Jos ei vapinaa......?

Mies 46

Melkein kaikki muut tyypilliset oireet minulla on mutta ei vapinaa,onko epätodennäköistä että
sairastaisin Parkinsonia,olen itse miettinyt jo vuosia sitten Parkinsonin mahdollisuutta,mutta
yleislääkärit eivät ole ainakaan minulle maininneet tätä mahdollisuutta.

-jalkojen lihasten kankeutta,kouristuksia varpaisiin saakka,mutta eivät jatkuvia.
-harvakseltaan voimakkaita kouristuksia käsissä,jotka ilmenevät jonkun käsiä rasittavan
työsuorituksen yhteydessä,tai esim autonpesu harjalla autoa pestessä.
-muistihäiriöitä,hajuaisti,krooninen nuha,univaikeuksia,päänsärkyä,kuolaan nukkuessa petivaatteeni,masennus,keskittymisvaikeuksia,lääkärin epäilemä uni-apnea voikin johtua
nielemisvaikeuksista koska niitä tuntuu olevan jossain määrin,seksuaalinen halukkuuteni
hyvin heikko.
Olisiko mielestänne asia selvittää jonkun asiantuntija lääkärin kanssa?

1

914

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minun mielipiteeni

selvittää tilanne.

Tuskinpa täällä kukaan pystyy sanomaan, onko epätodennäköistä, että sairastaisit Parkinsonin tautia. Eivät siihen pysty aina erikoislääkäritkään.
      Ja joka tapauksessahan joku sairaus tilanteen aiheuttaa ja varmasti tarvitset siihen jotain hoitoa ja lääkitystäkin.

Olen juuri seurannut tuttavani tilanetta ja tutkimuksia.
      Hänellä on ollut muutamia vuosia joitakin Parkinsonin tautiin sopivia oireita ja lopulta hänen oli mentävä yksityisen neurologin vastaanotolle. Tämä epäili Parkinsonin tautia ja määräsi magneettikuvaukseen.

Olen kyllä lukenut, ettei Parkinsonin tautia magneettikuvauksella tutkita, vaan sillä suljetaan pois muut mahdollisuudet.
      En sitten tiedä pitääkö paikkansa.
      Joka tapauksessa tuttavani oli ilm. lääkärin puheista ymmärtänyt, että diagnoosi oli lähes selvä.

Ennenkuin magneettikuvauksen tulokset selvisivät, tuttavani vietiin ambulanssilla Kaupungin sairaalaan (siis ei keskussairaalaan neurologian osastolle, missä uskoisin olevan asiantuntevimmat lääkärit), maattuaan tunteja lattialla, kun ei päässyt ylös.

Ei hän käsittääkseni kaatunut, vaan jalat jähmettyivät, niin ettei päässyt liikkeelle.
      Ei ollut muuta mahdollisuutta kuin laskeutua jotenkin lattialle, ettei kaatunut.
      Siitä hän ei sitten enää päässytkään ylös.

Nyt hän on ollut sairaalassa muutaman viikon ja on kyllä tehty paljon erilaisia tutkimuksia ja ultraäänikuvauksia ym.
      Viimeisin minun saamani tieto on, ettei kysymyksessä ole Parkinsonin tauti ja tuttavaani ollaan kotiuttamassa.
      Mitään varmaa diagnoosia ei siinä vaiheessa ollut. En tiedä onko ihan lähipäivinä selvinnyt mistä todella on kysymys.
      Tämä vaan osoittaa sen kuinka vaikeaa oikean diagnoosin selvittäminen voi olla.

Tällä hetkellä myös lähisukulaisellani on ensi kuussa aika keskussairaalan neurologian poliklinikalle samantapaisten oireiden, jähmettymisen ja kaatumisten vuoksi.
      Kävimme häntä hoitaneen ja leikanneen neurokirurgin vastaanotolla, joka ei pystynyt sanomaan muuta kuin, että kyllä siinä on jotain muutakin, kuin olemassaolevasta tilanteesta johtuvaa.
      Siis ei mitään arviota ilman tutkimuksia.

Sinun sijassasi menisin kyllä ehdottomasti yksityisen neurologin vastaanotolle ja pyytäisin lähetteen keskussairaalan neurologian poliklinikalle.
      Tutkimuksia tulee kuitenkin paljon ja ovat yksityisesti kalliita.

Tämän minä sanoin syyksi, että sukulaiseni sai lähetteen keskussairaalaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.

https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.
      Maailman menoa
      70
      4908
    2. Persuja ei aluevaltuustoissa näy

Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.
      Maailman menoa
      11
      3339
    3. Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni

Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j
      Maailman menoa
      19
      2584
    4. Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet

🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.
      Ikävä
      56
      1663
    5. Miksi pitäisit enemmän

Minusta kuin siitä toisesta?
      Ikävä
      47
      1556
    6. Tämmönen höpsö

Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress
      Suhteet
      44
      1326
    7. Mitä meidän välillä

Tulee tapahtumaan vai tuleeko mitään?
      Ikävä
      94
      1292
    8. Alkuvuodesta poistuu työttömyyskorvaus kaikilta joilla on säästössä rahaa

Tippuu korvaukselta iso määrä työttömiä.
      Maailman menoa
      217
      1047
    9. Hiljaisuus

Tarkoittaa välinpitämättömyyttä, henkistä väkivaltaa ja kiusaamista. Olet valinnut hiljaisuuden.
      Ikävä
      71
      975
    10. IS Viikonloppu 29.-30.11.2025

Antti Skytältä 3-tasoinen ristikko. Pääkuvassa on harhauttava elementti, mikä saattaa hidastaa myös muiden kuin minun ra
      Sanaristikot
      51
      875
    Aihe