Mun on jano!

mymmeli2010

Kamala jano koko ajan. Viikkoja on 29. Mitään muita raskausdiabeteksen oireiksi sopivia ei ole, janottaa vaan. Kuuluuko valtaisa janotus tähän loppuraskauteen?

9

9520

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • samma här....

mulla oli ihan samaa raskauden puolesta välistä tähän loppuun asti (nyt rv38). Sokeriarvot aina tosi hyvät, eikä tälle mitään selitystä löytynyt. Lääkärit ja neuvola vaan kohautelleet olkiaan, kun ei kert ole mitään vakavaa. Ei siis huolta, ainoa haitta on tiretysti öiset vessajuoksut, jos öisinkin janottaa. Minä heräilen edelleen öisin parin tunnin välein janoon, se on vähän harmittavaa, mutta kohta se on ohi :)

• luult.normaali oire

tarkoitukseni ei ole pelotella, mutta minullakaan ei ollut oikeastaan muita oireita raskausajan diabeteksesta, kuin kamala jano. Jano voi olla muutenkin raskauteen kuuluva täysin normaali "oire", ja ei välttämättä meinaa mitään vakavampaa. Mutta itse asian kokeneena suosittelen puhumaan asiasta neuvolassa, voit halutessasi pyytää päästä sokerirasitustestiin.. Aina ei tarvitse kuulua riskiryhmään, en minäkään kuulunut.

• quotw

liika suolaista ja se janottaa...katoppa esim. leiväst' ja juustosta, saat piilosuolaa hirmuisesti niistä!
        ja joo, kannattaa katsoa myös piilosokerit...karjalanpiirakoihinkin kun lisätään sokeria...liiasta sokerista eui ole kuin haittaa...kannattaa lukea millä ja miten estää raskausajan diabetes!

• , ..........
        quotw kirjoitti:

liika suolaista ja se janottaa...katoppa esim. leiväst' ja juustosta, saat piilosuolaa hirmuisesti niistä!
        ja joo, kannattaa katsoa myös piilosokerit...karjalanpiirakoihinkin kun lisätään sokeria...liiasta sokerista eui ole kuin haittaa...kannattaa lukea millä ja miten estää raskausajan diabetes!

Ei suola ole ainoa joka janottaa. Jotkut mausteet jos niitä käyttää paljon tekevät myös janon tunteen. Chili saattaisi olla sellainen (en käytä erityisesti) sillä tiedän että eräillä innokkailla chilinsyöjillä on aina vesilasi sängyn vieressä. Tämä on minusta outoa, minun ei tarvi yöllä juoda vaikka en karta suolaa.

• åhkahk

on janottanut raskauden puolivälistä saakka, etenkin aamulla. Selitys varmaan se, että nenä tukossa joka yö ja hengitän suun kautta...kurkkua kuivaa aamuyöllä/aamulla ja janottaakin. Sokerit olleet hyvät, olin sokerirasituksessakin ja arvot erittäin hyvät. Eli jano voi tulla muutsakin kuin sokruista.

• ei hätää

eikös se ole tuo jano aika loogista jos ajattelee että lapsivesi uusiutuu parin tunnin välein, oli sulla nestettä elimistössä tai ei niin se jostain sen verottaa kuitenkin, ja jos juokin vähän niin kuivuminenhan siitä kohta seuraa ja siitä tietty janon tunne, eli mulle on ainakin sanottu että jano just lisääntyy kun loppua kohden mennään! itse myös yölä juon ja hyppään vessassa! ota vaan rauhallisesti :)

• rv 37

Kyllä se kuuluu tähän loppuraskauteen. Itse ramppaan illat vesihanan vieressä ja siltikin janottaa. Yöksikin otan aina mehulasillisen yöpöydälle niin voi siitä ottaa vessareissun jälkeen kurkulle kostuketta. Ja sokerirasituskin tuli aikoinaan käytyä hyvillä arvoilla.

• mymmeli2010

vastauksista! Tuntuu tuo janotus vaivaavan moni muitakin :)
        Että eiköhän tää ihan normaalia oo...toki mainitsen asiasta, ku seuraavan kerran neuvolaan menen.
        Ja kieltmättä varsinkin iltasin tulee suolaisen nälkä ja tulee naposteltua esim. sipsejä vähän ja nehän kyllä janottaa...

• -------------
        mymmeli2010 kirjoitti:

vastauksista! Tuntuu tuo janotus vaivaavan moni muitakin :)
        Että eiköhän tää ihan normaalia oo...toki mainitsen asiasta, ku seuraavan kerran neuvolaan menen.
        Ja kieltmättä varsinkin iltasin tulee suolaisen nälkä ja tulee naposteltua esim. sipsejä vähän ja nehän kyllä janottaa...

joo siis ilman muuta sokerirasitustesti on paikallaan, minä pyysin sen heti kun huomasin janon vain jatkuvan ja jatkuvan. Mutta siis jos rdiabetes voidaan sulkea pois, ei huolta pitäisi olla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      120
      1757
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1578
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      46
      1094
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      43
      964
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      929
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      846
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      44
      802
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      780
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      778
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      760
    Aihe