Mitäpä neuvoisitte, oli tarkoitus muuttaa nuorisosäätiön kämppään 1.2.2010. Noh, roudataan muuttokuorma kämpän ovelle(isännöitsijätoimisto samassa rakennuksessa, josta avaimet saa) ja selviää että vanha asukas ei ole palauttanut avaimia ajallaan, kuorma takaisin himaan ja seuraavaksi aamuksi luvataan avaimet. Aamulla peräkärryn kanssa huonossa kelissä hakemaan avaimia, kämppä on lähes tyhjä mutta niin siivottomassa kunnossa että isännöitsijä joutuu tilaamaan siivoajat maalarin. Vanhan asukkaan tavaroita saatiin kantaa ulos, kämppä on muuttokunnossa aikaisintaan torstaina, vaikka muutto päivä oli maanantai.
Muuttokuorman kanssa ollaan turhaan saatu ajella nyt espoo-herttoniemi väliä jokusen kerran, onneksi ei ole kiire lähteä vanhasta kämpästä, tai muuttofirmaa käytössä, siitä vasta soppa olisi syntynyt! Peräkärry on kuitenkin täysi, muuttokuorma on siellä jumissa, ja kärrylle olisi muutakin käyttöä...
Kehtaako tästä korvausta vaatia, ja paljonko sitä mahdollisesti saisi? Onko kokemuksia? Kirjallinen korvausvaatimus täytyisi tehdä.
Muutto viivästyy, korvauksia?
16
4229
Vastaukset
- hmmmmh
Lisäystä vielä että töistäkin on pari pv muuttoa varten loomaa otettu, nyt menivät hukkaan...
- fsadasg
Säätiö korvaa teille jotein ja perii sen edelliseltä asukkaalta.
Kaverin muuttoa tehtii espooseen, niin ei edellinen asukas ollu palauttanut avaimia ja lopulta saatiin vaan osa avaimista kun haettiin ne sen työpaikalta itse kun oli pakko saada autotyhjäks muuttokamoista. Kämppä oli ihan likanen ja haisi kamalalle. Kaveri sitten punkkas mun luona jonkin aikaa että sai siivottua pahimmat pois.
Lopputulos oli se että koko kämppään saatiin maalit ja lukot sarjoitettiin uudestaan, lattiaan saatiin laminaatit korvaukseks kaverin siivoustyöstä, ite tosin asennettiin. Entinen vuokralainenhan sen lystin maksoi kokonaan, eikä tarvinnu muuta kuin pyytää isännöitsijä katsomaan kämpän kunto ja esittää vaatimukset.- töitä tehny
nii ja isänöitsijä velotti edellistä asukasta niistä töistä jotka tei ilmatteex et taas vedätettiin muuttajaa
- siellä asunnut...
minulla kun 80-luvulla muutin sinne. Jouduin asumaan kaverin luonna pari viikkoa ennen kuin edellinen asukas oli lopullisesti saatu häädettyä. Sillä erolla kuitenkin että kämppäni oli siistissä kunnossa. Enpä usko että kannattaa valittaa ja vaatia korvauksia. Syy viivästykseen lienee edellinen asukas, ei säätiö. Fiksaavathan he melko nopeasti asunnonkin kuntoon. Kokemukseni on että kohtelevat mieluisaa asukasta huomattavasti paremmin kuin hankalaa ja valittavaa. No valintahan on sinun.
- Hienoo sokeria
Juu voithan sää esittää vaatimukset edelliselle asukkaalle, luultavasti ei maksa. Tää vuokra touhu on muutenkin niin sekasta (perseestä), koitin kerran saada yhdeltä vuokralaiselta korvausta vastaanlaisesta tapauksesta, näytteli keskisormee ja pyysi soittaan sossuun jos ne hoitais korvauksen ????. Mutta voithan sää tehdä kirjallisen vaateen edelliselle asukkaalle. Vuokra-antaja ei ole sinun tapauksessakaan aihettanut tätä ongelmaa, vaan YLLÄTYS vuokralainen.
Koskahan saada laki missä myös vuokranantajalla on oikeuksia ei vaan velvollisuuksia.
ps jäi parin kuukaudet vuokratkin saamatta.- Sopii kysyä
Varmaan tässäkin vaika Vanhasen !!!!!!!! Sille on nyt muutenkin kaikki epäoikeudenmukaisuudet joita ihminen kokee laitettu. Mutta hyvä, että jokin kenelle lapset saa kiukutella.
- ei enää!!!
Sopii kysyä kirjoitti:
Varmaan tässäkin vaika Vanhasen !!!!!!!! Sille on nyt muutenkin kaikki epäoikeudenmukaisuudet joita ihminen kokee laitettu. Mutta hyvä, että jokin kenelle lapset saa kiukutella.
muka vanhasesta??? Vähemmästäkin rupee toi vanhas juttu v****taa..
- JH
Tuo meni täysin väärin. Edellinen vuokralainen ei ole uudelle vuokralaiselle vastuussa mistään. Ei tietenkään. Vastuu siitä, että kämppä on valmiina muuttoa varten, on vain ja ainoastaan vuokranantajalla. Edellinen vuokralainen on vastuussa vain vuokranantajalle, ei seuraavalle vuokralaiselle.
Kerran muutin pois opiskelija-asuntosäätiön kämpästä, ja minun jäljiltäni eteisen seinään jäi liimatahroja isosta peilistä. Säätiön tarkastaja kävi katsomassa asunnon siten, että olin itsekin siellä. Näytin liimatahrat ja kysyin korvauksesta, mutta tarkastaja sanoi, ettei minun tarvinnut hyvittää mitään. En hyvittänyt. Pari viikkoa myöhemmin uusi vuokralainen soitti ja valitti minulle kylpyhuoneen muovimaton kunnosta ja em. liimatahroista. Vastasin asiallisesti, etten ole enää asunnon kunnosta vastuussa ja kehotin kääntymään vuokranantajan puoleen. Siitähän hän riemastui ja alkoi haukkumaan minua ja elämäntyyliäni. Kohteliaasti haistatin vitun ja suljin luurin.
Koittakaa muutkin ymmärtää, että turha sille edelliselle vuokralaiselle on soitella. Hän ei ole uudelle vuokralaiselle minkäänlaisessa vastuussa. Jos haluatte valittaa, niin valittakaa vuokranantajalle. - -
JH kirjoitti:
Tuo meni täysin väärin. Edellinen vuokralainen ei ole uudelle vuokralaiselle vastuussa mistään. Ei tietenkään. Vastuu siitä, että kämppä on valmiina muuttoa varten, on vain ja ainoastaan vuokranantajalla. Edellinen vuokralainen on vastuussa vain vuokranantajalle, ei seuraavalle vuokralaiselle.
Kerran muutin pois opiskelija-asuntosäätiön kämpästä, ja minun jäljiltäni eteisen seinään jäi liimatahroja isosta peilistä. Säätiön tarkastaja kävi katsomassa asunnon siten, että olin itsekin siellä. Näytin liimatahrat ja kysyin korvauksesta, mutta tarkastaja sanoi, ettei minun tarvinnut hyvittää mitään. En hyvittänyt. Pari viikkoa myöhemmin uusi vuokralainen soitti ja valitti minulle kylpyhuoneen muovimaton kunnosta ja em. liimatahroista. Vastasin asiallisesti, etten ole enää asunnon kunnosta vastuussa ja kehotin kääntymään vuokranantajan puoleen. Siitähän hän riemastui ja alkoi haukkumaan minua ja elämäntyyliäni. Kohteliaasti haistatin vitun ja suljin luurin.
Koittakaa muutkin ymmärtää, että turha sille edelliselle vuokralaiselle on soitella. Hän ei ole uudelle vuokralaiselle minkäänlaisessa vastuussa. Jos haluatte valittaa, niin valittakaa vuokranantajalle.Ei vastuussa vuokralaiselle, mutta ei se kyllä ole vuokranantaja joka sen kämpän on sotkenut ja jättänyt siivoamatta. Siitä on vastuussa vain ja ainoastaan se edellinen asukas.
- hohhoijjakkaa
- kirjoitti:
Ei vastuussa vuokralaiselle, mutta ei se kyllä ole vuokranantaja joka sen kämpän on sotkenut ja jättänyt siivoamatta. Siitä on vastuussa vain ja ainoastaan se edellinen asukas.
hän on asunnon kunnosta vastuussa eikä seuraavalle vuokralaiselle, se on taas vuokranantajan tehtävä.
- juupeli
hohhoijjakkaa kirjoitti:
hän on asunnon kunnosta vastuussa eikä seuraavalle vuokralaiselle, se on taas vuokranantajan tehtävä.
Kuullostaa sangen oudolta muuttohommalta minun mielestäni.
Tässäkin olisi monelta ongelmalta säästynyt, jos ei olisi tehnyt turhan kireitä aikatauluja.
Yleensähän homma menee niin, että asunto vapautuu päivänä x.
Tällöin voi mennä hakemaan niitä avaimia, sen jälkeen käydään katsomassa kämppää.
Tehdään omat siivoushommat, sillä edellinen asukki ei ole niitä kuitenkaan itseään tyydyttävällä tavalla niitä tehnyt. Tehdään tarvittavat korjausilmoitukset vuokranantajalle ja sovitaan, koska korjataan. Sen jälkeen sitten voidaan ruveta muuttamaan. - vuokranatajalle
Eihän edellisellä ja tulevalla asukkaalla ole minkään sortin sopimuksia keskenään, eikä myöskään näin ollen voi olla vaatimuksia toisilleen. Kummallakin on sopimus vuokranantajan kanssa joka on korvausvelvollinen ja saa halutessaan periä korvausta sopimusrikkomuksesta. Vuokranantaja voi tietysti karhuta vuokraa vanhalta asukkaalta muuton viivästymisestä ja jos tulee kuluja uuden asukkaan turhista muuttoyrityksistä, niin vuokranataja voi periä niitäkin vanahalta asukkaalta.
- kumpikin muutto
juupeli kirjoitti:
Kuullostaa sangen oudolta muuttohommalta minun mielestäni.
Tässäkin olisi monelta ongelmalta säästynyt, jos ei olisi tehnyt turhan kireitä aikatauluja.
Yleensähän homma menee niin, että asunto vapautuu päivänä x.
Tällöin voi mennä hakemaan niitä avaimia, sen jälkeen käydään katsomassa kämppää.
Tehdään omat siivoushommat, sillä edellinen asukki ei ole niitä kuitenkaan itseään tyydyttävällä tavalla niitä tehnyt. Tehdään tarvittavat korjausilmoitukset vuokranantajalle ja sovitaan, koska korjataan. Sen jälkeen sitten voidaan ruveta muuttamaan.Kaikkilla ei ole varaa, tai ei muuten vaan huvita maksaa kahta vuokraa kuukauden ajan. Laki on sorvattu niin että muuttopäivänä toinen muuttaa sisään ja toinen ulos.
- ei ole
Muuttopäivä ei ole sama, kuin vuokranalkamispäivä. Vuokralaisen tulee palauttaa vuokra-asunnon osa avaimista ensimmäisenä arkipäivänä vuokrasopimuksen päätyttyä ja asunnosta puolet pitää olla käytettävissä . Seuraaavana päivän kello 12 mennessä täytyy asunto olla tyhjä
- muuttopäivä
Asunto täytyy tyhjentyä muuttopäivänä, eli ensimmäisenä arkipäivänänä vuokrasuhteen päättymisen jälkeen ja puolet siitä pitää olla vuokranantajan eli käytännössä seuraavan asukkaan käytettävissä (sisään muuttoa varten), mutta avaimet tarvii luovuttaa vasta seuraavana päivänä.
- tuo
muuttopäivä kirjoitti:
Asunto täytyy tyhjentyä muuttopäivänä, eli ensimmäisenä arkipäivänänä vuokrasuhteen päättymisen jälkeen ja puolet siitä pitää olla vuokranantajan eli käytännössä seuraavan asukkaan käytettävissä (sisään muuttoa varten), mutta avaimet tarvii luovuttaa vasta seuraavana päivänä.
taitaa tuossa edellisessä kirjoittaa jo aika selkeesti?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Koko familia taas lehdissä jauhamassa vanhoja asioitaan
Nyt menee familialla lujaa. Martina ja äiti MeNaisissa (taas) ja Esko IS:ssa. Kuinkakohan monta kymmentä kertaa nuo sam3551436- 741415
Teemu Keskisarja (ps) loisti- ja hurmasi MTV:n tentissä.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kommentti-keskisarja-sekoitti-pakan-suomiareenan-puheenjohtajatentissa/9180380 Kuten3121191Taas syytöntä ja rehellisintä rangaistiin
Ja vielä 13 000 euroa kaupungin oikeudenkäyntikuluja maksuun. Lisää tällaisia päätöksiä.😀461107Aika pieni se on
Joku sanoo että matala on suihku. Säätöä tarviaa nyt ruisku, että se ruiskuaa korkeudelle valopylvään Näin saamme näht33935Heh, Irvi-Riikka vie duunareilta nyt arkipyhätkin
Voihan saksilla näköjään leikellä kalenteriakin. Irvi-Riikalla ne osuivat arkipyhiin. Että sellainen duunaripuolue 😆231914vinkki miehille
Jos on ollut erimielisyyksiä ja sun käytös on satuttanut naisya, et voi palata takaisin kevyesti niin kuin mitään ei oli163878Kiitos siitä
Kiitos siitä hahmosta jonka loit, ja jonka sain tuntea, ja kutsua ystäväksi. Se oli hyvä tyyppi ja siihen oli helppo rak40845Ilouutinen: Teini-ikään ehtinyt Osmo Peltola TV:ssä! Tätä tiedossa Peltsi-isän kanssa tällä kertaa
Mikä upea parivaljakko: Peltsi-isä ja Osmo-poika. Peltsin toisen luonto starttaa televisiossa ja mukana muutamassa jakso20827Pelekäätkönä mua?
Älä turhaan. 😘 Unohdetaan säät ja ilmat ja muut turhat lätinät tai jos välttämättä haluat niistä keskustella, niin te42804