V50 1,6Driven lämppäri,ominaisuus/ongelma?

....................

Terve

Ihan mielenkiinnosta kyselen eli onko muilla V50 huruuttelevilla esiintynyt samaa...itselläni siis uusi 2010 mallin V50 drive. Olen tässä nyt pariin otteeseen huomannut että vaikka lämppäriin on asetettu molemmin puolin koppia sama lämpötila niin jostain syystä välillä oikean puoleisesta keskisuulakkeesta ja oikeinpuoleisimmasta kojelaudan päässä olevasta suulakkeesta tulee haaleaa/viileää ilmaa kun muualta tulee lämmintä. En pidä päällä edes automaatti toimintoa muilta osin kuin puhallukseen eli ilman tulosuunnan olen säätänyt manuaalisesti jalkatilaan,keskelle ja ylös, jolloin lämpö jakaantuu tasaisimmin .....myös sisäilmankierto on pois päältä manuaalisesti. Kyseinen ongelma esiintynyt nyt muutaman kerran ja kuskille se nyt ei vielä ole katastrofaalista, mutta apukuskin paikalla olevalle vähän hankalaa kun tulee viileää ilmaa syliin ellei laita suulakkeita kiinni. Vaikuttaisi kovasti siltä ettei lämpötilan säätö pelitä läppien osalta oikein tai oikean puoleisiin kanaviin tulee jostain kylmää...jälkimmäistä epäilen vähemmän kun tätä ei kuitenkaan aina esiinny. Sikäli hieman haasteellinen ropleema, koska ongelmaa varmaan aika hankala paikantaa huollossa jos testeri ei mitään näytä ja muutenkin harmillinen juttu kun auto tuntuu muuten olevan todella lämmin myös taakse jääneillä kovilla pakkasilla. En nyt ainakaan oikein näe järkeä että järjestelmä tasaisi kopin lämpöä niin että vain toisen puolen kanavista tulee viileää...eikä tuon systeemin kai pitäisi automaattisesti säädellä lämpöä ellei ole täysin automaattitoiminnolla?

19

11722

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • v50 drive

      Puolivuotta vanhalla ajelen itse.

      Minä pidän vain automaattia ja en ymmärrä miksi säätelet manuaalisesti? Automaattiasetuksella toimii mielestäni niinkuin pitääkin eli ilmastoinnin olemassaoloa ei edes huomaa.

      • v50 2006

        Sulla on ollut tuuria, olet saanut toimivan yksilön. Omassa autossa tuo automaatti on pakkasilla ihan vitsi. Onneksi arpajaisissa sattui yksilö jossa ongelma on liian kuuma auto. Tuntuu suurimalla osalla olevan ongelmana liian kylmä joka on tietty kovilla pakkasilla ikävää. Sinisellä eivät osaa korjata, on siis auton ominaisuus.


      • vm. 2007
        v50 2006 kirjoitti:

        Sulla on ollut tuuria, olet saanut toimivan yksilön. Omassa autossa tuo automaatti on pakkasilla ihan vitsi. Onneksi arpajaisissa sattui yksilö jossa ongelma on liian kuuma auto. Tuntuu suurimalla osalla olevan ongelmana liian kylmä joka on tietty kovilla pakkasilla ikävää. Sinisellä eivät osaa korjata, on siis auton ominaisuus.

        120 000 km on menty ja tasaista lämpöä riittää automatiikalla. Tänään -32 ja hyvin tarkeni. Eberi on kerran puhdistettu.


    • volvoman.

      Automaattisäätö toimii itselläni loistavasti. Autossa on myös valoanturit, mitkä voivat vaikuttaa säädettävään lämpötilaan riippuen esim kummalta puolelta autoa paistaa...

    • kauko inehmo

      suuttimet ja ilimankierrot prrrrkle. kuule joloppi paina sitä nappia missä lukkee että selhvtestruktion niijotta ei uo ennää ongelmia. ainakkaa volovon kansa hhehhehehe.

      • Pomppasi

        Kellokosken insinööri örvelö tänne örveltämään käyhän vaihtaa ne napit vahvempiin.


    • Rellureiska

      Itellä on kaksi viikkoa nuori S40. Nyt se on viettänyt viikon paikallisen Volvon huollon huostassa samanlaisen lämppäriongelman kanssa.
      Vänkärin puoleisista suuttimista puhaltaa jääkylmää ilmaa, vaikka lämmöt on säädetty 30 asteeseen.
      Kuskille tulee kyllä haaleaa ilmaa.
      Huolto lukee vikakoodeja, ja minä ajan liising Twingolla.
      Mitään vikaa ei tunnu löytyvän, mutta ongelma vain jatkuu.Hienoa omistaa Volvo, joka on viettänyt ajastaan
      korjaamolla ja toiminut pari päivää.
      Voi V--------.
      Älkää hyvät ihmiset ostako ikinä Volvoa.
      Renault Scenic Turbo 2,0 toimi 5 vuotta ilman vikoja.
      Seuraavaksi alan puuhastella autokaupan purkua.

      • ..........

        Alkuperäisen viestin kirjoittajana/keskustelun aloittajana totean myös, että saman ongelman kanssa olen kevään paininut ja edelleenkään ei ole saatu kuntoon. Softaa on päivitelty ja toiminut aina sen pari viikkoa ja sama sekoilu alkanut taas. Se vaan on hienoa että kun tuo kaupan purkukaan ei taida olla ihan yksinkertaista. Seuraava korjaava toimenpide on pajalla lämmönsäätömoottorin vaihto. Huolto tiesi kertoa että kojelauta joudutaan irroittamaan. Että se siitä uudesta autosta **ttu.

        Jos edellisen viestin kirjoittaja tätä lukasee niin mielenkiinnosta haluaisin tietää saivatko nelikymppisesi kuntoon ja jos niin mitä sille tehtiin?


      • Haalea
        .......... kirjoitti:

        Alkuperäisen viestin kirjoittajana/keskustelun aloittajana totean myös, että saman ongelman kanssa olen kevään paininut ja edelleenkään ei ole saatu kuntoon. Softaa on päivitelty ja toiminut aina sen pari viikkoa ja sama sekoilu alkanut taas. Se vaan on hienoa että kun tuo kaupan purkukaan ei taida olla ihan yksinkertaista. Seuraava korjaava toimenpide on pajalla lämmönsäätömoottorin vaihto. Huolto tiesi kertoa että kojelauta joudutaan irroittamaan. Että se siitä uudesta autosta **ttu.

        Jos edellisen viestin kirjoittaja tätä lukasee niin mielenkiinnosta haluaisin tietää saivatko nelikymppisesi kuntoon ja jos niin mitä sille tehtiin?

        Itselläni on 13000 km ajettu 1,6 drive, rekisteröity Tammikuussa 2010. Auto on muuten hyvä, mutta lämmitys/ilmastointilaitteeseen olen pettynyt. Talvella auto lämpenee todella nopeasti, mutta noin puolen tunnin ajon jälkeen auto alkaa jäähtyä. Minun autossani lämpö ohjautuu jalkoihin ja keskellä oleviin tuuletussuuttimiin. Kuskin oven suuttimesta oven lasille ja tuulilasille tuleva ilma on haaleaa. Jouduinkin ajelemaan pitkiä jotoksia pakkasella toppatakki päällä ja kaulaliina kaulassa. Ainoa edes jotenkin tehonnut konsti oli laittaa kymmeneksi minuutiksi lämpö täysille ja reilu puhallus pelkästään tuulilasille. Sitten takaisin normaali puhallinnopeus ja normaali lämmönjako. Jonkin aikaa tuulilasille tuleva ilma oli lämmintä, mutta sitten alkoi taas palella. Lämmityslaitteen automaattiasetuksella palelin eniten.

        Tämä ongelma ei tule esille, jos ei aja pitkiä matkoja. Huollon mukaan kaikki on kunnossa. Vähän puhuivat siihen sävyyn, että olen herkkänahkainen. No, olen pakkasillakin päivittäin ulkotöissä, joten luulen tietäväni mitä kylmyys ja lämpö on. Verrattuna edelliseen japanilaismerkkiin, lämmityslaite on surkea. Paljon parjatussa japsissa automaatti-ilmastointi oli 130000 km asetettuna 21 asteeseen, ja matka taittui mukavassa lämmössä, kesät talvet.

        Toinen enesimmäisessä huollossa korjausta vaativa asia on jarrujen ravistaminen, joka alkoi heti uutena. Lienee tyyppivika S40/V50 -autoissa.


      • ongelma mutta ei suu
        Haalea kirjoitti:

        Itselläni on 13000 km ajettu 1,6 drive, rekisteröity Tammikuussa 2010. Auto on muuten hyvä, mutta lämmitys/ilmastointilaitteeseen olen pettynyt. Talvella auto lämpenee todella nopeasti, mutta noin puolen tunnin ajon jälkeen auto alkaa jäähtyä. Minun autossani lämpö ohjautuu jalkoihin ja keskellä oleviin tuuletussuuttimiin. Kuskin oven suuttimesta oven lasille ja tuulilasille tuleva ilma on haaleaa. Jouduinkin ajelemaan pitkiä jotoksia pakkasella toppatakki päällä ja kaulaliina kaulassa. Ainoa edes jotenkin tehonnut konsti oli laittaa kymmeneksi minuutiksi lämpö täysille ja reilu puhallus pelkästään tuulilasille. Sitten takaisin normaali puhallinnopeus ja normaali lämmönjako. Jonkin aikaa tuulilasille tuleva ilma oli lämmintä, mutta sitten alkoi taas palella. Lämmityslaitteen automaattiasetuksella palelin eniten.

        Tämä ongelma ei tule esille, jos ei aja pitkiä matkoja. Huollon mukaan kaikki on kunnossa. Vähän puhuivat siihen sävyyn, että olen herkkänahkainen. No, olen pakkasillakin päivittäin ulkotöissä, joten luulen tietäväni mitä kylmyys ja lämpö on. Verrattuna edelliseen japanilaismerkkiin, lämmityslaite on surkea. Paljon parjatussa japsissa automaatti-ilmastointi oli 130000 km asetettuna 21 asteeseen, ja matka taittui mukavassa lämmössä, kesät talvet.

        Toinen enesimmäisessä huollossa korjausta vaativa asia on jarrujen ravistaminen, joka alkoi heti uutena. Lienee tyyppivika S40/V50 -autoissa.

        V50 ilmastointi on tehnyt helteellä samoja temppuja. Eli toiselta puolelta tulee viileeä ja toiselta lämmintä kun automaatti-ilmastointi on päällä. Jonkun ajan kuluttua automaattiikka kyllä korjaa asian, mutta vaikuttaa oudolta ?

        Oletteko saaneet huollossa apua ongelmaan ?

        manuaalina toimii moitteettomasti


    • Kotkan poika

      Minulla v.2010 1.6 DRIVe V50 28.000 km ja minkäänlaisia ongelmia ilmastoinnin tai minkään muunkaan asian kanssa ei ole ollut.

      Hyvä peli Suosittelen!

    • Rellureiska

      Sama ominaisuus oli uudessa Volvossamme, ostettu helmikuussa.
      Pelkääjän paikalle tuli jääkylmää ilmaa maaliskuulla ja kuskille kuumaa.
      Taisivat pitää autoa viikon huollossa, ja ajelimme Rellu Cliolla senaikaa.
      Nyt kesällä on pari kertaa puhallellut kuumaa ilmaa pelkääjän puolelta,
      vaikka on ilmastointi ollut päällä.
      Ihmeellisiä ovat Volvojen tiet.Huoltoon vaan, kun kerran on takuu päällä.
      Muuten tekniikka pelaa ja on pieni kulutus.
      Volvoillaan :-)

      • eka Volvo

        Kesällä 2010 ostettu V50 eDrive.
        Eilen oli normaali 20 tkm huolto ja tänään ajossa kun pakkasta oli vain 5 astetta.
        Hetken ajon jälkeen oikealle tuli aika kylmää puhallusta.
        Ilmastointi oli automaatilla, lämpö 22 astetta.
        Säädöllä vasen 18 ja oikea 26 jatkettiin ajoa siten että talvivaateissa tarkeni about normaalisti.
        Parin tunnin pysähtymisen jälkeen tuntui lyhyen ajon että toimii normaalisti.
        Uudestaan parin tunnin pysähys ja hetken ajon jälkeen taas kylmää oikealta....
        Säädöt taas vinoon niin oikealle sai taas hieman haaleaa puhallusta.

        Onko näihin ilmiöihin löytynyt selitystä tai mieluummin korjausta?


      • eka Volvo
        eka Volvo kirjoitti:

        Kesällä 2010 ostettu V50 eDrive.
        Eilen oli normaali 20 tkm huolto ja tänään ajossa kun pakkasta oli vain 5 astetta.
        Hetken ajon jälkeen oikealle tuli aika kylmää puhallusta.
        Ilmastointi oli automaatilla, lämpö 22 astetta.
        Säädöllä vasen 18 ja oikea 26 jatkettiin ajoa siten että talvivaateissa tarkeni about normaalisti.
        Parin tunnin pysähtymisen jälkeen tuntui lyhyen ajon että toimii normaalisti.
        Uudestaan parin tunnin pysähys ja hetken ajon jälkeen taas kylmää oikealta....
        Säädöt taas vinoon niin oikealle sai taas hieman haaleaa puhallusta.

        Onko näihin ilmiöihin löytynyt selitystä tai mieluummin korjausta?

        Eilen kävin merkkihuollossa jossa huolto tehtiin.
        Tsekattiin vikakoodit - ei mitään.
        Ajettiin kalbrointi, se kuulemma täytyy tehdä aina jos ohjelmaa on päivitetty.

        Nyt pitäisi toimia, aika näyttää.


      • nyrkkipaja
        eka Volvo kirjoitti:

        Eilen kävin merkkihuollossa jossa huolto tehtiin.
        Tsekattiin vikakoodit - ei mitään.
        Ajettiin kalbrointi, se kuulemma täytyy tehdä aina jos ohjelmaa on päivitetty.

        Nyt pitäisi toimia, aika näyttää.

        ei se mitään auta, mutta saa mukavasti laskutettua. Ensin otetaan tuolla rahat pois ja kun ei tietenkään tuo mitään auta niin seuraavalla kierroksella korjataan sitten arpomalla jotain. On saatu jo kaksi kallista huoltokäyntiä maksatettua tutkimatta asiaa. Kolmannella kerralla täytyy jo jotain oikeasti tehdä, todennäköisesti arvotaan taas joku kallis osa. Sillä rahalla tavallinen paja olisi jo purkanut koko koelaudan muutamaan kertaan ihan atomeiksi :)
        Siniselle vain jos takuu vaatii tai vakuutusyhtiö korvaa. Omalla rahalla ei missään nimessä varsinkaan jos vika ei ole täysin selkeä.


    • Hieman pettynyt

      Itselläni on S40 eDrive 1.6D vm.2010. Olen havainnut saman ongelman useamman kerran. Matkustajan puolelta on alkanut yhtäkkiä tulla kuumaa ilmaa kesällä ja kylmää talvella. Vika on poistunut kun asetusarvoa on muuttanut ja palauttanut entiselleen, mutta pitempien ajomatkojen aikana vika on toistunut. Pahin tapahtui tällä viikolla 30 asteen pakkasessa töihin mennessä, kun lämmityslaite ei toiminut lainkaan, puhallin ei toiminut ja polttoainelämmitin ei käynnistynyt. Oli kylmä kyyti ajaa aamulla töihin 35 km siinä pakkasessa. Merkkiliikkestä ei saa aikaa vasta kun parin viikon päästä. Jätin auton korjaamolle odottamaan korjausta, koska sillä ei kuitenkaan voi ajaa näillä pakkasilla. Näin toimii takuu.

    • J8.L

      Minulla ohjelmoitiin uudestaan, ja on toiminut.

    • Hannu M

      Ylläolevaan viitaten, nyt se tapahtui jälleen, vuosi sitten lämmityslaitteen moottori vaihdettiin takuun puitteissa ja tänä aamuna jälleen, kun auto oli seisonut ulkona n. -30 ast.C pakkasessa, niin puhallinmoottori ei taaskaan käynnistynyt, autoon levisi lievä sähköpalon haju, eikä puhallin enää toiminut. Auto on jälleen merkkihuollossa korjattavana ja puhallinmoottori menee jälleen uusiksi. Ainoa onni onnettomuudessa on että takuu on edelleen voimassa toukokuun alkuun asti, mutta mitä sitten, uskaltaako tällä enää lähteä seuraavalle talvelle ilman takuuta ??? Olisiko kellään muulla samanlaisia kokemuksia ?? Tämä vaikuttaa jo todella oudolta, eikä voi olla sattumaa, että vuoden sisällä lämmityslaitteen puhallin hajoaa kahdesti ??? ja korjaus ei ole varmasti mikään halpa toimenpide.
      Auto on Volvo S40 1,6D edrive vm.2010, jolla on tällä hetkellä ajettu n. 20.500 km.
      Normaalisti auto seisoo kylmässä autotallissa, jossa on aina muutama aste lämpimämpi kuin ulkona. Viime vuonna puhallin hajosi ensimmäisen ulkona vietetyn yön jälkeen n. -30 asteen pakkasessa ja tänä vuonna toisen ulkona vietetyn yön jälkeen suunnilleen samassa pakkassäässä.

      • taas lämmintä.

        Volvo c30 ja lapin reissulla talvella puhalsi kuskin puolella jääkylmää. Ongelma ratkesi niin että veivaili kuskinpuolen lämpöjä ylös alas muutamia kertoja ja taas puhalsi kuumaa. Koittakaa tuota ennen ku viette korjaamolle.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenna teen sen

      Se on nyt päätetty. Pääsen pois tästä epätietosuudesta.
      Ikävä
      81
      3504
    2. Hakkarainen: persut Venäjän ja Pohjois-Korean tiellä

      Hakkarainen entisenä persujen kärkipoliitikkona tietää, mitä puhuu. https://www.is.fi/politiikka/art-2000010422614.html
      Maailman menoa
      200
      2012
    3. Ilouutinen! Anniina Valtonen heitti jymy-yllätyksen - Tämä ei jätä kylmäksi!

      Ohhoh, tämäpä ylläri! Anniina Valtonen sai puolisonsa kanssa lapsen viime vuoden lopulla. Lue lisää: https://www.suomi2
      Suomalaiset julkkikset
      26
      1968
    4. Fuengirola.fi: Kohuissa rypenyt Jari Sillanpää, 58, harvinaisessa haastattelussa: "Minä haluan..."

      Ex-tangokuningas on kertonut kuulumisiaan Espanjan Aurinkorannikolta. Että ei muuta kuin elämässä etiäpäin, Jari Sillanp
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1588
    5. Ootko muuten vieläkään hiffannut

      Että en kuulu sinun maailmaasi? On meissä samaa, ja samaa aaltopituutta oli, mutta tunsin oloni usein hyvin vaivautuneek
      Ikävä
      166
      1425
    6. Miten nyt sanoisin

      tämän sinulle. Oletko mielessäni päivittäin, kysyin itseltäni ja vastaus oli, kyllä olet. Yllätyin, päädyin oudoille tei
      Ikävä
      88
      1415
    7. Susta on tullut

      Ihana nainen. ❤️
      Ikävä
      52
      1119
    8. Mistä vuodesta

      lähtien olet ikävöinyt kaivattuasi?
      Ikävä
      99
      1075
    9. Tämä ei voi jatkua

      Näin. Eilisen jälkeen tulin siihen tulokseen.
      Ikävä
      55
      864
    10. Voitko vain unohtaa

      Minut. En ole sinun arvoisesi
      Ikävä
      59
      850
    Aihe