Poliisin mielipide

Ylikomissio

Poliisi kieltäytyy pidättämästä lääkekannabiksen käyttäjiä

1 02 2010

Yhdysvalloissa, New Havenissa, on erittäin rohkea poliisi, joka on julkisesti kieltäytynyt pidättämässä lääkekannabiksen käyttäjiä.

Brad Jardis on toiminut poliisina yli 10 vuotta. Hän on Law Enforcement Against Prohibition (lainvalvojat kieltolakia vastaan) -järjestön jäsen ja tässä on hänen kirjeensä.

Hei kaikille!

Kuten tiedätte, minut on pidätetty virasta ja raportoin asiasta vielä piakkoin. Olen lukenut New Havenin perustuslakia uudelleen ja uudelleen huolella, joten asiaan palatessani olen hyvin valmistautunut. Olen lukenut dokumenttia, jota olen luvannut puolustaa ja tullut johtopäätökseen, että on perustuslain vastaista osavaltiolle käydä toimiin sairasta ihmistä vastaan, joka on päättänyt käyttää kannabista hoitaakseen sairauttaan.

En koskaan pidätä ihmistä, joka pitää hallussaan, käyttää tai kasvattaa kannabista hoitaakseen sairauttaan… eikä tulisi kenenkään muunkaan New Havenin valansa vannoneen lainvalvojan niin tehdä. En edes takavarikoi sitä heiltä.

Lainopilliset argumentit tukevat julistustani (hyvin yksinkertaisesti):

-/-

1. Poliittiset aktivistit tässä osavaltiossa ovat tehneet kaikkensa esittääkseen faktapohjaisia todisteita korkeimmalle oikeudelle ja kuvernöörille, tukeakseen sairaiden ihmisten mahdollisuutta käyttää luonnollista ainetta kärsimyksen helpottamiseen. Olen henkilökohtaisesti anonut korkeimmalta oikeudelta etteivät he sallisi sairaiden ihmisten pidättämistä.

2. DEA:n päätuomari Francis Young päätti 1988:

“Kannabis luonnollisessa muodossaan on yksi turvallisimpia tunnettuja terapeuttisia aineita. Olisi kohtuutonta, mielivaltaista ja juonikasta DEA:n seisoa edelleen kärsivien ja aineesta hyötyvien välissä.”

3. 14 muuta osavaltiota (ja DC) sallii sairaiden ja kuolevien käyttää kannabista lääkkeenä helpottaakseen kärsimyksiään.

4. 10. artikla New Havenin perustuslaissa menee seuraavasti:

“Hallitus on asetettu yhteisön hyväksi, suojelemaan ja turvaamaan koko yhteisöä, eikä yksityistä etua tai rahan armoille minkään ihmisen, perheen tai luokan; tämän vuoksi milloin tahansa hallitus on kieroutunut ja julkinen vapaus on uhattuna sekä kaikki muut oikaisun muodot ovat tehottomia, ihmiset voivat ja heillä on oikeus korjata vanha – tai muodostaa uusi hallitus. Mielivaltaista voimaa ja sortoa vastaan nousemisen kieltävä doktriini on absurdi, orjuuttava ja ihmiskunnan onnea ja hyvää tuhoava.”

5. Hallitus joka syyttää sairasta henkilöä tieteellisesti turvallisesti todistetun aineen käytöstä ei “hyödytä”, tai “suojele”(…) mitään yhteisöä.

6. Hallitus joka syyttää sairasta henkilöä tieteellisesti turvalliseksi todistetun aineen käytöstä on itseasiassa rahan armoilla: lääkeyhtiöiden. Tätä todistaa lääkeyhtiöden taistelu lääkekannabislakeja vastaan. Et voi kasvattaa Oxycontinia olohuoneessasi, vai kuinka?

7. Sairas ihminen kärsimässä, koska osavaltion lait kieltävät häntä käyttämästä tieteellisesti turvalliseksi todettua terapeuttista ainetta on “absurdia.”

8. Sairas ihminen kärsimässä, koska osavaltion lait kieltävät häntä käyttämästä tieteellisesti turvalliseksi todettua terapeuttista ainetta on “orjuutta.”

9. Sairas ihminen kärsimässä, koska osavaltion lait kieltävät häntä käyttämästä tieteellisesti turvalliseksi todettua terapeuttista ainetta on “ihmiskunnan onnen ja hyvän tuhoamista.”

-/-

Johtopäätös: En tee sitä. Koskaan. Ottakaa perustuslain vastainen lakinne ja sullokaa se.

Tiedätte kuka minä olen, tiedätte missä minä työskentelen, enkä pelkää ketään teistä. Sanani, valani on ihmisille: ei tyranneille, jotka haluavat heidän kärsivän.

- Bradley

Lähde:

http://freekeene.com/2010/01/18/nh-cop-refusing-to-arrest-medical-cannabis-users/



http://kannabisuutiset.wordpress.com/2010/02/01/poliisi-kieltaytyy-pidattamasta-laakekannabiksen-kayttajia/

1

304

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ihmiskunta Sinde

      lailliseksi? Sehän perustuu Äly hoi, ymmärrys älä jätä-ajatuksiin, eikö totta, retoriikallaan? Miksi päihdepolitiikan tulisi perustua sellaisiin? Assosiaationko takia, että on vielä B-kielinen oikeus toisen ihminsen kehoon. Varför? Ymmärräthän, että poliisi toimii pelkällä B-kielellä mallissa DDR ja lääkärileikit, käyttämällä valvontaa ja uhkaa.. Miksi sellaista sikaa saisi käyttää hyväkseen, joka ei puhekielen ja kirjakielen eroja hallitse? Onpa lapsellista! Se on vain ylätorjunta se luuston piirre, mistä poliisitkin iloa etsivät. Ei kukaan tarvitse koirakoulua. Entä henkilökunta, no a-klinikka päissäänpä tietenkin. Huolehdi suunliikeradat kuntoon.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      446
      3251
    2. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      410
      2851
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      126
      2765
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      163
      2153
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      8
      1970
    6. 176
      1380
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1327
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1216
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      76
      1172
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1030
    Aihe