Hirveä vatsakipu, aihetta huoleen?

huolestunut1

Tänään koin ihan hirveät vatsakivut, jotka mietityttävät. Ensin tunsin vähän inhottavaa pahaa oloa. Kipu oli sellaista ihan kun veitsellä joku olis tökkinyt ja samalla maha äänteli aivan järjettömästi, todella kovaa kurinaa ja murinaa ja poikaystäväkin sai hyvät naurut. :D Olen huomannut että mulla on ilmavaivoja todella paljon, ja samalla kun tuohon vatsaan sattui tuntui että ilma oikein pyöri mahassa ja poksui siellä ja tuntui että pakko juosta vessaan ja äkkiä. Hirveä vessahätä tuntui olevan, mutta mitään ei oikein tullut vaikka kuinka yritin. Vähän vain jotain löysää ulostetta. Tuntui että ei pystynyt tekemään asioitaan mitenkään päin.

Oli sitten pakko kärsiä kun ei niitä ilmojakaan saanut millään keinolla mahasta. Vasta tunteja myöhemmin sain ulostettua, ja jotenkin tuntui että oli pakko katsoa pyttyyn. Vaaleaa ulostetta ja sitte ihan löysää todella tummaa ulostetta. Tuntui että oli ollut joku hirveä tukos siellä. Eikai tuo ole veristä? Kai verinen uloste on jotenkin punaista eikä vain tummaa?

Olen vähän huolissani.

8

2254

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hhhjjjggg

Mulla oli kans kerran samanlaisia vaivoja, ja se kipu oli todella paha! Yritin myös ulostaa, mutta mitään ei aluksi tullut. Vasta myöhemmin olo helpotti, kun sain ulostettua ensin tukoksena olleen kovan möhkäleen ja sitten aivan kuin vain vettä, ehkä kuitenkin hieman kiinteämpää. Sen jälkeen ei ole ollut vastaavaa kipua. Joskus kyllä muistan kun oli oikein paha ripuli, niin kipujakin oli. Kannattaa tehdä niin, että katsot nyt tämän pari päivää, onko kipuja. Jos ripulointi jatkuu, hae apteekista sellaista lääkettä kuin Imodium Plus. Se on auttanut ainakin minua kunnon kipuripulin kanssa. Jos sekään ei auta (lääkkeitä syödään kaksi päivää), hakeudu lääkäriin.

• huolestunut1aloittaj

Ilmavaivat on jotenkin vähentyneet eikä vatsaankaan ole sattunut, mutta nyt on ihan toisenlainen ongelma. Olen saanut haavaumia peräaukkoon, kirvelee inhottavasti välillä. Jos on iso hätä, mitään ei yksinkertaisesti tule. Homma on kunnon ähkimisen ja tuskan takana, jos haluaa hädän pois ja silloinkin saattaa sattua. Tää on vähän ikävää, kun missään muualla ei kehtaa paskalla käydä kun kotona, kun äänet on aivan kamalat ja aikaa vessassa menee ihan törkeesti. Ei kuitenkaan oo kiva hengailla niin että tuntuu olevan hätä ja pidättelystäkin tulee vaan ilmavaivoja. Onkohan kyseessä ummetus?

Olis kiva hoitaa tää pois.

• tuttujuttu..
        huolestunut1aloittaj kirjoitti:

Ilmavaivat on jotenkin vähentyneet eikä vatsaankaan ole sattunut, mutta nyt on ihan toisenlainen ongelma. Olen saanut haavaumia peräaukkoon, kirvelee inhottavasti välillä. Jos on iso hätä, mitään ei yksinkertaisesti tule. Homma on kunnon ähkimisen ja tuskan takana, jos haluaa hädän pois ja silloinkin saattaa sattua. Tää on vähän ikävää, kun missään muualla ei kehtaa paskalla käydä kun kotona, kun äänet on aivan kamalat ja aikaa vessassa menee ihan törkeesti. Ei kuitenkaan oo kiva hengailla niin että tuntuu olevan hätä ja pidättelystäkin tulee vaan ilmavaivoja. Onkohan kyseessä ummetus?

Onpa hyvinkin. Katsohan vähän mitä syöt. Ruokavaoiosta pois makarooni, pizzat, hampurilaiset, vaaleat leivät ja tilalle vihanneksia, kuitua ja paljon vettä. Tämä on elinikäinen vaiva.

• Oilix
        huolestunut1aloittaj kirjoitti:

Ellet oo jo mennyt lääkärille, niin mene edes apteekkiin. Ne osaa kans vastailla ja suositella auttavia aineita! Jos kyseessä on tosiaan ummetus, niin siihen on montakin lääkettä, mua on auttanut Laxoberon. Myös luontaistuotekaupasta saatava Bioteekin Pehmo, joka on magnesiumvalmiste, auttaa!

• ++++++

ulostetta. Hmm. Entä virtsan väri? Oliko tummaa? Jos oli, niin kyseessä voi olla sappikivitauti.

• huolestunutaloittaja

Vaaleaa ja löysää ulostetta on siis ollut vain muutamia kertoja. Nyt lähinnä ongelmana on ummetus(?). Kotona pystyy ulostamaan helpommin hädän tullessa, joskus tulee helposti, yleensä saa nähdä vaivaa ja tuloksena pieniä papanoita. Ei kiva.

Jos jossain muualla sitten on niin päädyn pidättämään hätää. Joskus yritän pistää jonkun raanan päälle tms, mutta ei tuu mitään. ! Vaikka kuinka yritän ja yritän, niin ei. Pelkään kuollakseni sitä jos vaikka jokin ihminen johon haluan vaikutusta tehdä, kuulee ne äänet. Kuulostaa naurettavalta, mutta ihan totta. Tavallaan ujostuttaa yrittää tehdä hätäänsä, kun luukku on pikkuruinen yksiö ja vessa tietysti hyvällä kuulo etäisyydellä. Hohhoijaa. Ja pidättelystä tulee vaan vatsa kipeeksi. Ummetus ei helpota asiaa.

Saako apteekista lääkettä ummetukseen, ja miten se siis tehoaa? ja siis että onko ne jotain tabletteja vai mitä :o joku kuuri?

• grrr
        huolestunutaloittaja kirjoitti:

Vaaleaa ja löysää ulostetta on siis ollut vain muutamia kertoja. Nyt lähinnä ongelmana on ummetus(?). Kotona pystyy ulostamaan helpommin hädän tullessa, joskus tulee helposti, yleensä saa nähdä vaivaa ja tuloksena pieniä papanoita. Ei kiva.

Jos jossain muualla sitten on niin päädyn pidättämään hätää. Joskus yritän pistää jonkun raanan päälle tms, mutta ei tuu mitään. ! Vaikka kuinka yritän ja yritän, niin ei. Pelkään kuollakseni sitä jos vaikka jokin ihminen johon haluan vaikutusta tehdä, kuulee ne äänet. Kuulostaa naurettavalta, mutta ihan totta. Tavallaan ujostuttaa yrittää tehdä hätäänsä, kun luukku on pikkuruinen yksiö ja vessa tietysti hyvällä kuulo etäisyydellä. Hohhoijaa. Ja pidättelystä tulee vaan vatsa kipeeksi. Ummetus ei helpota asiaa.

Saako apteekista lääkettä ummetukseen, ja miten se siis tehoaa? ja siis että onko ne jotain tabletteja vai mitä :o joku kuuri?

tämä on vanha ketju, mutta vastaan silti! suosittelen ostamaan visibliniä! visiblin on kuitua - vatsan ollessa kovalla se pehmittää ulostetta ja taas vatsan ollessa löysällä se sitoo ulostetta kiinteämpään muotoon :)

• pelästynyt

Minulla on samallaisia vaivoja, jotka ovat ihan hirveitä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      206
      3270
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1650
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      97
      1503
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      92
      1409
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1344
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      160
      1276
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1208
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      1039
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      942
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      55
      862
    Aihe