olen ihmetellyt

Trajaanus

Että kun minä kirjoitn , alkaa kova vääntö aiva seriffin kanssa mitä saa tehdä .
ei kai se asia sinänsä kaikille kuulu mutta outoa se on . Jos tarkastellee tilannetta
viime vuonna Minä kierjoitin eräästä kirjasta sellaisia halooelämyksiä tuli perään =?
Mitä se mahtaa tarkoittaa , olen saanut tiedoksi että tämä on vapaa pasta ES/LESTOILLE
MILLÄHÄN OIKEDELLA KUKAAN YRITTÄÄ RAJOITTAA KIRJOITTAMISTANI . JOKA ON YLEENSÄ
uskonnollista ja lestaa , siihen kun löydätte esteen , se on oiken . muttei mua kohtaan.

16

214

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • On asioita jotka eivät ole syntiä mutta eivät myöskään hyödyksi.

Eräs on kirjoitustesi käsittämättömän suuri määrä. Se tuntuu pakautteesta päätellen kiusaavan monia. Kehoittaisin sinua lukemaan huolella Roomalaiskirjeen 14. luvun ja miettimään sen sanomaa kohdallasi. Voisiko se tarkoittaa sitä, että kärsisit joidenkin heikkoutta itseäsi kohtaan ja rajoittaisit hiukan?

Toinen on se että lainaat aika paljon muista lähteistä tekstejä. Määrä on välillä niin suuri että ollaan lähellä tekijänoikeuksien loukkauksia. Lainauksia toki voi käyttää, mutta liittyvä tavallisesti asiaan tai mielipiteeseen joka on puheenvuoron varsinainen runko.

Voisitko ottaa taas näitä huomioon? Sananvapautta en voi enkä halua rajoittaa, mutta ajattele joskus mikä olisi kohtuullista toisten kannalta. On täällä kyllä joku muukin joka harrastaa aika pitkiä raamatunlainauksia. Sekin alkaa toisinaan olla hyvän maun rajoilla.

• Tra,

onko heillä aina puhtaat jauhot pussissa .

• Tra.

Mikä siinä kaikkia voi noudattaa , mutta en minä yksin noudatetaan ! mutta kun HUOMAAN muiden lipsuvan
        niin minä myös ,

Tuosta raamatun lauseista , niitä on mulla vähän , mutta seltystä enempi .

• teuta

Tässä viestissä seriffi neuvoi lukemaan Room. 14.lukua ... heikkouskoisia ovat kristityt , jotka eivät ole vielä vajavasti juurtuneet Jumalan sanaan ja ovat omissatunnoissaan puutteelliseti sen ohjaamia . He ovat huomattavassa määrässä ihmisten mielipiteistä ja omista tunteistaan riippuvia . : Sellaisten suhteen kokeneempien ja Raamatun sanaan syvenmmin juurtuneiden kristittyjen on oltava kärsivällisiä , Heitä on pyrittävä ohjaamaan Jumalan snan ohjaamiseen ja sanan tuntemiseen. !4: 2-3 Moos ajan lain ja ruokien
        säädökset ei ole voimassa enää Paavalin aikaan , Jumalan valtakunta ei ole syömistä ja juomista vaan vanhurskautta, jakeet 4-6. Rakkaus vaatii uskovaa ottamaan huomioon toiset ihmiset , ettei olisi kenelläkään loukkaukseksi eikä viettelyksi/lankeemukseksi , kokemus osoittaa , että ns. väkijuomien kohtuullisuus ja seuralliset käyttäjät ovat pahinpia toisten viettelijäin ja jouppojen tielle . ks. Apt. 20:7.

14:8. Elämme Herralle ks. Joh. 14:19. ; Room. 12: 1-2. Uskovan elämä Kristuksen kautta ja Hänessä sisältää:
        Syntien anteeksiantamuksen ja vanhursttamisen Hänessä veressään . Pyhän Hengen sydämessä asuvana johtajana , voimana. jne. . Seurakunnan , pyhien yhteden jäsenyyden ja sen edut. 14. : 21,23 Se , missä määrin uskova rakastaa Jeesusta ja elää hänen armonsa varassa , näkyy siitä , missä hän kokosydämisesti noudattaa hänen opetuksiaan ja käskyjään 14:22. Juudas , jaakobin poika ei se Iskariot...sanoi : Herra , mistä syystä sinä aiot ilmoittaa itsesi meille etkä maailmalle .? Jeesus vastasi hänelle . Jos joku rakastaa minua , niin hän pitää minun sanani , ja minun ISÄNI rakastaa häntä ja me tulemme hänen tykönsä ja jäämme hänen tykönsä asumaan.

• teuta
        teuta kirjoitti:

Tässä viestissä seriffi neuvoi lukemaan Room. 14.lukua ... heikkouskoisia ovat kristityt , jotka eivät ole vielä vajavasti juurtuneet Jumalan sanaan ja ovat omissatunnoissaan puutteelliseti sen ohjaamia . He ovat huomattavassa määrässä ihmisten mielipiteistä ja omista tunteistaan riippuvia . : Sellaisten suhteen kokeneempien ja Raamatun sanaan syvenmmin juurtuneiden kristittyjen on oltava kärsivällisiä , Heitä on pyrittävä ohjaamaan Jumalan snan ohjaamiseen ja sanan tuntemiseen. !4: 2-3 Moos ajan lain ja ruokien
        säädökset ei ole voimassa enää Paavalin aikaan , Jumalan valtakunta ei ole syömistä ja juomista vaan vanhurskautta, jakeet 4-6. Rakkaus vaatii uskovaa ottamaan huomioon toiset ihmiset , ettei olisi kenelläkään loukkaukseksi eikä viettelyksi/lankeemukseksi , kokemus osoittaa , että ns. väkijuomien kohtuullisuus ja seuralliset käyttäjät ovat pahinpia toisten viettelijäin ja jouppojen tielle . ks. Apt. 20:7.

14:8. Elämme Herralle ks. Joh. 14:19. ; Room. 12: 1-2. Uskovan elämä Kristuksen kautta ja Hänessä sisältää:
        Syntien anteeksiantamuksen ja vanhursttamisen Hänessä veressään . Pyhän Hengen sydämessä asuvana johtajana , voimana. jne. . Seurakunnan , pyhien yhteden jäsenyyden ja sen edut. 14. : 21,23 Se , missä määrin uskova rakastaa Jeesusta ja elää hänen armonsa varassa , näkyy siitä , missä hän kokosydämisesti noudattaa hänen opetuksiaan ja käskyjään 14:22. Juudas , jaakobin poika ei se Iskariot...sanoi : Herra , mistä syystä sinä aiot ilmoittaa itsesi meille etkä maailmalle .? Jeesus vastasi hänelle . Jos joku rakastaa minua , niin hän pitää minun sanani , ja minun ISÄNI rakastaa häntä ja me tulemme hänen tykönsä ja jäämme hänen tykönsä asumaan.

Jatkoa eiliseen :14:9. Sillä sitä varten Kristus kuoli ja heräsi eloon , että hän olisi sekä kuolleitten että
        elävien Herra. Apt. 10:36, 42.

14:10 Mutta sinä , Minkätähden sinä tuomitset veljesi ? Taikka sinä toinen , minkätähden sinä halveksit
        veljeäsi ? Sillä kaikki meidät asetetaan Jumalan tuomioistuimen eteen.

11. Sillä kirjoitettu on : "Niin totta kuin minä elän , sanoo Herra , minun edessäni pitää jokaisen polven
        notkistumaan ja jokaisen kielen ylistämään Jumalaa .
        Ihminen on vastuussa sekä evankeliumissa tarjotun pelastuksen vastaanottamisesta , että uskossa pysymisestään , ja hänen on otettava kumpikin asia äärimmäisen vakavasti . Samalla hänen on oivallettava ,
        että Jumalan on vaikutettava hänessä molemmissa sekä tahtominen että tekeminen , ja että niin pelastus kuin uskossa pysyminenkin on kokonaan Jumalan armoa ja työtä . Uskova elää näiden kahden välisessä
        "jännityksessä "voimatta ymmärryksellään sovittaa niitä yhteen .ks. Apt. 13:48. Room. 8:29-30. ; 9:1-27.

12. Niin opn siis meidän jokaisen tehtävä Jumalalle tili itsestämme .
        13. Älkäämme siis enää toisiamme tuomitko , vaan päättäkää pikemminkin olla panematta veljeänne eteen
        loukkauskiviä tai langetusta .
        14-16
        17. sillä ei Jumalan valtakunta ole syömistä ja juomista , vaan vanhurskautta ja rauhaa ja iloa
        Pyhässä Hengessä . ks. sel. Fil.4:6-7. Jumalan rauhan saamiseen ja säilyttämiseen on tarpeen 4.asiaa
        1. Syntien anteeksiantamus , vanhurskauttaminen ( Room. 5:1-2. )
        2. Kuuliaisuus Jumalan sanalle .
        3. Murheitten ja huolien vieminen rukouksessa Kiitoksen kanssa Jumalan eteen .
        4. Sovinnossa ja rakkaudessa eläminen ihmisten kanssa. "jos mahd. on ja teistä riippuu".
        Room. 12:18 . tarvittaessa anteeksi pyytäen ja anteeksi antaen sekä sen säilyttämiseksi noudattaen
        " kultaista sääntöä " ( Matt. 7:12.ja 1 Kor. 13:4-7. Gal. 5:22 ; Ef. 4:25-32.

14:18-22.

14:23. " kaikki mikä ei ole uskosta on syntiä " merkitsee kahta asiaa.
        1. Uskoa vailla olevan ihmisen koko elämä on syntiä , myös muodollisesti oikeat ja hyvät työnsä , koska ne
        ovat Jumalasta pois kääntyneen ihmisen töitä .
        2. Uskova tekee syntiä , milloin hän tekee sellaista , mistä hänen omatuntonsa on epävarma , niin että hän kyselee : Onkohan tämä väärää ja syntiä vai ei? Sellainen on jätettävä tekemättä , kunnes pääsee asiasta varmuuteen.

23. Mutta joka epäröi ja kuitenkin syö , on tuomittu , koska se ei tapahdu uskosta ; sillä kaikki , mikä ei ole uskosta , on syntiä.

• Tra,

Vastata muidenkin kuin Seriffin . katson sen aivan totuutta hakevaksi.

• pään läpitte menee

Mitään hyötyä ei ole tämän miehen neuvomisesta.

• Tra.
        pään läpitte menee kirjoitti:

Terveisiä vaan kanavan laitaan , siellä ne roskat on tukkineet monta ritilää.

• Tra,

Ei siitä ollut kyse , kuinka joku voikin ymmärtää noin , jos ei ole mitään sanottavaa älä sano noinkaan ,
        Ei me päästä puusta pitkään jos vain nevvomme , pitää myös tehdä , niin sinun kuin minun .

• Tra.

Mistä kohtaa , niinkuin orjantappura kruunukin.

• teuta

Oikein sanoit , niin se on.

• huh huh sentään

Sheriffi huomautti sinulle kerran, noin kuukausi sitten, jatkuvasta kopioiden tuottamisesta. Tämä on keskustelupalsta, ei kirjojen kopioimista varten. Toki viestejä voi osaava henkilö täydentää kopioilla, mutta
      kopio kopion perään "keskustelemassa" keskenään, siinä ei todellakaan ole mitään järkeä muiden keskustelijoiden kannalta. Ärsyttävää on myöskin sellainen toiminta jossa sama mies keskustelee eri nimimrkkejä käyttäen itsensä kanssa kymmenissä eri viesteissä ja lähes jokaisessa avauksessa.

Luulis nyt jonkinlaista tajua sinullakin olevan siitä mitä teet? Vai eikö sittenkään? Luulisi jo häpeävänkin tekojaan, jos vähänkään on järjissään?

• Tra.

Lukematta viestiäsi , sinä et sille seikalle voi mitään , katso se on niin , että sinä voit olla lukematta ja minä kirjoittamatta , et voi tehdä minulle sulkua , koska et voi tietää oliko tahallista vai tahatonta. ja niin se on
        kaikkien kanssa .

• Tra.

On sinulle huomautettu varren kanssa monta kertaa paljonko on auttanut , laskujeni mukaan 2-3
        poikottia on sinnekin jomennyt , en tiedä ajatuksestasi mihin tähtäät. mutta Seriffin mies et ole
        paitsi pahan teossa , pitäisit nyt pienempää suuta , ja miettisit millä rahkeilla teikäläinen pääsee
        taivaaseen , siinä on meille kaikille tarpeeksi , ei tartte pahentaa toisia kanssa ihmisiä.

• teuta
        Tra. kirjoitti:

On sinulle huomautettu varren kanssa monta kertaa paljonko on auttanut , laskujeni mukaan 2-3
        poikottia on sinnekin jomennyt , en tiedä ajatuksestasi mihin tähtäät. mutta Seriffin mies et ole
        paitsi pahan teossa , pitäisit nyt pienempää suuta , ja miettisit millä rahkeilla teikäläinen pääsee
        taivaaseen , siinä on meille kaikille tarpeeksi , ei tartte pahentaa toisia kanssa ihmisiä.

HERRA ON AUTTAJA

Herra on auttaja , iäti uskollinen hän vara turva on , muistathan lapseni sen ?
        maahan painetun nostaa, hän nostaa .

Sorrettu houkailee rakasta ahdistakoon, vääryys voi lannistaa matkalla maan,
        Herra voi painetun nostaa hän nostaa.

Herra voi parantaa sokean katselemaan, kuinka hän näkäistä leivällä käy ruokkimaan .
        Hän maahan painetun nostaa hän nostaa.

Ei vanki itse saa kahleitaan katkeamaan , saa Herra lämmöllään lukkomme aukenemaan,
        Hän maahan painetun nostaa, hän nostaa.

Sanat Ps. 146:5-6 mukaan hilkka leppänen säv. juha nurmi.

• teuta

ON SE HUOMAUTTANUT SULLEKIN , ja sitten on ollut hiljaista , kai pannus .

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa

Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r
      Ikävä
      34
      5618
    2. Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta

kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.
      Maailman menoa
      494
      2574
    3. JOKO OLETTE KUULLET, MITÄ KIURUVEDELLÄ ON SATTUNUT!

Oletteko jo kuulleet, mitä Kiuruvedellä on sattunut, voi hyvänen aika? Aivan viime tuntien aikana olisi sattunut, jos t
      Kiuruvesi
      5
      1515
    4. Eli jos toisen hiki haisee ns. omaan nenään siedettävältä

Se kertoo hyvästä yhteensopivuudesta. Selvä! Olet mies minun. 🫵🥳
      Ikävä
      27
      1399
    5. En tiedä miksi kerroin sinusta täällä

Siksi kai, kun meidän juttu on niin alkuvaiheessa, etten voi vielä puhua siitä kenellekään.
      Tunteet
      17
      1109
    6. Oho! Queen of Fucking Everything villitsee - Ikean sininen luottotuote nappasi hervottoman idean!

Ikea on ajan hermoilla! Aika hauska idea ja Queen of Fucking Everything -ajatus toimii hyvin tässäkin. Lue lisää: http
      Mainonta ja markkinointi
      7
      974
    7. Ei ois kyllä kivaa

Jos miestä ei kiinnostais ollenkaan minun seura. Aina huitelis ties missä tai olis omassa seurassaan. Kaikki muu ois kiv
      Ikävä
      4
      897
    8. Pystytkö unohtamaan

Minut?
      Ikävä
      62
      892
    9. Nainen, tunnetko saman kuin minä

Syvän yhteyden välillämme, silloin kun se tunne tulee. Niinä hetkinä minulla on niin järjettömän suuri ikävä sinua. Ikäv
      Ikävä
      43
      873
    10. HS - Yllätyskäänne Eagle S -tutkinnassa, Supo pitää onnettomuutena

HS:n mukaan esitutkinta joudutaan todennäköisesti keskeyttämään syyttäjän päätöksellä mikäli näyttöä tahallisuudesta ei
      Maailman menoa
      194
      807
    Aihe