Nopeustesti ADSL 8/1

Soneraaaaa

Hei!

Minulla on ollut ongelmia Soneran Internet-yhteyden kanssa. Kun esimerkiksi streamaan musiikkia nettiin, niin pätkii pirusti. Soneran nopeustesti (http://www.sonera.fi/Laajakaista/Laajakaista kotiin/Nopeustesti) toi 8/1 yhteydelle tuloksen:

Lataus
7.0 Mbits

Lähetys
0.36 Mbits

Onko nämä normaalit arvot mitä pitäis olla?? Millaisia tuloksia te muut 8/1 Mbits yhteyden omaavat saatte tuloksiksi??

5

1829

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ZTE 931

      Oma 8/1 Megainen Soneran laajakaista muuttui 27.1, Sonera laajakaista extraksi ja nopeus pitäs olla 100/ 10 Megaa. Jos teen speedtest.net nopeustestin niin tulos onkin 81/ 9, että toi testi kannattaa tehdä.

    • Lataus...

      Se on normaali, jos maaseudulla ja pitempi linja, niin peräti hyvä.
      Sama mittari mulla 2 mekainen yhteys, keskukselle 4-5km. lat. 1.71, läh. 0.39.
      Sulla pitäisi olla lähetys 1 mek. - jotakin, käytännössä ehkä noin 0.80

      • fdfdfdfd

        Mulla on 24 meganen, ja tulee vajaat 4 megaa ja lähetysnopeus o,4 megaa.. Jollei viikon sisällä ala pelittään ni vaihetaan kyllä takas kaksmegaseen. Vittu tota soneraa ku ei ne ossaa mitään


      • mitäsitämuuta
        fdfdfdfd kirjoitti:

        Mulla on 24 meganen, ja tulee vajaat 4 megaa ja lähetysnopeus o,4 megaa.. Jollei viikon sisällä ala pelittään ni vaihetaan kyllä takas kaksmegaseen. Vittu tota soneraa ku ei ne ossaa mitään

        oletkos itte osannut tehdä vikailmoitusta? Luuletko sä, että ne siellä 24/7 seuraa sun linjanopeuksia?

        Vittu mitä urpoja tänne kirjoittaa...


    • tekemään mitään

      johtopäätöksiä nopeuksista, niin pitäisi hommata adsl testeri, jolla pystyy mittaamaan nopeuden suoraan talon maakaapelin päästä. Talon sisäverkossa pystyy olemaan monenlaisia vikoja, jotka aiheuttavat nopeuden tippumisen. Itse kun olen relacommilla hommissa ja näin ollen oli käytettävissä testilaitteet. Kotona omakotitalossa ihmettelin kun nopeus nostettiin megasesta 8/1 megaan, niin modeemilla nopeus oli 3/0,3 megassa. Otin testerin firmasta ja mittasin suoraan 3 parisen maakaapelin päästä ja siellä oli 8/1 niinkuin piti ja nyt alan selvittelemään, että onko huoneen rasiassa hämminkiä, vai halkiopari kytkentä (eli väärin kytketty parit) vai yksi johdin poikki (adsl kun pystyy toimimaan yhdellä johtimellakin)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2800
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      94
      2011
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1538
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      69
      979
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      901
    7. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      874
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      870
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      785
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      726
    Aihe