Poliisin mielipide

Ylikomissio

Poliisi kieltäytyy pidättämästä lääkekannabiksen käyttäjiä

1 02 2010

Yhdysvalloissa, New Havenissa, on erittäin rohkea poliisi, joka on julkisesti kieltäytynyt pidättämässä lääkekannabiksen käyttäjiä.

Brad Jardis on toiminut poliisina yli 10 vuotta. Hän on Law Enforcement Against Prohibition (lainvalvojat kieltolakia vastaan) -järjestön jäsen ja tässä on hänen kirjeensä.

Hei kaikille!

Kuten tiedätte, minut on pidätetty virasta ja raportoin asiasta vielä piakkoin. Olen lukenut New Havenin perustuslakia uudelleen ja uudelleen huolella, joten asiaan palatessani olen hyvin valmistautunut. Olen lukenut dokumenttia, jota olen luvannut puolustaa ja tullut johtopäätökseen, että on perustuslain vastaista osavaltiolle käydä toimiin sairasta ihmistä vastaan, joka on päättänyt käyttää kannabista hoitaakseen sairauttaan.

En koskaan pidätä ihmistä, joka pitää hallussaan, käyttää tai kasvattaa kannabista hoitaakseen sairauttaan… eikä tulisi kenenkään muunkaan New Havenin valansa vannoneen lainvalvojan niin tehdä. En edes takavarikoi sitä heiltä.

Lainopilliset argumentit tukevat julistustani (hyvin yksinkertaisesti):

-/-

1. Poliittiset aktivistit tässä osavaltiossa ovat tehneet kaikkensa esittääkseen faktapohjaisia todisteita korkeimmalle oikeudelle ja kuvernöörille, tukeakseen sairaiden ihmisten mahdollisuutta käyttää luonnollista ainetta kärsimyksen helpottamiseen. Olen henkilökohtaisesti anonut korkeimmalta oikeudelta etteivät he sallisi sairaiden ihmisten pidättämistä.

2. DEA:n päätuomari Francis Young päätti 1988:

“Kannabis luonnollisessa muodossaan on yksi turvallisimpia tunnettuja terapeuttisia aineita. Olisi kohtuutonta, mielivaltaista ja juonikasta DEA:n seisoa edelleen kärsivien ja aineesta hyötyvien välissä.”

3. 14 muuta osavaltiota (ja DC) sallii sairaiden ja kuolevien käyttää kannabista lääkkeenä helpottaakseen kärsimyksiään.

4. 10. artikla New Havenin perustuslaissa menee seuraavasti:

“Hallitus on asetettu yhteisön hyväksi, suojelemaan ja turvaamaan koko yhteisöä, eikä yksityistä etua tai rahan armoille minkään ihmisen, perheen tai luokan; tämän vuoksi milloin tahansa hallitus on kieroutunut ja julkinen vapaus on uhattuna sekä kaikki muut oikaisun muodot ovat tehottomia, ihmiset voivat ja heillä on oikeus korjata vanha – tai muodostaa uusi hallitus. Mielivaltaista voimaa ja sortoa vastaan nousemisen kieltävä doktriini on absurdi, orjuuttava ja ihmiskunnan onnea ja hyvää tuhoava.”

5. Hallitus joka syyttää sairasta henkilöä tieteellisesti turvallisesti todistetun aineen käytöstä ei “hyödytä”, tai “suojele”(…) mitään yhteisöä.

6. Hallitus joka syyttää sairasta henkilöä tieteellisesti turvalliseksi todistetun aineen käytöstä on itseasiassa rahan armoilla: lääkeyhtiöiden. Tätä todistaa lääkeyhtiöden taistelu lääkekannabislakeja vastaan. Et voi kasvattaa Oxycontinia olohuoneessasi, vai kuinka?

7. Sairas ihminen kärsimässä, koska osavaltion lait kieltävät häntä käyttämästä tieteellisesti turvalliseksi todettua terapeuttista ainetta on “absurdia.”

8. Sairas ihminen kärsimässä, koska osavaltion lait kieltävät häntä käyttämästä tieteellisesti turvalliseksi todettua terapeuttista ainetta on “orjuutta.”

9. Sairas ihminen kärsimässä, koska osavaltion lait kieltävät häntä käyttämästä tieteellisesti turvalliseksi todettua terapeuttista ainetta on “ihmiskunnan onnen ja hyvän tuhoamista.”

-/-

Johtopäätös: En tee sitä. Koskaan. Ottakaa perustuslain vastainen lakinne ja sullokaa se.

Tiedätte kuka minä olen, tiedätte missä minä työskentelen, enkä pelkää ketään teistä. Sanani, valani on ihmisille: ei tyranneille, jotka haluavat heidän kärsivän.

- Bradley

Lähde:

http://freekeene.com/2010/01/18/nh-cop-refusing-to-arrest-medical-cannabis-users/

http://kannabisuutiset.wordpress.com/2010/02/01/poliisi-kieltaytyy-pidattamasta-laakekannabiksen-kayttajia/

1

327

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ihmiskunta Sinde

lailliseksi? Sehän perustuu Äly hoi, ymmärrys älä jätä-ajatuksiin, eikö totta, retoriikallaan? Miksi päihdepolitiikan tulisi perustua sellaisiin? Assosiaationko takia, että on vielä B-kielinen oikeus toisen ihminsen kehoon. Varför? Ymmärräthän, että poliisi toimii pelkällä B-kielellä mallissa DDR ja lääkärileikit, käyttämällä valvontaa ja uhkaa.. Miksi sellaista sikaa saisi käyttää hyväkseen, joka ei puhekielen ja kirjakielen eroja hallitse? Onpa lapsellista! Se on vain ylätorjunta se luuston piirre, mistä poliisitkin iloa etsivät. Ei kukaan tarvitse koirakoulua. Entä henkilökunta, no a-klinikka päissäänpä tietenkin. Huolehdi suunliikeradat kuntoon.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      11
      3475
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      68
      1878
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      541
      1566
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      80
      1188
    5. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      61
      992
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      958
    7. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      209
      872
    8. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      170
      823
    9. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      59
      816
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      768
    Aihe