Onko kaistan rajoitus mahd. Suomessa?

Extranet­­

Käsittääkseni suomen markkinoilla laajakaistayhteyksillä tehdään melko mukavia voittoja, sillä on hyvin paljon asiakkaita jotka käyttävät esim. 2 megan netillä kaistaa n. 10-200mb/kuukausi lähinnä pankkiohjelmiin, s-postiin jne, vaikka sitä olisi varattuna paljon enemmänkin.

Jos vaikka yksittäinen henkilö lataa jatkuvasti peliinsä päivityksiä, katsoo IPTV:llä tai streamauksella tv sarjoja vaikkapa 100 gigan edestä per kuu, onko koskaan sattunut niin että operaattori ei Suomessa enää suostuisi tarjoamaan palvelua henkilölle?

Itse kysyn, koska noin 2 vuotta sitten, tuli käytettyä 1 kuukaudessa n. 300gb kaistaa, mutta mitään ei kuulunut perästä. Ovatko firmat nykyään ahneempia, ja tuleeko noottia jos vaikka lataa 10 megan netillä parisataa gigaa kuussa?

3

500

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aivovoimistelua

sulla.
      ihan sama vaikka lataisit koko ajan.
      pienet yritykset jotka myyvät jotain taloyhtiön jaettua homepna:ta (antiikkia) alkavat rutisemaan latauksista kun muut eivät pääse nettiin. tuo on ainoa minkä tiedän.

• sudo­­­­

Ei suomessa. Tämä ei onneksi ole mikään jenkkilä, jossa 10 gigan jälkeen maksetaan lisämaksuja lataamisesta, ihme paska systeemi rapakon takana, ja myös australiassa, kanadassa jne...

Pohjoismaissa voit ladata vaikka teran kuussa, sadan megan netillä, ei siinä kauheasti operaattorit ruikuta. Kyllä heillä kapasiteettia riittää, ja he ovat jo kuukausia eteenpäin mallintaneet tehokäyttäjien, normi, ja satunnaiskäyttäjien bandwidth-tarpeet. Ala on edelleen hyvin tuottava suomessa.

• gfjfjjgf

30x24x60x60xyhteysnopeutesi voit kuukaudessa ladata, siitähän sinä maksatkin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      77
      4672
    2. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      180
      1987
    3. Ei sua pysty unohtamaan

Ei vaan yksinkertaisesti pysty
      Ikävä
      131
      1696
    4. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      148
      1265
    5. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      16
      1171
    6. Hei, huomenta komistus

Yllättääkö, että olet heti mielessä. Mukavaa päivää upea ❤️
      Ikävä
      35
      1066
    7. Sunnuntain terveiset kaivatulle

Mitä ajattelet hänestä tänään? Mitä haluaisit sanoa hänelle?
      Ikävä
      78
      963
    8. Miks et tahtonut

Enää nähdä? Haluaisin ymmärtää
      Ikävä
      52
      936
    9. Hyvää huomenta!

Mietin miten suhtaudut minuun, jos kerron tunteista. Voinko enää sen jälkeen olla samassa paikassa kanssasi, jos koet as
      Ikävä
      78
      892
    10. Mulla on tarkat korvat

Kuulin sun äänen ihan selvästi.
      Ikävä
      4
      858
    Aihe