Jos ei vapinaa......?

Mies 46

Melkein kaikki muut tyypilliset oireet minulla on mutta ei vapinaa,onko epätodennäköistä että
sairastaisin Parkinsonia,olen itse miettinyt jo vuosia sitten Parkinsonin mahdollisuutta,mutta
yleislääkärit eivät ole ainakaan minulle maininneet tätä mahdollisuutta.

-jalkojen lihasten kankeutta,kouristuksia varpaisiin saakka,mutta eivät jatkuvia.
-harvakseltaan voimakkaita kouristuksia käsissä,jotka ilmenevät jonkun käsiä rasittavan
työsuorituksen yhteydessä,tai esim autonpesu harjalla autoa pestessä.
-muistihäiriöitä,hajuaisti,krooninen nuha,univaikeuksia,päänsärkyä,kuolaan nukkuessa petivaatteeni,masennus,keskittymisvaikeuksia,lääkärin epäilemä uni-apnea voikin johtua
nielemisvaikeuksista koska niitä tuntuu olevan jossain määrin,seksuaalinen halukkuuteni
hyvin heikko.
Olisiko mielestänne asia selvittää jonkun asiantuntija lääkärin kanssa?

1

833

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minun mielipiteeni

      selvittää tilanne.

      Tuskinpa täällä kukaan pystyy sanomaan, onko epätodennäköistä, että sairastaisit Parkinsonin tautia. Eivät siihen pysty aina erikoislääkäritkään.
      Ja joka tapauksessahan joku sairaus tilanteen aiheuttaa ja varmasti tarvitset siihen jotain hoitoa ja lääkitystäkin.

      Olen juuri seurannut tuttavani tilanetta ja tutkimuksia.
      Hänellä on ollut muutamia vuosia joitakin Parkinsonin tautiin sopivia oireita ja lopulta hänen oli mentävä yksityisen neurologin vastaanotolle. Tämä epäili Parkinsonin tautia ja määräsi magneettikuvaukseen.

      Olen kyllä lukenut, ettei Parkinsonin tautia magneettikuvauksella tutkita, vaan sillä suljetaan pois muut mahdollisuudet.
      En sitten tiedä pitääkö paikkansa.
      Joka tapauksessa tuttavani oli ilm. lääkärin puheista ymmärtänyt, että diagnoosi oli lähes selvä.

      Ennenkuin magneettikuvauksen tulokset selvisivät, tuttavani vietiin ambulanssilla Kaupungin sairaalaan (siis ei keskussairaalaan neurologian osastolle, missä uskoisin olevan asiantuntevimmat lääkärit), maattuaan tunteja lattialla, kun ei päässyt ylös.

      Ei hän käsittääkseni kaatunut, vaan jalat jähmettyivät, niin ettei päässyt liikkeelle.
      Ei ollut muuta mahdollisuutta kuin laskeutua jotenkin lattialle, ettei kaatunut.
      Siitä hän ei sitten enää päässytkään ylös.

      Nyt hän on ollut sairaalassa muutaman viikon ja on kyllä tehty paljon erilaisia tutkimuksia ja ultraäänikuvauksia ym.
      Viimeisin minun saamani tieto on, ettei kysymyksessä ole Parkinsonin tauti ja tuttavaani ollaan kotiuttamassa.
      Mitään varmaa diagnoosia ei siinä vaiheessa ollut. En tiedä onko ihan lähipäivinä selvinnyt mistä todella on kysymys.
      Tämä vaan osoittaa sen kuinka vaikeaa oikean diagnoosin selvittäminen voi olla.

      Tällä hetkellä myös lähisukulaisellani on ensi kuussa aika keskussairaalan neurologian poliklinikalle samantapaisten oireiden, jähmettymisen ja kaatumisten vuoksi.
      Kävimme häntä hoitaneen ja leikanneen neurokirurgin vastaanotolla, joka ei pystynyt sanomaan muuta kuin, että kyllä siinä on jotain muutakin, kuin olemassaolevasta tilanteesta johtuvaa.
      Siis ei mitään arviota ilman tutkimuksia.

      Sinun sijassasi menisin kyllä ehdottomasti yksityisen neurologin vastaanotolle ja pyytäisin lähetteen keskussairaalan neurologian poliklinikalle.
      Tutkimuksia tulee kuitenkin paljon ja ovat yksityisesti kalliita.

      Tämän minä sanoin syyksi, että sukulaiseni sai lähetteen keskussairaalaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      158
      6527
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      34
      3908
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      2015
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1969
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1809
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1646
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1563
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1518
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      19
      1499
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      35
      1390
    Aihe