Lämpötolppien käytöstä-valvontaa!

hallituksenpuh.joht.

Nyt olen päättänyt tehdä oikein teho-iskun taloyhtiömme sähkön törsääjiä vastaan ja säännöistä piittaamattomia vastaan. Valvon tarkoin ns. "lämpötolppien" käyttöä, ja jos näen, että joku roikottaa tolpassaan roikkaansa päivätolkulla, eikä kuitenkaan aja autollaan, käyn nyppäsemässä roikan pois ja takavarikoin sen taloyhtiön haltuun.

Olen sentään taloyhtiömme (asunto-osakeyhtiön) hallituksen puheenjohtaja.

27

1053

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • teko..

Niin minäkin tekisin jos ei muuten sivuleikkureilla poikki vaan,mitäs jättävät huolimattomasti töpselinsä roikkumaan..
      ja kerro missä päin suomea pidät näin hyvää huolta parkkialueesta.

• ex-talonmies

Mistä tiedät että siinä johdossa kulkee virta.Minullakin voi olla viikonkin johto paikoillaan,mutta napsautan automaattisulakkeen päälle vasta kun tarvitsen lämmittää moottoria.Onkohan tuo ihan laillista mennä repimään toisten omaisuutta vaikka titteli oliskin hallituksen puheenjohtaja.Kerroppa osoite niin parkkeeraan sun paikalle autoni,jos omin luvin meet sitä siirteleen niin sakko rapsahtaa heti.Se on poliisin hommia se.Tsemppiä vaan kyttäykseen,älä pitkästy kesällä.

• aina lämmin

niskat poikki ja nypätä kaali irti, pistää sen vaikka lämmitykseen irtonaiseen roikkaan. Toivottavasti et liiku meilläpäin, saatat elää pitempään.

• hallituksen puh.joht

Minulla on oikeus, itse asiassa minulla on VELVOLLISUUS valvoa sähkön kulutusta lämpötolpilla. Lämpötolpat eivät ole tarkoitettu auton grillaamiseen siinä päivätolkulla, ilman, että autolla ajetaan. Lämpötolppien idea on lämmittää autojen moottoria 2 tunnin ajan ennen liikkeellelähtöä.

Toinen asia, jota valvontani koskee, on roikkien jättäminen roikkumaan siten, että töpseli on pistorasiassa ja autoon tuleva pää taitettuna tolpan päälle! Tällaiset johdot nyppään heti irti kun näen ja laitan "häpeäpaaluun" roikkumaan ilmoitustaulun viereen, varustettuna nimilapulla, kenen johdosta on kyse. Ajatelkaa nyt, jos leikkivät lapset menisivät sähkövirtaan, ja saisivat iskun. Todella vastuutonta ja aivotonta jättää roikat roikkumaan tuolla tavalla.

Meidän taloyhtiössä ei sääntöjen rikkojat juhli. Olen sentään hallituksen puheenjohtaja. Olen myös juridisessa vastuussa siitä, jos tällainen johtaa aineellisiin - tai henkilövahinkoihin. Minä olen se, joka on lakituvassa vastaamassa näistä. Ehkä nyt ymmärrätte paremmin toimintani.

• insinööri majuri EVP
        hallituksen puh.joht kirjoitti:

Minulla on oikeus, itse asiassa minulla on VELVOLLISUUS valvoa sähkön kulutusta lämpötolpilla. Lämpötolpat eivät ole tarkoitettu auton grillaamiseen siinä päivätolkulla, ilman, että autolla ajetaan. Lämpötolppien idea on lämmittää autojen moottoria 2 tunnin ajan ennen liikkeellelähtöä.

Toinen asia, jota valvontani koskee, on roikkien jättäminen roikkumaan siten, että töpseli on pistorasiassa ja autoon tuleva pää taitettuna tolpan päälle! Tällaiset johdot nyppään heti irti kun näen ja laitan "häpeäpaaluun" roikkumaan ilmoitustaulun viereen, varustettuna nimilapulla, kenen johdosta on kyse. Ajatelkaa nyt, jos leikkivät lapset menisivät sähkövirtaan, ja saisivat iskun. Todella vastuutonta ja aivotonta jättää roikat roikkumaan tuolla tavalla.

Meidän taloyhtiössä ei sääntöjen rikkojat juhli. Olen sentään hallituksen puheenjohtaja. Olen myös juridisessa vastuussa siitä, jos tällainen johtaa aineellisiin - tai henkilövahinkoihin. Minä olen se, joka on lakituvassa vastaamassa näistä. Ehkä nyt ymmärrätte paremmin toimintani.

Tuo on ihan oikein! Oikeaa asennetta! Täsmällinen ohjeistus, ja valvonta on kaiken A ja O. Terveisin, Insinööri Majuri EVP L. Sievinen

• insinöörimajuri evp.
        aina lämmin kirjoitti:

niskat poikki ja nypätä kaali irti, pistää sen vaikka lämmitykseen irtonaiseen roikkaan. Toivottavasti et liiku meilläpäin, saatat elää pitempään.

lopeta se ininä, ja pidäppäs suuta soukemmalla, itse olen aina aseistettu, kun liikun ulkona. Juuri sinunlaistesi neropattien varalta. Tuon opin jo armeijassa ja YK-joukoissa. Että sopii tulla kokeilemaan, ihan koska vaan. Hyttysten ininä loppuu lyhyeen. Terveisin, L. Sievinen, insinööri majuri EVP.

• ....
        insinöörimajuri evp. kirjoitti:

lopeta se ininä, ja pidäppäs suuta soukemmalla, itse olen aina aseistettu, kun liikun ulkona. Juuri sinunlaistesi neropattien varalta. Tuon opin jo armeijassa ja YK-joukoissa. Että sopii tulla kokeilemaan, ihan koska vaan. Hyttysten ininä loppuu lyhyeen. Terveisin, L. Sievinen, insinööri majuri EVP.

sinä oikein Suomen "armeijan" käynyt ja YK-joukoissakin on tullut oltua sivustaseuraamassa tilanteita. Kerro missä kohtaa pitää alkaa säikkymään. Oletko koskaan kuullut Ranskan muukalaisegioonasta? Itse en tarvitse aseita Suomessa liikkuessani, en vaikka sinulla olisikin.

• Ismo Laitela

Tule vaan käymään täällä pihlajakadulla ja ota se hemaiseva vaimosi mukaan saa sekin kerran elämässään kunnon parrua

• Anonyymi

Kuulostaa laittomalta.

• hpj ceo evp

Meidän talossa yksi osakkeenomistaja, (ei hallituksen jäsen ;)) ryhtyi kaltaiseksesi talopoliisiksi ja irrotti tolppajohtoni pakkasella. Perusteli toimenpidettään sähkön säästämisellä. Eipä tee toiste. Ilkivalta on sakoilla tuomittavaa toimntaa.

Toisekseen maksetaanko teidän taloyhtiössänne vuokraa sähkötolpalla varustetusta parkkipaikasta?
      Mikäli maksetaan niin eikö tolpan käyttö ja siinä kuluva sähkö kuulu autopaikan vuokraan?
      Onko missään mainittu, että sähkönottoa ei saa käyttää mikäli autoa ei ajeta käyttöpäivänä?

On erittäin vaikea uskoa väitettäsi hjp:sta, sillä en tiedä yhdenkään taloyhtiön yhtiökokouksen valinneen hallitukseen tai puheenjohtajakseen kiinteistön asioista täysin ymmärtämättömän henkilön.

• hallituksen puh.joht

Minulla on meriittilistallani saamattoman isännöitsijän vaihto tehokkaaseen, ja valvontaa harrastavaan isännöitsijään. Olen asukkaiden mielestä kuulemma tehokas ja toimeen tarttuva, aktiivinen hallituksen puheenjohtaja. Että älä sinä nilkki tule ollenkaan kritisoimaan minua, tai muuten...... Parempi että pitäydyt kirjoittamaan niistä asioista, joista jotain tiedät.

• eikö muuta elämää
        hallituksen puh.joht kirjoitti:

Minulla on meriittilistallani saamattoman isännöitsijän vaihto tehokkaaseen, ja valvontaa harrastavaan isännöitsijään. Olen asukkaiden mielestä kuulemma tehokas ja toimeen tarttuva, aktiivinen hallituksen puheenjohtaja. Että älä sinä nilkki tule ollenkaan kritisoimaan minua, tai muuten...... Parempi että pitäydyt kirjoittamaan niistä asioista, joista jotain tiedät.

Ei taida sinulla olla kaikki herneet kohdillaan :D

• !!!

PROVOTROLLIHÄLYTYS!

• Kielletty!

Meidän taloyhtiössämme johtojen roikottaminen tolpissa on edesvastuun uhalla ANKARASTI kielletty! Tämä siksi, että lapset ja pihalla vapaana kuljeksivat kissat voivat alkaa leikkiä johdoilla ja saada niistä LETAALIN SÄHKÖISKUN!

• lämmin pitää olla

että autoni on roikan päässä, maanantaiaamuna taas töihin, otan kirveen varulta mukaan jos satut olemaan kyykkimässä parkkipaikalla.

• insinöörimajuri EVP.
        lämmin pitää olla kirjoitti:

että autoni on roikan päässä, maanantaiaamuna taas töihin, otan kirveen varulta mukaan jos satut olemaan kyykkimässä parkkipaikalla.

Kirves on huono ase etälamautinta vastaan. T: L.Sievinen

• paula 1
        insinöörimajuri EVP. kirjoitti:

Kirves on huono ase etälamautinta vastaan. T: L.Sievinen

Nyt Lasse lopetat täällä rääkkymisen, heti kotiin! T. Paula

• makkonen?
        paula 1 kirjoitti:

Nyt Lasse lopetat täällä rääkkymisen, heti kotiin! T. Paula

makkonen taas häröilemässä?

• hallituksen _jäsen

Taloyhtiössämme on jollain konstilla pystytty kiertämään ajastin lämpötolpassa ja eräs henkilö grillaa siellä autoaan ja kehtaa vielä pitää sisätilan lämmitintä. Meillä tehtiin hallituksen kokouksessa päätös, että parkkipaikan ja/tai lämpötolpan väärinkäyttö johtaa yhden kirjallisen varoituksen jälkeen parkkipaikan menetykseen. Nyt tälle henkilölle on jo isännöitsijä patistettu lähettämään kirjallinen valitus, ja seuraavasta hän joko suosilla ajaa romunsa pois tai sitten taloyhtiö hinauttaa sen pois asukkaan piikkiin, ja asukas menettää oikeutensa paikkaan.

Suosittelen tiukkaa linjaa lämpötolpissa ja sähkön käytössä! Näin leväperäiset ja kuriin tottumattomat löysät suomalaiset saadaan yhtä tiukkaan kuriin kuin mitä muissa maissa jo on.

näin meillä.

• "sähömies"

Ajastin hoitaa asian .Tottavitussa johto on paikallaan aina.Lukekaa ohjeet ja ymmärtäkää lukemanne teksti.

• kiinteistön huoltomi
        "sähömies" kirjoitti:

Ajastin hoitaa asian .Tottavitussa johto on paikallaan aina.Lukekaa ohjeet ja ymmärtäkää lukemanne teksti.

Jos on ajastin,niin sitten asia on OK. Muussa tapauksessa, taloyhtiöiden vastuuhenkilöt, valvokaa tarkoin sähköllä "porsastelua".

• Hehee
        kiinteistön huoltomi kirjoitti:

Jos on ajastin,niin sitten asia on OK. Muussa tapauksessa, taloyhtiöiden vastuuhenkilöt, valvokaa tarkoin sähköllä "porsastelua".

toisessa saman aiheen viestiketjun aloituksessahan homma on hoidettu kotiin... ei tule sähköä tolpista silloin kun tarvitsee. Sähköä saa vain muutaman tunnin päivässä silloin, kun sähkön säästäjät itse sitä sattuu tarvitsemaan ja muista viis valituksen ja murmutuksen kera :)

• Vittuuntunut autoili

Jostain syystä meidän taloyhtiössä ei tule sähköä edes sitä täyttä kahta tuntia. Autoni on ollut ihan kylmä. Kysyin asiaa isännöitsijäntoimistosta, ja se on kuulemma tarkoituksella ajastettu siten että kun käyttäjä laittaa esim. klo 19 lämmityksen päälle, se tosiasiassa alkaakin vasta klo 20. Näin useimmiten käyttäjät tulevat käyttäneeksi sähköä vain tunnin. Asunto-osakeyhtiö kuulemma säästää tässä merkittävän summan vuosittain! Ja parkkipaikkamaksua juuri hiljattain korotettiin. Törkeää sanon minä.

• yjs viisas

Minä pidän autojohtoa valmiina tolpan sisällä eli se ei ole päällä kun sitten kun sitä tarvitsen mutta on valmiina jo kiinnitettynä autoon. miten troija poliisi tyhmä isännöitsijä tämän osaa katsoa. toivottavasti huomaa että auto on kylmä vaikka johto onkin paikalla. jos mun johtoa rikottaisiin olisi rikosilmoitus välittömästi poliisilla. ei kellään asukkaalla ole poliisi tai vartiointi valtuuksia. ellei niitä ole hallituksen tai taloyhtiön yhtiösäännöissä määrätty.
        Mulla jäätyy ovet joten siksi tämä käytäntö.

• eko11

Olen sitä mielt'ä, että taloyhtiön kannattaa laatia säännöt lämpötolppien käyttäjille ja veloittaa riittävästi käytöstä. Näin toimimalla lähes kaikki ovat tyytyväisiä.
      Hallituksen puheenjohtajalla on vastuu.

• hyvä käytäntö

Meillä myös hallituken pj takavarikoi roikat jos ne roikkuvat pistorasiasta niin että virta on niissä päällä. Ne saa takaisin sakkomaksua vastaan.

MIelestäni käytäntö on hyvä sillä pihassa on usein leikkiviä lapsia, joille tällaiset sähköansat ovat hengenvaarallisia.

• Roikroik

Tässä hallituksen pj syyllistyy rikokseen. Roikan voi takavarikoida mutta roikan palautuksesta ei saa periä mitään maksuja, asia on tarkistettu RAKLIn lakimiehellä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nyt tajusin mitä haet takaa

En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä
      Ikävä
      43
      3593
    2. Kiitos kun sanoit ikävästi minulle, herkälle

Sait kesälomani pilattua😔
      Ikävä
      36
      2234
    3. Naiselle mieheltä

Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?
      Ikävä
      32
      1875
    4. Kaipaan niin....

Aaawww mikä kaipuun tunne iski ja lujaa🥺😭❤️
      Ikävä
      17
      1619
    5. Jalkapalloa

Ura ja Kokkola Cup?
      Kannus
      16
      1576
    6. Eiii...

Etkä! 😘
      Ikävä
      23
      1558
    7. Mikset vain

Unohtaisi?
      Ikävä
      24
      1407
    8. En ymmärrä miksi minä

Maailma on täynnä sinulle muita
      Ikävä
      14
      1277
    9. Ihmetteletkö, mihin sinussa ihastuin?

Pikkuhiljaa huomasin, että olet ainutlaatuinen luonne, plussana tietysti ulkoiset avut. Toista ei taida löytyä koko maai
      Ikävä
      80
      1273
    10. Mitä yhteistä on sulla ja kaivatulla?

Onko teillä samantyyppinen olemus tai luonne? Vai muistuttaako vartalonne toisiaan? Tai kasvot? Entä pukeutuminen? Onko
      Ikävä
      88
      1222
    Aihe