Mitsubishi ASX

ASX..

54

5220

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nipponisti
      • minä77

        Eli asettuu hinnoiltaan niukasti Outlanderin alapuolelle...älkääkä kysykö mistä tiedän ;)


      • kipponisti
        minä77 kirjoitti:

        Eli asettuu hinnoiltaan niukasti Outlanderin alapuolelle...älkääkä kysykö mistä tiedän ;)

        jää liikkeisiin jos outlanderin hinta on jotakin 32 t€, ja tuo pikkuinen jää niukasti alle, niin ei niitä kukaan osta.


      • Tietäjä.
        kipponisti kirjoitti:

        jää liikkeisiin jos outlanderin hinta on jotakin 32 t€, ja tuo pikkuinen jää niukasti alle, niin ei niitä kukaan osta.

        Tai siis en tiedä miten tulee menestymään, mutta en usko että hintaeroa jätetään niin pieneksi. Joku logiikka hinnoittelussa pitää olla, tai muuten menee kilpailukyky. Enkä usko, että autonvalmistaja "unohtaa" tuollaista asiaa.

        En tiedä tullaanko tinkimään laadusta tai tullaanko autoa mahdollisesti kokoamaan hollannissa kuten Outlanderiakin, mutta sen väittäisin tietäväni, että hinta tulee olemaan qashqain ja urban cruiserin luokkaa.

        Etenkin moottorit ja vaihteistot vaikuttaa fiksuilta. Tästä tulee ehkä merkittävä malli, tekee saman mitä Qashqai nissanille, eli osittain korvaa sen reijän minkä Galant jätti mallistoon..


      • tuleva mitsuilija
        Tietäjä. kirjoitti:

        Tai siis en tiedä miten tulee menestymään, mutta en usko että hintaeroa jätetään niin pieneksi. Joku logiikka hinnoittelussa pitää olla, tai muuten menee kilpailukyky. Enkä usko, että autonvalmistaja "unohtaa" tuollaista asiaa.

        En tiedä tullaanko tinkimään laadusta tai tullaanko autoa mahdollisesti kokoamaan hollannissa kuten Outlanderiakin, mutta sen väittäisin tietäväni, että hinta tulee olemaan qashqain ja urban cruiserin luokkaa.

        Etenkin moottorit ja vaihteistot vaikuttaa fiksuilta. Tästä tulee ehkä merkittävä malli, tekee saman mitä Qashqai nissanille, eli osittain korvaa sen reijän minkä Galant jätti mallistoon..

        ASX tulee olemaan tosi kova juttu, uskon että hinta alkaa qashqain tasolla ja päättyy Outlanderin alkaen hintoihin? Luulisi ainakin olevan järkevää näin!

        Ainakin itse hankin tuollaisen heti kun mahdollista!!!


      • yuuuuuu
        tuleva mitsuilija kirjoitti:

        ASX tulee olemaan tosi kova juttu, uskon että hinta alkaa qashqain tasolla ja päättyy Outlanderin alkaen hintoihin? Luulisi ainakin olevan järkevää näin!

        Ainakin itse hankin tuollaisen heti kun mahdollista!!!

        tulis kaksoiskytkinvaihteisto niin ostaisin...


      • /nipponisti\
        yuuuuuu kirjoitti:

        tulis kaksoiskytkinvaihteisto niin ostaisin...

        mielummin cvt, ei ainakaan sekoile kuten eräässä saksalaismerkissä tuo dsg.


      • juuu'.
        /nipponisti\ kirjoitti:

        mielummin cvt, ei ainakaan sekoile kuten eräässä saksalaismerkissä tuo dsg.

        Japanissa siinä on juurikin CVT. Mutta en tiedä onko euromallissa. Kaksoiskytkinvaihteistossa voisi silti olla paljon enempi auton tuntua. Japanissa tosin laajempi mallisto joka suhteessa. Karvalakkiversiota enempi sekä hienoja versioita enempi. Tuo 1,8 bensa tuskin tulee enää tänne Eurooppaan.

        http://www.autoblog.com/gallery/mitsubishi-rvr-crossover/full/#28

        http://www.autoblog.com/2010/02/19/pics-aplenty-mitsubishi-rvr-crossover/


      • /nipponisti\
        juuu'. kirjoitti:

        Japanissa siinä on juurikin CVT. Mutta en tiedä onko euromallissa. Kaksoiskytkinvaihteistossa voisi silti olla paljon enempi auton tuntua. Japanissa tosin laajempi mallisto joka suhteessa. Karvalakkiversiota enempi sekä hienoja versioita enempi. Tuo 1,8 bensa tuskin tulee enää tänne Eurooppaan.

        http://www.autoblog.com/gallery/mitsubishi-rvr-crossover/full/#28

        http://www.autoblog.com/2010/02/19/pics-aplenty-mitsubishi-rvr-crossover/

        miten niin enemmän auton tuntua alisi kaksoiskytkinvaihteistossa? Oletko ajanut nykyaikaisella CVT:llä? CVT voittaa helposti kaikki muut ratkaisut.


      • juu.
        /nipponisti\ kirjoitti:

        miten niin enemmän auton tuntua alisi kaksoiskytkinvaihteistossa? Oletko ajanut nykyaikaisella CVT:llä? CVT voittaa helposti kaikki muut ratkaisut.

        Kyllä hyvin tehty CVT voi olla hyväkin kuten vaikkapa Outlanderissa on, muttei sporttiset ihmiset koskaan oikein ole lämmenneet niille. Makuasioita.


      • /nipponisti\
        juu. kirjoitti:

        Kyllä hyvin tehty CVT voi olla hyväkin kuten vaikkapa Outlanderissa on, muttei sporttiset ihmiset koskaan oikein ole lämmenneet niille. Makuasioita.

        nyt menee yli hilseen.... mitä merkitystä sillä ihmisen sporttisuudella on kulkuvälineen vaihteiston kanssa? Autourheilu on sitten erikseen. ;-)


      • juu.
        /nipponisti\ kirjoitti:

        nyt menee yli hilseen.... mitä merkitystä sillä ihmisen sporttisuudella on kulkuvälineen vaihteiston kanssa? Autourheilu on sitten erikseen. ;-)

        No :), sporttisille ihmisille sporttiset autot, tai siis motorsporttisille.


      • asx.
        kipponisti kirjoitti:

        jää liikkeisiin jos outlanderin hinta on jotakin 32 t€, ja tuo pikkuinen jää niukasti alle, niin ei niitä kukaan osta.

        housussas on pikkunen.


    • yuuuuuhjhj
      • Tietäjä.

        Eteenpäin. Mitsukin viimein älynnyt pistää myös syvyyssäädön rattiin. Sitä jo 10 vuotta valitettu kaikissa testeissä.

        Diesel moottori on myös hyvä. Maailman ensimmäinen henkilöauton diesel jossa muuttuva venttiilien ajoitus. Ja muutenkin uusi moottori usiinta tekniikkaa kaikin puolin.

        Uuden 1,6 MIVEC Bensan yhteyteen tulee CVT vaihteistokin.

        Ja lukekaa loput täältä:
        http://www.mitsubishi.fi/Finland/World/About-Mitsubishi/04-News/slider/content/MITSUBISHI-OUTLANDER-ON-SUOMEN-KESTÄVIN-3-VUOTIAS.aspx#/aboutnews/mitsubishi-asx-–-uusi-suunta

        150hv ja 300Nm on tuon 1,8 MIVEC DI-D:n arvot ja CO2 ASX:ssä 147g/km, eli erittäin hyvät arvot suhteuttaen auton kokoon ja suorituskykyyn.


      • ratin säätöjä
        Tietäjä. kirjoitti:

        Eteenpäin. Mitsukin viimein älynnyt pistää myös syvyyssäädön rattiin. Sitä jo 10 vuotta valitettu kaikissa testeissä.

        Diesel moottori on myös hyvä. Maailman ensimmäinen henkilöauton diesel jossa muuttuva venttiilien ajoitus. Ja muutenkin uusi moottori usiinta tekniikkaa kaikin puolin.

        Uuden 1,6 MIVEC Bensan yhteyteen tulee CVT vaihteistokin.

        Ja lukekaa loput täältä:
        http://www.mitsubishi.fi/Finland/World/About-Mitsubishi/04-News/slider/content/MITSUBISHI-OUTLANDER-ON-SUOMEN-KESTÄVIN-3-VUOTIAS.aspx#/aboutnews/mitsubishi-asx-–-uusi-suunta

        150hv ja 300Nm on tuon 1,8 MIVEC DI-D:n arvot ja CO2 ASX:ssä 147g/km, eli erittäin hyvät arvot suhteuttaen auton kokoon ja suorituskykyyn.

        tarvitaan, kun Mitsu on laittanut aina jo tehtaalla ratin oikeaan paikkaan ;) Mutta tuon Dieselin arvot kuulostavat hyviltä ja vieläkö saisi tietoon kulutus lukemiakin. Mahtanee tulla sama mylly pikaisesti myös Lancerin keulalle ja se alkaisi itseäni kiinnostaa.


      • nipponisti.
        ratin säätöjä kirjoitti:

        tarvitaan, kun Mitsu on laittanut aina jo tehtaalla ratin oikeaan paikkaan ;) Mutta tuon Dieselin arvot kuulostavat hyviltä ja vieläkö saisi tietoon kulutus lukemiakin. Mahtanee tulla sama mylly pikaisesti myös Lancerin keulalle ja se alkaisi itseäni kiinnostaa.

        yhdistetty kulutus 147 päästöillä tulee olemaan n. 5,5 l/100km Hyvältä vaikuttaa.


    • kaupat tuli

      mitsubishi asx 1.6- 1.8d on tullut jäädäkseen koe ajettu on tosi mahtava ajaa kaikin puolin turvallinen ja mukava istua vähän korkeammalla kulutus ja tilat plus hinta ja takuu 5v ei muuta mies tarvitse miksei emäntäkin kyllä kannattaa ostaa kysyntä on kova

    • hygtfd

      olen samaa mieltä hinta laatu suhde 10

    • 007 lupa ajaa

      testattu ja ostettu on turvallinen auto ajella hyvä pito talvella ja ketterä ajella tykkään vastaavaa ajo nautintoa löytyy harvassa sanokaa mitä sanotte minä pysyn tässä kiitos. mitsubishi 5v takuu lupaa jo paljon ja kulutus vauhtia piisaa suomen rajoituksille liikaa ja jotka sporttia hakee niin onhan ne evot.

    • body iiro

      kyllä on hyvä peli niin tienpäälle kun cityyn.

    • asx.

      ja kun nyt on saanut ne kesä kumit alle voin sanoo kaikille kiinnostuneille ja muillekin urkkijoille että lähti melu ongelmat ja kyyti on tasaista kun vaarin keinutuolissa kyllä täytyy sen verran kehua että kyllä ne japskit osaa tehdä autoja. olen kaikin puolin tyytyväinen uuteen hankintaani ja kehuja on tullut kavereilta ja tutuilta ulko näöstä ja kyydistä enkä puhu nyt itsestäni vaikka ihan sama. ei muuta kun talla pohjaan ja naisiin moro.

    • manne.

      kyllä nyt lentää huuli kun spitaalisten pikku jouluissa kyllä jätkä nyt on ylpee kun on saanut asx. alle ja siihen kesä kumit taitaa elämä hymyillä ja vielä naisiakin näin kevään korvilla kyllä pikkasen jurppii. no kyllä määkin ostan mitsun heti kun lotossa tai raveissa voitan 25t. ja ei tässä muuta kun hyvää kevättä kaikille auto miehille ja naisille.

    • mun asx...

      ihana auto jes jes.................

    • olli saariluoma

      matti tiitinen puhui asiaa testattuaan asx olen kanssasi samaa mieltä hyvä peli.

    • asx....mies

      hei pojat olis kiva kuulla jotain uutta mites pelaa auto näin kesällä häh ei taida hiki tulla on muuten sen verran hyvä ilmastointi ja kiva ajella kun ei syö paljoo bensaa.kyllä on kehuja tullut jokaiselta kyytiläiseltä ja on testattu menoo jo 3500 km. ja kyyti vaan paranee hyvää kesää kaikille mitsu asx omistajille.

    • ASX :lla ajelen.

      Kyllähän auto minulle kelpaa. Kohta on 5000km ajettu ja auto juuri sellainen kuin ajattelinkin. Vähän vie polttoainetta ja tasanen kyyti. Maantiella alle 6 litraa satasella. Penkki on kyllä hyvä ja autoon ei tarvitse vääntäytyä. Ajellaan vaan.

    • red asx.

      olen samaa mieltä turhat napinat pois kaikin puolin hyvä laatu hinta suhde en vaida ihan heti toiseen merkkiin kiitos ja hyvää kesää asx omistajille.moro

    • Autosta toiseen

      Moro! Täällä ASX kolme päivää sitten kotiin tuotu. Ennen oli Nissan X-Trail joka oli tosi jämäkkä ja luodettava auto, ja mukava. Ainut hätä että kauhea juoppo. Niin tuli tehtyä laskelmat: Saatavalla oli 2010 ASX Intense, ajettu 6000 km., hintaa 23800.
      Vouden 2005 kaikilla herkuilla Trailista autokauppias tarjosi vaihdossa 14700. Väliin piti laittaa 9000 ekeä.
      Laskelma: X-Trail, tod. näyttävä, nahkasisusta, automaatti 2,5 bensa, ym.ym. mutta kulutus maantie 8,9 minimi, kaski 12,5, talvipakkasilla 15. Ajettu sen verran että alkaa tulla ehkä remppojakin. Viidessä vuodessa kun ajaa vielä 100 000, kuluu bensaa 12,500 l joka maksaa noin 19000. Vaihtamalla Mitsuun säästää tasa puolet bensakustannuksissa, joka itse asiassa on melkein tarkkaan välirahan verran (9000) joka tulee maksaa. Lisäksi on 4,5 vuotta takuuta eli huolettomia km. Kaiken kruunuksi Nissanin hinta putoisi 5 vuoden aikana reilusti alle 10000, ehkä vaihtohinnaksi jäisi 6-7000 mutta Mitsu ei voi missään nimessä näin alas pudota, sen vaihtohinta on ainakin 16-17000. Eli kuka sanoo että auton vaihtaminen on kauheeta häviämistä?. Tässä tienaa noin 10000 euroa. Toki Nissan on uutena hangittuna puolet kalliimpi, olihan siellä neliveto ym... mutta itse ostin sen käydettynä ja pari vuotta sitten maksoi alta 20000. Mutta en jaksanut enää käydä tankilla ja katsoa miten bensanäytön viisari laskee silmin nähden. Nyt on pihalla ASX, ja tosi hieno on.... ja mukava ajaa. Kaupunginkierros tänään kulutti tasan 7,5 joka on sama mikä imoitettu. Olen erittäin tyytyväinen. Tuttu uuden Qashqain omistaja lupasi vaihtaa kans Mitsuun.... lasikaton vuoksi. Sanoin, on noita Q kallimissa malleissakin ;-)
      Että semmonen "laskelma" jossa ei hävitty vaan voitettiin. Mutta oli X-Trail mahtava auto!!! Toivottavbasti sitä on kesy Mitsukin.

    • japaaaaaaan

      voin lämpimästi suositella auto on ollut 6kk tosi jämäkkä ja hyvä ajaa kaikin puolin.

    • autosta toiseen

      Sanoin vaimolleni tänään...olen rakastunut..... ja olenkin. ASX on paras! Eikä vaimo ollut edes mustasukkainen!!!

    • oma asx.

      jes on se kiva että tulee edullisesti hyviä autoja mitsubishiltä niin on mistä valita asx löytyy monta eri mallia ja millä varusteilla kaikkee on paljon. olen kans erittäin tyytyväinen omaani kaikin puolin helppo auto ajaa ja käyttää eri tarpeissa ja on se huoletonta ajaa 5v takuu. ja pieni kulutus silti auto liikkuu ihan kivasti.

      • loween .

        kyllä se voi ruveta tekeen pian riitaa pari suhteeseen jos ukko nukkuu yötkin autossa kun se on niin rakas. ja kaunis


    • 66-5

      Osta mielummin Hyundai ix35 niin saat laadun vielä mukaan:)

    • asx.

      niin minkä laadun paskaa iso kasa. ja naurut naapureilta.

      • Kysäri2

        Hyundai on kaksinkertainen Auto Bild -lehden laatuvoittaja, tuskin kovin huono merkki on. Kuinkas monta vertailua tämä Mitsu on voittanut??


      • ,,,,
        Kysäri2 kirjoitti:

        Hyundai on kaksinkertainen Auto Bild -lehden laatuvoittaja, tuskin kovin huono merkki on. Kuinkas monta vertailua tämä Mitsu on voittanut??

        Näinköhän on, eiköhän Auto Bildin testeissä ole miltei jokaisessa ollut ykkösenä joko jonkun mallin Volkswagen tai Skoda, siinä ne ykköset on. Joskus Hyundai on voinut pärjätä, mutta vastaan tulee väistämättä moottori, joka ei vastaa VAG konsernin turboihin lähimainkaan.


    • Koeajo_ASX

      Mitsubishi ASX:n parhaat puolet on hyvä ulkonäkö, hyvä suoritituskyky moottorissa ja pieni bensiinin kulutus.

      Huonoa taas on:

      - Tunnoton ohjaus. Ohjaus jää päälle eikä keskitä oikeastaan yhtään. Tämä ärsyttää erityisesti maantieajossa kun koko ajan pitää olla tekemässä pientä ohjausliikettä.
      - Jotain on mennyt auton alustasuunnittelussa vikaan. Melko pienellä auton sortokulmalla yliohjautuminen voimistuu nopeasti, eikä auto oikenisi millään ilman ajonvakausta. Pyörientuentaohgelmien takia pito ei talvella ole kummoinen ja yhdistettynä huonoon ohjaukseen auton hallinta on varsinkin talvikelissä luokan huonointa.
      - Kalliit yllöpitokulut. Harmi että Mitsubishin lyhyet huoltovälit (15000km/1v) ja kallit huoltohinnat syövät polttoainekuluista tulleet säästöt .

    • häpeä.

      turhaa löpinää. viime talven ajoin asx llä. pito jäällä ja lumella on tosi hyvä ja ohjaus on tosi helppo käsitellä se joka ei osaa ajaa mitsulla on kyllä täysin amatööri suosittelen autosta luopumista täyttä pas. puhetta ja sori vaan huolto on 1v tai 20.000 että mikä syö. säästöt ja muista mitsubishi on myynnin 1 . trafi 2011 eikä suotta.

    • näin.

      6-1 jee.mitsubishille.

    • Bemari vaihtoon

      Jeeee, mä saan maanantaina uuden oman Mitsu ASX:n.

    • ok.

      järki ihminen.onnea

    • tietoa.

      minusta nämä keskustelut on tarkoitettu vain meille mitsubishi asx omistajille sillä me vain tiedämme että autohan on paras niin ajaa kuin omistaa.

    • kabeisti

      Mikä siinä mättää kun vetopaino on niin onneton, 1400 kg max. Kun ajattelee että jollain skoodan jetillä saa vetää 2000 kg, samankokoisia ja painoisia ovat.
      Ajattelin veturiksi mutta eipä onnistunut. En kyllä skoodaakan ota.

    • Ex-Fordisti

      Ota vain skooda. Imago ei ole lähellekään ominaisuuksien tasalla, mutta jos ei ole itsetunnon kanssa ongelmia, ei skoodaa parempaa autoa, ainakaan hintaluokassaan ole. Itselläni on nyt 6000 ajettu ASX. Kiva kauppakassi, mutta maantiellä skoda ja moni muukin voittaa 100-0.

    • Entinen Honda-mies

      Minulle tulee ASX viikon päästä. Testaan sitä pari vuotta, jos kyllästyttää ostan isomman city-maasturin. Kyllästyin CRV:n kauheisiin kulutuksiin ja jatkuviin tankkauksiin.

      • Kiinnostunut

        Olen kaksi kertaa koeajanut ASX:n, kiinnostaa, mutta olen epävarma, kerro kokemuksiasi ohjauksesta, mielestäni ei keskitä eikä palauta kunnolla rengasmelu särähti korvaan.


      • ...
        Kiinnostunut kirjoitti:

        Olen kaksi kertaa koeajanut ASX:n, kiinnostaa, mutta olen epävarma, kerro kokemuksiasi ohjauksesta, mielestäni ei keskitä eikä palauta kunnolla rengasmelu särähti korvaan.

        En tiedä keneltä kysyit, mutta kierrä kaukaa. Ostimme vaimolle puolivuotta sitten ASX:n 1.6 moottorilla ja malli oli se toiseksi kallein, eli lasikatot, xsenonit jne. Ohjaus tosiaan on surkea, ei palauta kuin väkisin, rengasmelu asfaltilla järkyttävä, penkeissä ei minkäänlaista sivuttaistukea (saat pitää kovemmissa kurveissa ratista kiinni että pysyt "jakkaralla". Eka talvi oli juuri mennyt talvi, moottori lämpenee äärimmäisen hitaasti. Meillä väri valkoinen, pesun jälkeen järkyttäviä ruskeita rainoja maalipinnassa, vaikka testattiin jopa kahteen kertaan tehopesussa, ei lähde. Delta-auton vastaus, kannattaa ottaa liuottimella pois, voi v..tu. Käytimme heidän "ammattilaisen" luona autoa.
        Delta ei ota mitään vastuuta, unohda 5 vuoden takuu, toi takuu oli suurin syy, miksi erehdyimme Japsiin. Tässä kalliimmassa mallissa piti olla paremmat Stereot, vaikka kuinka kovalle säädät ja balanssit vedät keskiarvolle, niin ääni tulee kuin kellarista, ei kuulu. En viitsi jatkaa. Yksi hyvä asia tuossa on, se on hyvännäköinen.


    • Weety

      Osta tuore Autobild lehden laatuvoittaja Hyundai ja malli ix35 siinä kunnon auto.

      • TJ

        Niinkuin jo aiemmin sanoin, paskoja en enää vaimolleni osta. Eihän itselläni ole mitään väliä, alla 3 vuoden välein vaihtuva työsuhdeauto, verotusluokka n. 900.- kuussa. eli 5 kympin auto. nyt puhuin vaimon kauppakassista, joka ei saa maksaa yli 40 tonnia. Toki myönnän että toi Mitsu japsi oli naurettava eka/vika kokeilu.


    • naurua..............

      nyt taitaa puuttua pojilta ajotaito konsanaan aivan turhaa napinaa kaikesta kuka ostaa suomen olo suhteisiin valkoisen auton hei tollo ja voi noita tehopesuja pese auto käsin ja hyvälaatuisella vaha shampoolla niin ei tuu ruskeita rainoja ne johtuu just noista helv. pesuista koneella voi voi olisit testannut autosi ennen ostoa huom ei osto pakkoa ääliö mee ja vaiha toiseen ja tutki se kunnolla tai kävele.

      • asx on 10.

        taitaa pelottaa muutenki vaimon kyydissä jos se vaikka yrittää pudoittaa sut kyydistä ja ottaa tosi miehen tilalle eikä pikku hiirtä. niin kuin sinä rääpäle.meillä vaimo osaa ostaa hyvän auton ihan itse.


      • ...

        Aika moni näyttää ostavan valkoisen auton Suomen olosuhteisiin jos et ole sattunut huomaamaan. Tottakai mä auton testasin ennen ostoa, mutta en mä sitä mihinkään pesuun vienyt, enkä käsinkään alkanut pesemään TOLLO, autolla lähdettiin hallista koeajolle ja oli syksy, ei tuo moottorin lämpeneminenkään mitenkään voinut tulla testatuksi, koeajolla ei myöskään paljon mutkateitä vedätelty jne. Kyllä olet pässi jätkä. Naura sä vaan, palaa se sunkin saunas joskus.


    • ..

      Tässä nää pari viimeistä kirjoittajaa ei näköjään autolla jossa on AJO-OMINAISUUDET kunnossa, ole koskaan päässeet edes kokeilemaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2833
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2400
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2170
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      17
      1982
    5. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1826
    6. 166
      1820
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1777
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1726
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      132
      1513
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1304
    Aihe