulujen kera ja kuka olis hyvä kasvattaja


      • ...

        Pitbullia oisin vailla, oon yrittäny ettiä netistä ja soitellu miljoona kertaa ihmisille jotka "tietää" asiasta mutta kun ei oikeen sitä selvää vastausta tule selvään kysymykseen eli mistä voin hommata?


      • Huoli24
        Maria kirjoitti:

        ..Olen hankkimassa pittbullia ja olen käynyt kaikki mahdolliset sivut läpi ja totesin että tämä koira on juuri se mitä haluan, sitä kysyisin että mitä kautta sinä hankit sen??

        Niin aatteli naapurikin, hommas pennun ja heti kun lähti töihin niin sano että koira harjottelee yksin oloa et jos se ulvoo päivällä niin ei kannata välittää ja jätti sen tunneiksi ulvomaan, on sitten vielä baaritiskillä töissä ja sitä ulvomista kuunneltiin pari tuntia viime yönä. ONHAN NIITÄ NIIN KIVA HANKKIA,
        miettikää nyt kuitenkin kaksi kertaa. Häätö voi tulla vähästä koiran kanssa, etenkin jos kiineistön käytäntö on kieltää kotieläimet kuten meillä. Ja juuri eilis iltana luin kuinka pitbullit oli taas tappaneet
        sivullisia, 4 vuotias lapsi pelastui mutta suojelemaan sännännyt pikkukoira sai surmansa vieraiden koirien hyökkäyksessä toisten kotiin. Itsellänikin on 8 vuotias lapsi tässä, olen miettinyt kyllä tuon pennun psykososiaalista taipumusta ja likka sais viedä sen piskin vähän kauemmas tarpeille kuin kerrostalon nurkkanurmikkoon (kaikki 2 kerrosta joista asuu alimmassa). Ja ei meinaa likkaa totella, saati että likalla
        ois älyä pitää koira narussa vaan on leuhkaa opettaa koira kävelemään perässä ja huutaa pitkin mäkeä,
        tänne - tänne - tänne kun koira on menossa jonnekin ihan muualle tai lyö maate lämpimälle asfaltille.
        Ja jos piskiä ei silitä niin se yrittää kusta jalkojes juureen huomaamatta. EI millään pahalla mutten oikein hyvälläkään katso näitä ... Kissa vielä toisena. Ja käveleppä yöllä hiljaa asunnon ohi jossa on yksinäinen koira - ihana mikä meteli ! Harkintaa pitäisi todella hankkimisessa käyttää - ei kerrostaloon kuulu eläimet, ei käärmeet eikä kalatkaan - akvaariorikkojen tuhoja on nähty maailmalla siinä missä muutakin eläin terrorismia. Ja vielä kerran, harkitkaa vielä toisenkin kerran onko pakko?


      • Rubi-koiran omistaja
        Huoli24 kirjoitti:

        Niin aatteli naapurikin, hommas pennun ja heti kun lähti töihin niin sano että koira harjottelee yksin oloa et jos se ulvoo päivällä niin ei kannata välittää ja jätti sen tunneiksi ulvomaan, on sitten vielä baaritiskillä töissä ja sitä ulvomista kuunneltiin pari tuntia viime yönä. ONHAN NIITÄ NIIN KIVA HANKKIA,
        miettikää nyt kuitenkin kaksi kertaa. Häätö voi tulla vähästä koiran kanssa, etenkin jos kiineistön käytäntö on kieltää kotieläimet kuten meillä. Ja juuri eilis iltana luin kuinka pitbullit oli taas tappaneet
        sivullisia, 4 vuotias lapsi pelastui mutta suojelemaan sännännyt pikkukoira sai surmansa vieraiden koirien hyökkäyksessä toisten kotiin. Itsellänikin on 8 vuotias lapsi tässä, olen miettinyt kyllä tuon pennun psykososiaalista taipumusta ja likka sais viedä sen piskin vähän kauemmas tarpeille kuin kerrostalon nurkkanurmikkoon (kaikki 2 kerrosta joista asuu alimmassa). Ja ei meinaa likkaa totella, saati että likalla
        ois älyä pitää koira narussa vaan on leuhkaa opettaa koira kävelemään perässä ja huutaa pitkin mäkeä,
        tänne - tänne - tänne kun koira on menossa jonnekin ihan muualle tai lyö maate lämpimälle asfaltille.
        Ja jos piskiä ei silitä niin se yrittää kusta jalkojes juureen huomaamatta. EI millään pahalla mutten oikein hyvälläkään katso näitä ... Kissa vielä toisena. Ja käveleppä yöllä hiljaa asunnon ohi jossa on yksinäinen koira - ihana mikä meteli ! Harkintaa pitäisi todella hankkimisessa käyttää - ei kerrostaloon kuulu eläimet, ei käärmeet eikä kalatkaan - akvaariorikkojen tuhoja on nähty maailmalla siinä missä muutakin eläin terrorismia. Ja vielä kerran, harkitkaa vielä toisenkin kerran onko pakko?

        Hahhah....Minulla 28 2m yksiö, jossa on keskikokonen, jotain 50 cm säkäkorkeudeltaan oleva sekarotunen....Ja kerrostaloasunto....enkä kuule kysy sinulta lupaa, saanko pitää siinä koiraa vai enkö....koska se ei tod. ole sinun asiasi....Ja mitä tilantarpeeseen tulee, niin kyllä, tottakai koira tilaa tarttee, en minä minun yksiössä pitäiskään kuin maxim. 2 keskikokosta koiraa tai 1 isokokonen....valittaako minun hauva tilan puutteesta? No ei....se on mun asunnossani kuin kotonaan, käydään lenkillä ulkona pari tuntia päivässä, koirapuistossa melkein päivittäin ja ollaan siellä 1h-3 h....iltapäivällä puistoon ja pitemmälle lenkille, juoksemaan päivittäi kunnolla....Ja mitä sinäkää muka pitbulleista tiedät? et voi perustaa k'äsitystäsi sen varaan, että olet lukenut lehdestä niiden tappaneen lapsia....Mikä tahansa koira voi olla vihanen ja tappaa jonkun, on todella typerää yleistää yhtä koirarotua sellaseksi....ja jos kyseinen koirarotu on sellainen, siihen kuule on vaikuttanu varmasti se, millasissa oloissa se on kasvanu ja kasvatettu ja miten koulutettu/kohdeltu....ja luonnevikasiaki on, mutta kaikki koirat ei oo sellasia....Joten sinuna olisin hiljaa, jos et tunne yhtäkään pitbullia....ite aion hankkia kyseisee asuntoo toisen pienen koiran, jos sulla on senkaa ongelma, ni voi voi....kaikilla koirilla on eroahdistusta, joo, kyllä, mutta ne kyllä tottuu yksinoloon, mutteivät ne tietenkää voi liian pitkiä aikoja olla yksin....Mulla on 10 h päivässä, mutta harvemmin putkee....Ja jos koiranomistaja käy töissä, niin mitä siitä? tietty, jos koira joutuu liian pitkää olemaa yksin sen takia, ni ei oo hyvä juttu, mutta koiraki pärjää 8-10 h hyvin, minkä moniki koira on, kun omistaja on töissä....siinä ei oo mitää outoa....ihmisen täytyy elää ja koiranpítokaa ei oo ilmasta eikä sitä oo ees järkee pitää, jos siihe ei oo varaa....Joten, jos meinaa rahaa tienata, ni ihmisen on pakko tehä jotai sen eteen....Mulla koira haukku kanssa aikasemmin, ku jäi yksin, muttei enää nykyään, se on kyllä oppinu hyväksyy sen, että sen on pakko olla yksinkin, ei ikinä hela päivää ja sillai, että välillä käy lenkillä....3-4 kertaa päivässä, jos ei hirmu pitkiä lenkejä tehä, kyllähän me nyt aina pieni lenkki heitetää, mutta jos ei pitkälle jaksa lähtee, ni ei kai sitä väkisin....Ja kyllä, ei koiran kanssa ikinä ongelmatonta ole, muttei sen takia välttämättä häätöökään tule...


      • pittari
        *Kiti* kirjoitti:

        pitbull on sellanen keskikokoinen tai keskikokoista hieman isompi koira...säkäkorkeus 45-55cm (55cm pitti on jo iso pitbulliksi ja alle 45cm koskuisiakin löytyy)mutta se on todella lihaksikas ja voimakas koira. ei ole dominoiva enkä menisi kehumaan pitbullin suojeluvaistoa kovaksi....minulla on nyt(muiden koirien lisäksi) pitbull narttu ja ennen sitä oli pitbull uros.

        pitti ei välttämättä tule toimeen toisten (samaa sukupuolta olevien jotkut jopa ei siedä minkäänmoista elikkoa)koirien kanssa...varsinkin urospitti ottaa varsin helposti yhteen toisen uroskoiran kanssa jos sellainen tilanne sattuu, mutta on poikkeuksiakin koska jokainen koira on yksilö.

        pitbull ei kyseenalaista asemaasi laumassa ja kiintyy omistajaansa todella lujasti.kouluttaminen on suht helppoa, pitbull oppii suht nopeasti asioita mutta se on sitten eriasia haluaako koira toteuttaa oppimaansa ja jos haluaa niin milloin. mutta tämä uusin tapaus on osoittautunut melko "järkeväksi" (jos pitbullia voi kovin järkeväksi sanoa :) )tapaukseksi vaikka pieni onkin vielä.

        kysele tarkemmin mitä haluat tietää niin kerron mielelläni omat kokemukseni pitbullista.

        mulla nyt 9 vko:nen pitbullin tyttö, ja pureminen on oikeestaan meidän isoin ongelma... ja korvien puuttuminen;) oon yrittäny väsyttää sitä lenkeillä (näillä keleillä ei tosin suostu hirveen pitkiä tekemään kun on niin kylmä) ja leikkimälläm nutta kotiin tulessa innostuu iha järjettömästi ja pureminen astuu kehiin!! olen avoiin kaikille neuvoille.


      • psykiiatri
        Rubi-koiran omistaja kirjoitti:

        Hahhah....Minulla 28 2m yksiö, jossa on keskikokonen, jotain 50 cm säkäkorkeudeltaan oleva sekarotunen....Ja kerrostaloasunto....enkä kuule kysy sinulta lupaa, saanko pitää siinä koiraa vai enkö....koska se ei tod. ole sinun asiasi....Ja mitä tilantarpeeseen tulee, niin kyllä, tottakai koira tilaa tarttee, en minä minun yksiössä pitäiskään kuin maxim. 2 keskikokosta koiraa tai 1 isokokonen....valittaako minun hauva tilan puutteesta? No ei....se on mun asunnossani kuin kotonaan, käydään lenkillä ulkona pari tuntia päivässä, koirapuistossa melkein päivittäin ja ollaan siellä 1h-3 h....iltapäivällä puistoon ja pitemmälle lenkille, juoksemaan päivittäi kunnolla....Ja mitä sinäkää muka pitbulleista tiedät? et voi perustaa k'äsitystäsi sen varaan, että olet lukenut lehdestä niiden tappaneen lapsia....Mikä tahansa koira voi olla vihanen ja tappaa jonkun, on todella typerää yleistää yhtä koirarotua sellaseksi....ja jos kyseinen koirarotu on sellainen, siihen kuule on vaikuttanu varmasti se, millasissa oloissa se on kasvanu ja kasvatettu ja miten koulutettu/kohdeltu....ja luonnevikasiaki on, mutta kaikki koirat ei oo sellasia....Joten sinuna olisin hiljaa, jos et tunne yhtäkään pitbullia....ite aion hankkia kyseisee asuntoo toisen pienen koiran, jos sulla on senkaa ongelma, ni voi voi....kaikilla koirilla on eroahdistusta, joo, kyllä, mutta ne kyllä tottuu yksinoloon, mutteivät ne tietenkää voi liian pitkiä aikoja olla yksin....Mulla on 10 h päivässä, mutta harvemmin putkee....Ja jos koiranomistaja käy töissä, niin mitä siitä? tietty, jos koira joutuu liian pitkää olemaa yksin sen takia, ni ei oo hyvä juttu, mutta koiraki pärjää 8-10 h hyvin, minkä moniki koira on, kun omistaja on töissä....siinä ei oo mitää outoa....ihmisen täytyy elää ja koiranpítokaa ei oo ilmasta eikä sitä oo ees järkee pitää, jos siihe ei oo varaa....Joten, jos meinaa rahaa tienata, ni ihmisen on pakko tehä jotai sen eteen....Mulla koira haukku kanssa aikasemmin, ku jäi yksin, muttei enää nykyään, se on kyllä oppinu hyväksyy sen, että sen on pakko olla yksinkin, ei ikinä hela päivää ja sillai, että välillä käy lenkillä....3-4 kertaa päivässä, jos ei hirmu pitkiä lenkejä tehä, kyllähän me nyt aina pieni lenkki heitetää, mutta jos ei pitkälle jaksa lähtee, ni ei kai sitä väkisin....Ja kyllä, ei koiran kanssa ikinä ongelmatonta ole, muttei sen takia välttämättä häätöökään tule...

        Tppajakoiran hankkineet,menkääpäs psykiatrille. Jos vaikka selviäisi mistä viiraa.Itsekästä egoismia hankkia hurtta jolla on niiiin ihanat tappajanvaistot.Ja häätö tulee ihan varmasti....


      • psykiaatri
        ... kirjoitti:

        Pitbullia oisin vailla, oon yrittäny ettiä netistä ja soitellu miljoona kertaa ihmisille jotka "tietää" asiasta mutta kun ei oikeen sitä selvää vastausta tule selvään kysymykseen eli mistä voin hommata?

        mene lääkärintarkastukseen. Ehkä syyt pääkopan viiraamiseen löytyy. Käsittämätöntä että moista tappajarotua ei saada laittomaksi Suomessa niin kuin esim. Britanniassa on jo saatu.


      • teemu
        pittari kirjoitti:

        mulla nyt 9 vko:nen pitbullin tyttö, ja pureminen on oikeestaan meidän isoin ongelma... ja korvien puuttuminen;) oon yrittäny väsyttää sitä lenkeillä (näillä keleillä ei tosin suostu hirveen pitkiä tekemään kun on niin kylmä) ja leikkimälläm nutta kotiin tulessa innostuu iha järjettömästi ja pureminen astuu kehiin!! olen avoiin kaikille neuvoille.

        moni pitbull kuin myös amstaffi ja staffi osoittaa kiintymyksensä sillä että ne näykkivät. minulla itsellä on vuoden vanha pitti uros joka näykkii kun innostuu ja se näykkiminen ei ole pikku näykkimistä :)


      • Ymmälläni
        psykiiatri kirjoitti:

        Tppajakoiran hankkineet,menkääpäs psykiatrille. Jos vaikka selviäisi mistä viiraa.Itsekästä egoismia hankkia hurtta jolla on niiiin ihanat tappajanvaistot.Ja häätö tulee ihan varmasti....

        Ja mistäs sen tappajakoiran sitte tunnistaa? Jos tota pittbullia meinaat niin on ne muutkin koirat ihmisten ja muidenkin kimppuun hyökkäilleet ja lähes poikkeuksetta, koska niitä ei ole koulutettu. Ei koira ole sen enempää tappaja syntyessään kuin ihminenkään. Mutta jos opetat mukulas että asiat ratkeaa lyömällä niin luuletko ettei se lyö? Koira hyökätessään puolustaa, pelkää jne. Itsekästä egoismia hankkia lapsia tai elää! Tappakaamme siis kaikki ja päättäkäämme maailma. Voiko joku oikeasti olla noin typerä?


      • Ihme psykiatreja...
        psykiaatri kirjoitti:

        mene lääkärintarkastukseen. Ehkä syyt pääkopan viiraamiseen löytyy. Käsittämätöntä että moista tappajarotua ei saada laittomaksi Suomessa niin kuin esim. Britanniassa on jo saatu.

        Mikä siitä nyt tekee sitten tappajan? Selitäpä se kun olet noin varma mielipiteistäsi! Muunmuassa labradorinnoutajat (suomen suosituin koirarotu vissiin tällä hetkellä) kykenevät varmasti tekemään todella pahaa vahinkoa, jos haluaisivat hyökätä jonkun kimppuun. Osa kumminkin kasvaa todella isoiksi. ja myös niillä esiintyy tuota tuhoamisviettiä suuren toiminnantarpeensa vuoksi.


      • -.-
        psykiaatri kirjoitti:

        mene lääkärintarkastukseen. Ehkä syyt pääkopan viiraamiseen löytyy. Käsittämätöntä että moista tappajarotua ei saada laittomaksi Suomessa niin kuin esim. Britanniassa on jo saatu.

        vedä vittu päähäs


      • kun1ngas
        Huoli24 kirjoitti:

        Niin aatteli naapurikin, hommas pennun ja heti kun lähti töihin niin sano että koira harjottelee yksin oloa et jos se ulvoo päivällä niin ei kannata välittää ja jätti sen tunneiksi ulvomaan, on sitten vielä baaritiskillä töissä ja sitä ulvomista kuunneltiin pari tuntia viime yönä. ONHAN NIITÄ NIIN KIVA HANKKIA,
        miettikää nyt kuitenkin kaksi kertaa. Häätö voi tulla vähästä koiran kanssa, etenkin jos kiineistön käytäntö on kieltää kotieläimet kuten meillä. Ja juuri eilis iltana luin kuinka pitbullit oli taas tappaneet
        sivullisia, 4 vuotias lapsi pelastui mutta suojelemaan sännännyt pikkukoira sai surmansa vieraiden koirien hyökkäyksessä toisten kotiin. Itsellänikin on 8 vuotias lapsi tässä, olen miettinyt kyllä tuon pennun psykososiaalista taipumusta ja likka sais viedä sen piskin vähän kauemmas tarpeille kuin kerrostalon nurkkanurmikkoon (kaikki 2 kerrosta joista asuu alimmassa). Ja ei meinaa likkaa totella, saati että likalla
        ois älyä pitää koira narussa vaan on leuhkaa opettaa koira kävelemään perässä ja huutaa pitkin mäkeä,
        tänne - tänne - tänne kun koira on menossa jonnekin ihan muualle tai lyö maate lämpimälle asfaltille.
        Ja jos piskiä ei silitä niin se yrittää kusta jalkojes juureen huomaamatta. EI millään pahalla mutten oikein hyvälläkään katso näitä ... Kissa vielä toisena. Ja käveleppä yöllä hiljaa asunnon ohi jossa on yksinäinen koira - ihana mikä meteli ! Harkintaa pitäisi todella hankkimisessa käyttää - ei kerrostaloon kuulu eläimet, ei käärmeet eikä kalatkaan - akvaariorikkojen tuhoja on nähty maailmalla siinä missä muutakin eläin terrorismia. Ja vielä kerran, harkitkaa vielä toisenkin kerran onko pakko?

        tietämätön yh-mamma avautuu :D


      • -.-
        psykiiatri kirjoitti:

        Tppajakoiran hankkineet,menkääpäs psykiatrille. Jos vaikka selviäisi mistä viiraa.Itsekästä egoismia hankkia hurtta jolla on niiiin ihanat tappajanvaistot.Ja häätö tulee ihan varmasti....

        on iahn turha leimata yksin jotain rotua tappajaksi.. On tiedossa tapauksi joissa ihmisen kimppuun on käynyt mm saksanpaimenkoira ja yleensä niin leppoinen labradorinnoutaja. Kyse ei ole rodusta vaan miten koira on koulutettu ja miten sitä kohdellaan.... Ja jos olet kissaihminen niin tiedän useempiakin tapauksia kun kiltillä kotikissalla on napsahtanut ihan lopullisestu päässä ja käynyt omistajan kaulaan .. Pitäisikö nyt sitten leimata kaikki maatiaiskissatkin tappajiksi??


      • psykiaatri kirjoitti:

        mene lääkärintarkastukseen. Ehkä syyt pääkopan viiraamiseen löytyy. Käsittämätöntä että moista tappajarotua ei saada laittomaksi Suomessa niin kuin esim. Britanniassa on jo saatu.

        yleensä jos jotain tapahtuu niin pääsyy löytyykin hinnantoisesta päästä.jos otat koiran niin oli rotu mikä tahansa niin mieti vastuuta omistajana ja kouluttajana.


      • Eisevaarallinenoo
        näin ei ole kirjoitti:

        Omakohtaisesta kokemuksesta; Olen asunut Englannissa liki 10 vuotta. Isäni kasvatti koiria ennen kuin ne tulivat laittomiksi. Pitbull rotuisten (kuten muutamaan muun rodun)myynti, maahantuonti, antaminen ja jalostus todellakin on lailla täysin kieletty esim. Isossa Britanniassa. Miksi puhut asioista joista et tiedä mitään? Pit Bullin agressiivisuus ei ole niinkään tämän kiellon perusta, vaan koiran puruvoima. Se ei päästä irti otettaan tapellessaan. Tai hyökätessään. Näin kävi esimerkiksi Tammikuussa 2007, kun Ellie Lawreson niminen 5 vuotias kuoli perheen Pitbullin aiheuttamiin puremiin. Koira oli puhdasrotuinen. Eihän rotua tarvitse mustamaalata, tämä koira oli vain yksi tuhansista. Jos yksi Suomalainen on murhaaja ei se tee kaikista suomalaisista murhaajaa... Mutta pysykää hyvät ihmiset nyt edes faktoissa. Koira kun koira jolla on kokoa ja voimaa voi olla vaarallinen ja se meidän kaikkien kannattaisi tiedostaa. Näin vältymme Ellie Lawresonin kaltaisilta tapahtumilta.

        Moni koira voisi tappaa omistajansa, mutta suhde ihmisen ja koiran välillä on niin vahva ettei sitä usein tapahdu. Koira on aina elänyt ihmisen rinnalla ja luottamus vahvistunut. Suhde perustuu aina luottamukseen.
        Toki voi aina kasvattaa koiran pilalle kuten ihmisenki...


      • inpa
        Huoli24 kirjoitti:

        Niin aatteli naapurikin, hommas pennun ja heti kun lähti töihin niin sano että koira harjottelee yksin oloa et jos se ulvoo päivällä niin ei kannata välittää ja jätti sen tunneiksi ulvomaan, on sitten vielä baaritiskillä töissä ja sitä ulvomista kuunneltiin pari tuntia viime yönä. ONHAN NIITÄ NIIN KIVA HANKKIA,
        miettikää nyt kuitenkin kaksi kertaa. Häätö voi tulla vähästä koiran kanssa, etenkin jos kiineistön käytäntö on kieltää kotieläimet kuten meillä. Ja juuri eilis iltana luin kuinka pitbullit oli taas tappaneet
        sivullisia, 4 vuotias lapsi pelastui mutta suojelemaan sännännyt pikkukoira sai surmansa vieraiden koirien hyökkäyksessä toisten kotiin. Itsellänikin on 8 vuotias lapsi tässä, olen miettinyt kyllä tuon pennun psykososiaalista taipumusta ja likka sais viedä sen piskin vähän kauemmas tarpeille kuin kerrostalon nurkkanurmikkoon (kaikki 2 kerrosta joista asuu alimmassa). Ja ei meinaa likkaa totella, saati että likalla
        ois älyä pitää koira narussa vaan on leuhkaa opettaa koira kävelemään perässä ja huutaa pitkin mäkeä,
        tänne - tänne - tänne kun koira on menossa jonnekin ihan muualle tai lyö maate lämpimälle asfaltille.
        Ja jos piskiä ei silitä niin se yrittää kusta jalkojes juureen huomaamatta. EI millään pahalla mutten oikein hyvälläkään katso näitä ... Kissa vielä toisena. Ja käveleppä yöllä hiljaa asunnon ohi jossa on yksinäinen koira - ihana mikä meteli ! Harkintaa pitäisi todella hankkimisessa käyttää - ei kerrostaloon kuulu eläimet, ei käärmeet eikä kalatkaan - akvaariorikkojen tuhoja on nähty maailmalla siinä missä muutakin eläin terrorismia. Ja vielä kerran, harkitkaa vielä toisenkin kerran onko pakko?

        Herranjestas millä paatoksella tuo tuli! Täytyy vihata kaikkea et pystyy noin kirjoittamaan"!


      • mollly
        Huoli24 kirjoitti:

        Niin aatteli naapurikin, hommas pennun ja heti kun lähti töihin niin sano että koira harjottelee yksin oloa et jos se ulvoo päivällä niin ei kannata välittää ja jätti sen tunneiksi ulvomaan, on sitten vielä baaritiskillä töissä ja sitä ulvomista kuunneltiin pari tuntia viime yönä. ONHAN NIITÄ NIIN KIVA HANKKIA,
        miettikää nyt kuitenkin kaksi kertaa. Häätö voi tulla vähästä koiran kanssa, etenkin jos kiineistön käytäntö on kieltää kotieläimet kuten meillä. Ja juuri eilis iltana luin kuinka pitbullit oli taas tappaneet
        sivullisia, 4 vuotias lapsi pelastui mutta suojelemaan sännännyt pikkukoira sai surmansa vieraiden koirien hyökkäyksessä toisten kotiin. Itsellänikin on 8 vuotias lapsi tässä, olen miettinyt kyllä tuon pennun psykososiaalista taipumusta ja likka sais viedä sen piskin vähän kauemmas tarpeille kuin kerrostalon nurkkanurmikkoon (kaikki 2 kerrosta joista asuu alimmassa). Ja ei meinaa likkaa totella, saati että likalla
        ois älyä pitää koira narussa vaan on leuhkaa opettaa koira kävelemään perässä ja huutaa pitkin mäkeä,
        tänne - tänne - tänne kun koira on menossa jonnekin ihan muualle tai lyö maate lämpimälle asfaltille.
        Ja jos piskiä ei silitä niin se yrittää kusta jalkojes juureen huomaamatta. EI millään pahalla mutten oikein hyvälläkään katso näitä ... Kissa vielä toisena. Ja käveleppä yöllä hiljaa asunnon ohi jossa on yksinäinen koira - ihana mikä meteli ! Harkintaa pitäisi todella hankkimisessa käyttää - ei kerrostaloon kuulu eläimet, ei käärmeet eikä kalatkaan - akvaariorikkojen tuhoja on nähty maailmalla siinä missä muutakin eläin terrorismia. Ja vielä kerran, harkitkaa vielä toisenkin kerran onko pakko?

        Miten jollain voi olla noin iso ongelma?! Sun ois pitänyt tässä nyt vähän miättiä. Mitä helvettiä sää tässä oot valittamassa kun joku on hankkimassa ihanaa koiraa. Ja ei ihme että pieni koiranpentu ei tykkää olla yksin ei mikään rotu tykkää. Paitsi joku semmone rotu joka tykkää olla yksi ja ei kiinny omistajaansa sellane vois sopii sulle.


      • Anonyymi
        psykiiatri kirjoitti:

        Tppajakoiran hankkineet,menkääpäs psykiatrille. Jos vaikka selviäisi mistä viiraa.Itsekästä egoismia hankkia hurtta jolla on niiiin ihanat tappajanvaistot.Ja häätö tulee ihan varmasti....

        Ja Vitut Sä tiiä koirista mitään. Jos esimerkiksi Pitbullin Kaltaisen Koiran kasvattaa Ja kouluttaa Hyvin Niin se on Yksi parhaista seura ja Harrastukoira


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja Vitut Sä tiiä koirista mitään. Jos esimerkiksi Pitbullin Kaltaisen Koiran kasvattaa Ja kouluttaa Hyvin Niin se on Yksi parhaista seura ja Harrastukoira

        Mikäs elämänkoulu sinut on kouluttanut, kun ulosanti on noin ala-arvoista?


      • Anonyymi
        teemu kirjoitti:

        moni pitbull kuin myös amstaffi ja staffi osoittaa kiintymyksensä sillä että ne näykkivät. minulla itsellä on vuoden vanha pitti uros joka näykkii kun innostuu ja se näykkiminen ei ole pikku näykkimistä :)

        mä sain näykkimisen loppumaan kun kotiintultaessa otin koiranlelun käteen ja leikkisästi laitoin lelun aina suun eteen kun yritti näykkäistä. nyt se hakee kotiintultaessa ensimmäisenä lelun suuhun ja purkaa suurimman innostuksensa leluun eikä ihmiseen. bitti oppii kyllä jos opettajalla vain riittää enemmän kärsivällisyyttä kuin koiralla


      • Anonyymi
        Maria kirjoitti:

        ..Olen hankkimassa pittbullia ja olen käynyt kaikki mahdolliset sivut läpi ja totesin että tämä koira on juuri se mitä haluan, sitä kysyisin että mitä kautta sinä hankit sen??

        Ei kai Sinulla ole pieniä lapsia! Suomessa pariskunta jolle syntyi vauva, omisti pitbullin. Jonkin ajan kuluttua koira tappoi vauvan. Tanskassa tämä rotu on kielletty, Suomen yhdistys vaan hyssyttelee. ÄLÄ EDES HARKITSE TAPPAJAKOIRAN HANKINTAA !!!


      • Anonyymi
        *Kiti* kirjoitti:

        pitbull on sellanen keskikokoinen tai keskikokoista hieman isompi koira...säkäkorkeus 45-55cm (55cm pitti on jo iso pitbulliksi ja alle 45cm koskuisiakin löytyy)mutta se on todella lihaksikas ja voimakas koira. ei ole dominoiva enkä menisi kehumaan pitbullin suojeluvaistoa kovaksi....minulla on nyt(muiden koirien lisäksi) pitbull narttu ja ennen sitä oli pitbull uros.

        pitti ei välttämättä tule toimeen toisten (samaa sukupuolta olevien jotkut jopa ei siedä minkäänmoista elikkoa)koirien kanssa...varsinkin urospitti ottaa varsin helposti yhteen toisen uroskoiran kanssa jos sellainen tilanne sattuu, mutta on poikkeuksiakin koska jokainen koira on yksilö.

        pitbull ei kyseenalaista asemaasi laumassa ja kiintyy omistajaansa todella lujasti.kouluttaminen on suht helppoa, pitbull oppii suht nopeasti asioita mutta se on sitten eriasia haluaako koira toteuttaa oppimaansa ja jos haluaa niin milloin. mutta tämä uusin tapaus on osoittautunut melko "järkeväksi" (jos pitbullia voi kovin järkeväksi sanoa :) )tapaukseksi vaikka pieni onkin vielä.

        kysele tarkemmin mitä haluat tietää niin kerron mielelläni omat kokemukseni pitbullista.

        Rotikka alistaa mennen tullen Pitit. Ison Rotikan seurassa Pitti ei uskalla inahtaakaan. Se nähty.


    • deee

      mennä USA:n koirasivuille, rotujärjestöjen sivuille yms. Kaikkea ei voi täällä kertoa varsinkin lyhyesti. Haluatko tietää hyvistä vai huonoista puolista.
      Kielletty rotu tai jalostus ainakin kielletty toisissa maissa, muistaakseni myös englannissa, ovat myöskin tappaneet ihmisiä.
      Hyviä puolia kannattaa mennä lukemaan jenkki -sivuilta.

      • joo joo

        tappaneet ihmisiä...no niin tulihan se sieltä.tutustuppas kansain välisiin purutilastoihin ja pitti taitaa 4 pohjalta listassa.


      • Pitbullin omistaja

        Pitbullin jalostusta ei ole kielletty Missään maassa. Se on vain urbaanilegenda.


      • faktatkehiin

      • mollly
        joo joo kirjoitti:

        tappaneet ihmisiä...no niin tulihan se sieltä.tutustuppas kansain välisiin purutilastoihin ja pitti taitaa 4 pohjalta listassa.

        Pitti puree erittäin kovaa jos on pakko. Jokaisen koiran voi kouluttaa siihen mutta pitbull puree kaikkein koviten.


    • Omistaja

      Pitt bullit ovat sulosia ja älykkäitä.
      Tarvitsee paljon koulutusta ja todella paljon siis.Kovapäinen puru koira jolla on sydän kultaa jos sen vaan tekee kullaks.
      Ei missään tapauksessa saa antaa periksi
      Pitää oppia uskomaan sinua täysin.
      Tappelussa voi tulla pahaa jälkeä.

      • Maisku

        ...pitti on aika nöyrä, se ei yleensä kovasti kyseenalaista isäntäänsä/emäntäänsä. Tarvii koulutusta ehkä enemmän suurien voimiensa takia. Minusta rotu ei kuitenkaan ole yhtään sen hankalampi tai enemmän koulutusta vaativa, kuin mikään muukaan. Aika peruskoira. Pitbulleilla todellakin usein sydän täyttä kultaa, tulevat syliin ja rakastavat kaikkea, kaikkia ja täysillä! Emailosoitteeni on [email protected], jos joku haluaa tietää lisää, kysellä tai vaihdella pittikuulumisia (itselläni on menossa toinen urospitti)!


      • psyyko
        Maisku kirjoitti:

        ...pitti on aika nöyrä, se ei yleensä kovasti kyseenalaista isäntäänsä/emäntäänsä. Tarvii koulutusta ehkä enemmän suurien voimiensa takia. Minusta rotu ei kuitenkaan ole yhtään sen hankalampi tai enemmän koulutusta vaativa, kuin mikään muukaan. Aika peruskoira. Pitbulleilla todellakin usein sydän täyttä kultaa, tulevat syliin ja rakastavat kaikkea, kaikkia ja täysillä! Emailosoitteeni on [email protected], jos joku haluaa tietää lisää, kysellä tai vaihdella pittikuulumisia (itselläni on menossa toinen urospitti)!

        Pitit on TAPPAJIA. Mielenvikaisen suloisia jo syntyessään.Ihminen joka tarvitsee pittipullin on vakavasti mielenhäiriöinen.


      • juuso_!
        psyyko kirjoitti:

        Pitit on TAPPAJIA. Mielenvikaisen suloisia jo syntyessään.Ihminen joka tarvitsee pittipullin on vakavasti mielenhäiriöinen.

        pitbull ei ole kuin toiselle eläimelle vaarallinen jos sitä ei kouluteta oikein....

        moni muu rotuinen koira kuten doberman/rotwailer ovat vaarallisempia kuin pitbull ja jos tilastoja katsotaan niin rotwailer ja doberman on tappanut enemmän ihmisiä kuin pitbull...

        se on ihmisten puheita aina kun tulee et koira tappo taas lapsen/aikuisen tutkikaa asioita ennen kun puhuttu semmosta mistä mitään ette tiedä


      • ....
        psyyko kirjoitti:

        Pitit on TAPPAJIA. Mielenvikaisen suloisia jo syntyessään.Ihminen joka tarvitsee pittipullin on vakavasti mielenhäiriöinen.

        Itselläni on 7kk pitbull uros,lueppa enemmä tietoa rodusta..taidat itse olla mielenvikainen!!


      • psyyko kirjoitti:

        Pitit on TAPPAJIA. Mielenvikaisen suloisia jo syntyessään.Ihminen joka tarvitsee pittipullin on vakavasti mielenhäiriöinen.

        ei ne ole mitään tappajia.tiesitkö että se on seurakoirana pidetyimpiä rotuja mitkä käyvät vanhuksia piristämässä laitoksissa ja muualla.


    • Pitti-fani

      Ihana koira! Oikein pidettynä ja kasvatettuna saat ainutlaatuisen ystävän. Minun pittini sietää toisia koiria yllättävän hyvin, johtuukohan itsevarmuudesta. Kannattaa pienestä pitäen totuttaa kaikkeen mahdolliseen, kissoihin, koiriin ja lapsiin. Näin se on varmasti muidenkin rotujen kohdalla.

      • sekaisin9

        On jäänyt vähän epäselväksi,että puhuvatko kirjoittajat pitbullista vai amerikanpitbullista jotka ovat kaksi eri asiaa.
        Itsekin olen kiinostunut AMERIKANpitbullterrieristä.


      • staffinen
        sekaisin9 kirjoitti:

        On jäänyt vähän epäselväksi,että puhuvatko kirjoittajat pitbullista vai amerikanpitbullista jotka ovat kaksi eri asiaa.
        Itsekin olen kiinostunut AMERIKANpitbullterrieristä.

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Pitbull


      • ---
        staffinen kirjoitti:

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Pitbull

        Väite, että pitbullit ovat tappaneet enemmän ihmisiä kuin mikään muu koirarotu on väärä. Esimerkiksi USA:ssa, jossa pittejä on paljon, menevät monet muut koirarodut (kuten saksanpaimenkoira, bernhardilainen, tanskandogi, kiinanpystykorva, jne.) pitin ohi näissä tilastoissa.
        The American Canine Temperament Testing Association totesi virallisessa lausunnossaan, että amerikanpitbullterrieri ja amerikanstaffordshirenterrieri ovat molemmat mitä suurimmassa määrin erittäin väärin ymmärretty rotu. Tiukoissa ja tarkoissa luonnetesteissä The American Canine Temperament Testing Association tuli siihen vääjäämättömään lopputulokseen, että koko amerikanpitbullterrieri-rotu läpäisee tiukimmankin luonnetestauksen 95 prosenttisesti. Vertailun vuoksi vielä kerrottakoon, että muut 135 rotua läpäisevät samat testit vain 75 prosenttisesti.
        Ikävää aina löytää ihmisiä haukkumassa rotua vaikka ei tiedä muuta kun myyttejä rodusta. Tämä rotu ei ole vaaraksi ihmisille vaan on hyvin ihmisystävällinen eikä kyseenalasta kuka on pomo. Seuraa omistajaansa vaikka vessaan asti..harvemmin ikävä kyllä tulee toimeen toisten koirien kanssa mutta löytyy kyllä tätä rotua jotka tulee mainiosti toimeen toisten koirien kanssa. Tämä rotu ei ole näyttely koira eikä myöskään vahtikoira. Suomen pitbull-yhdistyksen sivuilta saa hyvin tietoa rodusta ja niille jotka vielä jaksavat uskoa vaan mitä lehdistä lukee on myös hyvä mennä lukemaan oikaistuja väitteitä rodusta. Meidän nyt 2 vuotias vauva on hyvin ihmisystävällinen ei niinkään tykkää toisista koirista mutta tulee toimeen joittenkin kanssa.


      • esa93939
        --- kirjoitti:

        Väite, että pitbullit ovat tappaneet enemmän ihmisiä kuin mikään muu koirarotu on väärä. Esimerkiksi USA:ssa, jossa pittejä on paljon, menevät monet muut koirarodut (kuten saksanpaimenkoira, bernhardilainen, tanskandogi, kiinanpystykorva, jne.) pitin ohi näissä tilastoissa.
        The American Canine Temperament Testing Association totesi virallisessa lausunnossaan, että amerikanpitbullterrieri ja amerikanstaffordshirenterrieri ovat molemmat mitä suurimmassa määrin erittäin väärin ymmärretty rotu. Tiukoissa ja tarkoissa luonnetesteissä The American Canine Temperament Testing Association tuli siihen vääjäämättömään lopputulokseen, että koko amerikanpitbullterrieri-rotu läpäisee tiukimmankin luonnetestauksen 95 prosenttisesti. Vertailun vuoksi vielä kerrottakoon, että muut 135 rotua läpäisevät samat testit vain 75 prosenttisesti.
        Ikävää aina löytää ihmisiä haukkumassa rotua vaikka ei tiedä muuta kun myyttejä rodusta. Tämä rotu ei ole vaaraksi ihmisille vaan on hyvin ihmisystävällinen eikä kyseenalasta kuka on pomo. Seuraa omistajaansa vaikka vessaan asti..harvemmin ikävä kyllä tulee toimeen toisten koirien kanssa mutta löytyy kyllä tätä rotua jotka tulee mainiosti toimeen toisten koirien kanssa. Tämä rotu ei ole näyttely koira eikä myöskään vahtikoira. Suomen pitbull-yhdistyksen sivuilta saa hyvin tietoa rodusta ja niille jotka vielä jaksavat uskoa vaan mitä lehdistä lukee on myös hyvä mennä lukemaan oikaistuja väitteitä rodusta. Meidän nyt 2 vuotias vauva on hyvin ihmisystävällinen ei niinkään tykkää toisista koirista mutta tulee toimeen joittenkin kanssa.

        aivan mielettömän hieno koira, sydän täyttä kultaa ja niin uskomattoman ihmisrakas,osaa myös näyttää sen. itellä pitti uros(amerikan pitbullterrieri) ja en voisi enään koskaan harkita itelleni mitään toista rotua. koira on vahva ja leikkisä, puruvoima ja vetovoima jotain ihan muuta kuin "tavallisella" koiralla, alle puolivuotiaana se hajotti jo large koirille suunnatut lelut.
        todella itsepäinen jos sen pään ottaa, ei pelkää mitään(ei ainakaan vielä ole tullut sellasta asiaa vastaan mitä toi pelkäis), kova leikkimään ja lenkkikaverin saa aina silloin kun on hyvä ilma ts. koira on aika mukavuuden haluinen, ei lähde mielellään sateella/huonolla ilmalla lenkille. varsinainen energiapakkaus muuten. kova suojelemaan kotiaan ja perhettään. vääränlaisella kasvatuksella ja nöyryyttämisellä/huonosti kohtelemalla saa aikaan huonon ja vaarallisen koiran, mutta oikein(normaalisti) kasvatettuna
        MAAILMAN PARAS ROTU JA KOIRA. Kaikki väitteet rodun vaarallisuudesta on median luomaa, vika omistajassa ei rodussa!!


      • paras koira
        esa93939 kirjoitti:

        aivan mielettömän hieno koira, sydän täyttä kultaa ja niin uskomattoman ihmisrakas,osaa myös näyttää sen. itellä pitti uros(amerikan pitbullterrieri) ja en voisi enään koskaan harkita itelleni mitään toista rotua. koira on vahva ja leikkisä, puruvoima ja vetovoima jotain ihan muuta kuin "tavallisella" koiralla, alle puolivuotiaana se hajotti jo large koirille suunnatut lelut.
        todella itsepäinen jos sen pään ottaa, ei pelkää mitään(ei ainakaan vielä ole tullut sellasta asiaa vastaan mitä toi pelkäis), kova leikkimään ja lenkkikaverin saa aina silloin kun on hyvä ilma ts. koira on aika mukavuuden haluinen, ei lähde mielellään sateella/huonolla ilmalla lenkille. varsinainen energiapakkaus muuten. kova suojelemaan kotiaan ja perhettään. vääränlaisella kasvatuksella ja nöyryyttämisellä/huonosti kohtelemalla saa aikaan huonon ja vaarallisen koiran, mutta oikein(normaalisti) kasvatettuna
        MAAILMAN PARAS ROTU JA KOIRA. Kaikki väitteet rodun vaarallisuudesta on median luomaa, vika omistajassa ei rodussa!!

        mistä vaan koirasta saa "hullun" ku tarpeeks väärin toimii mut meijän pitti on aivan mahtava.. seuraa ihan kaikkialle ja nukkuu aina kainalossa..puolustaa tosin mua kovasti jos isäntä ei oo kotona mut niin on tehny mun muutkin koirat :)ja en oo löytäny vielä yhtään pahaa sanottavaa rodusta ja niinkun ihmisetkin nii myös koirat on yksilöllisiä :)


      • miettikää
        paras koira kirjoitti:

        mistä vaan koirasta saa "hullun" ku tarpeeks väärin toimii mut meijän pitti on aivan mahtava.. seuraa ihan kaikkialle ja nukkuu aina kainalossa..puolustaa tosin mua kovasti jos isäntä ei oo kotona mut niin on tehny mun muutkin koirat :)ja en oo löytäny vielä yhtään pahaa sanottavaa rodusta ja niinkun ihmisetkin nii myös koirat on yksilöllisiä :)

        En ole pitbullin omistaja, en "rodusta" kiinnostunut, ja olen luullakseni vain kerran elämässäni nähnyt pittin "livenä". Ainakin sen yhden kerran koira esiteltiin minulle pittinä, tiedä sitten mikä se oikeasti oli.
        En halua dissata ketään, vaan tuoda keskustelua tähän "maailman suloisin sylikoira" vs. "hullu tappaja" -kiistaan. Ensinnäkin en voi ymmärtää miksi kukaan "tavallinen" ihminen haluaa sellaisen koiran kuin pitbullterrieri. Aina kun valitsee itselleen koirarotua, tulisi miettiä mihin tarkoitukseen koira on tehty. Pitbull on tarkoitettu "pysäyttäväksi" metsästyskoiraksi esim. villisikajahtiin, mutta myös brutaaliin ja epäeettiseen toisten eläinten kanssa tappelemiseen. Koiratappelut ovat olleet suurta huvia aikoinaan, ja maan alla ovat edelleen. Eli koiratappelut ovat ohjanneet tämän rodun kasvatusta ja siis myös jalostusyksilöiden valintaa. Huonoja ei juurikaan ole käytetty, ne kun ovat aika usein päässeet hengestään..
        Mutta mitä "koiratappelujalostaminen" käytännössä tarkoittaa? Taisteluun kuuluu aina saalis- tai puolustuskäyttäytyminen/aggressio. En ala selostamaan saaliskäyttäytymisen ketjua ja sen osia, jos joku ei tiedä mistä puhun, googlettakoon aiheen. Pittbullilla on toivottu vahvaa "kill bite" käyttäytymismallia. Se on koiralla geeneissä samalla tavalla kuin "eye" bordercolliella. Eli jos bortsu lähtee pakenevan lapsen perään, bortsu ajaa sitä takaa matalana, nopeasti, tuijottaen, ja saattaa näykkäistä pohkeesta, mutta sen saalisketju katkeaa tähän. Pitbull taas lähtee perään, ja puree kiinni. Lujaa. Näin siis jos koira näkee lapsen saalisarsykkeenä, ja sillä on vahva, rodunomainen sisäsyntyinen saalisvietti. Toki voitte laittaa lapsen paikalle naapurin kissan tai villakoiran tai vaikka pallon jos nämä mielikuvat tuntuvat inhottavilta. Kuitenkin pointtini oli se, että "normaali" koiranomistaja ei tarvitse tällaiseen käyttöön tarkoitettua koiraa. Jos joku haluaa romuvarastolleen vartijan, niin varmasti suon hänelle pitbullin aluetta vartioimaan. En suostu uskomaan, että koira jolle on ajan myötä kehittynyt uskomaton kipukynnys ja melkoisesti kovuutta, ei osaisi vartioida omaa aluettaan. Ja pitbullin ei tarvitse kuin olla paikalla vaikka häntää heiluttaen. Itse en ainakaan menisi pihaan, jossa olisi yksin vaikka kuinka ystävällisen näköinen vähänkään isompi koira.
        Pitbull ei ole sen enempää "tappajakoira" kuin tiibetinspanieli, joissa tiedän muuten olevan melko täpäköitä yksilöitä, mutta pittin omistajan täytyy ymmärtää se, mistä tämä koira on lähtöisin. On vastuutonta mainostaa pitbullin tyyppistä koiraa herttaisena lemmikkinä, vaikka se sellainen olisikin. Taustalla on kuitenkin aina äärimmäisen voimakas saalisvietti, ja nimenomaan puremiseen tähtäävä sellainen. Eikä tämä koske vain pitbullia, vaan myös muita samantyyppisiä ja samaan tehtävään tarkoitettuja koiria.
        Kuulin kerran erään erittäin hyvän kommentin joka on jäänyt mieleeni: "Yleensä kun koira heiluttaa häntää, sillä on kivaa. Mutta se ei automaattisesti tarkoita sitä, että kellään muulla olisi kivaa kuin juuri sillä koiralla". Olen nähnyt videolta kun kaksi pitbullia repii pientä lasta palasiksi hännät heiluen. Ne saalistavat. Adrenaliini virtaa, ja kyllä, luultavasti niillä on kivaa. Ne ovat koiria. Ne eivät ymmärrä, että lapseen tai toiseen koiraan tai siihen naapurin kissaan ei saa käydä kiinni, vaikka kaikkeen muuhun saa. Toivottavasti sain itseni ymmärretyksi, ja saan aikaan asiallista keskustelua.


      • bstiffi
        esa93939 kirjoitti:

        aivan mielettömän hieno koira, sydän täyttä kultaa ja niin uskomattoman ihmisrakas,osaa myös näyttää sen. itellä pitti uros(amerikan pitbullterrieri) ja en voisi enään koskaan harkita itelleni mitään toista rotua. koira on vahva ja leikkisä, puruvoima ja vetovoima jotain ihan muuta kuin "tavallisella" koiralla, alle puolivuotiaana se hajotti jo large koirille suunnatut lelut.
        todella itsepäinen jos sen pään ottaa, ei pelkää mitään(ei ainakaan vielä ole tullut sellasta asiaa vastaan mitä toi pelkäis), kova leikkimään ja lenkkikaverin saa aina silloin kun on hyvä ilma ts. koira on aika mukavuuden haluinen, ei lähde mielellään sateella/huonolla ilmalla lenkille. varsinainen energiapakkaus muuten. kova suojelemaan kotiaan ja perhettään. vääränlaisella kasvatuksella ja nöyryyttämisellä/huonosti kohtelemalla saa aikaan huonon ja vaarallisen koiran, mutta oikein(normaalisti) kasvatettuna
        MAAILMAN PARAS ROTU JA KOIRA. Kaikki väitteet rodun vaarallisuudesta on median luomaa, vika omistajassa ei rodussa!!

        on sellaista että se pitää mainita? onko se siis hyvä asia ja jos, niin miksi?


      • bstiffi
        bstiffi kirjoitti:

        on sellaista että se pitää mainita? onko se siis hyvä asia ja jos, niin miksi?

        tätä pitti-ihmisten rotu-kiihkoilu ja rotu-sokeus muita rotuja kohtaan tyyliin "IHANALUTUSÖPÖHÖPÖLÖSSYKKÄ HALINALLE PARAS ROTU IKINÄ EIKÄ IKINÄ MUITA ROTUJA MULLE" on jotenkin hieman kyseenalaista. Nämä rotupaasajat eivät anna itsestään hirveän KOIRAlähtöistä kuvaa vaan ovat hurahtaneet jostain syystä heihin vetoaviin piirteisiin, kuten tämä puruvoima nyt näyttäis olevan yksi mainitsemisen arvoinen juttu...???


      • pittissss
        bstiffi kirjoitti:

        on sellaista että se pitää mainita? onko se siis hyvä asia ja jos, niin miksi?

        itseasiassa pitin puruvoima ei ole kovin kummoinen eikä pitti myöskään omista ns. lukkoleukoja mitä usein luullaan joten tästä rodusta puhuttaessa ei ole mainitsemisen arvoinen ja enkä minkään kyllä nää miksi olisi millään rodulla mainitsemisen arvoista ellei sitten kyseessä olisi rotu jota käytettäisiin esim johonkin "työhön" johon tarvitsisi puruvoimaa mutta eipä tullut nyt mitään mieleen edes mihin tarvitsisi kovaa puruvoimaa..


      • Pittipitti
        pittissss kirjoitti:

        itseasiassa pitin puruvoima ei ole kovin kummoinen eikä pitti myöskään omista ns. lukkoleukoja mitä usein luullaan joten tästä rodusta puhuttaessa ei ole mainitsemisen arvoinen ja enkä minkään kyllä nää miksi olisi millään rodulla mainitsemisen arvoista ellei sitten kyseessä olisi rotu jota käytettäisiin esim johonkin "työhön" johon tarvitsisi puruvoimaa mutta eipä tullut nyt mitään mieleen edes mihin tarvitsisi kovaa puruvoimaa..

        Itselläni reilu vuoden ikäinen pitti ja se on täysin fakta että pitillä on kova puruvoima. Asiaa oo testattu ja tutkittu ja voittaa rotikankin ko asiassa. Mihinkään työhön sitä voimaa ri tarvi, mutta tulee automaattisesti rodulla kun on muutenkin lihaksikas ja hyvin voimakas koira. Jos vähättelet pitin puruvoimaa niin käy kokeilemassa ja kerro sitten kokemukset.


      • Tietävä....
        miettikää kirjoitti:

        En ole pitbullin omistaja, en "rodusta" kiinnostunut, ja olen luullakseni vain kerran elämässäni nähnyt pittin "livenä". Ainakin sen yhden kerran koira esiteltiin minulle pittinä, tiedä sitten mikä se oikeasti oli.
        En halua dissata ketään, vaan tuoda keskustelua tähän "maailman suloisin sylikoira" vs. "hullu tappaja" -kiistaan. Ensinnäkin en voi ymmärtää miksi kukaan "tavallinen" ihminen haluaa sellaisen koiran kuin pitbullterrieri. Aina kun valitsee itselleen koirarotua, tulisi miettiä mihin tarkoitukseen koira on tehty. Pitbull on tarkoitettu "pysäyttäväksi" metsästyskoiraksi esim. villisikajahtiin, mutta myös brutaaliin ja epäeettiseen toisten eläinten kanssa tappelemiseen. Koiratappelut ovat olleet suurta huvia aikoinaan, ja maan alla ovat edelleen. Eli koiratappelut ovat ohjanneet tämän rodun kasvatusta ja siis myös jalostusyksilöiden valintaa. Huonoja ei juurikaan ole käytetty, ne kun ovat aika usein päässeet hengestään..
        Mutta mitä "koiratappelujalostaminen" käytännössä tarkoittaa? Taisteluun kuuluu aina saalis- tai puolustuskäyttäytyminen/aggressio. En ala selostamaan saaliskäyttäytymisen ketjua ja sen osia, jos joku ei tiedä mistä puhun, googlettakoon aiheen. Pittbullilla on toivottu vahvaa "kill bite" käyttäytymismallia. Se on koiralla geeneissä samalla tavalla kuin "eye" bordercolliella. Eli jos bortsu lähtee pakenevan lapsen perään, bortsu ajaa sitä takaa matalana, nopeasti, tuijottaen, ja saattaa näykkäistä pohkeesta, mutta sen saalisketju katkeaa tähän. Pitbull taas lähtee perään, ja puree kiinni. Lujaa. Näin siis jos koira näkee lapsen saalisarsykkeenä, ja sillä on vahva, rodunomainen sisäsyntyinen saalisvietti. Toki voitte laittaa lapsen paikalle naapurin kissan tai villakoiran tai vaikka pallon jos nämä mielikuvat tuntuvat inhottavilta. Kuitenkin pointtini oli se, että "normaali" koiranomistaja ei tarvitse tällaiseen käyttöön tarkoitettua koiraa. Jos joku haluaa romuvarastolleen vartijan, niin varmasti suon hänelle pitbullin aluetta vartioimaan. En suostu uskomaan, että koira jolle on ajan myötä kehittynyt uskomaton kipukynnys ja melkoisesti kovuutta, ei osaisi vartioida omaa aluettaan. Ja pitbullin ei tarvitse kuin olla paikalla vaikka häntää heiluttaen. Itse en ainakaan menisi pihaan, jossa olisi yksin vaikka kuinka ystävällisen näköinen vähänkään isompi koira.
        Pitbull ei ole sen enempää "tappajakoira" kuin tiibetinspanieli, joissa tiedän muuten olevan melko täpäköitä yksilöitä, mutta pittin omistajan täytyy ymmärtää se, mistä tämä koira on lähtöisin. On vastuutonta mainostaa pitbullin tyyppistä koiraa herttaisena lemmikkinä, vaikka se sellainen olisikin. Taustalla on kuitenkin aina äärimmäisen voimakas saalisvietti, ja nimenomaan puremiseen tähtäävä sellainen. Eikä tämä koske vain pitbullia, vaan myös muita samantyyppisiä ja samaan tehtävään tarkoitettuja koiria.
        Kuulin kerran erään erittäin hyvän kommentin joka on jäänyt mieleeni: "Yleensä kun koira heiluttaa häntää, sillä on kivaa. Mutta se ei automaattisesti tarkoita sitä, että kellään muulla olisi kivaa kuin juuri sillä koiralla". Olen nähnyt videolta kun kaksi pitbullia repii pientä lasta palasiksi hännät heiluen. Ne saalistavat. Adrenaliini virtaa, ja kyllä, luultavasti niillä on kivaa. Ne ovat koiria. Ne eivät ymmärrä, että lapseen tai toiseen koiraan tai siihen naapurin kissaan ei saa käydä kiinni, vaikka kaikkeen muuhun saa. Toivottavasti sain itseni ymmärretyksi, ja saan aikaan asiallista keskustelua.

        "Ne saalistavat. Adrenaliini virtaa, ja kyllä, luultavasti niillä on kivaa. Ne ovat koiria. Ne eivät ymmärrä, että lapseen tai toiseen koiraan tai siihen naapurin kissaan ei saa käydä kiinni, vaikka kaikkeen muuhun saa. Toivottavasti sain itseni ymmärretyksi, ja saan aikaan asiallista keskustelua."

        Toivottavasti sä ymmärrät, että sulla ei kuulu olla minkäänlaista koiraa! Suosittelen googlettamaan sanoja johdonmukainen kasvatus ja Cesar Millan..


      • ***
        miettikää kirjoitti:

        En ole pitbullin omistaja, en "rodusta" kiinnostunut, ja olen luullakseni vain kerran elämässäni nähnyt pittin "livenä". Ainakin sen yhden kerran koira esiteltiin minulle pittinä, tiedä sitten mikä se oikeasti oli.
        En halua dissata ketään, vaan tuoda keskustelua tähän "maailman suloisin sylikoira" vs. "hullu tappaja" -kiistaan. Ensinnäkin en voi ymmärtää miksi kukaan "tavallinen" ihminen haluaa sellaisen koiran kuin pitbullterrieri. Aina kun valitsee itselleen koirarotua, tulisi miettiä mihin tarkoitukseen koira on tehty. Pitbull on tarkoitettu "pysäyttäväksi" metsästyskoiraksi esim. villisikajahtiin, mutta myös brutaaliin ja epäeettiseen toisten eläinten kanssa tappelemiseen. Koiratappelut ovat olleet suurta huvia aikoinaan, ja maan alla ovat edelleen. Eli koiratappelut ovat ohjanneet tämän rodun kasvatusta ja siis myös jalostusyksilöiden valintaa. Huonoja ei juurikaan ole käytetty, ne kun ovat aika usein päässeet hengestään..
        Mutta mitä "koiratappelujalostaminen" käytännössä tarkoittaa? Taisteluun kuuluu aina saalis- tai puolustuskäyttäytyminen/aggressio. En ala selostamaan saaliskäyttäytymisen ketjua ja sen osia, jos joku ei tiedä mistä puhun, googlettakoon aiheen. Pittbullilla on toivottu vahvaa "kill bite" käyttäytymismallia. Se on koiralla geeneissä samalla tavalla kuin "eye" bordercolliella. Eli jos bortsu lähtee pakenevan lapsen perään, bortsu ajaa sitä takaa matalana, nopeasti, tuijottaen, ja saattaa näykkäistä pohkeesta, mutta sen saalisketju katkeaa tähän. Pitbull taas lähtee perään, ja puree kiinni. Lujaa. Näin siis jos koira näkee lapsen saalisarsykkeenä, ja sillä on vahva, rodunomainen sisäsyntyinen saalisvietti. Toki voitte laittaa lapsen paikalle naapurin kissan tai villakoiran tai vaikka pallon jos nämä mielikuvat tuntuvat inhottavilta. Kuitenkin pointtini oli se, että "normaali" koiranomistaja ei tarvitse tällaiseen käyttöön tarkoitettua koiraa. Jos joku haluaa romuvarastolleen vartijan, niin varmasti suon hänelle pitbullin aluetta vartioimaan. En suostu uskomaan, että koira jolle on ajan myötä kehittynyt uskomaton kipukynnys ja melkoisesti kovuutta, ei osaisi vartioida omaa aluettaan. Ja pitbullin ei tarvitse kuin olla paikalla vaikka häntää heiluttaen. Itse en ainakaan menisi pihaan, jossa olisi yksin vaikka kuinka ystävällisen näköinen vähänkään isompi koira.
        Pitbull ei ole sen enempää "tappajakoira" kuin tiibetinspanieli, joissa tiedän muuten olevan melko täpäköitä yksilöitä, mutta pittin omistajan täytyy ymmärtää se, mistä tämä koira on lähtöisin. On vastuutonta mainostaa pitbullin tyyppistä koiraa herttaisena lemmikkinä, vaikka se sellainen olisikin. Taustalla on kuitenkin aina äärimmäisen voimakas saalisvietti, ja nimenomaan puremiseen tähtäävä sellainen. Eikä tämä koske vain pitbullia, vaan myös muita samantyyppisiä ja samaan tehtävään tarkoitettuja koiria.
        Kuulin kerran erään erittäin hyvän kommentin joka on jäänyt mieleeni: "Yleensä kun koira heiluttaa häntää, sillä on kivaa. Mutta se ei automaattisesti tarkoita sitä, että kellään muulla olisi kivaa kuin juuri sillä koiralla". Olen nähnyt videolta kun kaksi pitbullia repii pientä lasta palasiksi hännät heiluen. Ne saalistavat. Adrenaliini virtaa, ja kyllä, luultavasti niillä on kivaa. Ne ovat koiria. Ne eivät ymmärrä, että lapseen tai toiseen koiraan tai siihen naapurin kissaan ei saa käydä kiinni, vaikka kaikkeen muuhun saa. Toivottavasti sain itseni ymmärretyksi, ja saan aikaan asiallista keskustelua.

        Kiitos tästä loistavasta kirjoituksesta. Parantelen täällä Pittbullin repimää sakemannia. Saku ei edes puolustanut itseään hampaillaan. Näen varmaan painajaisia lopun elämääni tästä tapahtumasta.


      • Tiedä_häntä
        Pittipitti kirjoitti:

        Itselläni reilu vuoden ikäinen pitti ja se on täysin fakta että pitillä on kova puruvoima. Asiaa oo testattu ja tutkittu ja voittaa rotikankin ko asiassa. Mihinkään työhön sitä voimaa ri tarvi, mutta tulee automaattisesti rodulla kun on muutenkin lihaksikas ja hyvin voimakas koira. Jos vähättelet pitin puruvoimaa niin käy kokeilemassa ja kerro sitten kokemukset.

        Discovery testasi, rotikka puree kovempaa kuin pitti.
        En hae väittelyä mutta näin discoveryn testis.


    • Ei voi olla totta...
      • norski

        norjassa kielletyt rodut niiden vaarallisuuden vuoksi:

        Pit Bull Terrier
        American Staffordshire Terrier
        Fila Brasileiro
        Toso Inu
        Dogo Argentino

        Also dogs that are crossbreeds of dog and wolf are considered to be dangerous.


      • norjassa
        norski kirjoitti:

        norjassa kielletyt rodut niiden vaarallisuuden vuoksi:

        Pit Bull Terrier
        American Staffordshire Terrier
        Fila Brasileiro
        Toso Inu
        Dogo Argentino

        Also dogs that are crossbreeds of dog and wolf are considered to be dangerous.

        on suojelukoiratoiminta kielletty. Mainitsemisen arvoista on myös se, että mikään koirarotukielto ei ole perustunut minkäänlaiseen faktaan vaan kyseessä on AINA ollut poliittinen päätös, jolla on ollut pelkästään lyhytnäköiset poliittiset tarkoitukset.
        Amerikanpitbullterrierit eivät ole vaaraksi ihmisille.


      • muruli

        Pitbullit on täyttä kultaa, hienoja, kilttejä koiria. Meidän tyttö on ainakin äärimmäisen nöyrä. Rakastaa myös muita koiria kun on pienestä asti tottunut niihin. Ei minkäännäköisiä ongelmia ole ollut. Paras rotu kaikista mielestäni!


      • tiitu

        Sinä joka laitoit linkin apbt jalostuksesta.... Ootko ikinä käynyt lukee muiden koirien jalostamisesta?! Et ole tainnu ku noin kovaan ääneen...!!! Taidat itse yleistää ja pelätä rotua. Mut ne jotka pystyy katsomaan ulkokuoren alle, huomaa kuinka ihana koira pitti OIKEESTI on. Ikinä en ole tavannu yhtä ihmisrakasta ja miellyttämisen haluista eläintä. Ne kiintyy omistajaansa ja kulkee rinnalla viimeiseen asti, jos niille rakkautta suodaan. Pitti ei ole ainut rotu, jota on käytetty esm. koiratappeluissa. Onhan niitäkin, jotka opetetaan hyökkäämään ihmistä päin... Mitäs siihen sitten tuumaat????? Mistä koirasta tahansa saa "kilipään", mut kaikki tulee itse omistajasta/kouluttajasta. Ei se kulje koiran veressä. Ehkä koiran voima on se, joka tälläisissa tapauksessa tekee ikävää jälkeä, mut pitti ei todellakaan ole voimakkain elukka...!!!


      • apbt:n omistava

        Kyseessä on ihan tavallinen koirarotu. Tässä muutamia oman koirani piirteitä: erinomainen jäljestäjä; koirallani on paljon halua ja taitoa etsiä esineitä ja ihmisiä hajun perusteella. Tätä harjoitellaankin paljon. Muihin eläimiin suhtautuminen; vieläkään ei ole tullut tilannetta jossa väkivaltaa olisi esiintynyt... On huomioitava kuitenkin, että pitbullin "moottorista" löytyy kierroksia joskus niin paljon , että leikki menee liian rajuksi. Koira ei tarkoituksella yritä haavoittaa tai "rikkoa" toista koiraa. Pitbull laittaa lisää "kierroksia" juuri kun leikki on rajuimmillaan; ei siis ole agressiivinen vaan olettaa että toinen kestää nämä rajut leikit. Muutamia tuttuja koiria kohtaan oma pittini tietää jo missä raja kulkee eikä aiheuta tahallaan kipua jotta homma menisi tappeluksi. Kun tunnelma alkaa liiaksi lämmetä, pitti lähtee puuhailemaan muuta jännää ja jättää kaverin rauhoittumaan. Pitbull ei mene tilanteisiin joista se ei pääse pois ilman voimankäyttöä.
        Täysin vieraita koiria kohtaan se on kohteliaan välinpitämätön, tervehtii mutta vetäytyy sitten.
        Ihmisiä kohtaan pitbull taas on hyvin ystävällinen, seurustelee hyvin mielellään tuntemattomienkin kanssa. Omani ei ole koskaan käyttäytnyt uhkaavasti ihmisiä kohtaan.
        Todella moni on todennut meiltä lähdettyään, ettei olisi koskaan uskonut pitbullia aivan tavalliseksi koiraksi. "Olen typerien nettikirjoitusten saalis", on hauskin kommentti mitä olen kuullut.
        Tässä valossa kannattaa kyseenalaistaa se, mitä lukee ja mitä kuulee. Pitbullien omistajat tietävät ja tuntevat parhaiten oman rotunsa tavat ja taipumukset, ei nettiä summamutikassa tutkiva kohujournalistin alku. Ei ole pitbull-omistajien ongelma jos joku ei ymmärrä heitä, ongelma on sillä joka ei ymmärrä pitbull-ihmisiä.
        Useimmat meistä kun käyvät töissä, kasvattavat lapsia ja ulkoiluttavat "vaarallisia tappajakoiriaan" kuten muutkin koiraihmiset välittämättä tuon taivaallista siitä miten jotakin "sivistynyttä" mahtaa ahdistaa koirarotu nimeltä amerikanpitbullterrieri.

        Pitbull on tavallinen koirarotu johon kannattaisi tutustua ennenkuin rupeaa kirjoittamaan asiantuntemattomuuttaan ihmeellisiä kommentteja koirarodusta tai vieraista ihmisistä. Toki ihmisiä riittää siihenkin junaan.


      • mirkunen

      • mirkunen
        mirkunen kirjoitti:

        lue sinä täältä!! http://www.pitbullyhdistys.fi/

        tuli väärään kohtaan toi edellinen mut joka joka luulee tietävänsä piteistä kaiken, lukee ton edellisen linkin jutut!!


    • pinkki-pissis

      sillä on isopää ja lihaksia ne pn verikoiria siinä tietoa häääh

    • pit bull kouluttaja

      jos aikoo pit bullin täytyy osata käsitelly tätä rotua oikein. tämä rotu on muita agresiivisempia, siksi juuri ihmiset käyttävät näitä rotuja koira tappeluissa. on kurjaa eläimen kohdalta että se opetetaan tappamaan. koirat ovat ihmisten armoilla.. pennunkin mielsestä hänen omistajansa on paras koko maailmassa, niin, kunnes totuus paljastuu. koirahan on ihmisen uskollinen kaveri, jos olet sille oikeuden mukainen niin se on sinun rinnalla loppuun asti! ja minun mielestä koirat tuomitaan liian helposti kuolemaan. niinkuin esimerkiksi yhdestä puremasta, jos ihmiset pistelevät, härnäävät jne. koiraa niin siitä ei pitäisi tuomita. eihän ihmisiä tapeta jos vaikka pistät veitsellä jotakiuta..

      • Meowlink

        Niin,ei pitbull ole muita rotuja vaarallisempi koira! jos ajatellaan saksanpaimenkoiriakin,nehän ovat aggersiivisia koiria,ja tuota kukaan ei voi kieltää. Jos lähdet juoksemaan,saksanpaimenkoira juoksee niin kauan että saa sinut kiinni,ja nappaa kädestä kiinni,siintä näkee että pitbull EI OLE niin vaarallinen kuin luullaan! Pitbull on vain lojaali koira,joka suojelee perhettään henkensä uhalla. Ja niitä ei tarvitse pelätä,jos ei itse kasvata koirasta vihaista. Muistakaahan että ihmiset ovat aina koiran yläpuolella,eikä koira mahda ihmiselle mitään valitettavasti. Ja kyse voi olla vain laumakäyttäytymisestä,sillä ei koira pure perheenjäseniään,jos ei tunne itseään uhatuksi tai halua pyrkiä korkeampaan arvoon. Silloin koiraa on pakko kurittaa,vaikka suomen laki kieltäisikin sen. Koira käyttäytyy kuin sudetkin,eli haastavat toisensa. Ja koira pitää ihmisiä laumanaan. Joten turha valitttaa että pitbull olisi TAPPAJA!!!


      • miettikää edelleen
        Meowlink kirjoitti:

        Niin,ei pitbull ole muita rotuja vaarallisempi koira! jos ajatellaan saksanpaimenkoiriakin,nehän ovat aggersiivisia koiria,ja tuota kukaan ei voi kieltää. Jos lähdet juoksemaan,saksanpaimenkoira juoksee niin kauan että saa sinut kiinni,ja nappaa kädestä kiinni,siintä näkee että pitbull EI OLE niin vaarallinen kuin luullaan! Pitbull on vain lojaali koira,joka suojelee perhettään henkensä uhalla. Ja niitä ei tarvitse pelätä,jos ei itse kasvata koirasta vihaista. Muistakaahan että ihmiset ovat aina koiran yläpuolella,eikä koira mahda ihmiselle mitään valitettavasti. Ja kyse voi olla vain laumakäyttäytymisestä,sillä ei koira pure perheenjäseniään,jos ei tunne itseään uhatuksi tai halua pyrkiä korkeampaan arvoon. Silloin koiraa on pakko kurittaa,vaikka suomen laki kieltäisikin sen. Koira käyttäytyy kuin sudetkin,eli haastavat toisensa. Ja koira pitää ihmisiä laumanaan. Joten turha valitttaa että pitbull olisi TAPPAJA!!!

        En ole pitbullin omistaja, en "rodusta" kiinnostunut, ja olen luullakseni vain kerran elämässäni nähnyt pittin "livenä". Ainakin sen yhden kerran koira esiteltiin minulle pittinä, tiedä sitten mikä se oikeasti oli.
        En halua dissata ketään, vaan tuoda keskustelua tähän "maailman suloisin sylikoira" vs. "hullu tappaja" -kiistaan. Ensinnäkin en voi ymmärtää miksi kukaan "tavallinen" ihminen haluaa sellaisen koiran kuin pitbullterrieri. Aina kun valitsee itselleen koirarotua, tulisi miettiä mihin tarkoitukseen koira on tehty. Pitbull on tarkoitettu "pysäyttäväksi" metsästyskoiraksi esim. villisikajahtiin, mutta myös brutaaliin ja epäeettiseen toisten eläinten kanssa tappelemiseen. Koiratappelut ovat olleet suurta huvia aikoinaan, ja maan alla ovat edelleen. Eli koiratappelut ovat ohjanneet tämän rodun kasvatusta ja siis myös jalostusyksilöiden valintaa. Huonoja ei juurikaan ole käytetty, ne kun ovat aika usein päässeet hengestään..
        Mutta mitä "koiratappelujalostaminen" käytännössä tarkoittaa? Taisteluun kuuluu aina saalis- tai puolustuskäyttäytyminen/aggressio. En ala selostamaan saaliskäyttäytymisen ketjua ja sen osia, jos joku ei tiedä mistä puhun, googlettakoon aiheen. Pittbullilla on toivottu vahvaa "kill bite" käyttäytymismallia. Se on koiralla geeneissä samalla tavalla kuin "eye" bordercolliella. Eli jos bortsu lähtee pakenevan lapsen perään, bortsu ajaa sitä takaa matalana, nopeasti, tuijottaen, ja saattaa näykkäistä pohkeesta, mutta sen saalisketju katkeaa tähän. Pitbull taas lähtee perään, ja puree kiinni. Lujaa. Näin siis jos koira näkee lapsen saalisarsykkeenä, ja sillä on vahva, rodunomainen sisäsyntyinen saalisvietti. Toki voitte laittaa lapsen paikalle naapurin kissan tai villakoiran tai vaikka pallon jos nämä mielikuvat tuntuvat inhottavilta. Kuitenkin pointtini oli se, että "normaali" koiranomistaja ei tarvitse tällaiseen käyttöön tarkoitettua koiraa. Jos joku haluaa romuvarastolleen vartijan, niin varmasti suon hänelle pitbullin aluetta vartioimaan. En suostu uskomaan, että koira jolle on ajan myötä kehittynyt uskomaton kipukynnys ja melkoisesti kovuutta, ei osaisi vartioida omaa aluettaan. Ja pitbullin ei tarvitse kuin olla paikalla vaikka häntää heiluttaen. Itse en ainakaan menisi pihaan, jossa olisi yksin vaikka kuinka ystävällisen näköinen vähänkään isompi koira.
        Pitbull ei ole sen enempää "tappajakoira" kuin tiibetinspanieli, joissa tiedän muuten olevan melko täpäköitä yksilöitä, mutta pittin omistajan täytyy ymmärtää se, mistä tämä koira on lähtöisin. On vastuutonta mainostaa pitbullin tyyppistä koiraa herttaisena lemmikkinä, vaikka se sellainen olisikin. Taustalla on kuitenkin aina äärimmäisen voimakas saalisvietti, ja nimenomaan puremiseen tähtäävä sellainen. Eikä tämä koske vain pitbullia, vaan myös muita samantyyppisiä ja samaan tehtävään tarkoitettuja koiria.
        Kuulin kerran erään erittäin hyvän kommentin joka on jäänyt mieleeni: "Yleensä kun koira heiluttaa häntää, sillä on kivaa. Mutta se ei automaattisesti tarkoita sitä, että kellään muulla olisi kivaa kuin juuri sillä koiralla". Olen nähnyt videolta kun kaksi pitbullia repii pientä lasta palasiksi hännät heiluen. Ne saalistavat. Adrenaliini virtaa, ja kyllä, luultavasti niillä on kivaa. Ne ovat koiria. Ne eivät ymmärrä, että lapseen tai toiseen koiraan tai siihen naapurin kissaan ei saa käydä kiinni, vaikka kaikkeen muuhun saa.

        Itse en näe pitbullia muuna kuin egonjatkeena. Kukaan, ja todella uskon ettei kukaan tarvitse sellaista koiraa. Ehkä vartioimaan niitä romuvarastoja, joilla se saa kuljeskella vapaana kenekään häiritsemättä, mutta ei kenenkään lenkkikaverina tai lemmikkinä. Koiralla jota ei saa rekisteriin (tällä tarkoitan nyt virallista suomen kennelliiton rekisteriä), ei voi tässä maassa kilpailla missään, eikä suomessa ole pitbullia vaativia koiranvirkoja, joten en todellakaan ymmärrä, miksi kukaan sellaista koiraa hankkii. On suorastaan epäeettistä laittaa koira sille täysin sopimattomaan ympäristöön. Kuten vaikkapa laumanvartijakoira kerrostaloon, jossa se jatkuvasti kuulee naapurien äänet, näkee vieraita ihmisiä, vaikka sen vaisto sanoo, että aja nuo pois, aja nuo pois. Tai ajokoira joka ei pääse metsästämään. Se ei ole onnellinen koira.
        Ja kuten BBC:n dokumentti osoitti, myös täällä meidän ihanassa suomessamme harrastetaan koiratappeluita. Pitti ei ole niin suosittu, että jokaisella vastaantulijalla olisi käsissään "rekisteröity" pitbull. Nämä suomalaiset koiratappeluttajat kasvattivat "reksiteröityjä" pitbulleja. Miten voisi olla varma, ettei ole mukana tukemassa juuri tällaista toimintaa ostamalla pittipennun? Enpä usko että mitenkään. Koiratappelut ovat jotain sellaista, mitä en kykene edes sanoin kuvailemaan. Silkkaa julmuutta, rääkkäystä, viattomien eläinten kiduttamista. Itse en ainakaan voisi olla missään tekemisissä sellaisen kanssa.

        Toivottavasti sain itseni ymmärretyksi, ja saan aikaan asiallista keskustelua.

        *PIENI LISÄYS*


      • pitinonnellinenomist
        miettikää edelleen kirjoitti:

        En ole pitbullin omistaja, en "rodusta" kiinnostunut, ja olen luullakseni vain kerran elämässäni nähnyt pittin "livenä". Ainakin sen yhden kerran koira esiteltiin minulle pittinä, tiedä sitten mikä se oikeasti oli.
        En halua dissata ketään, vaan tuoda keskustelua tähän "maailman suloisin sylikoira" vs. "hullu tappaja" -kiistaan. Ensinnäkin en voi ymmärtää miksi kukaan "tavallinen" ihminen haluaa sellaisen koiran kuin pitbullterrieri. Aina kun valitsee itselleen koirarotua, tulisi miettiä mihin tarkoitukseen koira on tehty. Pitbull on tarkoitettu "pysäyttäväksi" metsästyskoiraksi esim. villisikajahtiin, mutta myös brutaaliin ja epäeettiseen toisten eläinten kanssa tappelemiseen. Koiratappelut ovat olleet suurta huvia aikoinaan, ja maan alla ovat edelleen. Eli koiratappelut ovat ohjanneet tämän rodun kasvatusta ja siis myös jalostusyksilöiden valintaa. Huonoja ei juurikaan ole käytetty, ne kun ovat aika usein päässeet hengestään..
        Mutta mitä "koiratappelujalostaminen" käytännössä tarkoittaa? Taisteluun kuuluu aina saalis- tai puolustuskäyttäytyminen/aggressio. En ala selostamaan saaliskäyttäytymisen ketjua ja sen osia, jos joku ei tiedä mistä puhun, googlettakoon aiheen. Pittbullilla on toivottu vahvaa "kill bite" käyttäytymismallia. Se on koiralla geeneissä samalla tavalla kuin "eye" bordercolliella. Eli jos bortsu lähtee pakenevan lapsen perään, bortsu ajaa sitä takaa matalana, nopeasti, tuijottaen, ja saattaa näykkäistä pohkeesta, mutta sen saalisketju katkeaa tähän. Pitbull taas lähtee perään, ja puree kiinni. Lujaa. Näin siis jos koira näkee lapsen saalisarsykkeenä, ja sillä on vahva, rodunomainen sisäsyntyinen saalisvietti. Toki voitte laittaa lapsen paikalle naapurin kissan tai villakoiran tai vaikka pallon jos nämä mielikuvat tuntuvat inhottavilta. Kuitenkin pointtini oli se, että "normaali" koiranomistaja ei tarvitse tällaiseen käyttöön tarkoitettua koiraa. Jos joku haluaa romuvarastolleen vartijan, niin varmasti suon hänelle pitbullin aluetta vartioimaan. En suostu uskomaan, että koira jolle on ajan myötä kehittynyt uskomaton kipukynnys ja melkoisesti kovuutta, ei osaisi vartioida omaa aluettaan. Ja pitbullin ei tarvitse kuin olla paikalla vaikka häntää heiluttaen. Itse en ainakaan menisi pihaan, jossa olisi yksin vaikka kuinka ystävällisen näköinen vähänkään isompi koira.
        Pitbull ei ole sen enempää "tappajakoira" kuin tiibetinspanieli, joissa tiedän muuten olevan melko täpäköitä yksilöitä, mutta pittin omistajan täytyy ymmärtää se, mistä tämä koira on lähtöisin. On vastuutonta mainostaa pitbullin tyyppistä koiraa herttaisena lemmikkinä, vaikka se sellainen olisikin. Taustalla on kuitenkin aina äärimmäisen voimakas saalisvietti, ja nimenomaan puremiseen tähtäävä sellainen. Eikä tämä koske vain pitbullia, vaan myös muita samantyyppisiä ja samaan tehtävään tarkoitettuja koiria.
        Kuulin kerran erään erittäin hyvän kommentin joka on jäänyt mieleeni: "Yleensä kun koira heiluttaa häntää, sillä on kivaa. Mutta se ei automaattisesti tarkoita sitä, että kellään muulla olisi kivaa kuin juuri sillä koiralla". Olen nähnyt videolta kun kaksi pitbullia repii pientä lasta palasiksi hännät heiluen. Ne saalistavat. Adrenaliini virtaa, ja kyllä, luultavasti niillä on kivaa. Ne ovat koiria. Ne eivät ymmärrä, että lapseen tai toiseen koiraan tai siihen naapurin kissaan ei saa käydä kiinni, vaikka kaikkeen muuhun saa.

        Itse en näe pitbullia muuna kuin egonjatkeena. Kukaan, ja todella uskon ettei kukaan tarvitse sellaista koiraa. Ehkä vartioimaan niitä romuvarastoja, joilla se saa kuljeskella vapaana kenekään häiritsemättä, mutta ei kenenkään lenkkikaverina tai lemmikkinä. Koiralla jota ei saa rekisteriin (tällä tarkoitan nyt virallista suomen kennelliiton rekisteriä), ei voi tässä maassa kilpailla missään, eikä suomessa ole pitbullia vaativia koiranvirkoja, joten en todellakaan ymmärrä, miksi kukaan sellaista koiraa hankkii. On suorastaan epäeettistä laittaa koira sille täysin sopimattomaan ympäristöön. Kuten vaikkapa laumanvartijakoira kerrostaloon, jossa se jatkuvasti kuulee naapurien äänet, näkee vieraita ihmisiä, vaikka sen vaisto sanoo, että aja nuo pois, aja nuo pois. Tai ajokoira joka ei pääse metsästämään. Se ei ole onnellinen koira.
        Ja kuten BBC:n dokumentti osoitti, myös täällä meidän ihanassa suomessamme harrastetaan koiratappeluita. Pitti ei ole niin suosittu, että jokaisella vastaantulijalla olisi käsissään "rekisteröity" pitbull. Nämä suomalaiset koiratappeluttajat kasvattivat "reksiteröityjä" pitbulleja. Miten voisi olla varma, ettei ole mukana tukemassa juuri tällaista toimintaa ostamalla pittipennun? Enpä usko että mitenkään. Koiratappelut ovat jotain sellaista, mitä en kykene edes sanoin kuvailemaan. Silkkaa julmuutta, rääkkäystä, viattomien eläinten kiduttamista. Itse en ainakaan voisi olla missään tekemisissä sellaisen kanssa.

        Toivottavasti sain itseni ymmärretyksi, ja saan aikaan asiallista keskustelua.

        *PIENI LISÄYS*

        ihmettelet miksi kukaan haluaa itselleen pitin..no miksi kukaan haluaa itselleen ylipäätään minkään koiran? Pitti on aivan tavallinen koira siinä missä muutkin ja ne ovat seurakoiria. Toki niillä on erillainen rotuhistoria kuin puudelilla mutta ei se tee niistä sen pahempia.Purema tilastoissakin piti ei suinkaan ole siellä alku päässä.Piteistä ei saa romuvaraston vartijaa saatika ylipäätään minkään vartijaa tekemälläkkään toki jotkut ihmiset näkee pitin "pelottavan" näkösenä mutta niinhän monet pelkäävät niitä pikku puudeleitakin. Eiköhän me pittejen omistajat olla otettu pittimme koska tiedämme millainen rotu on kyseessä emmekkä näe koiria niinkuin sinä näet koirat. Huom pittejen kasvattajia ei ole suomessa.. rekatut pitit on haettava ulkomailta ja koska saa nähdä vaivaa että saa ko rodun edustajan niin harvempi hankkii tätä rotua ellei sitten ole rodun tosissaan tunteva joten sinun ei tarvitse pelätä että joutuisit näihin törmäämään kovin usein suomessa.Me pittien omistajat näemme tämän rodun enemmän "suloisena pikku sylikoirana" kuin "tappajakoirana". Minusta on väärin että me emme saisi puhua koiristamme niinkuin me ne näemme vain koska jotkut ihmiset ei tunne rotua eikä halua nähdä niitä niinkuin me näemme. Koiratappelut on eläinrääkkäysta eikä varmasti kukaan muukaan tervejärkinen pidä niitä hienona katseltavana. Sinun mielestäsi siis "normaali" ihminen voi olla vain sellainen joka ei omista pittiä? Saat toki luokitella ihmiset mihin lokeroihin vain haluat se on sinun asiasi mitä ajattelet mutta minusta on tyhmää tulla haukkumaan ihmisiä epänormaaleiksi koska he näkevät tietyn rodun erillailla kuin sinä.


      • Lukekaa Cesar Millan
        miettikää edelleen kirjoitti:

        En ole pitbullin omistaja, en "rodusta" kiinnostunut, ja olen luullakseni vain kerran elämässäni nähnyt pittin "livenä". Ainakin sen yhden kerran koira esiteltiin minulle pittinä, tiedä sitten mikä se oikeasti oli.
        En halua dissata ketään, vaan tuoda keskustelua tähän "maailman suloisin sylikoira" vs. "hullu tappaja" -kiistaan. Ensinnäkin en voi ymmärtää miksi kukaan "tavallinen" ihminen haluaa sellaisen koiran kuin pitbullterrieri. Aina kun valitsee itselleen koirarotua, tulisi miettiä mihin tarkoitukseen koira on tehty. Pitbull on tarkoitettu "pysäyttäväksi" metsästyskoiraksi esim. villisikajahtiin, mutta myös brutaaliin ja epäeettiseen toisten eläinten kanssa tappelemiseen. Koiratappelut ovat olleet suurta huvia aikoinaan, ja maan alla ovat edelleen. Eli koiratappelut ovat ohjanneet tämän rodun kasvatusta ja siis myös jalostusyksilöiden valintaa. Huonoja ei juurikaan ole käytetty, ne kun ovat aika usein päässeet hengestään..
        Mutta mitä "koiratappelujalostaminen" käytännössä tarkoittaa? Taisteluun kuuluu aina saalis- tai puolustuskäyttäytyminen/aggressio. En ala selostamaan saaliskäyttäytymisen ketjua ja sen osia, jos joku ei tiedä mistä puhun, googlettakoon aiheen. Pittbullilla on toivottu vahvaa "kill bite" käyttäytymismallia. Se on koiralla geeneissä samalla tavalla kuin "eye" bordercolliella. Eli jos bortsu lähtee pakenevan lapsen perään, bortsu ajaa sitä takaa matalana, nopeasti, tuijottaen, ja saattaa näykkäistä pohkeesta, mutta sen saalisketju katkeaa tähän. Pitbull taas lähtee perään, ja puree kiinni. Lujaa. Näin siis jos koira näkee lapsen saalisarsykkeenä, ja sillä on vahva, rodunomainen sisäsyntyinen saalisvietti. Toki voitte laittaa lapsen paikalle naapurin kissan tai villakoiran tai vaikka pallon jos nämä mielikuvat tuntuvat inhottavilta. Kuitenkin pointtini oli se, että "normaali" koiranomistaja ei tarvitse tällaiseen käyttöön tarkoitettua koiraa. Jos joku haluaa romuvarastolleen vartijan, niin varmasti suon hänelle pitbullin aluetta vartioimaan. En suostu uskomaan, että koira jolle on ajan myötä kehittynyt uskomaton kipukynnys ja melkoisesti kovuutta, ei osaisi vartioida omaa aluettaan. Ja pitbullin ei tarvitse kuin olla paikalla vaikka häntää heiluttaen. Itse en ainakaan menisi pihaan, jossa olisi yksin vaikka kuinka ystävällisen näköinen vähänkään isompi koira.
        Pitbull ei ole sen enempää "tappajakoira" kuin tiibetinspanieli, joissa tiedän muuten olevan melko täpäköitä yksilöitä, mutta pittin omistajan täytyy ymmärtää se, mistä tämä koira on lähtöisin. On vastuutonta mainostaa pitbullin tyyppistä koiraa herttaisena lemmikkinä, vaikka se sellainen olisikin. Taustalla on kuitenkin aina äärimmäisen voimakas saalisvietti, ja nimenomaan puremiseen tähtäävä sellainen. Eikä tämä koske vain pitbullia, vaan myös muita samantyyppisiä ja samaan tehtävään tarkoitettuja koiria.
        Kuulin kerran erään erittäin hyvän kommentin joka on jäänyt mieleeni: "Yleensä kun koira heiluttaa häntää, sillä on kivaa. Mutta se ei automaattisesti tarkoita sitä, että kellään muulla olisi kivaa kuin juuri sillä koiralla". Olen nähnyt videolta kun kaksi pitbullia repii pientä lasta palasiksi hännät heiluen. Ne saalistavat. Adrenaliini virtaa, ja kyllä, luultavasti niillä on kivaa. Ne ovat koiria. Ne eivät ymmärrä, että lapseen tai toiseen koiraan tai siihen naapurin kissaan ei saa käydä kiinni, vaikka kaikkeen muuhun saa.

        Itse en näe pitbullia muuna kuin egonjatkeena. Kukaan, ja todella uskon ettei kukaan tarvitse sellaista koiraa. Ehkä vartioimaan niitä romuvarastoja, joilla se saa kuljeskella vapaana kenekään häiritsemättä, mutta ei kenenkään lenkkikaverina tai lemmikkinä. Koiralla jota ei saa rekisteriin (tällä tarkoitan nyt virallista suomen kennelliiton rekisteriä), ei voi tässä maassa kilpailla missään, eikä suomessa ole pitbullia vaativia koiranvirkoja, joten en todellakaan ymmärrä, miksi kukaan sellaista koiraa hankkii. On suorastaan epäeettistä laittaa koira sille täysin sopimattomaan ympäristöön. Kuten vaikkapa laumanvartijakoira kerrostaloon, jossa se jatkuvasti kuulee naapurien äänet, näkee vieraita ihmisiä, vaikka sen vaisto sanoo, että aja nuo pois, aja nuo pois. Tai ajokoira joka ei pääse metsästämään. Se ei ole onnellinen koira.
        Ja kuten BBC:n dokumentti osoitti, myös täällä meidän ihanassa suomessamme harrastetaan koiratappeluita. Pitti ei ole niin suosittu, että jokaisella vastaantulijalla olisi käsissään "rekisteröity" pitbull. Nämä suomalaiset koiratappeluttajat kasvattivat "reksiteröityjä" pitbulleja. Miten voisi olla varma, ettei ole mukana tukemassa juuri tällaista toimintaa ostamalla pittipennun? Enpä usko että mitenkään. Koiratappelut ovat jotain sellaista, mitä en kykene edes sanoin kuvailemaan. Silkkaa julmuutta, rääkkäystä, viattomien eläinten kiduttamista. Itse en ainakaan voisi olla missään tekemisissä sellaisen kanssa.

        Toivottavasti sain itseni ymmärretyksi, ja saan aikaan asiallista keskustelua.

        *PIENI LISÄYS*

        Koirasta kuin koirasta saa aggressiivisen ihmisen omalla kasvatuksella. Pittbullterriereitä pidetään sen takia esim. saksanpaimenkoiraa vaarallisempana, koska väärissä käsissä sen kanssa saa pahempaa tuhoa aikaan -onhan se paljon voimakkaampi koira. Ihmiset jotka ottavat voimakkaan rotuisen koiran itselleen egonsa takia, ovat häiriintyneitä, joten koiristakin tulee häiriintyneitä! Tasapainoisen laumanjohtajan, johdonmukaisella kasvatuksella pittbullterrieristä/amstaffista saa erittäin ihanan, kaikinpuolin rauhallisen alistuvan koiran, tilanteessa kuin tilanteessa. ONGELMAKOIRIA/ -ROTUJA EI OLE, ON VAIN ONGELMA IHMISIÄ!!!!!!


      • Sarasa
        miettikää edelleen kirjoitti:

        En ole pitbullin omistaja, en "rodusta" kiinnostunut, ja olen luullakseni vain kerran elämässäni nähnyt pittin "livenä". Ainakin sen yhden kerran koira esiteltiin minulle pittinä, tiedä sitten mikä se oikeasti oli.
        En halua dissata ketään, vaan tuoda keskustelua tähän "maailman suloisin sylikoira" vs. "hullu tappaja" -kiistaan. Ensinnäkin en voi ymmärtää miksi kukaan "tavallinen" ihminen haluaa sellaisen koiran kuin pitbullterrieri. Aina kun valitsee itselleen koirarotua, tulisi miettiä mihin tarkoitukseen koira on tehty. Pitbull on tarkoitettu "pysäyttäväksi" metsästyskoiraksi esim. villisikajahtiin, mutta myös brutaaliin ja epäeettiseen toisten eläinten kanssa tappelemiseen. Koiratappelut ovat olleet suurta huvia aikoinaan, ja maan alla ovat edelleen. Eli koiratappelut ovat ohjanneet tämän rodun kasvatusta ja siis myös jalostusyksilöiden valintaa. Huonoja ei juurikaan ole käytetty, ne kun ovat aika usein päässeet hengestään..
        Mutta mitä "koiratappelujalostaminen" käytännössä tarkoittaa? Taisteluun kuuluu aina saalis- tai puolustuskäyttäytyminen/aggressio. En ala selostamaan saaliskäyttäytymisen ketjua ja sen osia, jos joku ei tiedä mistä puhun, googlettakoon aiheen. Pittbullilla on toivottu vahvaa "kill bite" käyttäytymismallia. Se on koiralla geeneissä samalla tavalla kuin "eye" bordercolliella. Eli jos bortsu lähtee pakenevan lapsen perään, bortsu ajaa sitä takaa matalana, nopeasti, tuijottaen, ja saattaa näykkäistä pohkeesta, mutta sen saalisketju katkeaa tähän. Pitbull taas lähtee perään, ja puree kiinni. Lujaa. Näin siis jos koira näkee lapsen saalisarsykkeenä, ja sillä on vahva, rodunomainen sisäsyntyinen saalisvietti. Toki voitte laittaa lapsen paikalle naapurin kissan tai villakoiran tai vaikka pallon jos nämä mielikuvat tuntuvat inhottavilta. Kuitenkin pointtini oli se, että "normaali" koiranomistaja ei tarvitse tällaiseen käyttöön tarkoitettua koiraa. Jos joku haluaa romuvarastolleen vartijan, niin varmasti suon hänelle pitbullin aluetta vartioimaan. En suostu uskomaan, että koira jolle on ajan myötä kehittynyt uskomaton kipukynnys ja melkoisesti kovuutta, ei osaisi vartioida omaa aluettaan. Ja pitbullin ei tarvitse kuin olla paikalla vaikka häntää heiluttaen. Itse en ainakaan menisi pihaan, jossa olisi yksin vaikka kuinka ystävällisen näköinen vähänkään isompi koira.
        Pitbull ei ole sen enempää "tappajakoira" kuin tiibetinspanieli, joissa tiedän muuten olevan melko täpäköitä yksilöitä, mutta pittin omistajan täytyy ymmärtää se, mistä tämä koira on lähtöisin. On vastuutonta mainostaa pitbullin tyyppistä koiraa herttaisena lemmikkinä, vaikka se sellainen olisikin. Taustalla on kuitenkin aina äärimmäisen voimakas saalisvietti, ja nimenomaan puremiseen tähtäävä sellainen. Eikä tämä koske vain pitbullia, vaan myös muita samantyyppisiä ja samaan tehtävään tarkoitettuja koiria.
        Kuulin kerran erään erittäin hyvän kommentin joka on jäänyt mieleeni: "Yleensä kun koira heiluttaa häntää, sillä on kivaa. Mutta se ei automaattisesti tarkoita sitä, että kellään muulla olisi kivaa kuin juuri sillä koiralla". Olen nähnyt videolta kun kaksi pitbullia repii pientä lasta palasiksi hännät heiluen. Ne saalistavat. Adrenaliini virtaa, ja kyllä, luultavasti niillä on kivaa. Ne ovat koiria. Ne eivät ymmärrä, että lapseen tai toiseen koiraan tai siihen naapurin kissaan ei saa käydä kiinni, vaikka kaikkeen muuhun saa.

        Itse en näe pitbullia muuna kuin egonjatkeena. Kukaan, ja todella uskon ettei kukaan tarvitse sellaista koiraa. Ehkä vartioimaan niitä romuvarastoja, joilla se saa kuljeskella vapaana kenekään häiritsemättä, mutta ei kenenkään lenkkikaverina tai lemmikkinä. Koiralla jota ei saa rekisteriin (tällä tarkoitan nyt virallista suomen kennelliiton rekisteriä), ei voi tässä maassa kilpailla missään, eikä suomessa ole pitbullia vaativia koiranvirkoja, joten en todellakaan ymmärrä, miksi kukaan sellaista koiraa hankkii. On suorastaan epäeettistä laittaa koira sille täysin sopimattomaan ympäristöön. Kuten vaikkapa laumanvartijakoira kerrostaloon, jossa se jatkuvasti kuulee naapurien äänet, näkee vieraita ihmisiä, vaikka sen vaisto sanoo, että aja nuo pois, aja nuo pois. Tai ajokoira joka ei pääse metsästämään. Se ei ole onnellinen koira.
        Ja kuten BBC:n dokumentti osoitti, myös täällä meidän ihanassa suomessamme harrastetaan koiratappeluita. Pitti ei ole niin suosittu, että jokaisella vastaantulijalla olisi käsissään "rekisteröity" pitbull. Nämä suomalaiset koiratappeluttajat kasvattivat "reksiteröityjä" pitbulleja. Miten voisi olla varma, ettei ole mukana tukemassa juuri tällaista toimintaa ostamalla pittipennun? Enpä usko että mitenkään. Koiratappelut ovat jotain sellaista, mitä en kykene edes sanoin kuvailemaan. Silkkaa julmuutta, rääkkäystä, viattomien eläinten kiduttamista. Itse en ainakaan voisi olla missään tekemisissä sellaisen kanssa.

        Toivottavasti sain itseni ymmärretyksi, ja saan aikaan asiallista keskustelua.

        *PIENI LISÄYS*

        Sinulle "miettikää edelleen": sanot; "Ensinnäkin en voi ymmärtää miksi kukaan "tavallinen" ihminen haluaa sellaisen koiran kuin pitbullterrieri. Aina kun valitsee itselleen koirarotua, tulisi miettiä mihin tarkoitukseen koira on tehty. Pitbull on tarkoitettu "pysäyttäväksi" metsästyskoiraksi esim. villisikajahtiin, mutta myös brutaaliin ja epäeettiseen toisten eläinten kanssa tappelemiseen." Tuohan on vanhanaikaista ajattelutapaa! Silloin kun valitsee koiraa, koirarotua, tulee määritellä ainoastaan se, että kuinka korkea energia taso kyseiseisellä rodulla yleensä ottaen on. Ja että kuinka vahvaluonteisia rotuja on. Jos ottaa esim pittbullterrierin niin täytyy olla täysin kykenevä myös kasvattamaan pitti johdonmukaisesti ja antamaan sille paljon energiaa purkavia liikuntamuotoja ja selvät sävelet sen elämiseen ja olemiseen, täydellinen johdonmukainen KURI (en todellakaan tarkoita väkivaltaa)! Ja jos ottaa esim. siperian huskyn ni sille täytyy pystyä tarjoamaan niin paljon liikuntaa (mieluiten kävelyä/juoksua), että ihmisen täytyy jo luonnostaan itsekkin olla todella liikunnallinen henkilö!
        Kyllähän täällä voi labradorinnoutajankin ottaa lemmikikseen ilman että sen kanssa aikoo hulluna harrastaa nimenomaista metsästystä/vesiriistan hakemista, eli noutamista, mihin se on alunperin jalostettu. Koiralle tärkeintä on vain se että se saa tarpeeksi liikuntaa sekä kuria. Et ilmeisesti pittbullterriereistä mitään tiedä. Tällöin on tyhmää tulla arvostelemaan rotua.


      • jsso
        Meowlink kirjoitti:

        Niin,ei pitbull ole muita rotuja vaarallisempi koira! jos ajatellaan saksanpaimenkoiriakin,nehän ovat aggersiivisia koiria,ja tuota kukaan ei voi kieltää. Jos lähdet juoksemaan,saksanpaimenkoira juoksee niin kauan että saa sinut kiinni,ja nappaa kädestä kiinni,siintä näkee että pitbull EI OLE niin vaarallinen kuin luullaan! Pitbull on vain lojaali koira,joka suojelee perhettään henkensä uhalla. Ja niitä ei tarvitse pelätä,jos ei itse kasvata koirasta vihaista. Muistakaahan että ihmiset ovat aina koiran yläpuolella,eikä koira mahda ihmiselle mitään valitettavasti. Ja kyse voi olla vain laumakäyttäytymisestä,sillä ei koira pure perheenjäseniään,jos ei tunne itseään uhatuksi tai halua pyrkiä korkeampaan arvoon. Silloin koiraa on pakko kurittaa,vaikka suomen laki kieltäisikin sen. Koira käyttäytyy kuin sudetkin,eli haastavat toisensa. Ja koira pitää ihmisiä laumanaan. Joten turha valitttaa että pitbull olisi TAPPAJA!!!

        Mun mielipiteeni on se et koirata kun koirasta saa vihasen olkoo vaikka kultanen noutaja mut vika useimmiten on hihnan toisessa päässä!!!


      • että näin

        APBT EI ole muita agressiivisempi VAAN tämä rotu kunnioittaa isäntäänsä viimeiseen asti, tekee mitä vain omistaja käskee ja suojelee perhettään loppuun asti, joten on siksi, valitettavasti, paras koiratappelija rotu :/ lukkopurennan yms lisäksi... Dalmiskin on agressiivisempi.. APBT on TODELLA leppoinen koira oikein koulutettuna ja hyvin kasvatettuna. joo, harvemmin tulee toimeen muiden koirien kanssa mutta ei sekään mahdotonta ole JA hyvä omistaja tietääkin sen, voiko koiraansa puistoon viedä vai ei tai muualle toisten koirien lähelle....

        vähän tuli enemmän tekstiä ku piti X)


    • loving stafford

      Itsellä ei varsinaisesti piteistä ole kovin paljoa suoraa kokemusta. Omistan staffin aka staffordshirenbullterrierin, joka kuuluu myös aikoinaan taistelemaan jalostettuihin bull 'n terrier -rotuihin. Staffi poikkeaa pitistä ja amerikan staffordshirenterrieristä paitsi pienemmän kokonsa, myös sen osalta, että sitä ei ole ennen seurakoira-aikaa (staffi on rekisteröity roduksi 1935) käytetty kuin taistelemiseen. Joissakin suhteissa nämä rodut ovat kuitenkin hyvin samanlaisia. Pittejä ja amstaffeja, jotka muuten voidaan jenkeissä rekata piteiksi, on käytetty ja käytetään myös työkoirina. Pitti on kuitenkin pysynyt amstaffia pidempään taistelukäytössä. Pitbullit ovat jenkeissä hyvin yleisiä ja niitä on myös esimerkiksi poliisikoirina.

      Tottakai taistelukoirarotujen, kuten muidenkin rotujen, historia täytyy ottaa huomioon. Näitä ei kuitenkaan ole jalostettu taistelemaan enää vuosikymmeniin kuin tietyissä piireissä, joita mm. tuo BBC:n dokumentti esitti. Jenkeissä pitit ovat ihan tavallisia perhekoiria. Tuo koirataisteluhistoria aiheuttaa sen, että vieraiden koirien ja muiden eläinten kanssa pitää olla varovaisempi kuin monien muiden rotujen kohdalla. Taistelukoirataustasta johtuen rodut ovat kuitenkin hyvin ihmisrakkaita ja -ystävällisiä. Tässä näiden rotujen viehätys. Ihmisrakkaus on seurausta siitä, että koiria jalostettiin sietämään hyvinkin kivuliasta ihmisen käsittelyä mm. taisteluhaavoja paikattaessa ilman, että koira käy ihmiseen kiinni. Sydämellisestä ihmiseen suhtautumisesta johtuen näistä koirista ei oikein vahtikoiraksi ole.

      Nykyisin suurin osa piteistä on perhekoiria siinä kuin muutkin koirat. Jotkut kuitenkin hankkivat koiria munanjatkeeksi ja taisteluihin, mikä on omiaan mustamaalaamaan tavallisia koiranomistajia. Jenkeistä olen kuullut, että jengit hankkivat nykyään pittejä "aseiksi", koska niihin ei tarvitse aseenkantolupaa. Väärissä käsissä koirasta kuin koirasta saa vaarallisen, toki pitin fysiikalla tulee helpommin pahaa jälkeä. Huolestuneempi olisin kuitenkin mm. "tämä on ihan kiltti" kultaisista noutajista yms., joiden omistajat suhtautuvat lemmikkeihinsä paljon varomattomammin kuin pittien omistajat, jotka osaavat ottaa rodun ominaisuudet huomioon.

      Taisteluun jalostetut rodut tuskin olisivat säilyneet, jollei niillä olisi myös muita ominaisuuksia. Staffit olisivat hävinneet aikoinaan elleivät Staffordshiren-alueen kaivostyöläiset olisi pitäneet ihmisrakkaasta ja ystävällisyyttään kaikille jakavasta koirasta huolta. Kiitos heille siitä, sillä nyt voin katsoa telkkaria oma samalla, kun sylissäni kuorsaa oma "tappajakoira".

      • =D

        Olen tässä miettinyt että jos hankkisin seuraavaksi koiraksi pitbullin.
        Olen nyt 13v.

        Mistä olette hankkineet bitbullinne


      • Pl
        =D kirjoitti:

        Olen tässä miettinyt että jos hankkisin seuraavaksi koiraksi pitbullin.
        Olen nyt 13v.

        Mistä olette hankkineet bitbullinne

        Kiva provo


      • stara9
        =D kirjoitti:

        Olen tässä miettinyt että jos hankkisin seuraavaksi koiraksi pitbullin.
        Olen nyt 13v.

        Mistä olette hankkineet bitbullinne

        Tänään sellainen hyökkäsi meidän kultaisen ja havannaiksen kimppuu ja puri pienempää koiraa niin kauan ennen kuin stumppasin sen kantapäällä solmuun. mutta edelleenkin olen sitä mieltä (30 vuotta ollut koiria että vika on aina hihnan yläpäässä. kyseinen koiran omista ja on täysi vätys ja otti hatkat. onneksi se apina asuu naapurissa niin saa laskun kun uskaltaa tulla kotiin(koirallani on molemmissa kyljissä putket kun ne repesi ja viikon kuluttua aika kirurgille. eli jos ON EPÄILYSTÄ ettei koira tule pysymään hallinnassa osta hamsteri


      • paikka on
        stara9 kirjoitti:

        Tänään sellainen hyökkäsi meidän kultaisen ja havannaiksen kimppuu ja puri pienempää koiraa niin kauan ennen kuin stumppasin sen kantapäällä solmuun. mutta edelleenkin olen sitä mieltä (30 vuotta ollut koiria että vika on aina hihnan yläpäässä. kyseinen koiran omista ja on täysi vätys ja otti hatkat. onneksi se apina asuu naapurissa niin saa laskun kun uskaltaa tulla kotiin(koirallani on molemmissa kyljissä putket kun ne repesi ja viikon kuluttua aika kirurgille. eli jos ON EPÄILYSTÄ ettei koira tule pysymään hallinnassa osta hamsteri

        pitille on kettinki kaulassa takapihalla näreeseen kiinitettynä ja lujasti,ettei pääse irti.
        piste piste.piste.fi


      • llllllllllllllllllll
        paikka on kirjoitti:

        pitille on kettinki kaulassa takapihalla näreeseen kiinitettynä ja lujasti,ettei pääse irti.
        piste piste.piste.fi

        Siinä on taas yksi älypää laukomassa totuuksia! Huhhuh... >:C


      • Karoliina K
        llllllllllllllllllll kirjoitti:

        Siinä on taas yksi älypää laukomassa totuuksia! Huhhuh... >:C

        Ei esim. rhodesiankoiriakaan käytetä Suomessa leijonan metsästykseen mihin ne on alkuperäisesti luotu tai berhandilaisia etsimään ihmisiä lumihangesta. Joten se niistä käyttötarkoituksista.
        Kyllä minä tiedän, että niitä metsästyskoiriakin on paljon ihmisillä, jotka eivät niillä oikestaan "tee" mitään.
        Pitbullia on jalostettu pehmeämpään suuntaan, mutta tottakai siinä on säilytettävä rodunomaisia piirteitä. Ei siitä ole tarkoituskaan tulla mitään Lassien serkkua.
        Pitin omistajat ovat niitä joiden on oltava tietoisia koiran toimintatavoista eri tilanteissa.

        Ihmiset on sellasia saatanan pumpulissa eläjiä, kaikki pitää olla turvallista ja suojattua, minimoidaan riskit ja turvataan tulevaisuus. Ei mikään ihmekkään jos on kaiken maailman ahdistuneisuutta.


      • Epiclolollol
        Karoliina K kirjoitti:

        Ei esim. rhodesiankoiriakaan käytetä Suomessa leijonan metsästykseen mihin ne on alkuperäisesti luotu tai berhandilaisia etsimään ihmisiä lumihangesta. Joten se niistä käyttötarkoituksista.
        Kyllä minä tiedän, että niitä metsästyskoiriakin on paljon ihmisillä, jotka eivät niillä oikestaan "tee" mitään.
        Pitbullia on jalostettu pehmeämpään suuntaan, mutta tottakai siinä on säilytettävä rodunomaisia piirteitä. Ei siitä ole tarkoituskaan tulla mitään Lassien serkkua.
        Pitin omistajat ovat niitä joiden on oltava tietoisia koiran toimintatavoista eri tilanteissa.

        Ihmiset on sellasia saatanan pumpulissa eläjiä, kaikki pitää olla turvallista ja suojattua, minimoidaan riskit ja turvataan tulevaisuus. Ei mikään ihmekkään jos on kaiken maailman ahdistuneisuutta.

        Pitbullia tai muuta vastaavaa koiraa ei saisi luovuttaa kuin sellaisille ihmisille jotka todistetusti osaavat a) kouluttaa b) katsoa perään. Itse olen huomannut kaveripiireistä että näitä koiria hankkii sellaiset hieman itsestään epävarmat persoonat jotka jotenkin tuo omaa "räväkkää" puoltaan esille näillä koirilla Ja juuri sellaiset on kaikista huonoimpia ihmisiä hoitamaan näitä kuoleman porttien vartijoita.


      • :(
        Karoliina K kirjoitti:

        Ei esim. rhodesiankoiriakaan käytetä Suomessa leijonan metsästykseen mihin ne on alkuperäisesti luotu tai berhandilaisia etsimään ihmisiä lumihangesta. Joten se niistä käyttötarkoituksista.
        Kyllä minä tiedän, että niitä metsästyskoiriakin on paljon ihmisillä, jotka eivät niillä oikestaan "tee" mitään.
        Pitbullia on jalostettu pehmeämpään suuntaan, mutta tottakai siinä on säilytettävä rodunomaisia piirteitä. Ei siitä ole tarkoituskaan tulla mitään Lassien serkkua.
        Pitin omistajat ovat niitä joiden on oltava tietoisia koiran toimintatavoista eri tilanteissa.

        Ihmiset on sellasia saatanan pumpulissa eläjiä, kaikki pitää olla turvallista ja suojattua, minimoidaan riskit ja turvataan tulevaisuus. Ei mikään ihmekkään jos on kaiken maailman ahdistuneisuutta.

        Lainaus "Pitbullia on jalostettu pehmeämpään suuntaan, mutta tottakai siinä on säilytettävä rodunomaisia piirteitä. "

        Ja tämä on juurikin väärin hienoa rotua kohtaan. Jota oikeat kasvattajat ei tee.


    • Perehtykää asiaan!

      Tämä iänikunen kiista joka ei koskan lopu. On kaks vastapuolta joista toinen luottaa kuulopuheisiin ikinä yhtäkään koiraa tapaamatta ja toinen osapuoli joilla on kokemusta koirasta tai muuten vaan kiihkosesti puolustavat. Yks asia mikä kaikkien ihmisten pitäisi aina ja tarkotan AINA tajuta pitbulleista (joka on nykyään siis yleisnimitys amerikanpitbullterrieri tyylisille koirille, siinä ku yleisnimityksinä on metsästyskoira tai palveluskoira) se, että ne on jalostettu taistelemaan koiria vastaan. Kattokaa yhtäkään koiratappeluvideota, omistajat voi pyöriä kehässä ihan miten haluavat ja keskeyttää matsin halutessaan (mitä eivät tietenkään halua) ilman että koira käy ihmisiin kiinni. Koiratappelukoira joka on käyny ihmisen kimppuun on aina saanu kuulan kalloon, ei semmosta voi käyttää. Toisin kuin esimerkiksi Rottweilerit on jalostettu vahtimaan omaisuutta ihmisiä vastaan (en sano mitään pahaa rotikoista, näin vaan on. Ihania koiria nekin).

      Amerikanpitbullterrieri on koira siinä missä muutki. Ne on loistavia lapsiperheen koiria koska lapset aa niitä retuuttaa miten haluaa ja koira ei ole yleensä moksiskaan korkean kipukynnyksensä takia, JOS aikuiset on tehny selväksi että lapsetkin on koiran yläpuolella. Yleensä kuitenki APBT on niin ihmisrakas koira että se ei paljoa kyseenalaista ihmisen johtajuutta. Tämä tarkottaa pitää paikkansa siis siinä tapauksessa, että koiralle on pennusta saakka tehty selväksi että se on johtajuudessa alapuolella.

      Jaksaa vielä tänä päivänä hämmästyttää ihmisten idioottimaisuus tämän aiheen kanssa. Itse olin ennen samaa mieltä että "kamalia lasten tappajia, tappavat heti ku selkäs käännäät", mutta kun rupesin enemmän perehtymään APBT, amstaffeihin ja staffeihin, huomasin että ne todellakin ovat koiria joilla on sydän täyttä kultaa.

      Muistuttaisin että noin karkeasti sanottuna 90% koiran käyttäytymisestä on kiinni sieltä taluttajan päästä. Jos pennusta asti koiraa kouluttaa hellästi mutta tehden selväksi kuka talossa on johtaja, ei koiran kanssa tule olemaan ongelmaa.

      Vieraat koirat on se joiden kanssa APBT kanssa tulee olla varovainen. Mutta taaskin, jos pentua on sosialistettu pentuna ja koulutettu kunnolla, se ei halua käydä jokaikisen vastaantulevan koiran kurkkuun kiinni.

      Omasta kokemuksesta voin sanoa että kun kaverin Amstaffin kanssa kävelee kadulla, ne on ne viattomat ja söpöt pikkuset villakoirat ja muut nilkankokoset koirat jotka tulee hampaita irvistellen ja rähisten. Kaverin amstaffi vain heiluttaa häntää ja haluaa leikkimään :)

      Pyydän vain että PEREHTYKÄÄ hyvät ihmiset asioihin ennen kuin tulette päätänne aukomaan kuin maailman suurimmat ekspertit. Jos rotu kiinnostaa, googlettakaa. Lukekaa rotujen yhdityksen sivuilta tietoa, kyselkää omistajilta, menkää tapaamisiin ja tapahtumiin jossa rotua löytyy ja muodostakaa mielipiteenne OMAN kokemuksenne perusteella, ei puskaradion perusteella :)

      • löpsykkä

        Kuten kerroit, tämä APBT on jalostettu taistelemaan koiria vastaan.

        Kuinka kyseisenlaiseen koiraan siis pitäisi suhtautua, kun sen kohtaa, kun on oman seurakoiran kanssa lenkillä? Esim. oma koirani ei kiinnitä juurikaan huomiota naapuruston APBT:hen, mutta APBT kyllä räyhää ja hyökkii aitaa vasten, kun ohitamme pihan, jossa se on vapaana. Sen myönnän, että pelkään kyseistä koiraa päivä päivältä yhä enemmän, enkä ymmärrä, mitä pitäisi tehdä, jos se joskus tuleekin aidasta yli tervehtimään tai "tervehtimään" omaa koiraani. Onko siis vinkkejä, kuinka ärhäkkään APBT saa rauhoitettua, jos sillä on pahat mielessä vierasta koiraa kohtaan?

        Hysteerinen tai ennakkoluuloinen en haluaisi olla, mutta... syntynyttä pelkoa on niin vaikea vaimentaa... Itselläni on käytännön kokemusta vain pienehköistä koirista, siis sellaisista, jotka ihminen pystyy omilla voimillaan pitämään aisoissa, jos käskytys jostain syystä ei onnistuisikaan.


      • aif_
        löpsykkä kirjoitti:

        Kuten kerroit, tämä APBT on jalostettu taistelemaan koiria vastaan.

        Kuinka kyseisenlaiseen koiraan siis pitäisi suhtautua, kun sen kohtaa, kun on oman seurakoiran kanssa lenkillä? Esim. oma koirani ei kiinnitä juurikaan huomiota naapuruston APBT:hen, mutta APBT kyllä räyhää ja hyökkii aitaa vasten, kun ohitamme pihan, jossa se on vapaana. Sen myönnän, että pelkään kyseistä koiraa päivä päivältä yhä enemmän, enkä ymmärrä, mitä pitäisi tehdä, jos se joskus tuleekin aidasta yli tervehtimään tai "tervehtimään" omaa koiraani. Onko siis vinkkejä, kuinka ärhäkkään APBT saa rauhoitettua, jos sillä on pahat mielessä vierasta koiraa kohtaan?

        Hysteerinen tai ennakkoluuloinen en haluaisi olla, mutta... syntynyttä pelkoa on niin vaikea vaimentaa... Itselläni on käytännön kokemusta vain pienehköistä koirista, siis sellaisista, jotka ihminen pystyy omilla voimillaan pitämään aisoissa, jos käskytys jostain syystä ei onnistuisikaan.

        Mitä pitäisi tehdä? Älä kulje aidan ohi.


      • löpsykkä
        aif_ kirjoitti:

        Mitä pitäisi tehdä? Älä kulje aidan ohi.

        Varteenotettava vastaus. Eräällä tavalla...
        Nimittäin, jos vastaaja on henkilö, jolla itsellään on APBT, saavat ihmisillä olevat ennakkoluulot koiraa kohtaan todellista vastinetta: Ajattelevatko APBT:n omistajat todella noin itsekkäästi ja typerästi, että "pysy kaukana tai mun koira syö sun koiran". Onko todellakin niin, että APBT:n omistajat haluavat karkottaa kaikki muut ihmiset (ja siinä samassa tietenkin myös koirat) ympäristöstään? Onko todellakin niin, että kun ihminen hankkii APBT:n, hän samalla viestittää omistavanko koko kadun tai koko kaupunginosan? Onko tämä kutsu liittyä niihin, jotka haluavat lakiteitse kieltää APBT:t?

        No, omalta kohdaltani neuvo en pysty noudattamaa. Tai sitten on pysyttävä kotipihassa. En nimittäin pääse kotoani minnekään ohittamatta kyseistä pihaa... en edes metsän kautta...


      • aif_
        löpsykkä kirjoitti:

        Varteenotettava vastaus. Eräällä tavalla...
        Nimittäin, jos vastaaja on henkilö, jolla itsellään on APBT, saavat ihmisillä olevat ennakkoluulot koiraa kohtaan todellista vastinetta: Ajattelevatko APBT:n omistajat todella noin itsekkäästi ja typerästi, että "pysy kaukana tai mun koira syö sun koiran". Onko todellakin niin, että APBT:n omistajat haluavat karkottaa kaikki muut ihmiset (ja siinä samassa tietenkin myös koirat) ympäristöstään? Onko todellakin niin, että kun ihminen hankkii APBT:n, hän samalla viestittää omistavanko koko kadun tai koko kaupunginosan? Onko tämä kutsu liittyä niihin, jotka haluavat lakiteitse kieltää APBT:t?

        No, omalta kohdaltani neuvo en pysty noudattamaa. Tai sitten on pysyttävä kotipihassa. En nimittäin pääse kotoani minnekään ohittamatta kyseistä pihaa... en edes metsän kautta...

        En usko että saat ko. koiraa rauhoitettua. Omistaja siihen pystyisi, mutta ilmeisesti ei halua kun pitää koiraansa hyökkimässä aitaansa vasten.

        Kun tilanne on tämä, että on vähintään provosoiduttu tulee "vahinko" vastaan ennemmin tai myöhemmin ja silloin pitäisi olla koirasi pelastaakseen aikuisen voimat vähintään rengasrauta. Gamebread APBT on kuitenkin koirataisteluun jalostettu, eikä siinä tilanteessa aivan vähästä hätkähdä - kiinni on ja pysyy. Lakiteitse et pysty sekarotuista kieltämään, sehän voi olla vaikka x-labradori.


      • mirkunen
        löpsykkä kirjoitti:

        Kuten kerroit, tämä APBT on jalostettu taistelemaan koiria vastaan.

        Kuinka kyseisenlaiseen koiraan siis pitäisi suhtautua, kun sen kohtaa, kun on oman seurakoiran kanssa lenkillä? Esim. oma koirani ei kiinnitä juurikaan huomiota naapuruston APBT:hen, mutta APBT kyllä räyhää ja hyökkii aitaa vasten, kun ohitamme pihan, jossa se on vapaana. Sen myönnän, että pelkään kyseistä koiraa päivä päivältä yhä enemmän, enkä ymmärrä, mitä pitäisi tehdä, jos se joskus tuleekin aidasta yli tervehtimään tai "tervehtimään" omaa koiraani. Onko siis vinkkejä, kuinka ärhäkkään APBT saa rauhoitettua, jos sillä on pahat mielessä vierasta koiraa kohtaan?

        Hysteerinen tai ennakkoluuloinen en haluaisi olla, mutta... syntynyttä pelkoa on niin vaikea vaimentaa... Itselläni on käytännön kokemusta vain pienehköistä koirista, siis sellaisista, jotka ihminen pystyy omilla voimillaan pitämään aisoissa, jos käskytys jostain syystä ei onnistuisikaan.

        älä kuljen sen aidan ohi! koira vaistoaa että pelkäät ja siksi osittain rähisee enemmän. suurin syy varmaan omistajissa jos eivät ole asiaan puuttuneen ikinä...


      • mirkunen
        mirkunen kirjoitti:

        älä kuljen sen aidan ohi! koira vaistoaa että pelkäät ja siksi osittain rähisee enemmän. suurin syy varmaan omistajissa jos eivät ole asiaan puuttuneen ikinä...

        en lukenut kaikkea.. joten uusi neuvo. opettele elämään asian kanssa! jos aita on luja, koira pysyy sen takana. ota yhteyttä koiran omistajiin ja kerro tilanne.
        en kyllä usko että kyseessä on oikeasti rotua kunnioittavia omistajia vaan juuri näitä jotka ottavat "munan jatkeeksi" kyseisen rodu. kun kerran antavat riehua ja rähistä pihalla...


      • Hyvä rotu
        mirkunen kirjoitti:

        en lukenut kaikkea.. joten uusi neuvo. opettele elämään asian kanssa! jos aita on luja, koira pysyy sen takana. ota yhteyttä koiran omistajiin ja kerro tilanne.
        en kyllä usko että kyseessä on oikeasti rotua kunnioittavia omistajia vaan juuri näitä jotka ottavat "munan jatkeeksi" kyseisen rodu. kun kerran antavat riehua ja rähistä pihalla...

        APBT:tä käytetään myös terapiakoirana, sen hyvähermoisuuden vuoksi, elikkäs kyllä syy on lähes aina hihnan toisessa päässä, jos koira on agressiivinen ihmisiä kohtaan. Se että pitbullit eivät välttämättä pidä toisista koirista tai eläimistä on ihan luonnollista.
        Yhdysvalloissa rotu on rikollisten suosiossa, jotka varta vasten opettavat ne käyttäytymään vihamielisesti ihmisiä kohtaan maalimies leikeillä ja muilla ja tilastot ovat sitten sen mukaisia.


      • APBT..\o/
        Hyvä rotu kirjoitti:

        APBT:tä käytetään myös terapiakoirana, sen hyvähermoisuuden vuoksi, elikkäs kyllä syy on lähes aina hihnan toisessa päässä, jos koira on agressiivinen ihmisiä kohtaan. Se että pitbullit eivät välttämättä pidä toisista koirista tai eläimistä on ihan luonnollista.
        Yhdysvalloissa rotu on rikollisten suosiossa, jotka varta vasten opettavat ne käyttäytymään vihamielisesti ihmisiä kohtaan maalimies leikeillä ja muilla ja tilastot ovat sitten sen mukaisia.

        Näitä tekstejä lukiessa hyvin huomaa "median" vaikutuksen ihmisten käsityksiin! Osa ei ole kyseisiä koiria edes henk.koht. tavannut ja silti tuomitsee tappajiksi! Miksi? Yhtälailla teitäkin voitaisiin ruveta tuomitsemaan vain kuulon perusteella. Siinäpähän sitten yrittäisitte korjata ihmisten käsityksiä itsestänne,kun teihin olisi jo lyöty "tappajan" leima! Yrittäkää ymmärtää, että yleensä ihminen saa katsoa peiliin jos koira on agressiivinen. Kaverillani oli koira jossa oli vahvasti APBT, ja luonne oli mitä mahtavin. Eläkepäiviin asti oli uskollinen preheelleen eikä koskaan ihmiseen kiinni käynyt! Muille koirille kyllä asenteella näytti missä reviirinraja menee, mut niin tekee muutkin koirat kuten meidän kultainennoutaja eikä silti ole "tappajan"leimaa saanut! Ne jotka tuomitsette koiran vaan rodun perusteella, olkaa sit sen verran rohkeita tuomitsijoita että menkää ja nähkää ne koirat livenä. Sanokaa sitten,että onko hyvin kasvatettu APBT se niin sanottu tappaja vai vaan uskollinen perheen suojelija/ rakastaja!


      • tutisee
        APBT..\o/ kirjoitti:

        Näitä tekstejä lukiessa hyvin huomaa "median" vaikutuksen ihmisten käsityksiin! Osa ei ole kyseisiä koiria edes henk.koht. tavannut ja silti tuomitsee tappajiksi! Miksi? Yhtälailla teitäkin voitaisiin ruveta tuomitsemaan vain kuulon perusteella. Siinäpähän sitten yrittäisitte korjata ihmisten käsityksiä itsestänne,kun teihin olisi jo lyöty "tappajan" leima! Yrittäkää ymmärtää, että yleensä ihminen saa katsoa peiliin jos koira on agressiivinen. Kaverillani oli koira jossa oli vahvasti APBT, ja luonne oli mitä mahtavin. Eläkepäiviin asti oli uskollinen preheelleen eikä koskaan ihmiseen kiinni käynyt! Muille koirille kyllä asenteella näytti missä reviirinraja menee, mut niin tekee muutkin koirat kuten meidän kultainennoutaja eikä silti ole "tappajan"leimaa saanut! Ne jotka tuomitsette koiran vaan rodun perusteella, olkaa sit sen verran rohkeita tuomitsijoita että menkää ja nähkää ne koirat livenä. Sanokaa sitten,että onko hyvin kasvatettu APBT se niin sanottu tappaja vai vaan uskollinen perheen suojelija/ rakastaja!

        Nekö eivät sitten olekaan muille koirille vihaisia (eivät siedä muita koiria lähellään, eivätkä voi olla vapaina esim. koirapuistossa muiden koirien kanssa), vaikka rotusivuillakin siihen suuntaan mainitaan?

        Voinko huoletta päästää oman mäyrikseni leikkimään APBT:n kanssa?

        Hetkeäkään en epäile, että APBT olisi äärivaarallinen ihmisille, mutta entä muut koirat? Sillä selväähän on, että jos sattuisi tulemaan tappelu (aloittajana kumpi tahansa osapuoli), olisi voittaja APBT ja toinen koira olisi se vainaja. Miksi APBT:n omistaja "leveilee" sillä, että hänen koiransa voi tappaa minkä elukan tahansa?


      • parraaja
        tutisee kirjoitti:

        Nekö eivät sitten olekaan muille koirille vihaisia (eivät siedä muita koiria lähellään, eivätkä voi olla vapaina esim. koirapuistossa muiden koirien kanssa), vaikka rotusivuillakin siihen suuntaan mainitaan?

        Voinko huoletta päästää oman mäyrikseni leikkimään APBT:n kanssa?

        Hetkeäkään en epäile, että APBT olisi äärivaarallinen ihmisille, mutta entä muut koirat? Sillä selväähän on, että jos sattuisi tulemaan tappelu (aloittajana kumpi tahansa osapuoli), olisi voittaja APBT ja toinen koira olisi se vainaja. Miksi APBT:n omistaja "leveilee" sillä, että hänen koiransa voi tappaa minkä elukan tahansa?

        Leveilee siksi koska APBT: n omistajat ovat mielenvikaisia egoisteja.


      • Pit&Chihu
        löpsykkä kirjoitti:

        Kuten kerroit, tämä APBT on jalostettu taistelemaan koiria vastaan.

        Kuinka kyseisenlaiseen koiraan siis pitäisi suhtautua, kun sen kohtaa, kun on oman seurakoiran kanssa lenkillä? Esim. oma koirani ei kiinnitä juurikaan huomiota naapuruston APBT:hen, mutta APBT kyllä räyhää ja hyökkii aitaa vasten, kun ohitamme pihan, jossa se on vapaana. Sen myönnän, että pelkään kyseistä koiraa päivä päivältä yhä enemmän, enkä ymmärrä, mitä pitäisi tehdä, jos se joskus tuleekin aidasta yli tervehtimään tai "tervehtimään" omaa koiraani. Onko siis vinkkejä, kuinka ärhäkkään APBT saa rauhoitettua, jos sillä on pahat mielessä vierasta koiraa kohtaan?

        Hysteerinen tai ennakkoluuloinen en haluaisi olla, mutta... syntynyttä pelkoa on niin vaikea vaimentaa... Itselläni on käytännön kokemusta vain pienehköistä koirista, siis sellaisista, jotka ihminen pystyy omilla voimillaan pitämään aisoissa, jos käskytys jostain syystä ei onnistuisikaan.

        Toivottavasti olet löytänyt ratkaisun aitaongelmaan ku viesti on näin vanha mutta jos et ole niin älä koita rauhoitella koiraa jos on aidan takana. Kävele vaan nopeasti ohi muina "miehinä". Pitti rähjää tod.näk. sinun koiralle, ei sinulle. Ja jos rähjää sinulle on koira sellainen jollainen pitin ei kuulu olla eli agressiivinen ihmistä kohtaan. Vahingon käydessä, muillekkin ihmisille tiedoksi, älkää ottako pitin päästä kiinni älkääkä tunkeko käsiänne hampaiden lähelle vaan takajaloista kiinni ja vedätte, näin siis jos koira on toisen kimpussa. Jos taas on kädessänne kiinni ni nyrkillä surutta alvettiin niin kauan että helppaa. Pitti pitää sosialistaa pentuna niin kuin kaikki muutkin koirat. Itselläni chihuahua uros ja apbt uros ja "veljekset" ovat kuin paita ja peppu. Meille kun murtautuu ni saa pitin kielestä nuolaisun ja se joka antaa hammasta on toi chihu!=D Pittiä ei ole jalostettu, kuten jenkit sanovat "man stopperiksi" kuten esim. rotikka, dopperi tai saku, siksi hiukan ihmettelen että ihmisten piteillä on "kova" suojeluvaisto kun aidolla pitillä ei sitä pitäisi olla ollenkaan. Oma pittini on amerikan tuonti ja sukutaulu löytyy hyvin hyvin hyvin kauas eli on ns aito APBT. Toisille koirille pitti voi olla agressiivinen mutta tässäkin saadaan ihmeitä aikaa kun narun päässä on pennusta saakka ihminen joka tietää mitä tekee ja mitä ei tee, sama pätee muihinkin koiriin! Faktaa on se että pitillä on huono maine koska ne ovat monet ihmisten käsissä jotka haluavat "elvistellä" koiralla ja jos pitti on agressiivinen (kuten se voi olla MUITA KOIRIA KOHTAAN, EI IHMISIÄ JA JOS ON IHMISIÄ KOHTAAN NIIN LOPETTAKAA KOIRANNE KOSKA NIIN EI KUULU OLLA) pitää omistajan olla vastuuntuntoinen ja välttää kontakteja koska tosiasia on se että kun pitti hyökkää on hyökkäys nopea, voimakas ja äärimmäisen väkivaltainen ja se pitää pitin omistajan tietää! Oma pittini on "tapellut" tasan kerran eikä todellakaan ole agressiivinen (syy: sosialistettu, koulutettu ja oikein kohdeltu). Tädiltä pääsi collie irti joka hyökkäsi pittini kimppuun. Nostin pitin syliin ettei pääsisi puremaan (en ollut huolissani pittini puolesta vaan collien puolesta vaikka koirani ei ole ikinä purrut koiraa saatika ihmistä tiesin mitä tapahtuu jos näin pääsee käymään). Collie hyökkäsi pittini takajalkaan koska se roikkui ilmassa koirani ollessa sylissäni. Collie roikkui kiinni koivessa eikä täti saanut koiraa irti vaikka mitä yritti. Tultiin tilanteesen jossa jouduin päästämään koirani irti koska reiden haava rupesi näyttämään todella pahalta eikä collie näyttänyt lopettamisen merkkejä. Pudotin pittini sylistäni ja niin kuin aiemmin kirjoitin nopea, voimakas ja väkivaltainen puolustautuminen oli tosiasia. Olin paniikissa kuten myös täti ja tilanteen jälkeen myös collie. Päästin koirani irti niin tilanne raukesi n.10sekunnissa, collien karvat pöllysi ja otin koirani takajaloista kinni ja vedin jolloin koirani lopetti hyökkäämisen. Collie sai runsaasti tikkejä mm päähän ja kaulaan ja oma koirani muutaman koipeensa. Tarinan opetus on se että ei se välttämättä ole aina pitti joka hyökkää mutta valitettavasti jälki on pahaa vaikka pitti "vain" puolustautuu. Voin päästää oman pittini huoletta leikkimään muiden karvakuonojen kanssa ja tiedän ettei "tilanteita" synny, tosin minun on tiedettävä että myös muut koirat ovat kilttejä eikä ärise ja haasta muita koska tiedän vastuuntuntoisena pitin omistajana että se "esi-isä" uinuu siellä jossain enkä halua että koirani joutuu puolustautumaan. Rakastan nimittäin kaikkia koiria enkä halua että omani saatika muiden koirat ikinä loukkaa itseään. Iloista kevättä kaikille karvakamuille!=D


      • Yksilöitä kaikki
        tutisee kirjoitti:

        Nekö eivät sitten olekaan muille koirille vihaisia (eivät siedä muita koiria lähellään, eivätkä voi olla vapaina esim. koirapuistossa muiden koirien kanssa), vaikka rotusivuillakin siihen suuntaan mainitaan?

        Voinko huoletta päästää oman mäyrikseni leikkimään APBT:n kanssa?

        Hetkeäkään en epäile, että APBT olisi äärivaarallinen ihmisille, mutta entä muut koirat? Sillä selväähän on, että jos sattuisi tulemaan tappelu (aloittajana kumpi tahansa osapuoli), olisi voittaja APBT ja toinen koira olisi se vainaja. Miksi APBT:n omistaja "leveilee" sillä, että hänen koiransa voi tappaa minkä elukan tahansa?

        "Nekö eivät sitten olekaan muille koirille vihaisia (eivät siedä muita koiria lähellään, eivätkä voi olla vapaina esim. koirapuistossa muiden koirien kanssa)"

        Isälläni on pystykorva, joka on niin reviiritietoinen, ettei sitä voisi ikimaailmassa viedä esim. koirapuistoon.

        Tuttavallani on niin lapsia inhoava belgianpaimenkoira, että hän vaihtaa lasten parhaaksi kadunpuolta, kun lapsia osuu kohdalle.

        Koirapuistoossa jackrusselin terrieri puri koiraani korvasta, kun meni haistelemaan samaa hajua riitapukarin kanssa.

        Oma staffini sattuu olemaan niitä tahvoja, jotka leikkivät asiallisesti ja mielellään kaikenlaisten koirien kanssa ja viimeeksi eilen kummilapset tutkivat sen korvia ja hampaita, toinen koiran selässä istuen. Koira nautti saamastaan huomiosta.

        Voitaisiko siis vain todeta, että jokaiseen rotuun, katsomatta koiran historiaan, mahtuu monenlaisia yksilöitä. Liiallinen yleistäminen aiheuttaa vain pahaa mieltä ja (onneksi usein vääriksikin todettuja) stereotypioita.


    • 4+3

      http://www.workingpitbull.com/dogfighting6.htm tuolta voi lukea hiukan informaatiota, joka selittää hyvin pitkälti rodun huonon maineen. Esim. jenkeissä suurin osa pitbull-tyyppisistä koirista on huumediilereillä, narkkareilla, taparikollisilla tai muilla kusipäillä. Nämä ihmiset kun eivät saa pidettyä koiriaan hallinnassa, saa media jatkuvasti lisää aihetta paisutella suosikkiaihettaan, APBT:tä joka on todellinen tappajarotu, joka tappaa kaiken mikä sen eteen sattuu. Kyllä suurin vika tämän(kin) rodun huonon maineen takana on ihminen siellä remmin päässä

    • Anonyymi

      tappaa joutaa kaikki pit bull hurtat, oli taas tappanee yhen ihmisen:(

      • oivoii

        ja pitit on ainoa rotu maailmas mitkä toisien koirien kimppuun käyvät!?!?? sit pitäs aika moni rotu lopettaa jos noi ajattelee...


    • koirat kunniaan!!!

      pitbullit,amstaffit,staffit,yms rodut,kaikki hienoja koiria,KUN OVAT OIKEIN KOULUTETTUJA!!siinäpäs se juttu piilee.toki myös luonnevikaisia löytyy,mutta missäpä rodussa niitä ei ilmenisi?kun koira on hyvin koulutettu,se saa paljon liikuntaa ja on rakastavassa perheessä,sillä on asiat hyvin,jos sitä hakataan,potkitaan ja pidetään kotona nurkassa nyrkkeily säkkinä,kenenpä pää meistä ei sekoisi siinä vaiheessa.itselläni on amstaffi/pitbull sekoitus ja minulla on myös puolitoista vuotias poika ja en hetkeäkään pelkää jättää poikaani ja koiraa kaksin samaan huoneeseen,pikemminkin saan pelastaa aika ajoin koiraa pojan kynsistä kuin toisin päin.sen lisäksi että meillä on tämä uros koira,on meillä myös toinen uros,englanninbulldoggi ja kaksi kissaa eikä meillä ole ilmennyt minkään sortin ongelmia näiden kanssa (tosin enkku poika tuli ihan pentuna,aikuisena ottaminen ei olisi tullut kuuloonkaan).monilla ihmisisllä on niiiiin väärä kuva näistä vahvoista koira roduista,moni pelkäsi meidänkin koiraa ja kun on kerran sen kanssa tehnyt tuttavuutta,ovat niin kehuneet,kannattaisi kaikkien ennakkoluuloisten tutustuä näihin koiriin,ovat mahtavia eläimiä.toki sitten kun ovat joutuneet vääriin käsiin ja egon jatkoski,valitettavasti totuus voi olla toinen näiden rotujen kohdalla MUTTA HUOM,SILLOINKAAN EI OLE KYSYMYS SIITÄ ETTÄ KOIRA OLISI HULLU,SE HULLU ON SIELLÄ HIHNAN TOISESSA PÄÄSSÄ JOKA TEKEE KOIRASTA HULLUN,näin se vaan on.enkä myöskään lähtisi näitä rotuja kehumaan ensimmäiseksi koiraksi,haastavia ovat!
      ja anonyymi22:pitäisikö kaikki ihmisetkin tappaa kun ne tappavat toisiaan,tai koiriaan?
      vaikka mulle on ihan sama mitä ihmiset näistä roduista ajattelee,onneks itse tiedän millaisia nämä koirat OIKEASTI ovat,ne puhuu paskaa ketkä ei ole ikinä luonnossa varmaan ede tällaista koiraa nähny,lehdestä lukevat juttuja ja jauhavat!
      tairankin tästä lähtee pojan ja koirien kanssa leikkimään,rupesi ketuttaan taas tää ainanen noiden rotujen mollaaminen...

    • wf2qef

      http://www.youtube.com/watch?v=6CcM8wcspmM

      Kattokaapas toi video, hyvin huomaa nimittäin tosta videosta kuinka ystävllisiä ja ihmisiä rakastavia pitbullit on. Juuri koiratappelusta raahattu kuolemaisillaan ja tuskissaan oleva koira nuolee täysin tuntemattoman miehen naamaa ja heiluttaa iloisena häntäänsä kun saa ihmisiltä huomiota :)

    • tää tässä

      ja onhan se nyt niin että onhan toki tällä rudulla se tappeleminen (hasteen vastaanottaminen ehkä pikemminkin) verissä mutta näitä koiria,mitä noissa kauheissa videoissa youtubessakin on,ovat todellakin koulutettu käymään toisen kimppuun ja tappelemaan!ja ne jotka väittää vastaan niin katsokaapa youtubesta sellaisia video pätkiä,missä kahta pentua pidetään niskasta kiinni ja tuupitaan toisiaan vasten ja oikein härnätään käymään toisen kimppuun.meidänkin uros ei koskaan aloita itse tappelua,ottaa kyllä haasteen vastaan kun hihnan päässä kulkevat mopin päät alkavat räyhätä tai käy käsiksi,joten ei ihmisten aina kannata olettaa niin että tällainen koira on aina se aloittaja ja että hyökkäävät suoraan kimppuun,kannattaa katsoa useimmiten peiliin ja sitä omaakin koiraa,olisko niissä vaikka jotain vikaa.ja kannattaa muista,rotu kun rotu,kaikilla koirilla kuulluisi olla peruskäskyt kunnossa,ihan sieltä mäyräkoirasta sitten pitbulliin...

      • vgewbv

        lisäisin vielä sen, että ihmiset jotka ottavat lemmikikseen pitbullin tai muun vastaavan haastavan rodun ovat valmiita panostamaan koiran hyvään koulutukseen. Eli suurin osa taistelukoirataustaisista koirista on kyllä peruskoulutettu hyvin, toisin kuin kaikenmaailman puudelit ja lattiaharjat jotka räkyttävät, repivät hihnassa ja haastavat riitaa kaikkien muiden koirien kanssa. Se on vaan niin että jos joku pikku pölyhuiska saa pitbullin/staffin yms. hyökkäämää niin seuraukset on huonot vaikka toinen osapuoli olisi se tappelun aloittaja.


      • 1888
        vgewbv kirjoitti:

        lisäisin vielä sen, että ihmiset jotka ottavat lemmikikseen pitbullin tai muun vastaavan haastavan rodun ovat valmiita panostamaan koiran hyvään koulutukseen. Eli suurin osa taistelukoirataustaisista koirista on kyllä peruskoulutettu hyvin, toisin kuin kaikenmaailman puudelit ja lattiaharjat jotka räkyttävät, repivät hihnassa ja haastavat riitaa kaikkien muiden koirien kanssa. Se on vaan niin että jos joku pikku pölyhuiska saa pitbullin/staffin yms. hyökkäämää niin seuraukset on huonot vaikka toinen osapuoli olisi se tappelun aloittaja.

        tämä tästä. Teit täysin selväksi että pittbullin/staffin omistajat ovat mielenvikaista porukkaa. MUUT SAA MUN IHANAN PITTIN HYÖKKÄÄMÄÄN. Minkäs MINÄ sille voin kun se tappaa sun lattiaharjan.


    • Pitin Uusi omistaa;)

      Voi,voi tätä jauhantaa täällä,minusta ainakin tulee Pitin uusi omistaja, sano kuka ja mitä ,tykkäs tai ei:D ja MInähän koulutan koirastani sellaisen että ei tee hiirellekkään pahaaa, te vajokit jotka ette omista koiria tai mikäli edes mitään karvaeläintä.. ÄLÄ tuomitse ennen kuin tunnet,sama sanonta koskee ihmisiä:: Faktahan on se , se miten koulutat koirasi sitä siitä tulee,sama koskee ihmisen elämää; elämä on sitä mitä siitä tekee;)

      • Pitin Uusi omistaja

        OMISTAJA* = Osaan kirjoittaa.com ;P


    • ette oo tosissanne..

      Ne pitit jotka ovat tappaneet tai käyneet kimppuun esim. Briteissä ovat olleet ! KOULUTETTUJA ! tappelemaan eli käyvät kimppuun koska pennusta asti niille on niin opetettu. Ei se koiran vika ole vaan niiden jotka kouluttaa pitbullista agressiivisen. Jos joku mies ampuu toista miestä keskellä helsinkiä niin ethän sä nyt sillon syytä sitä asetta vaan sitä kuka ampui..miettikää sitä te tukarit joiden mielestä pibulli on "mielenvikainen" koira mielenvikaisille ihmisille vielä voin sen lisätä että normaalisti kasvatettu pitbulli käy harvemmin kimppuun kuin normaalisti kasvatettu saksanpaimenkoira...pitbulli on rotuna yksi jaloimmista ja uskollisimmista koirista.

    • nassukkanappi

      Pitit on alunperin TYÖKOIRIKSI jalostettuja koiria eikä tappelukoiria. Ne olivat maaseuduilla monimuotoisia työkoiria eivätkä mitään saalistavia verenhimoisia hyökkääjiä.

      Pittejä ei saa kouluttaa vahtikoiriksi tai suojelutarkoitukseen niiden vahvuuden vuoksi.

      Ne tarvitsevat aktiivisen mutta rauhallisen kodin.

      • cnnn_

        Mielenkiintoinen peruste, että koira on liian vahva suojelutarkoitukseen, eikä sitä tästä syystä tule siihen kouluttaa. Avaatko hieman perusteluasi?

        Näyttää tällä palstalla olevan esillä usein pitbull myytit, jotka hyvin taklattu tässä:
        http://www.dogsbite.org/dangerous-dogs-pit-bull-myths.php


    • imekääsykkivää

      te idiootit joilla ei ole kokemusta näistä "tappajakoirista" pitäkää turpanne visusti kiinni. se on koira siinä missä muutkin vaikka maine onki paskamainen. vika on siinä narun toisessa päässä. jos joku pystyy ottaa tollasen koiran niin se varmaa siinä vaiheessa myös perehtyy rotuun ja pystyy myös ottamaa täyden vastuun siitä koirasta. idiotss

    • Niin sitä pitää

      Ne Ihmiset jotka ovat sitä mieltä että pitbullit ovat tappajia PAINUKAA VITTUUN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • Hyvä kohtelu

      Pitbull tarvitsee koulutusta ja johdonmukaisen omistajan, kuten jokainen koira. Kuten yllä onkin jo mainittu, kaikki on hihnan toisesta päästä kiinni. Onkin sanottu, että koira on omistajansa peilikuva. Valitettavasti tällaiset "ikävät" ihmiset usein hankkivat pitin munan jatkeeksi, ja suorastaan palkitsevat koiraa huonosta tai agressiivisesta käyttäytymisestä. Oman pitbull urokseni kanssa olen huomannut, että koira on myös todella herkkä. Koulutuskin tulisi aina tehdä positiivisen palkitsemisen kautta. Jokaisesta koirasta saa luonnevikaisen huonolla kohtelulla.
      Oman koirani kanssa en ole missään vaiheessa huomannut minkäänlaista agressiivisuutta muita koiria kohtaan, päin vastoin! Käymme päivittäin koirapuistossa, jossa koirani leikkii kaikkien koirien kanssa, myös pienten mopsien kanssa todella nätisti. Aluksi muut koiran omistajat olivat valitettavasti hieman ennakkoluuloisia, mutta nyt pitkän ajan kuluessa ovat kaikki todenneet, että tuopa pn koko koiraouiston kiltein koira. Kun koiraa sosiaalistaa jo pennusta lähtien, ei minkäänlaisia ongelmia pitäisi olla. Itse olen aivan ihastunut kyseiseen rotuun!

    • Terveys teitoa?

      Olen hankkimassa kyseistä koiraa mutta en ole löytänyt mitään tietoa sen terveydestä.. Osaisikohan joku teistä auttaa?

      • Blue Pitbull

        Pitbull on perusterve rotu..iho-ongelmia tosin voi ilmetä tällä rodulla, pitää olla tarkka ruokavalion kanssa, ainakin oman siniseni kohdalla ei kärsi vääränlaista ruokaa antaa (vehnää ei ollenkaan) on sen verran arka väri


    • say you, say me

      Yhden pitin ja nykyään amstaffin omistajana voin kertoa, että kumpikaan rotu ei sovi ensimmäiseksi eikä toiseksi koiraksi. Ovat leikkisiä, aktiivisia ja tarvitsevat tekemistä ja liikuntaa. Leikkiessä saattavat kiihottua paljon ja voi olla vaikea saada sen jälkeen kierroksia alas, joten tietynlaisia provosoivia leikkejä on vältettävä. Pitit eivät ole yleensä myöskään koirapuistokoira eikä koiraa pitäisi koskaan pitääkään vapaana, sillä nämä koirarodut ovat niin leimattuja ja huonossa maineessa, että niistä leivotaan tilanteessa kuin tilanteessa syyllisiä.

      Usein ihmiset myös pelkäävät näitä koiria, väistyvät ja antavat tietä. Tästä käytöksestä koira voi saada lisää itseluottamusta. JOpa liikaakin.

      Muuten nämä koirat ovat hyvin vahvoja, hieman paksupäisiä, " huonokuuloisia" ja lyhytmuistisia. Valitettavan usein nämä koirat päätyvät vääriin osaamattomiin käsiin esim. egon jatkeeksi. Se ei ole oikea syy valita tätä koirarotua.

      Oikein kasvatettu ja sosiaalistettu staffi/ pitti on mukava ja vireä koira, joka rakastaa ihmisiä ja ennen kaikkea omaa perhettään.

    • Pitbullini

      Minulla on yksi 3v pitbull uros ja on kyllä ihan paras rotu :)
      MUTTA Pitbull ei sovi kaikille. Se on energinen rotu ja tarvitsee määrätietoisen, luontaisen ison auktoriteetin omaavan, sinnikkään, kokeneen ja rodun tuntevan omistajan. Sinun tulee tietää, mitä teet kun rodun hankit. Kaikki rodut eivät ole kaikkien ihmisten rotuja, joillekkin sopii vain pehmolelukoirat. On harmi että Iltalehti yms. (ja ihmiset joille sopii vain pehmolelu mutta omistavat pitin) mediat pilaavat maailman parhaan rodun maineen. Jos yhtään epäilet,ettet tule hallitsemaan pittiäsi, älä hanki pittiä. Ja tosiaan, rotua rekkaa mm. UKC ja monet muut. Eikä esim. Tanskassa se kasvatus mihinkään ole loppunut: Se on vain mennyt ns. maan alle. Jos joku sattuu kysymään, sanotaan koiran olevan seropi. tai jokin muu rotu.

    • Eliitti-ihminen

      Ihan turhaa juupaseipäs-länkytystä. Teidän mielipiteillä ei ole mitään merkitystä todellisuuden kannalta. Turvautukaa tieteeseen argumentoinnissa tai unohtakaa koko juttu.

      Niin ja se pitbull on luultavasti ihan paska koira

    • turvaAÖ

      Liian paljon valitettavasti näkee amstaffi/ pitti/ mix mitä lie koiria joiden omistajat ovat aivan ulalla. Nämä ovat käveleviä mahdollisia purijoita kaikki ja jälki on sitten sen mukaista.

      Antakaa ne pois kun ette niitä kerta hallitse ja ymmärrä.

      "Väärään" ihmiseen tai koiraan kun se vahinko sattuu niin siinä on leikki kaukana, uskokaa pois ja pitäkää mielessä.

      • hidashidalgo

        Mikäli tämän rotutyypin koirien annetaan liikaa suojella omistajaa, isotella ja provosoida muita niin hankaluuksia varmasti tulee. Ja se ei ole tosiaan MUIDEN ONGELMA eli turha vierittää syitä kanssaulkoilijoiden niskaan. Itse olet vastuussa miten koirasi käyttäytyy...Päälle vielä pelkäävä tomppeli luudanvarsi hihnaa pitelemään...
        Itse kun kys. koiran hankin tiesin jo ennen pennun tuloa satavarmasti miten sen tulen kouluttamaan ja kuinka haluan sen suhtautuvan eri asioihin. Matkan varrella kiinnitin aina huomion tiettyihin juttuihin jotka vain harjaantunut ja paljon koirakokemusta omaava näkee. Tuloksena täydellinen koira.


    • sitäpaizzi

      Oikeasti osaavat koiraihmiset jotka hallitsevat rakkinsa tilanteessa kuin tilanteessa ja ovat aitoja johtajia huomaavat kyllä helposti milloin se koiruli on pikku pilin jatkeeks otettu tai lihavan leidin suojelijaks ;) Kannattanee siis miettiä rotuvalintaa tehdessä haluaako mahdollista tirskuntaa kuulla selkänsä takaa:D

    • nätistisanottuna

      En tunne rotua, mutta olin hämmästynyt kun katsoin tätä koirakuiskaaja ohjelmaa ja hänen oma pittinsä ei ollut aggressiivinen muita kohtaan vaan toimi ikään kuin terapeuttina muille räyhääville ongelmallisille koirille ja vielä ilman hihnaa! Eli en usko siis rodun pahuuteen vaan siihen, että taluttaja ei vain osaa kouluttaa ja sosiaalistaa koiraa oikein.
      Tämä on sen kaliiberin rotu jo pelkästään puruvoimansa takia, että vahinkoja vain ei yksinkertaisesti saa tulla. Siksi siis ainoastaan vahvan/ tasapainoisen/ sosiaalisen/pelkäämättömän luonteen ja koirakokemusta sekä tietämystä omaaville henkilöille, jotka voivat taata ettei koira koskaan ylireagoi haastavissakaan tilanteissa.

    • Taisteluchihu

      Pistän tämän nyt vähän editoituna muualta tännekin.
      Eräs kaveri kysyi että miksi minua aihe edes kiinnostaa? Eihän minulla ole edes koiraa. Kai minua kovasti ärsyttää miten tehdään ratkaisuja trendien ja mielikuvien perusteella sen sijaan että haluttaisiin tutkia, harkita ja tehdä valistuneita päätöksiä. Ja kieltämättä olen vähän huolestuneempi kun kohtaan ”voimakasluontoisen puruvoimakoiran” kuin perus -Muffen.

      Lähestymiskanta on tilastotieteellinen.

      loving stafford kirjoitti
      4.3.2010 17:04
      …………….

      Totta kai taistelukoirarotujen, kuten muidenkin rotujen, historia täytyy ottaa huomioon. Näitä ei kuitenkaan ole jalostettu taistelemaan enää vuosikymmeniin kuin tietyissä piireissä, joita mm. tuo BBC:n dokumentti esitti. Jenkeissä pitit ovat ihan tavallisia perhekoiria. Tuo koirataisteluhistoria aiheuttaa sen, että vieraiden koirien ja muiden eläinten kanssa pitää olla varovaisempi kuin monien muiden rotujen kohdalla. Taistelukoirataustasta johtuen rodut ovat kuitenkin hyvin ihmisrakkaita ja -ystävällisiä. Tässä näiden rotujen viehätys. Ihmisrakkaus on seurausta siitä, että koiria jalostettiin sietämään hyvinkin kivuliasta ihmisen käsittelyä mm. taisteluhaavoja paikattaessa ilman, että koira käy ihmiseen kiinni. Sydämellisestä ihmiseen suhtautumisesta johtuen näistä koirista ei oikein vahtikoiraksi ole.
      ” ……………………………………

      Tämä on totta, ja hyviä uutisia, mutta:

      Täältä lainattu : http://www.dogsbite.org/dog-bite-statistics-fatalities-2015.php

      34 U.S. dog bite-related fatalities occurred in 2015. Despite being regulated in Military Housing areas and over 700 U.S. cities, pit bulls contributed to 82% (28) of these deaths. Pit bulls make up about 6.6% of the total U.S. dog population.2
      Together, pit bulls (28) and rottweilers (3), the second most lethal dog breed, accounted for 91% of the total recorded deaths in 2015. This same combination also accounted for 76% of all fatal attacks during the 11-year period of 2005 to 2015.

      Ideana ”haastavista” roduista; Pitbull on tilastollisesti 6,6 % koirakannasta ja aiheuttaa 82 % ihmisten koirahyökkäyskuolemista jenkeissä. Eli tappaa yli 12 kertaa todennäköisemmin kuin keskivertorotu! Näistä osa varmaankin kasvatettu aggressiivisiksi, mutta SILTI !

      Nythän tämä ennen kuumaveriseksi tappelijaksi jalostettu koira on jalostunut mitä nutuisimmaksi perhekoiraksi (?). JOS sille jostain syystä tulee se hepuli, niin on sitten vissiin pikkuisen enempi sitä puruvoimaa leuoissa kuin silla Chihulla tai Labbiksella, ja hepulikin rajummanlainen.

      No miksi sitten näitä ”haastavia” trendirotuja näkee liikaa, aivan liikaa? Nokun ne sopii tatskan kaa ja antaa katu –uskottavuutta. Tai sitten halutaan ”haastava rotu jolla on luonnetta eikä mitään tossusankaria”. Joo no; Samalla logiikalla kannattanee valita seurustelukumppaniksi joku jonka suvussa ilmenee partnerinhakkaamista, skitsofreniaa tai jotain muuta haasteellista ja voimaksapersoonallista.

      Mutta kun nyt ajan trendi muutenkin on se että järkisyyt ei niin hirveästi paina (Brexit, Trump), niin ollaan vaan omaa mieltä ja tehdään miltä tuntuu.

      He jotka haluavat rodun hankkia osaksi minäkuvaa, varmaankin sen hankkivat. Heille järkeily ei taida päätöstä muuttaa. He valitettavasti eivät myöskään taida olla se otollisin kasvattajatyyppi ko. roduille.

      Pitäisikö rotuja rajoittaa lailla? Mieluimmin mitään ei pitäisi rajoitta lailla. Riittääkö kansalaisten järki, vai pitääkö rajoittaa lailla ??

      Kyllä tämä saattaa olla oikea rotu oikeassa perheessä. Vai onko se turha rotu? Kenen ”perheenjäsen” tämä koira jo on, älkööt välttämättä provosoituko. Ajatella toki saa.

      Koirahan on eläinmaailmassa ainutlaatuinen koska sen geneettinen muokattavuus ja jalostusmahdollisuudet ovat niin monimuotoiset. Ei ole olemassa kissoja tai hiiriä mitkä eroavat lajin sisällä niin paljon kuin esimerkiksi irlanninsusikoira ja chihuahua. Eli koiraa olisi tarjolla vähän joka kokoon ja luonteella, makuun ja …tarpeeseen.

      Nämä leukajässikät ovat aivan yliedustettuja mediassa, esim. Cesar Millan:in ohjelmassa. Toisaaltahan jostain syystä juuri näitä koiria pitää näköjään uudelleensijoittaa usein? Tottakai telkkarissa on aina onnellinen loppu, mutta todellisuudessa paljon koiria menee ”tuhottavaksi”  .

      Eli miettikää mikä olisi loppupeleissä se kiva ja fiksu rotu, juuri teille.

    • 16koiraa

      Miksiköhän pitbullit ja muut huonohermoiset koirat löytyvät aina samantyyppisiltä omistajiltaan? Mulle on kolme kertaa käynyt niin, että jonkun tuommoinen koira on käynyt mulle tai koiralleni ärhentelemään ja aina omistaja on seurannut perästä kertomaan miten kiltti koira oikeasti on ja tappaa vain tarvittaessa. Siis missä tarvittaessa? Tiellä vastaantulijoita? Jos haluatte testata jotain niin viekää koiranne jonnekin Rautavaaran susialueelle niin se syödään kymmenessä minuutissa.

    • APBT

      Aito APBT on linjajalostettu ainoastaan koiratappeluja varten = tänä päivänä koirarotu joka ei saa toteuttaa vahvinta viettiänsä jollei omistaja halua syyllistyä laittomaan eläinrääkkäykseen

    • Anonyymi

      Tuon ötökän hommaa vain se tollo jolla on muutenkin itsetunto - 100.
      Mulla on tällänen, voi vittu. Jaa, noilla jaba jaba potkuhäkki ääliöillä on noita

    • Anonyymi

      Helvetti.
      Viekääpä susien pariin, jää pelkkä peräsuoli.
      Mutta kivempi pullistella taajama alueella.
      Että seisoo

    • Anonyymi

      hulluja koiria, älä hanki. vammasia. sekoja kusipäitä. semmmonen raateeli lapseni melkein kuoliaaksi. kaverini haluaa, mutta hänpä onkin vammainen. älä hullu ota semmosta!!!!!

    • Anonyymi

      ONKS TÄMMÖNEN HELPPO KOULUTTAA

      • Anonyymi

        Vaatii aikaa, järjestelmällisyyttä ja selkeyttä. Kuten kaikki koosta/rodusta huolimatta.
        Ihana perhekoira. Uskollinen ja lempeä laumalleen, skeptinen ulkopuolisiin, mutta tulkitsee omistajaperheen ruumiinkieltä ja esim asettautuu sen eteen jota jännittää.
        Väsymätön pussailija, välillä kuulostaa katujyrältä kuorsatessaan.
        Vaatii viihdykettä, pitkiä ulkoiluja ja toimintaa mutta yhtä hyvin rötvää sohvalla kuola poskella.


    • Anonyymi

      Bit bul on kiltti koira oikein kasvatettuna sillä pitää olla sellainen omistaja joka koiran voi pilata väärällä kasvatuksella koiran kuin koiran saa pilattua veljen tytöllä on bit bul ja 5 vuotias lapsi on hänellä ja ei mitään ongelmaa. Ja näyttää siltä että tätäkin koiraa on lyöty entisessä paikassa koska laskee pään jos käsi nousee. Lukekaapa sanomaa lehtiä miten tämän päivän nuoret toimii niilläkin on mennyt ilmeisesti mennyt kasvatus kautta koulutus pieleen ne kulkee Puukot kautta pyssyt ampuakseen tai puukottaakseen ja niille on anettu järki. Ei kyllä siltä näytä. Vanhoja ihmisiä hakataan ryöstetään. Koira ei tätä tee.

      • Anonyymi

        Kuka tappaa eniten ihmisiä se on ihminen eihän lehdissä enää muuta olekaan kuin sotaa. En ole vielä nähnyt yhtään bit bullin aseen kanssa. Enkä ole niitä nähnyt potkimassa mummoja kautta pappoja. Ihminen tekee kyllä tämän. Sitten joku sanoi että elälmet ei kuulu kerrostaloon ei kuulu ihminenkään. Alun perin ihminen pantiin pitämään huoitamaasta näyttääkö siltä että on onnistuttu. Minusta ei. Bit bul on hieno koira kunhan se kasvatetaan oikein.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka tappaa eniten ihmisiä se on ihminen eihän lehdissä enää muuta olekaan kuin sotaa. En ole vielä nähnyt yhtään bit bullin aseen kanssa. Enkä ole niitä nähnyt potkimassa mummoja kautta pappoja. Ihminen tekee kyllä tämän. Sitten joku sanoi että elälmet ei kuulu kerrostaloon ei kuulu ihminenkään. Alun perin ihminen pantiin pitämään huoitamaasta näyttääkö siltä että on onnistuttu. Minusta ei. Bit bul on hieno koira kunhan se kasvatetaan oikein.

        ... ja tappaa vauvoja, Suomessakin on ollut tapauksia.


    • Anonyymi

      pitti on samanlainen kuin muutkin koirat. riippuu kasvatuksesta minkälainen siitä tulee. ei koiraa kummempi. kaikista koirista voi tulla agressiivisia jos ei osaa kasvattaa oikein. oikein ihana koira pitti on..

    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      160
      2570
    2. Selänteiden kommentit

      Se on kesä taas. On alkanut Selänteen rouvakin antamaan lausuntoja ja ohjeita meille. Ei voi olla totta. Yksi Selännekki
      Kotimaiset julkkisjuorut
      207
      1682
    3. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      182
      1630
    4. 79
      1301
    5. Kirkon kuoronjohtajalle varoitus

      Oulun hiippakunnan oratoriokuoro johtaja on saanut varoituksen. Lähettänyt seksuaalissävytteisiä viestejä naiskuorolais
      Luterilaisuus
      28
      1035
    6. Nyt kun pride on ohi on siks

      Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että homoseksuaalisuuden harjoittaminen on syntiä (1. Moos. 19:1-13; 3. Moos. 18:22;
      Luterilaisuus
      297
      966
    7. Miljonääri-Miehensä palkalla elelijä-Sirpa Selänne kertoo: lapsemme eivät osoita mieltä!

      Miksi osoittaisivatkaan kun saavat kaiken isin miljoonilla? Luontoakaan ei kannata suojella niin kovin kun isin autotal
      Julkkikset
      47
      934
    8. Muistatteko itsenne vuonna 1986?

      Millainen olit, mitä haaveilit? Ovatko haaveet toteutuneet, jäänyt vajaaksi vai oletko jopa saanut enemmän mitä olisit t
      Sinkut
      179
      850
    9. Miksi et mies halua

      Seksiä minun kanssa?
      Ikävä
      79
      833
    10. Et vastannut vielä

      Herättikö jokin tunteesi uudelleen vai mistä nyt tuulee?
      Ikävä
      65
      808
    Aihe