Tarkoitus olisi ostaa keväällä sedanina 520ia/525ia tai dieselinä 530da. Matkamittariin kertyy vuodessa n. 30tkm. Dieselin ylläpito on kalliimpaa mutta kertokaapa kokemuksianne/näkemyksiänne ylipäätään tuosta E60 - mallista ja diesel/bensa kannattavuudesta?
Kannattaako tuontiauto edelleenkin, varustelistalta pitää löytyä ainakin xenon ja comfort - istuimet. Metrejä mieluiten alle 150 tkm. Toinen vaihtoehto on Mersun W211. Nyt alla E39 ja siihen olen ollut tyytyväinen lukuunottamatta airbagin merkkivalo-ongelmia, joita riitti.
Bmw E60 osto mielessä, kokemuksia ko. autosta
8
2971
Vastaukset
- 520da 08
miten niin? mulla on 520dA ja sen ylläpito on ollut tosi halpaa. öljyt on vaihdettu 30 tkm välein ja auto kuluttaa keskinmäärin 5,9l /100.
- puuha_vapete
näistä on kuultu foorumilla, liekkö sitten todenperäisiä..
- 520da 08
puuha_vapete kirjoitti:
Itselläni oli 525D vm 2002 ja puhdistin siitä läpät kun oli ajettu 280 tkm. Vaihteistossa ei mitään vikaa ja uusissahan on vahvistettu läppiä. Automaateissa ei ole ollut mitää vikaa sitten 90 luvun lopun.
- niitä
puuha_vapete kirjoitti:
vaihteisto ongelmia on ja paljon,sitten on vielä jakopää ongelmat kampuran ratas syö ketjua ja joskus ehtii huolto huomata vian mulla ei ehtiny huomata vaikka oli 150tkm huollossa 2pv aikasemmin,ketju meni pokki ja kone vaihtoon,ilmaiskareissa jotain tyyppi vikoja tuppaa puhkeilemaan n100tkm paikkeilla,muuten auto on vitun hyvä ja mukava ajaa mutta laatu on jotain niin surkeeta alfa romeo tasoa,huollosta en viitsi mainita mitään.auto on -08 520da touring
- Pekka-
niitä kirjoitti:
vaihteisto ongelmia on ja paljon,sitten on vielä jakopää ongelmat kampuran ratas syö ketjua ja joskus ehtii huolto huomata vian mulla ei ehtiny huomata vaikka oli 150tkm huollossa 2pv aikasemmin,ketju meni pokki ja kone vaihtoon,ilmaiskareissa jotain tyyppi vikoja tuppaa puhkeilemaan n100tkm paikkeilla,muuten auto on vitun hyvä ja mukava ajaa mutta laatu on jotain niin surkeeta alfa romeo tasoa,huollosta en viitsi mainita mitään.auto on -08 520da touring
Minulla ei ole sattunut minkäänlaisia vaihdelaatikko-ongelmia neljän 5-sarjalaisen kanssa. Ajoa ja kokemusta on kuitenkin tullut aika paljon.
Jos nyt vikoja listaa niin 530daT:stä meni turbo, polttoainepumppu ja vesipumppu (e39, kaikki 142 - 160 tkm:n kohdalla jonka jälkeen anoin vielä 100tkm), 523iA:sta meni vesipumppu (e39, 150000), 530dAT e60 ei kulutusosien normihuoltojen lisäksi muuta, 120000 km. Vanhin e34/520 ei ongelmia (87 - 240tkm) .
530dAT/e39 ostettu käytettynä, 523iA ja e60 uutena.
Ainakaan minun makuuni vikoja ei ole ollut liiaksi. Tuo yksi ahdin ainoa kallis remppa. Seuraava on suurella todennäköisyydellä 530dAT/F10.
Vaihteistot ovat noissa automaateissa pelanneet todella hienosti ja huomaamattomasti joskin dieseleissä toivoisi laatikon vaihtavan hieman aiemmin isommalle. - onko
niitä kirjoitti:
muut kuulleet noista jakoketju viosta,kuullostaa aika eksoottiselta
- Bimmer08
onko kirjoitti:
muut kuulleet noista jakoketju viosta,kuullostaa aika eksoottiselta
kovin harvinaisia ole.
- Beema09
Minulla on 525dA Sedan -07 ja olen ollut erittäin tyytyväinen. Ajettu 65 tkm ilman ongelmia. Ainoastaan öljy- ja jarrunesteiden vaihdot. Seuraava auto tulee ilman muuta olemaan taas 5-sarjalainen. Voi olla, että mersun hinta pysyy pikkuisen paremmin hinnassa, mutta BMW:lla on parempi moottori ja kivempi ajaa. Comfort-istuimet? Sport-istuimet kelpaavat hyvin, ainakin minulle. Pys.tutka ja nahkapenkit ovat ainakin minulle ns. "pakollisia".
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nuorille miehille ei kelpaa enää paljon käytetty nainen
"En ikinä huolisi mitään kyläpyörää", Tomi täräyttää TikTokissa https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/27182b8f-7759-49d0-83393434Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita
Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko2192959Marinin hallituskaudella Suomen BKT sentään kasvoi
Tämä ns. kauhukabinetti ei ole saanut aikaan kuin vahinkoa. Otti ennätysvelat rikkaiden veroalennuksiin ja sai työttömyy612460Drone-epäily Uudellamaalla
Ihmisiä kehotetaan siirtymään sisätiloihin. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012008358.html1781532Loppuiko MTV3 näkymästä? Vinkki, miten näet mm. Salatut elämät jatkossa
MTV:n maksuttomien tv-kanavien (MTV3, MTV Sub, MTV Ava) näkyvyys Elisan palveluissa päättyi 12.5.2026. Tämä aiheutti har191375Oho! Martina Aitolehti teki radikaalin hiusmuutoksen - Uskaltaisitko itse?
Martina Aitolehti on menestyvä yrittäjä. Nyt hän on mukana Erikoisjoukot-realityssä. Erikoisjoukoissa Aitolehti nähdään601347- 61972
Muistatko? Pete Parkkonen kohahdutti intiimillä videolla - Katso se tästä!
Pete Parkkonen sai kohujulkisuutta Kohta sataa -videolla. Nyt Parkkonen voi kohahduttaa Euroviisuissa ainakin silloin, j14965- 90907
- 20844