Jos ei vapinaa......?

Mies 46

Melkein kaikki muut tyypilliset oireet minulla on mutta ei vapinaa,onko epätodennäköistä että
sairastaisin Parkinsonia,olen itse miettinyt jo vuosia sitten Parkinsonin mahdollisuutta,mutta
yleislääkärit eivät ole ainakaan minulle maininneet tätä mahdollisuutta.

-jalkojen lihasten kankeutta,kouristuksia varpaisiin saakka,mutta eivät jatkuvia.
-harvakseltaan voimakkaita kouristuksia käsissä,jotka ilmenevät jonkun käsiä rasittavan
työsuorituksen yhteydessä,tai esim autonpesu harjalla autoa pestessä.
-muistihäiriöitä,hajuaisti,krooninen nuha,univaikeuksia,päänsärkyä,kuolaan nukkuessa petivaatteeni,masennus,keskittymisvaikeuksia,lääkärin epäilemä uni-apnea voikin johtua
nielemisvaikeuksista koska niitä tuntuu olevan jossain määrin,seksuaalinen halukkuuteni
hyvin heikko.
Olisiko mielestänne asia selvittää jonkun asiantuntija lääkärin kanssa?

1

935

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minun mielipiteeni

selvittää tilanne.

Tuskinpa täällä kukaan pystyy sanomaan, onko epätodennäköistä, että sairastaisit Parkinsonin tautia. Eivät siihen pysty aina erikoislääkäritkään.
      Ja joka tapauksessahan joku sairaus tilanteen aiheuttaa ja varmasti tarvitset siihen jotain hoitoa ja lääkitystäkin.

Olen juuri seurannut tuttavani tilanetta ja tutkimuksia.
      Hänellä on ollut muutamia vuosia joitakin Parkinsonin tautiin sopivia oireita ja lopulta hänen oli mentävä yksityisen neurologin vastaanotolle. Tämä epäili Parkinsonin tautia ja määräsi magneettikuvaukseen.

Olen kyllä lukenut, ettei Parkinsonin tautia magneettikuvauksella tutkita, vaan sillä suljetaan pois muut mahdollisuudet.
      En sitten tiedä pitääkö paikkansa.
      Joka tapauksessa tuttavani oli ilm. lääkärin puheista ymmärtänyt, että diagnoosi oli lähes selvä.

Ennenkuin magneettikuvauksen tulokset selvisivät, tuttavani vietiin ambulanssilla Kaupungin sairaalaan (siis ei keskussairaalaan neurologian osastolle, missä uskoisin olevan asiantuntevimmat lääkärit), maattuaan tunteja lattialla, kun ei päässyt ylös.

Ei hän käsittääkseni kaatunut, vaan jalat jähmettyivät, niin ettei päässyt liikkeelle.
      Ei ollut muuta mahdollisuutta kuin laskeutua jotenkin lattialle, ettei kaatunut.
      Siitä hän ei sitten enää päässytkään ylös.

Nyt hän on ollut sairaalassa muutaman viikon ja on kyllä tehty paljon erilaisia tutkimuksia ja ultraäänikuvauksia ym.
      Viimeisin minun saamani tieto on, ettei kysymyksessä ole Parkinsonin tauti ja tuttavaani ollaan kotiuttamassa.
      Mitään varmaa diagnoosia ei siinä vaiheessa ollut. En tiedä onko ihan lähipäivinä selvinnyt mistä todella on kysymys.
      Tämä vaan osoittaa sen kuinka vaikeaa oikean diagnoosin selvittäminen voi olla.

Tällä hetkellä myös lähisukulaisellani on ensi kuussa aika keskussairaalan neurologian poliklinikalle samantapaisten oireiden, jähmettymisen ja kaatumisten vuoksi.
      Kävimme häntä hoitaneen ja leikanneen neurokirurgin vastaanotolla, joka ei pystynyt sanomaan muuta kuin, että kyllä siinä on jotain muutakin, kuin olemassaolevasta tilanteesta johtuvaa.
      Siis ei mitään arviota ilman tutkimuksia.

Sinun sijassasi menisin kyllä ehdottomasti yksityisen neurologin vastaanotolle ja pyytäisin lähetteen keskussairaalan neurologian poliklinikalle.
      Tutkimuksia tulee kuitenkin paljon ja ovat yksityisesti kalliita.

Tämän minä sanoin syyksi, että sukulaiseni sai lähetteen keskussairaalaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle

Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle
      Joensuu
      15
      2091
    2. Oletko nainen alkanut kammoamaan minua

Sinua ei näy eikä kuulu, ja ilmeisesti kiertelet tilanteita. Oletko huomannut, että olet vieläkin ajatuksissani luvattom
      Ikävä
      63
      1435
    3. Saako 60 v vielä töitä? Arto Nyberg puhuu suoraan elämästä ilman töitä

Arto Nyberg täyttää tänään 60 v. Onnea! Nyberg totuttiin näkemään suoran haastatteluohjelman kapteenina vuodesta toise
      Maailman menoa
      106
      1409
    4. Toivoisitko Rakas vielä?

Haluaisitko vielä? Uskoisin osaavani näyttää sinulle, kuinka ainutlaatuinen nainen olet.
      Ikävä
      68
      1255
    5. Tiesitkö tätä ex-miehistä? Noriko Salo jysäytti yllätyspaljastuksen

Noriko Salo ja ex-F1 kuski Mika Salo olivat naimisissa v. 1999-2022. Kirsi Salon ex-mies puolestaan on muusikko Sammy A
      Kotimaiset julkkisjuorut
      6
      1221
    6. Ihan pieni näkeminen vaan

👋 ja minä olisin valmis jo vaikka mihin sun kanssa. Nämä on näitä.. 🤫🫣😘💥
      Ikävä
      31
      1027
    7. Huh, huh! Sofia Belorf ei ole itse pessyt hiuksiaan kolmeen vuoteen

Sofia Belorf elää ökyelämää Dubaissa. Sofian arjessa kulta, raha ja luksus ovat vahvasti läsnä. Luksuselämään tottuneell
      Kotimaiset julkkisjuorut
      58
      1017
    8. En haluaisi kaiken kuihtuvan pois

ilman, että olemme voineet jutella rauhassa kasvotusten... Mutta mistä ihmeestä löydän sinut?
      Ikävä
      52
      1016
    9. Koska tajusit silloin aikanaan

että olin ihastunut sinuun? 🤭😍 Taisin olla aika läpinäkyvä 🫣❤️
      Ikävä
      47
      991
    10. Keskustelua kasteesta

You tubessa kaksi pappia keskustelivat kasteesta ja kritisoivat raamatullista uskovien kastetta. Toinen heistä yritti
      Kaste
      338
      988
    Aihe