sterilisaation purku

hjelppiä

Hei! Haluaisin mahdollisimman paljon tietoa purkuleikkausessa olleilta.
Otanko ensimmäiseksi yhteyttä terveyskeskuksen lääkäriin/gynee?
Mitkä ovat perusteet, että pääsee leikkaukseen?
Paljon maksoi?
jne. jne.
Itselleni tehtiin sterilisaatio 7v sitten keisarileikkauksen yhteydessä ja NYT KADUTTAA TOSI PALJON!
Kiitos kaikille etukäteen.
Olen kotoisin pirkanmaalta.

20

4129

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • syksyvauva

      Hei,

      mulla on ikää vähän yli 40 v, joten en päässyt enää kunnalliselle, ymmärsin että 40 on ikäraja.
      Suomessa niitä tehdään yksityissairaaloissa, tähystysmenetelmällä ja avoleikkauksella.
      Hinta vaihtelee, itse kysyin Mehiläisestä, olisi ollut jotakin n. 6000 euroa.
      Minä kävin Virossa, Tarton Yliopistosairaalassa, viime vuonna, ja tulin nopeasti sen jälkeen raskaaksi.
      Jos haet aikaisempaa ketjua tältä palstalta, siinä on paljon tietoa, sekä Virosta että Suomesta.
      Virossa maksoi vähän alle 1000 euroa, ja matkat päälle, ei ollut kallista.
      Etsi tosiaan se edellinen ketju, ei siitä niin pitkä ole kun siitä kirjoiteltiin, pitkä ketju.
      Mitään perusteita ei ainakaan yksityiselle tarvinnut olla, muuta kuin oma tahto.
      Kunnalliselta puolelta en edes kysynyt kun kuulin tuon ikärajan.
      Monet lääkärit sanoo ettei se onnistu, purku, mutta minulla ei onnistunut koeputkihedelmöitys, rahat vaan meni, ja purku onnistui, koska olen raskaana :)

      • hjelppiä

        Kiitos vastauksestasi.
        Soittelin äsken Tampereen terveystaloon ja kyselin leikkauksesta ja hinta-arvio oli n.1500-1600 €. Aikamoinen ero tuohon sinun Mehiläisen arvioon.
        Nyt varaan ajan gynekologille , jolta saan lähetteen tampereelle. Näin ne asiat etenee. Täytyy vaan toivoa , et kaikki menee hyvin.
        Niin, kunnallisella puolella ei näitä leikkauksia tehdä, soitin ja kysyin.
        Kaikkea hyvää sinulle ja nauti raskaudesta =)


      • klipsattu
        hjelppiä kirjoitti:

        Kiitos vastauksestasi.
        Soittelin äsken Tampereen terveystaloon ja kyselin leikkauksesta ja hinta-arvio oli n.1500-1600 €. Aikamoinen ero tuohon sinun Mehiläisen arvioon.
        Nyt varaan ajan gynekologille , jolta saan lähetteen tampereelle. Näin ne asiat etenee. Täytyy vaan toivoa , et kaikki menee hyvin.
        Niin, kunnallisella puolella ei näitä leikkauksia tehdä, soitin ja kysyin.
        Kaikkea hyvää sinulle ja nauti raskaudesta =)

        1500-1600 euroa ei kaiketi pidä ihan kaikkea sisällään. Sinuna varmistaisin vielä asian. Tuntuu todella alhaiselta summalta. Ettei siinä olisi vain lääk.palkkiot, eikä esim. toimenpidetilan vuokraa jne...

        Kunnallinen ei niitä tee koska kyseessä ei ole sairauden hoito (näin ollen KELA ei myöskään korvaa mitään). Sairauslomakin on palkatonta.


      • 3+3
        klipsattu kirjoitti:

        1500-1600 euroa ei kaiketi pidä ihan kaikkea sisällään. Sinuna varmistaisin vielä asian. Tuntuu todella alhaiselta summalta. Ettei siinä olisi vain lääk.palkkiot, eikä esim. toimenpidetilan vuokraa jne...

        Kunnallinen ei niitä tee koska kyseessä ei ole sairauden hoito (näin ollen KELA ei myöskään korvaa mitään). Sairauslomakin on palkatonta.

        tarkistuttamaan tuon hinnan, en usko sen olevan noin alhainen. Tässä muuten tuo ketju josta tuolla oli mainintaa ja siinäkin joku kertoo v-07 tilanteen olleen Laserissa n. 5500 euroa ja minä en kyllä usko että hinnat olisivat tulleet alaspäin vuosien mittaan tuhansilla euroilla!!
        Eli tarkista ihmeessä tilanne. Voi olla että se 1500-1600 on ollut VAIN operaation suorittavan lääkärin palkkio, siihen tulee sitten PALJON muitakin kuluja!

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/4079718

        Sterilisaation purku yksityisellä ei voi maksaa vain 1500-1600 euroa.


      • 3+3
        3+3 kirjoitti:

        tarkistuttamaan tuon hinnan, en usko sen olevan noin alhainen. Tässä muuten tuo ketju josta tuolla oli mainintaa ja siinäkin joku kertoo v-07 tilanteen olleen Laserissa n. 5500 euroa ja minä en kyllä usko että hinnat olisivat tulleet alaspäin vuosien mittaan tuhansilla euroilla!!
        Eli tarkista ihmeessä tilanne. Voi olla että se 1500-1600 on ollut VAIN operaation suorittavan lääkärin palkkio, siihen tulee sitten PALJON muitakin kuluja!

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/4079718

        Sterilisaation purku yksityisellä ei voi maksaa vain 1500-1600 euroa.

        myöskin ketju:

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/858176


      • äiti*3
        3+3 kirjoitti:

        myöskin ketju:

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/858176

        1500-1600 eurolla ei mitään sterilisaatiota pureta, se on vain joku pieni osa siitä koko summasta, minäkin veikkaan lääkärinpalkkiota. Koko summa on tosiaan tuossa 5000 euron tuntumassa.


      • hjelppiä
        äiti*3 kirjoitti:

        1500-1600 eurolla ei mitään sterilisaatiota pureta, se on vain joku pieni osa siitä koko summasta, minäkin veikkaan lääkärinpalkkiota. Koko summa on tosiaan tuossa 5000 euron tuntumassa.

        Moikka.
        Soitin uudestaan ja kysyin hintaa, niin edelleen sanoivat että hinta on n.1500€, pakko se on uskoa. Nyt on aika gynekologille ja sitten odotan aikaa leikkaukseen =)
        Mukavia talvipäiviä kaikille!


      • vauvatoive10
        hjelppiä kirjoitti:

        Moikka.
        Soitin uudestaan ja kysyin hintaa, niin edelleen sanoivat että hinta on n.1500€, pakko se on uskoa. Nyt on aika gynekologille ja sitten odotan aikaa leikkaukseen =)
        Mukavia talvipäiviä kaikille!

        Oliko hinta tosiaan noin, onko varmistunut?


      • hjelppiä
        vauvatoive10 kirjoitti:

        Oliko hinta tosiaan noin, onko varmistunut?

        soitin sinne uudestaan ja kysyin hintaa ja sanoivat hinnaksi n.1500-1600€.Kerroin vielä, että netissä hinnaksi sanotaan n.5000€, mutta sieltä sanottiin että hinta tosiaan tuo 1500€. Kai se on pakko uskoa.Ja samana päivänä pääsee pois.Kyllä minustakin vähältä tuntuu, kun täältä lukee mitä muut ovat laittaneet hinnaksi.


      • vauvahaave
        hjelppiä kirjoitti:

        soitin sinne uudestaan ja kysyin hintaa ja sanoivat hinnaksi n.1500-1600€.Kerroin vielä, että netissä hinnaksi sanotaan n.5000€, mutta sieltä sanottiin että hinta tosiaan tuo 1500€. Kai se on pakko uskoa.Ja samana päivänä pääsee pois.Kyllä minustakin vähältä tuntuu, kun täältä lukee mitä muut ovat laittaneet hinnaksi.

        oletko ap ollut jo leikkauksessa? kuinka onnistui ja paljonko kaikenkaikkiaan sitten maksoi? Ja jos vielä kerrto missä olet ollut. Kiinnostaisi nimittäin itsekin tämä asia, mutta olen ymmärtänyt että paikkoja joissa näitä tehdään ei ole kovinkaan montaa.


      • mahdotontako????????
        vauvahaave kirjoitti:

        oletko ap ollut jo leikkauksessa? kuinka onnistui ja paljonko kaikenkaikkiaan sitten maksoi? Ja jos vielä kerrto missä olet ollut. Kiinnostaisi nimittäin itsekin tämä asia, mutta olen ymmärtänyt että paikkoja joissa näitä tehdään ei ole kovinkaan montaa.

        Minäkin haluaisin tietää onko joku käynyt kyseisessä leikkauksessa. Luin, että Koskiklinikallakin tehdään sterilisaation purkuleikkauksia, onko kenelläkään kokemusta? Kaikki tieto on tervetullut, kiitos!


    • Walma76

      Hei,Purku tehty TYKSissä 10/10,yksityislääkärin lähetteellä..ikää oli 33v.
      Anatoomisesti purku onnistui...nyt tositoimissa,eli yritystä =)

      • Vieläkö onnistuu????

        Hei, tehtiinkö sinulle leikkaus tähystyksellä? Kuinka "kipeä" olit operaation jälkeen ja kuinka kauan? Jos voisit kertoa jotain itse operaatiosta. Aurinkoista kevättä sinulle ja onnea yritykselle =)


    • Walma76

      Hei,
      Ei tehty tähystyksenä vaan ihan ns avoleikkaus n 15cm arpi alavatsalla.
      Kipuja rutkasti n 5 päivän ajan,kaikkein pahimmat päivät olin sairaalassa eli 3 yötä.Leikkaus kaikkineen kesti neljä tuntia.Kaikkein pahin tunne oli virtsaamisen tarve vaikkei ollutkaan hätä..
      Suosittelen lämpimästi yksityislääkäriltä pyytämään lähetettä,kertoo realistisesti jo silloin onko mahdollisuutta saada purkua.Mulla oli mukana sterilisaation leikkauskertomus =)
      Jos joku haluaa vaihtaa ajatuksia/kokemuksia niin pyynnöstä voin laittaa sähköpostini..

      • Maitsuli

        Hei,tässä lueskellu näitä ketjuja koska itellä ajatuksena purku myös koeputkihedelmöityksen sijaan..Oliko sinulla klipseillä tehty sterilisaatio? Ja miten on mennyt? Joko on uusi kullannuppu?


    • jk

      vai niin

    • Lapsen kaipuu

      Olen 43v. Onkohan toivoakaan saada enää sterilisaation purkua? Haluaisin vielä ilta-tähden.

      • netistäpostimyyntinä

        Montakos olet itse jo tilannut?


      • Anonyymi

        Sama täällä...minulla ommeltu yhteen ja pieni pala leikattu pois niin nyt harmittaa, kun uudella miehellä ei ole lapsia niin hän haluaisi minun kanssa...niin en tiedä minkä hintainen purku olisi tai joku muu vaihtoehto...itsekkin haluaisin iltatähden. Ikää on 44v.


    • Anonyymi

      Sterilisaatio tarkoittaa lopullinen , mutta onhan tapauksia jotka ovat saaneet avun purkamisesta, toiset ei.
      Siinä sen näkee että kun tehdään sterilisaatio niin varmana saa infoa mitä se on, joten kaikki jotka harkitsevat sitä , jos on pienikin epävarmuus niin ei tee sitä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      96
      2625
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2223
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1947
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1675
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1671
    6. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1626
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1606
    8. 91
      1553
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      120
      1415
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1274
    Aihe