Nyt on jalka maassa. Sain tässä selville että 15-vuotias kiltti kotityttöni on pamahtanut paksuksi. Kiltti kotityttö, josta en ikimaailmassa olisi tuollaista uskonut. Ja kaiken lisäksi tämä lapsen isäkin, tytön poikaystävä joka ei ole meillä käynyt naamaansa näyttämässä, on somali.
Sitä tässä nyt ihmettelen, kun aina puhutaan että se islam on niin kunnollinen uskonto ja että lapsia ei tehdä ennen häitä, niin kuitenkin nämä muslimimiehet saa rauhassa juosta viattomien tyttöpoloisten perässä ja nyt on minun tytön elämä pilattu.
Mutta että tämä ei vielä riitä tytölle vaan kaiken lisäksi hän suunnittelee muslimiksi kääntymistä!
Aborttipuheita ei tyttö ota kuuleviin korviinsa ja koulunumerotkin on vaan laskenut kun tapasi tämän pojan. Minähän en siis tiennyt tästä pojasta mitään ennen kuin tyttö kertoi. Oli valehdellut minulle menevänsä kaverin luo vaikka oli viettänyt kaiken ajan tämän pojan kanssa.
Mitä minun pitäisi siis tehdä? En halua että tyttö pilaa loppuelämänsä.
kauheuden kanahäkki
10
912
Vastaukset
- Gwen
Puhut kokoajan lapsesi elämän pilaantumisesta, joka mielestäni on hieman oudosti sanottu.
Oletko ollenkaan ajatellut, että tyttäresi saattaa ehkä olla täysin erimieltä asiasta kuin sinä?
Muuhun minulla ei ole mitään sanottavaa, mutta eikös ne somalitkin ole ihan IHMISIÄ?
pitääkö kaikesta syyttää ULKOMAALAISTA???
Kuulosti tuo sinun puheesi siltä että ''paha somalipoika tuli ja pisti tytön paksuksi''
Aika epäreilua. - Niin
Kieltämättä kova paikka. Tyttäresi on vielä kovin nuori. Ajatukset ovat yleensä aika "radikaaleja". Rauhallinen vaikka onkin, siis tyttäresi ja kiltti kotityttö, niin hän varmasti pitää oman päänsä ja vielä enemmän, jos alat saarnaamaan!
Aijai.... Kieltämättä minulle tulee myös sellainen ajatus, että lapsesi pilaa elämänsä. En voi muuta todeta. Olen varmasti maailman keljuin ihminen, kun sanon noin. Minun ajatukseni ovat toki MINUN AJATUKSIANI, eivät sinun tai tyttäresi. Noissa somalimiehissä vaan on jotakin sellaista, joka saa minut pakenemaan paikalta heti!
Lapsesi päättää mitä tekee omalla elämällään. Varoita häntä ja osoita huolesi avoimesti. Kerro että rakastat häntä ja olet hänen tukenaan. ÄLÄ päästä häntä miehen mukaan pois Suomesta. Olen kuullut jos jonkinmoisia tarinoita..... Ja vaadi tavata tämä mies heti paikalla. Yritä luoda positiivinen kontakti mieheen.
Ei muuta kuin oikein paljon voimia sinulle ja ole lapsesi tukena, älä liiaksi saarnaa, mutta osoita silti huolesi. Pyydä häntä miettimään tarkoin mitä tekee. Kerro realiteetit niin hyvin kuin vain saatat. VOIMIA!- Latifa
niinpä niin mun kaverin lapsi vietiin pois maasta ilman lupaa tämä oli muslimi mutta ei kylläkään somali.. eikä ole lastaan sen koommin nähny.Tosin voihan somaleissa olla ihan kunnollistakin väkeä... sitäkun ei aina tiedä muuten onko tyttäresi käynyt aids testissä kannattaisi mennä..
varmuuden vuoksi kun kyse on Afrikan maan perältä saapunut mies.. ja kun siellä päin on hirveesti aidsia sairastavia en mitenkään halua pelotella
- annika
en osaa millään tavalla auttaa tai muutenkaan, mutta tuosta uskontoasiasta osaan jotain kertoa.
kaikissa islaminuskoisissa maissa uskonnolla ei kuitenkaan ole niin suurta merkitystä. somalit ottavat uskontonsa aika pitkälti yhtä "vakavasti", kuin me perusluterilaiset. he siis syntyvät muslimeiksi, mutta eivät pääsääntöisesti ole yhtään uskonnollisempa. islaminusko ja kristinusko ovat hyvin toistensa kaltaisia (monoteistisia molemmat), eivätkä kumoa toisiaan. suomessa asuva somali tuskin edes tarkemmin katsoo mitä lihaa syö, eikä pidä rukoushetkiäänkään. muslimimiehelle on kuitenkin hyvin tärkeää, että nainen kuuluu samaan uskontokuntaan ja siksi viimeistään avioliiton myötä on naisen käänyttävä samaan uskontoon. nuoria vielä itseään etsiviä naisia kiinnostaa tuo jännittävältäkin tuntuva uskonto. sinun kannattaa kuitenkin pyytää tytärtäsi ottamaan itse selvää tuosta uskonnosta, ennen kuin tämä vakavissaan aikoo kääntyä ottamaan selvää nimenomaan muilta tahoilta, eikä laskea pelkästään niiden perusteluiden varaan, joita tämän poikaystävä esittää). vaikka länsimaissa ajatellaan, että islam sortaa naista, niin älä pelkää. islam opettaa, että miehen on kunnioitettava naista ja islam on suurimmassa osassa maita jo "länsimaistunut" ja noudattaa maan lakeja (moniavioisuutta ei enää sallita missään, vaikka vielä jokin aika sitten muslimimies oli oikeutettu neljään vaimoon).
miten pitkällä sinun tyttäresi raskaus on? keskeytys on luonnollisesti naisen oma henkilökohtainen valinta, mutta äitinä (alaikäisen tyttären) sinulla on kuitenkin jotain auktoriteettia (toivottavasti) ja voit yrittää rakentavasti keskustella lapsesi kanssa. keskeytys on joka tapauksessa mahdollinen kahdennelletoista raskausviikolle asti ja sen jälkeenkin aina kahdennellekymmenelle viikolle oikuden päätöksellä (anominen helppo ja sinun tyttäresi tapauksessa lupa myönnettäisiin erittäin todennäköisesti) ymmärrän hyvin, että tuossa herkässä iässä kaikki tuntuu jännittävältä. tässä tapauksessa poikaystävä, vieras uskonto sekä raskaus.
jos kauhukuvia haluat, niin voin antaa kaksi kirjasuositusta: liza marklund:uhatut (tositarina nuoresta ruotsalaisnaisesta, joka ryhtyy suhteeseen somalimiehen kanssa ja joutuu lopulta muuttamaan toiseen maahan miestään pakoon voidakseen elää nrmaalia elämää) sekä miriam ali: lasteni tähden (tositarina brittiläisnaisesta, jonka jemeniläissyntyinen aviomies myy kaksi alaikäistä tytärtään vaimoiksi synnyinmaahansa). voithan toki luetuttaa teokset myös tyttärelläsi -etenkin ensimmäisen. - Ruusunen
Kannattaa aina kiinnittää huomio siihen seksuaalivalistukseen. Nuorelle kannattaa jo ala-asteella tehdä selväksi mikä on pippeli ja mikä on pimppa ja mitä niillä kuuluu tehdä ja milloin. Ei kieltoja vaan tietoa.
Tietämätön lapsi menee ja opettelee itse ja sitten sattuu vahinkoja.
Suosittelen tukemista.
Nuori äiti tarvitsee tukea enmmän kuin mitään. - Ruusunen
Ja se abortti on kuitenkin iso ja rankka kokemus, joka voi murtaa ihmisen kokonaan. Sen muistaa koko ikänsä.
- annika
riippuu suhtautumistavasta ja siitä kokeeko sen oikeaksi ratkaisuksi.
- Ruusunen
annika kirjoitti:
riippuu suhtautumistavasta ja siitä kokeeko sen oikeaksi ratkaisuksi.
ei koskaan ole oikea tapa. Siitä nuori vain ahdistuu.
- annika
Ruusunen kirjoitti:
ei koskaan ole oikea tapa. Siitä nuori vain ahdistuu.
mutta kommentoin VAIN siihen,että kokeeko abortin loppuelämänsä sellaisena asiana, jota katuu. sen muistaa aina, mutta jos sen kokee oikeaksi ratkaisuksi, sitä ei kadu!
- aurora
Ihan näin aluks: inhoan sanaa pamahtaa paksuks! Eikä kyllä muutenkaan vaikuta aikuisen ihmisen kirjotukselta... Miten voit itsekin äitinä sanoa että lapsi pilaa elämän? Ja voi kamala, lapsen isä ei ole suomalainen!!! Hanki elämä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1406653
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1495739- 1234891
Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.434490Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?523892- 623061
Itkin oikeasti aamulla taas
Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.522966Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m242402- 422270
Naiselle hyvää viikkoa
olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢152197