mitä massoja ulksuodattimeen ?

ichigo-79

Ostin juuri käytetyn ulkosuodattimen (sicce aquaviva 500)
nyt sitten pitäisi hommata massoja, mutta mitä ja missä järjestyksessä.
Koreja on koleme, ylin on (4s)kaiketi mekaaniseen suodatukseen.
Kyseisessä mallissa ei ole hanoja, mutta myyjä oli ilmeisetsti itse ostanut siihen 2 eheimin hanaa :)
Positiivinen yllätysm, muutenkin vaikutti ihan hyvältä asinakin päällisin puolin.
Letkut on tosin kovat ja jäykät. pitäisikö ne uusia ?
Ja mikä oli se rasva millä tiivisteitä hoidetaan ?

neuvoja ja vinkkejä kiitos :)

Myöskin neuvot putsauksessa , tervetulleita.

Paljon kysymyksiä...kiitos paljon vatsuksista, ei ole mitään kokemusta näistä ulkosuodattimista.

7

430

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fish KING

      ... tällainenko ?? .. http://images2.fotosik.pl/105/88075ff9bf027755med.jpg

      Jos niin toivottavasti et maksanut kymppiä enempää... NOI ON NIIN SURKEITA, klipsit ei pidä, liittimet vuotaa ... voivoivoi

      Nooh, mennään sillä mitä on .. koreja, no, ei se sitten kyllä ole tuo kuvan suodatin ??
      - alempaan koriin jotain keraamista makaronia vaikka (koitan pitää tuotteen nimet yksinkertaisina)
      - keskimäiseen jotain raemaista pallo massaa vaikka karkea vanumatto
      - ylimpään sintrattua lasia karkea vanumatto hienosuodatus vanu
      - ihan päälimäiseksi sellainen muovinen ritilä (jos mukana) muuten vanu tukkii vesiputkikäytävät ;(

      Letkut kannattaa uusia hanasto tietenkin, mene suodattimen kanssa akvaliikkeeseen ja ota mitat letkuista akvaan valmiiksi.
      Myös ylimeno putki akvaariosta poisto- ja imu letkuille sekä mahdollinen suihkuputken pätkä osineen.
      Jos tiiviste nauhat ovat halkeilleet, koita saada hankittua uudet.
      Vaseliinia tiivisteisiin jos tarvetta.

      Puhdistus vain tarvittaessa, moottorin osat erittäin huolellisesti, opettele purkamaan suodatin nyt kuivana, kun tulee hätä ja paniikki homma on sitten selkäytimessä.
      Massat huuhdellaan puolihuolimattomasti (kuitenkin kuolleesta lietteestä puhtaaksi) ja vanut erittäin hyvin varovasti puristelemalla runsaalla vedellä.

      • ichigo-79

        kiva...myyjä vakuuttti että on ollut ihan hyvä käytössä...
        parikymppiä maksoin,,,kiva,,,,no tarjolla ois nyt käytetty eheim..malli ei enää ole myynissä, mutta kauppoaj hieron siitäkin, akvoja on kuitenkin 2.

        uskallanko tuota edes käynnistää...jos vuotaa...tulee kuitenkin 150 litraseeen pöntöön.


      • ichigo-79
        ichigo-79 kirjoitti:

        kiva...myyjä vakuuttti että on ollut ihan hyvä käytössä...
        parikymppiä maksoin,,,kiva,,,,no tarjolla ois nyt käytetty eheim..malli ei enää ole myynissä, mutta kauppoaj hieron siitäkin, akvoja on kuitenkin 2.

        uskallanko tuota edes käynnistää...jos vuotaa...tulee kuitenkin 150 litraseeen pöntöön.

        ainakin se oli samanlainen vihreä pönttö, ja sisällä 3 koria.


      • ichigo-79

        http://terraario.net/tnet010.html

        Eli puolivälissä sivua on sama ulkosuodatin jonka ostin.
        ja mitä lemmikkiliikkeisiin täällä tulee niin eivät kyllä paljoa akvan hoidosta tiedä. jouduin yhden kerran heitä ojentamaan... >:(


      • fish KING
        ichigo-79 kirjoitti:

        kiva...myyjä vakuuttti että on ollut ihan hyvä käytössä...
        parikymppiä maksoin,,,kiva,,,,no tarjolla ois nyt käytetty eheim..malli ei enää ole myynissä, mutta kauppoaj hieron siitäkin, akvoja on kuitenkin 2.

        uskallanko tuota edes käynnistää...jos vuotaa...tulee kuitenkin 150 litraseeen pöntöön.

        .. jos vuotaa, pois käytöstä .. korjaus :)

        Minkä mallin Eheim se olis mikä on myynnissä, saman kaltainen, mallinen vai PRO versio, kuution muotoinen.


      • ichigo-79
        fish KING kirjoitti:

        .. jos vuotaa, pois käytöstä .. korjaus :)

        Minkä mallin Eheim se olis mikä on myynnissä, saman kaltainen, mallinen vai PRO versio, kuution muotoinen.

        parillakympillä irtosi.


      • ichigo-79
        fish KING kirjoitti:

        .. jos vuotaa, pois käytöstä .. korjaus :)

        Minkä mallin Eheim se olis mikä on myynnissä, saman kaltainen, mallinen vai PRO versio, kuution muotoinen.

        Kiitos siis tooosi paljon että jaksoit vastata :D
        Tuli ihan mieletön itseluottamus boosti nyt tätä ulkosuodatusta kohtaan...hei minähän osaan :D !!!

        Oon ihan tosiassaan kauhistellut miten saan pelittämään ja vaikka mitä kaikkea, mutta mitäpä sitä ei tekisi omien pikku eväkkäitten hyvinvoinnin eteen ;)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      127
      1694
    2. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      101
      1219
    3. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      201
      1078
    4. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

      Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1015
    5. Vanhempi mies

      Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
      Ikävä
      54
      911
    6. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      78
      843
    7. Aika haavat parantaa

      Hyvää huomenta ja mukavaa päivää. ☕🌾😊❤️🪷
      Ikävä
      171
      804
    8. Tänään kun näin sinut

      olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
      Ikävä
      52
      802
    9. HUS näyttää, kuinka paljon turhaa tai vähemmän tarpeellista tehdään verorahoilla

      HUS on laskeskellut, että sieltä voidaan vähentää melkein tuhat ihmistä ilman, että se toiminta häiriintyy, johon verora
      Hallitus
      50
      793
    10. Nyt jos haluat vielä jotain nainen

      Niin laita tähän nimikirjain. Muuten klousaan keissin. Liikaa aikaa kulunut.
      Ikävä
      96
      793
    Aihe