Missä kohti Raamattua sanotaan, että Israelin valtion perustaminen on lopun ajan merkki?
En ole moista kohtaa nähnyt? Lukeeko joku rivien välistä?
Israel 1948
19
519
Vastaukset
- tuhat ja yksi
Raamatussa olekkaan se on keksittyä harhaoppiajota niin opetetaan.
lue, että Israelin valtion olemassa olo tai perustaminen on lopunajan merkki.
Rivien välistä se on luettu ja yleensä Raamattua muutenkin luetaan rivien välistä (minäkin).
Daniel 12:7 kertoo "kun pyhän kansan yhden osan hajotus on loppunut, silloin nämä kaikki täyttyvät".
Ilmeisesti erityisesti Helluntaiherätys on liittänyt Jeesuksen vertauksen "viikunapuun puhkeamisen lehteen" (Matt. 24:32) tarkoittavan Israelin syntyä ja siten lopunajan toteutumiseen tuon sukupolven aikana.
Paavali antaa ymmärtää esim. Room.11:25 Israelin kääntyvän "paatumuksestaan". Israelin kääntyminen paatumuksesta on luonnollisesti helpompaa, jos sellainen valtio on olemassa.
Nythän Israel on pääasiassa juutalaisvaltio, joka ei usko Jeesukseen sen kummemmin, kuin aiemminkaan.
Israelin valtion olemassa olo ei siis vielä kerro yhtään mitään lopun ajan ajankohdista.- tuhat ja yksi
Dan.12:7. " Ja minä näin pellavavaatteisen miehen seisovan virran vesien yllä ja kohottavan oikean ja vasemman kätensä kohti taivasta,ja minä kuulin hänen vannovan ikuisesti elävän kautta:
>> Totisesti, on kuluva aika ,kaksi aikaa ja puoli aikaa! kun pyhän kansan hajaannus on lopussa,tulee kaiken tämän loppu.>>"
Ja kun tuo kerrotaan ,kerrotuksi Danielille niin sen on ymmärrettävä 100 200 50= 350 vuotta!
Ja pikainen laskutoimitus osoittaa ; 171 eaa - 350 = 521 eaa.
Ja kun tuo Danielin kirja on tehty siinä ajassa jossa sen kirjoittajat elivät ja siitä tehtiin ns, "toteutunut ennustus" ( kuin täälläkin yritetään tehdä)
Tuo aika sujautettiin sujuvast i" Danielinaikana " kirjoitetuksi ennustukseksi jälkipolville ja siihen aikaan ennustukseksi sekä kapinahetken määrittelemiseksi.
Danielin kirja kertoo ; Danielin kirjassa kerrotun neljän maailmanvallan eli PEDON aikojen lopusta ja eteenkin sen tärkeimmän neljännen pedon ,11. kuninkaan ajasta!
Tulipa niin selvästi sanottu jotta vielä lainnaan "Kuninkaan soturit" !
Sitten vähän helpommin ymmärrettävää ! Tuo ns, Israel harha liittyy kiinteästi SIONISMIIN ja on totisesti myös taidokkaan ovelasti suunniteltu juutalaisten muutto palestiinaan ,se on probakandan kukkanen mikä sinä on aikaansaatu.
1. Nimittäin ei edes yhden ainoaa sanaa ole Raamatussa nyky Israelista !
2. Ei myöskään ole yhden yhtään sanaa Israelin valtiosta, ennustettaessa 1948 sukupolvi ( aluksi 40 vuotta ! nyt mikä lie uudelleen lämmitetyssä harhassa ?)
Ja mikä ihmeellisintä siitä vähennetään (- 7 vuotta ! Danielin kirjan 9:27. väärin tulkitusta jakeesta otettu aika.)
Ja silloin Jeesus tuli sen mukaan ; 1981,1991 ,2001,2010-2021 ja viimeistään 2028 ja siihenkin on jo lisäharhoja keksitty! tuhat ja yksi kirjoitti:
Dan.12:7. " Ja minä näin pellavavaatteisen miehen seisovan virran vesien yllä ja kohottavan oikean ja vasemman kätensä kohti taivasta,ja minä kuulin hänen vannovan ikuisesti elävän kautta:
>> Totisesti, on kuluva aika ,kaksi aikaa ja puoli aikaa! kun pyhän kansan hajaannus on lopussa,tulee kaiken tämän loppu.>>"
Ja kun tuo kerrotaan ,kerrotuksi Danielille niin sen on ymmärrettävä 100 200 50= 350 vuotta!
Ja pikainen laskutoimitus osoittaa ; 171 eaa - 350 = 521 eaa.
Ja kun tuo Danielin kirja on tehty siinä ajassa jossa sen kirjoittajat elivät ja siitä tehtiin ns, "toteutunut ennustus" ( kuin täälläkin yritetään tehdä)
Tuo aika sujautettiin sujuvast i" Danielinaikana " kirjoitetuksi ennustukseksi jälkipolville ja siihen aikaan ennustukseksi sekä kapinahetken määrittelemiseksi.
Danielin kirja kertoo ; Danielin kirjassa kerrotun neljän maailmanvallan eli PEDON aikojen lopusta ja eteenkin sen tärkeimmän neljännen pedon ,11. kuninkaan ajasta!
Tulipa niin selvästi sanottu jotta vielä lainnaan "Kuninkaan soturit" !
Sitten vähän helpommin ymmärrettävää ! Tuo ns, Israel harha liittyy kiinteästi SIONISMIIN ja on totisesti myös taidokkaan ovelasti suunniteltu juutalaisten muutto palestiinaan ,se on probakandan kukkanen mikä sinä on aikaansaatu.
1. Nimittäin ei edes yhden ainoaa sanaa ole Raamatussa nyky Israelista !
2. Ei myöskään ole yhden yhtään sanaa Israelin valtiosta, ennustettaessa 1948 sukupolvi ( aluksi 40 vuotta ! nyt mikä lie uudelleen lämmitetyssä harhassa ?)
Ja mikä ihmeellisintä siitä vähennetään (- 7 vuotta ! Danielin kirjan 9:27. väärin tulkitusta jakeesta otettu aika.)
Ja silloin Jeesus tuli sen mukaan ; 1981,1991 ,2001,2010-2021 ja viimeistään 2028 ja siihenkin on jo lisäharhoja keksitty!ihan hieno.
Kertonet vielä liittyykö noihin vuosien vaihtumiseen jotakin historiallisia tapahtumia. Siis 521 eKr, 421 eKr, 221 eKr ja 171 eKr (tämä viimeinen vuosiluku taisikin ola sen Epifanes nelosen valtaantulo vuosi (tai 173 eKr sanoo jotkin lähteet), eli aika, kaksi aikaa ja puoli aikaa.
Liittykö niihin siis petovaltojen valtaantulo?
Jotkut sanovat 70 vuosiviikkoa käsittävän laskutoimituksen alkavan 14.3.445 eKr., jolloin annettiin Jerusalemin muurin jälleenrakennus käsky jne.
Sinähän siis laitat yhteen tuon 70 vuosiviikkoa ja aika, kaksi aikaa ja puoli aikaa laskelmat.
Sinulla lienee 100% tieto myös siitä miksi Danielin seiska luvussa puhutaan Ihmisen Pojan kaltaisesta hahmosta, joka laskeutuu taivaan pilvessä ja jolle annetaan iankaikkinen valta, jota kaikki kansat, kansakunnat ja kielet palvelevat?
Samoin osaat varmaan myös vastata siihen miksi Dan.12-luvussa puhutaan maan tomussa makaavista, jotka heräävät ianakikkiseen elämään tai iankaikkiseen häpeään?
Daniel eli 500- luvulla eKr. pakkosiirtolaisuudessa Babyloniass, mutta itse kirja on kirjoitettu n.165 eKr.
Eli väittämäsi mukaan Danielin kirja olisi itseasiaas100%:sti historian kirja.
Miksi kirjoittaja on sitten kuitenkin "sortunut" kirjoittelemaan pilvissä laskeutuvasta "Ihmisen Pojan kaltaisesta", jolla tulee olemaan vallassaan kaikki kansat, kansakunat ja kielet? Tai että kuolleet herätetään?- tuhat ja yksi
sumunlapsi kirjoitti:
ihan hieno.
Kertonet vielä liittyykö noihin vuosien vaihtumiseen jotakin historiallisia tapahtumia. Siis 521 eKr, 421 eKr, 221 eKr ja 171 eKr (tämä viimeinen vuosiluku taisikin ola sen Epifanes nelosen valtaantulo vuosi (tai 173 eKr sanoo jotkin lähteet), eli aika, kaksi aikaa ja puoli aikaa.
Liittykö niihin siis petovaltojen valtaantulo?
Jotkut sanovat 70 vuosiviikkoa käsittävän laskutoimituksen alkavan 14.3.445 eKr., jolloin annettiin Jerusalemin muurin jälleenrakennus käsky jne.
Sinähän siis laitat yhteen tuon 70 vuosiviikkoa ja aika, kaksi aikaa ja puoli aikaa laskelmat.
Sinulla lienee 100% tieto myös siitä miksi Danielin seiska luvussa puhutaan Ihmisen Pojan kaltaisesta hahmosta, joka laskeutuu taivaan pilvessä ja jolle annetaan iankaikkinen valta, jota kaikki kansat, kansakunnat ja kielet palvelevat?
Samoin osaat varmaan myös vastata siihen miksi Dan.12-luvussa puhutaan maan tomussa makaavista, jotka heräävät ianakikkiseen elämään tai iankaikkiseen häpeään?
Daniel eli 500- luvulla eKr. pakkosiirtolaisuudessa Babyloniass, mutta itse kirja on kirjoitettu n.165 eKr.
Eli väittämäsi mukaan Danielin kirja olisi itseasiaas100%:sti historian kirja.
Miksi kirjoittaja on sitten kuitenkin "sortunut" kirjoittelemaan pilvissä laskeutuvasta "Ihmisen Pojan kaltaisesta", jolla tulee olemaan vallassaan kaikki kansat, kansakunat ja kielet? Tai että kuolleet herätetään?( Koska niin paljon on askarruttanut tuo Danielin kirja ja nimenomaan väitän ymmärtäväni siitä, jopa keskivertotaapertajaa enemmän!)
Nämä osat Danielin kirjasta jotka olen pitänyt sinnikkäästi keskusteluissa mukana 08.10.2006.lähtien. Huom! päätettyäni tehdä niin .
- ovat ; Dan.luvut 2.7.8.9.10-11. ja 12.
- Niissä tavallaa jokaisessa on oma kertomuksensa samasta asiasta.( Luku 12 on hätäisimmin tehty! Sitä ei ymmärrä ellei ymmärrä jo asiaa ja se sanotaankin jakeissa Dan. 12:8-10. Ja nimenomaan se sanotaan sen ajan ihmisille ei yli 2000 vuoden päähän tulevaisuudessa!)
Kysymys onkin paljastaa Danielin kirjan todellinen ja historiaan liittyvä tarina vuosilukuihin ja todellisiin tapahtumiin vedoten,joten saattaa olla vieläkin eri lähteissä helposti /- 2 vuoden heittoja ja sellaiset älköön meitä häiritkö!
Dan.12.7. oli minullekkin tosi vaikea sovittelin siihen sitä 3,5 vuotta! mutta kun vaan ei tuntunut käyvän .
Tulin siihen tuloksen jotta ne ovat 100 eikä 1.Koska tuo sanoma oli sanottu Danielille ja historiallinen Daniel eli juutalaisten Babylonian pakkosiirtolaisuuden aikana.
Dan.12:4. kehoittaa Danielia pitämään asian salassa. Huom ! "lopun aikaan saakka".
(Jos haluaa tietää lopun ajan tulee tietää mistä Danielin kirja kertoo.)
Jos Daniellille kerotaan esim.521 eaa. ja vannotaan hänen Jumalansa nimiin kuluvan (1aika2aikaaja ½aikaa)
niin voidaan ajatella sen olevan 350 vuotta tullaan 171 eaa. Ja silloin ollaan siinä ajassa josta Danielin kirja kertookin ja vielä tarkemmin siihen päättyy Danielin kirjan kertomus Syyrian kuninkaaseen Antiokhos neljäs Epifanekseen ( hallitsin, 175 eaa-164 eaa.)
- Liittyy petovaltoihin 1. Babylonia. 2. Meedia. 3. Persia.
Ja neljäs on tärkein josta Danielin kirja kertoo tarksati on 4. Magedonia.
Ja jos lähdetään Filippoksesta liikkeelle niin ---- Antiokhos neljäs Epifanes on tuossa vallassa juutalaisia hallinnut 11. kuningas niinkuin Dan. 7:24. kertookin. ( Ja lisäksi Dan.11 luku on niin selvää sen ajan Egyptin ja Syyrian historiaa sisältävää jotta siitä ei muuta selitystä voi muut saada, kuin Kristinuskon 2000 vuotinen harha.)
- Nyt emme ole ksekustelleet vuosiviikko laskelmista mitään ja ne esiintyy vai ja ainosataan Dan. 9:25,26 ja 27. kohdissa Mutta ei kohdassa Dan.9:24.
Dan.7 luvusta en nyt kirjoita koska siitä ovat; uskonnolla ajatuksensa sokaisseet jo huomattavan määrän palautetta antaneet mutta ei siinä Jeesus Nasaretilaisesta kerrota saat olla 100% varma.
Dan.12:1-2. Voi tutkia Makkabialaiskirjoista siitä se selviää ! ja jo mainitsin Dan.12 luku on hätäisesti tehty!
Tai jos halluaa toisin ilmaista ,se on riittävän selkeä jo asioista perillä olevalle , sen ajan uskon oppineelle juutalaiselle, he olivat niitä - Dan.12:10. mainittuja!
Olen korostanut Danielin kirjan historiallista luonnetta, katsoskun vastapuolella tulkitaan Danielin kirjan ennustavan nykyisyyttä ja tulevaisuudessa tapahtuvia asioita, 1000 erilaisen harhan avulla!
Niin ei tästäkään virkeittä selviä vaikka koittaisinkin supistaa aihekokonaisuuden mahdollisimman pieneksi, alkuun oli tarkoitus etten kerro mistään muusta kuin tuosta Danielin kirjan salaisuudesta ( joka ei sitä ole! ) Siten huomasin ettei se niin mene asiani sekoittuu ja keksin jotta se on "Danielin unet" tulkinta Danielin kirjastaa sellaiseksi se sitten jää ellen onnistu saamaan läpimurtoa tällä asialla ,siten jotta tuo tieto tulee yleiseksi ja tekee mahdottomaksi Kristinuskon 1000 net, net!tulkinnat!
I970 luvulla aloin tutkia tuota Danielin kirjaa ,huomattuani silloin nuo Kristinuskon valheet ja päätin ottaa selvää miten ja mitä Danielin kirja kertoo ja nyt sen kerron täällä sen teille näin vain mieluiten kekustelun muodossa, koska kun kaikki tieto on saatavilla, vain Kristinuskon harha estää sen tehokkaimmin ihmisen ajatuksissa ymmärtämästä sen.
- Merkkien seuraaja
Tuossa edellähän nuo molemmat tärkeät merkit oli sanottu eli yhden kansan osan hajoitus on päättynyt. Yksi osa on 1/12 (n. 8 %) koska juutalaisia oli 12 sukua. Nyt taitaa olla n. puolet juutalaisista Israelissa. Yhden kansan osan hajoitus loppui sattumoisin samoihin aikoihin kuin Israelin valtio perustettiin 1948. Tällöin tuli Israelin vaakuna jossa on viikunapuu.
Lopun aika sinänsä alkoi kun Jeesus ristiinnaulittiin. Eri asia on viimeiset päivät eli käytännössä viimeiset vuosikymmenet tai n. 100 v luokkaa maksimissaan.
Lisäksi on mm. niin 5 Moos. 30 kuin Hes. 36 että juutalaiset kootaan uudelleen. Tätä on monessa paikassa ja myös se, että kootaan toisen kerran. Ensimmäinen oli kun tuotiin Babylonian vankeudesta. Se on vielä merkille pantavaa, että Hes 36-37 sanoo heidän tulevan epäuskoisina ja vasta tässä vaiheessa he alkavat Herran voimasta kääntyä elävään uskoon. 36 kohdasta alla,
24. Minä otan teidät pois pakanakansoista ja kokoan teidät kaikista maista ja tuon teidät omaan maahanne.
25. Ja minä vihmon teidän päällenne puhdasta vettä, niin että te puhdistutte; kaikista saastaisuuksistanne ja kaikista kivijumalistanne minä teidät puhdistan.
26. Ja minä annan teille uuden sydämen, ja uuden hengen minä annan teidän sisimpäänne. Minä poistan teidän ruumiistanne kivisydämen ja annan teille lihasydämen.
27. Henkeni minä annan teidän sisimpäänne ja vaikutan sen, että te vaellatte minun käskyjeni mukaan, noudatatte minun oikeuksiani ja pidätte ne.
Messiaanisia juutalaisia (Jeesukseen uskovia on Israelissa nyt arviolta 10.000 - 20.000 ja kasvussa.
Se että Israel 1948 on merkki tulee vahvistus myös siitä, että meillä alkaa olla valmiina teknologia, jolloin pedonmerkki voidaan laittaa kaikkiin. Tämä on mikrosiru ja vain sellaisen omistavat voivat jossakin vaiheessa antikristuksen aikana ostaa ja myydä. Tämä tulee vaiheittain ja alkuvaiheessa tämä otetaan myönteisesti koska rahaa ei voi silloin varastaa ja paljon muutakin hyödyllistä on mikrosirussa.
Meillä on myös pilkkaajia jotka sanovat että Jeesus ei ole tullut eikä tule takaisin. Raamattu sanoo että viimeisinä päivinä sellaisia on ja he omalla todistuksellaan vahvistavat myös Israelin merkkiä. Kaikki käy uskomattoman paljon yhteen sen kanssa mitä Raamatusta voi käsittää kun siitä pyrkii hakemaan totuutta.
Sitä milloin kaikki on täyttynyt ja Jeesus Kristus hallitsee Herrana, ei tiedä kuin Isä itse. Jos joku enkeli tai muu sanoo vaikka vuoden 2038 niin se voi olla totta tai sitten ei. Jeesus käskee seurata aikain merkkejä ja se on tärkeää. Juutalaiset ja Israel ovat tärkeitä ajan merkkejä. Siinä sivussa voi seurata myös pilkkaajia.- Inhottava realisti
Käsitätkö Sinä ystäväiseni ollenkaan sitä, miten paljon teet TÄYSIN HATUSTA VEDETTYJÄ tulkintoja?
Sen sijaan, että lukisit Raamatusta sen ,mitä sinne on kirjoitettu, teet OMIA TULKINTOJA - tai toistelet jonkun muun tulkintoja - ja pidät niitä sitten ehdottoman oikeina!
Esim. käsitys siitä, että päivä jotenkin mystisesti tarkoittaisikin vuosia, on aika huvittava. Miksi niin olisi? Miksi Raamatun kirjoittajat olisivat tahallaan johtaneet lukijoita harhaan?
Nämä pedon merkki-dramatisoinnit ovat tragikoomisia. Näin se maailma kuules vain muuttuu. Kukaan meistä ei pysty tietämään, mitä Jeesus tai profeetat olisivat ajatelleet MISTÄÄN tämän päivän keksinnöstä.
Jeesus sanoo Raamatussa aika selkeästi, milloin palaa. Lupaus ei toteutunut. Kaikki sen jälkeen tehdyt "korjaukset" tuohon lupaukseen ovat vain kosmetiikkaa ja luovaa ajattelua. - Ennustus on tosi
Inhottava realisti kirjoitti:
Käsitätkö Sinä ystäväiseni ollenkaan sitä, miten paljon teet TÄYSIN HATUSTA VEDETTYJÄ tulkintoja?
Sen sijaan, että lukisit Raamatusta sen ,mitä sinne on kirjoitettu, teet OMIA TULKINTOJA - tai toistelet jonkun muun tulkintoja - ja pidät niitä sitten ehdottoman oikeina!
Esim. käsitys siitä, että päivä jotenkin mystisesti tarkoittaisikin vuosia, on aika huvittava. Miksi niin olisi? Miksi Raamatun kirjoittajat olisivat tahallaan johtaneet lukijoita harhaan?
Nämä pedon merkki-dramatisoinnit ovat tragikoomisia. Näin se maailma kuules vain muuttuu. Kukaan meistä ei pysty tietämään, mitä Jeesus tai profeetat olisivat ajatelleet MISTÄÄN tämän päivän keksinnöstä.
Jeesus sanoo Raamatussa aika selkeästi, milloin palaa. Lupaus ei toteutunut. Kaikki sen jälkeen tehdyt "korjaukset" tuohon lupaukseen ovat vain kosmetiikkaa ja luovaa ajattelua.Hesekielin kirjan luku 37 on selvä sana Israelin uudistumisesta ja kokoamisesta lopunaikana.
Lue kokonaisuutena luvut 36-39. Huomioi erityisesti jakeet Hes. 38:8,16 ja 39:25-29.
Et tarvitse tuon lukemisesi jälkeen kenenkään opetusta asiasta, vaan tiedät itse mitä Raamattu siitä opettaa. - Hänkränä
Ennustus on tosi kirjoitti:
Hesekielin kirjan luku 37 on selvä sana Israelin uudistumisesta ja kokoamisesta lopunaikana.
Lue kokonaisuutena luvut 36-39. Huomioi erityisesti jakeet Hes. 38:8,16 ja 39:25-29.
Et tarvitse tuon lukemisesi jälkeen kenenkään opetusta asiasta, vaan tiedät itse mitä Raamattu siitä opettaa.eli pakkosiirtolaisena,luvattuun maahan menneet olivat ajautuneet sotaan,valtio jakaunut Juudaan ja Israeliin. Assyria ja Babylonia miehitti ko.maat.
Siksi profeetat toivoivat messiasta yhdistämään Juudan ja Israelin sekä tuomaan rauhan.
Jesaja kertoo seikkaperäisesti kuinka nolosti Assyrian kuninkaalle käy, tukka,parta,häpykarvat ajellaan ja paljastetaan kuninkaan häpy.
Kaikki mitä Raamatussa lukee ei oikein sovellu opetukseksi varsinkaan sivistykseksi.
Kukaan VT.n profeetta ei mainitse tulevaa Juutalaisten messiasta Jeesukseksi, että tultuaan kuolisi menisi taivaaseen ja tulisi uudelleen.oli vain yksi tuleminen. - luettuna"
Jeesus sanoo Raamatussa aika selkeästi, milloin palaa. Lupaus ei toteutunut. Kaikki sen jälkeen tehdyt "korjaukset" tuohon lupaukseen ovat vain kosmetiikkaa ja luovaa ajattelua.On silkkaa Ramatun tekstiä
,itä kysyit: >>Esim. käsitys siitä, että päivä jotenkin mystisesti tarkoittaisikin vuosia, on aika huvittava. Miksi niin olisi? Miksi Raamatun kirjoittajat olisivat tahallaan johtaneet lukijoita harhaan? - tuhat ja yksi
Ennustus on tosi kirjoitti:
Hesekielin kirjan luku 37 on selvä sana Israelin uudistumisesta ja kokoamisesta lopunaikana.
Et tarvitse tuon lukemisesi jälkeen kenenkään opetusta asiasta, vaan tiedät itse mitä Raamattu siitä opettaa.Ennen kuin ymmärtää, jotta sisarukset Ohola ja Oholiba ovat Juuda ja Israel !
Hes.23:20-
"Ja hänen mielensä paloi Egyptin himokkaisiin miehiin,joilla oli elin kuin aasilla ja jotka sinkosivat siemmentään kuin orhi.
Sinä kaihosit syntistä nuoruuttasi tuota aikaa ,jolloin Egyptin miehet hivelivät nännejäsi ja likistelivät nuoria rintojasi" jne,,,.
Olisi hyvä sijoitta nuo kertomukset oikeaan aikaan eikä niitä raahatatänne jopa yli 2500 vuoden päähän! - Inhottava realisti
luettuna" kirjoitti:
On silkkaa Ramatun tekstiä
,itä kysyit: >>Esim. käsitys siitä, että päivä jotenkin mystisesti tarkoittaisikin vuosia, on aika huvittava. Miksi niin olisi? Miksi Raamatun kirjoittajat olisivat tahallaan johtaneet lukijoita harhaan?Eli, jos JOSSAKIN kohti Raamattua noin tehdään, se on yleistettävissä kaikkien profetioiden ja ennustusten kohdalle yleiseksi käytännöksi?
- Raamattua
Kun Jumala kokoaa Israelin kansan takaisin kotiin, tulee loppu.
Dan 12:7 ...kun pyhän kansan hajaannus on lopussa,tulee kaiken tämän loppu
Neh. 1:9
mutta jos te palajatte minun tyköni, noudatatte minun käskyjäni ja seuraatte niitä, niin vaikka teidän karkoitettunne olisivat taivaan ääressä, minä heidät sieltäkin kokoan ja tuon heidät siihen paikkaan, jonka minä olen valinnut nimeni asuinsijaksi'.
Jes. 43:5
Älä pelkää, sillä minä olen sinun kanssasi; minä tuon sinun siemenesi päivänkoiton ääriltä, päivän laskemilta minä sinut kokoan.
Jes. 54:7
Vähäksi silmänräpäykseksi minä hylkäsin sinut, mutta minä kokoan sinut jälleen suurella laupeudella.
Jes. 56:8
Herra, Herra sanoo, hän, joka kokoaa Israelin karkoitetut: Minä kokoan vielä muitakin sen koottujen lisäksi.
Jer. 23:3
Ja minä kokoan lampaitteni tähteet kaikista maista, joihin olen ne karkoittanut, ja tuon ne takaisin laitumelleen, ja ne ovat hedelmälliset ja lisääntyvät.
Jer. 29:14
Ja niin minä annan teidän löytää itseni, sanoo Herra, ja minä käännän teidän kohtalonne ja kokoan teidät kaikista kansoista ja kaikista paikoista, joihin olen teidät karkoittanut, sanoo Herra, ja palautan teidät tähän paikkaan, josta minä siirsin teidät pois.
Jer. 31:8
Katso, minä tuon heidät pohjoisesta maasta, kokoan heidät maan perimmäisiltä ääriltä. Heissä on sokeita ja rampoja ynnä raskaita ja synnyttäväisiä: suurena joukkona he palajavat tänne.
Jer. 32:37
Katso, minä kokoan heidät jälleen kaikista maista, joihin minä heidät vihassani, kiivastuksessani ja suuressa suuttumuksessani karkoitan, ja palautan heidät tähän paikkaan ja annan heidän asua turvassa.
Hes. 11:17
Sano sentähden: Näin sanoo Herra, Herra: Minä kokoan teidät kansojen seasta ja kerään teidät maista, joihin teidät on hajotettu, ja annan teille Israelin maan.
Hes. 20:34
Ja minä vien teidät pois kansojen seasta ja kokoan teidät maista, joihin olitte hajotetut, väkevällä kädellä, ojennetulla käsivarrella ja vuodatetulla vihalla.
Hes. 20:41
Niinkuin suloisesti tuoksuvaan uhriin minä teihin mielistyn, kun minä vien teidät pois kansojen seasta ja kokoan teidät maista, joihin olette hajotetut, ja osoitan teissä pyhyyteni pakanain silmien edessä.
Hes. 28:25
Näin sanoo Herra, Herra: Kun minä kokoan Israelin heimon kansoista, joitten sekaan he ovat hajotetut, silloin minä näytän pyhyyteni heissä pakanakansain silmien edessä, ja he saavat asua maassansa, jonka minä annoin palvelijalleni Jaakobille.
Hes. 34:13
Minä vien ne pois kansojen seasta ja kokoan ne muista maista, tuon ne omaan maahansa ja kaitsen niitä Israelin vuorilla, puronotkoissa ja kaikissa maan asuttavissa paikoissa.
Hes. 36:24
Minä otan teidät pois pakanakansoista ja kokoan teidät kaikista maista ja tuon teidät omaan maahanne.
Hes. 37:21
niin puhu heille: Näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä otan israelilaiset pois pakanakansojen keskuudesta, minne vain he ovat kulkeutuneet, kokoan heidät joka taholta ja tuon heidät omaan maahansa.
Hes. 39:27
Kun minä tuon heidät takaisin kansojen seasta ja kokoan heidät heidän vihamiestensä maista, niin minä osoitan heissä pyhyyteni lukuisain pakanakansain silmien edessä.
Hes. 39:28
Ja he tulevat tietämään, että minä, Herra, olen heidän Jumalansa, kun minä, vietyäni heidät pakkosiirtolaisuuteen pakanakansojen luokse, kokoan heidät omaan maahansa enkä jätä sinne jäljelle ainoatakaan heistä.
Sef. 3:19
Katso, siihen aikaan minä teen tekoni kaikille sinun nöyryyttäjillesi. Minä pelastan ontuvat ja kokoan karkoitetut ja teen heidät ylistetyiksi ja mainehikkaiksi jokaisessa maassa, jossa he olivat häpeänalaisina.
Sef. 3:20
Siihen aikaan minä tuon teidät takaisin-siihen aikaan, jona minä teidät kokoan. Sillä minä teen teidät mainehikkaiksi ja ylistetyiksi kaikissa maan kansoissa, kun minä käännän teidän kohtalonne teidän silmäinne nähden; sanoo Herra.
Sak. 10:10
Minä tuon heidät takaisin Egyptin maasta ja kokoan heidät Assurista; minä vien heidät Gileadin maahan ja Libanonille, eikä heille ole riittävästi tilaa.- tuhat ja yksi
juutalaisten ja lähi-idän varhaishistoriaa?
Sopisikko sinne jokin jae? - on monta
tuhat ja yksi kirjoitti:
juutalaisten ja lähi-idän varhaishistoriaa?
Sopisikko sinne jokin jae?tasoa:
Profeetta näkee Jumalan avaamin silmin taaksepäin, omaan aikaansa, lähitulevaisuuteen, lopunaikoihin ja Herran päivään.
Monet aidot profeetalliset ennustukset toteutuvat historian siipien havistessa useaan kertaan.
Jumala on vienyt kuritukseksi israelilaisia monet kerrat pois omasta maastaan ja tuonut jokakerta heidät myös takaisin siihen maahan, jonka hän valitsi ja lupasi Aabrahamille, kuten uutisista ja historiasta opimme tai emme halua oppia. - Inhottava realisti
on monta kirjoitti:
tasoa:
Profeetta näkee Jumalan avaamin silmin taaksepäin, omaan aikaansa, lähitulevaisuuteen, lopunaikoihin ja Herran päivään.
Monet aidot profeetalliset ennustukset toteutuvat historian siipien havistessa useaan kertaan.
Jumala on vienyt kuritukseksi israelilaisia monet kerrat pois omasta maastaan ja tuonut jokakerta heidät myös takaisin siihen maahan, jonka hän valitsi ja lupasi Aabrahamille, kuten uutisista ja historiasta opimme tai emme halua oppia.Juuri tuossahan se piilee se profetioiden nerokkuus: kun riittävän pitkiä ajanjaksoja kuluu, kaikenlaista tapahtuu.
Historia on täynnä mitä mullistavimpia tapahtumia. Kansoja on tuhoutunut ja häipynyt unhoon. Suurvallatkin ovat käytännössä kaikki kukoistaneet hyvin vaihtelevasti. Rooma menestyi loistavasti tietyn aikaa, sitten tuli tuho. Jos valtio ei toimi tavalla, joka pitemmällä tähtäimellä kestää ympäristön muutoksetkin, jossakin vaiheessa tule ongelmia. Esim. USA:n loputon velaksi eläminen voi jossakin vaiheessa todella suuria vaikeuksia aiheuttaa.
On oikeastaan järkyttävää, miten ihminen voi omia höpöttelyjään selittää. "Jumala puhuu minulle" tai "Profetia voi toteutua montakin kertaa" ovat SÄÄLITTÄVIÄ lausahduksia. Valitan.
Siinä vaiheessa kun selittely astuu kuvaan, pitäisi normaaliälyisen ihmisen vetää johtopäätökset. Profetia joko toteutuu tai ei. Piste.
Kun puhutaan tuhansien vuosien perspektiivistä, ollaan heikoilla. Kaikenlaiset ennustukset voidaan tulkita aikakausien vaihtuessa aivan miten tahansa. Maailman muuttuessa ilmaukset, jotka olivat aikalaisille selkeitä, muuttuvat mystisiksi ja kaikin tavoin väänneltäviksi.
Kun sitten lyödään peräkkäisiä Raamatun kohtia useita listaan, syntyy todellinen "asiantuntijuus"! Vaikutus on sama, kuin otettaisiin irrallisia sanoja Raamatusta sieltä täältä ja rakennettaisiin niistä lauseita. Mikä tahansa on mahdollista!
Kun Raamatusta otetaan kohtia, pitäisi lauseen ohessa ottaa huomioon myös se tilanne, joka on tuossa vaiheessa vallinnut profeettojen ympäristössä. Ilman aikakauden huomioonottamista Raamatun kohta on vain lause, joka voidaan sitten vääntää kertomaan mitä halutaan. - pulmia
Juuri tuossahan se piilee se profetioiden nerokkuus: kun riittävän pitkiä ajanjaksoja kuluu, kaikenlaista tapahtuu.
Historia on täynnä mitä mullistavimpia tapahtumia. Kansoja on tuhoutunut ja häipynyt unhoon. Suurvallatkin ovat käytännössä kaikki kukoistaneet hyvin vaihtelevasti. Rooma menestyi loistavasti tietyn aikaa, sitten tuli tuho. Jos valtio ei toimi tavalla, joka pitemmällä tähtäimellä kestää ympäristön muutoksetkin, jossakin vaiheessa tule ongelmia. Esim. USA:n loputon velaksi eläminen voi jossakin vaiheessa todella suuria vaikeuksia aiheuttaa.
On oikeastaan järkyttävää, miten ihminen voi omia höpöttelyjään selittää. "Jumala puhuu minulle" tai "Profetia voi toteutua montakin kertaa" ovat SÄÄLITTÄVIÄ lausahduksia. Valitan.
Siinä vaiheessa kun selittely astuu kuvaan, pitäisi normaaliälyisen ihmisen vetää johtopäätökset. Profetia joko toteutuu tai ei. Piste.
Kun puhutaan tuhansien vuosien perspektiivistä, ollaan heikoilla. Kaikenlaiset ennustukset voidaan tulkita aikakausien vaihtuessa aivan miten tahansa. Maailman muuttuessa ilmaukset, jotka olivat aikalaisille selkeitä, muuttuvat mystisiksi ja kaikin tavoin väänneltäviksi.
Kun sitten lyödään peräkkäisiä Raamatun kohtia useita listaan, syntyy todellinen "asiantuntijuus"! Vaikutus on sama, kuin otettaisiin irrallisia sanoja Raamatusta sieltä täältä ja rakennettaisiin niistä lauseita. Mikä tahansa on mahdollista!
Kun Raamatusta otetaan kohtia, pitäisi lauseen ohessa ottaa huomioon myös se tilanne, joka on tuossa vaiheessa vallinnut profeettojen ympäristössä. Ilman aikakauden huomioonottamista Raamatun kohta on vain lause, joka voidaan sitten vääntää kertomaan mitä halutaan.Kiitos kirjoittamistasi terävistä huomioista, otan ne kehuna itselleni: "säälittävä asiantuntijuus". Ehkä liitän ne profeettaoppilaskoulutukseni suoritusarvosanoiksi.
- Merkkien seuraaja
Tämäkin keskustelu toteuttaa yhtä Raamatun profetiaa eli Paavalin sanomaa, että risti on hullutusta niille jotka eivät ole elävässä uskossa. Oikeastaan vielä erikoisempi on tämä ''Jumala näki hyväksi saarnauttamansa hullutuksen kautta pelastaa ne, jotka uskovat" (1 Kor 1:21)''. Eihän pelastavaan uskoon tulla omalla voimalla jottei joku voisi kerskata. Jumala antaa uskon armolahjan niille jotka nöyrtyvät huutamaan apua Häneltä. tunnustavat syntinsä jolloin saamme anteeksi Jeesuksen kärsimys- ja sovitustyön takia ristillä. Se on tietysti järjellä uskottava että Jeesus kuoli ja heräsi henkiin. Kun tätä suhteuttaa esim. tähän keskusteluun, niin luulisi olevan todella helppo avoimesti tutkimalla ja nykyisellä tiedolla hyväksyä että Israelin perustaminen on viikunapuun merkki ja sitä kautta viimeisten päivien eli vuosikymmenten merkki. Tässäkin päivät tarkoittavat vuosia. Alla sitten ne Raamatun kohdat joissa on sanottu puista eli valtioista koska puista puhuminen tarkoittaa valtioita.
Luuk. 21 ftp://ftp.funet.fi/index/bible/finnish/1933,38/Matt.24.html
27. Ja silloin he näkevät Ihmisen Pojan tulevan pilvessä suurella voimalla ja kirkkaudella.
28. Mutta kun nämä alkavat tapahtua, niin rohkaiskaa itsenne ja nostakaa päänne, sillä teidän vapautuksenne on lähellä."
29. Ja hän puhui heille vertauksen: "Katsokaa viikunapuuta ja kaikkia puita.
30. Kun ne jo puhkeavat lehteen, niin siitä te näette ja itsestänne ymmärrätte, että kesä jo on lähellä.
31. Samoin te myös, kun näette tämän tapahtuvan, tietäkää, että Jumalan valtakunta on lähellä.
32. Totisesti minä sanon teille: tämä sukupolvi ei katoa, ennenkuin kaikki tapahtuu.
Jeesus puhuu ensin Jerusalemin hävityksestä vuonna 70. Sen jälkeen juutalaiset vaiheittain karkotetaan eri valtioitten sekaan. Jakeessa 24 kerrotaan, että Jerusalem on oleva pakanoitten tallattavana niin kauan kuin pakanoitten ajat täyttyvät. Itse asiassa siellä vielä on nyt pakanoita ja pelastuksen aika on vielä pakanoille. Jeesus puhuu että ennen Hänen takaisintuloa menee todella vaikeaksi. Emme ole vielä tässä ajassa mutta sitä kohti menossa. Itse asiassa taivaitten voimien järkkyminen tarkoittaa ydinvoimaa ja sehän meillä on ollut vuodesta 1944 Hirosimasta lähtien. Viikunapuu on Israel ja lehtien puhkeaminen on valtioitten itsenäistyminen eli kansakuntien elämään herääminen näkyvällä tavalla. 1950 ja -60 luvulla itsenäistyi suhteellisesti eniten uusia valtioita.
Samaa on Matt.24 ftp://ftp.funet.fi/index/bible/finnish/1933,38/Matt.24.html ja siitä pieni pätkä alla.
29. Mutta kohta niiden päivien ahdistuksen jälkeen aurinko pimenee, eikä kuu anna valoansa, ja tähdet putoavat taivaalta, ja taivaitten voimat järkkyvät.
30. Ja silloin Ihmisen Pojan merkki näkyy taivaalla, ja silloin kaikki maan sukukunnat parkuvat; ja he näkevät Ihmisen Pojan tulevan taivaan pilvien päällä suurella voimalla ja kirkkaudella.
31. Ja hän lähettää enkelinsä suuren pasunan pauhatessa, ja he kokoavat hänen valittunsa neljältä ilmalta, taivasten ääristä hamaan toisiin ääriin.
32. Mutta oppikaa viikunapuusta vertaus: kun sen oksa jo on tuore ja lehdet puhkeavat, niin te tiedätte, että kesä on lähellä.
33. Samoin te myös, kun näette tämän kaiken, tietäkää, että se on lähellä, oven edessä.
34. Totisesti minä sanon teille: tämä sukupolvi ei katoa, ennenkuin kaikki nämä tapahtuvat.
Israelissa kesällä lähes kaikki kuolevat ja Jeesus siis tarkoittaa kovaa perkausta ja vaikeuksia. valitettavasti moni on opettanut Suomessa kesän tarkoittavan hyvää aikaa. Tosin vaikeuksien kautta hyvä aika tietysti tulekin kun Jeesus tulee takaisin ja tuomitsee oikeudenmukaisesti.
Minulla ei ole tietoa mitä tämä sukupolvi tarkoittaa vuosina. Raamatusta löytyvä pisin aika on sukupolvelle on ymmärtääkseni 100 vuotta ja löytyy profetiasta juuutalaisten olosta Egyptissä. Ihmisen maksimi ikä on Raamatun mukaan 120 vuotta mutta olen ymmärtänyt tässä tarkoitettavan maksimissaan 100 vuotta.
Yksittäisenä merkkinä Israelin perustaminen ei ole ratkaiseva. Se tulee merkittäväksi koska 1960 alkaen suurvallat ovat pystyneet tuhoamaan maapallon ydinaseilla. Muukin teknologia on kehittynyt huimasti ja pedon valvontayhteiskunta alkaa olla mahdollista perustaa. Kaikki nämä yhdessä tekevät siksi Israelin perustamisesta vuonna 1948 todella tärkeän merkin. Moni on saanut tästä perustaa tästä viikunapuun merkistä tehdä uskonratkaisun ja rukoilla Herraa sydämeen ja saada se. Tällöin on tullut kestävä RAUHA sydämelle. Alla linkki muutamaan muuhun profetiaan. Ne toivottavasti antavat perustaa niille joilla ei ole vielä rauha sydämellä. Sieltä tulee myös rakkaus muihin ja jopa viholliseen
http://www.miksiuskon.net/4_raamatun_ennustuksia.html - Sooan
"Mutta oppikaa viikunapuusta vertaus: kun sen oksa on jo tuore ja lehdet puhkeavat, niin tiedättehän, että kesä on lähellä." Matt. 24.32. Jakeet 33-34 ovat suoraa jatkoa asialle.
Tässä lopunajan ajoituksessa ilmeisesti Jeesus odotti, kuten muuten Paavali ja Lutherkin 1500-l., lopun tulevan oman elinaikansa paikkeille. Näin siis voitaisi itse Jeesuksenkin, vaikka oli ja on tosi Jumala ja tosi ihminen ja sanoisin Israelia rakastavana pakananakristittynä että tosi juutalainen, katsoa ehkä erehtyneen tuossa lopun ajoituksessa. Toisin sanoen sydämeltään kiirehtien ajoituksessa uskovaiset voivat erehtyä, mutta tapahtumat tiedetään. Ja sanoohan Raamattu, ettei edes Poika eli Jeesus tiedä sitä hetkeä, milloin kaikki tapahtuu, kun Isä lähettää Poikansa toisen kerran kohtaamaan ihmiskuntaa ja loppu tulee.
Mutta Jeesuksen ilmoittama asia valtion synnystä on tosi. Viikunapuu on vertauskuva Israelin valtiosta. En ehdi selittää nyt, että miksi on, mutta näin se on. Olen muuten ammatiltani pastori. "Muut puut", joista Jeesus puhuu, ovat myös 1900-luvulla itsenäistyneitä valtioita. Vanhan testamentin profeetat, esim. Jesaja ilmoittavat, että pakanakansatkin tulevat Jerusalemiin. Ne miehet eivät uskaltaneet Jumalan edessä turhia ennustella.
Kun katsotaan pelkästään Jerusalemin karttaa, voidaan nähdä, että sellaista kulttuurista uskonnollis-tietellis-taiteellista ampiaispesää et löydä mistään muualta maailmasta. Jerusalem, ei esim. Bryssel, on selvästi suuren kuninkaan kaupunki. Raamatun profeetat pitävät itsestään selvänä, että aikojen lopulla Israelin kansa asuu perintömaallaan. Mutta lähes 2000 vuotta sitä omaa maata odotettiin. Juutalaisten sanonnaksi tuli uskoa omaan maahan palaamisesta, vaikkei sitä ollut: "Ensi vuonna Jerusalemissa!" Mutta niinpä sitten 1948 tapahtui se, mihin suomalaiset teologitkaan eivät voineet uskoa. Israel syntyi. Siitä hetkestä on lopunaikojen loppuvaihe alkanut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1302235
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu261918Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti121479Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett121327Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis701231- 931048
- 17957
- 88913
Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon17800Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks115741