Alkaa olla jalat niin heikossa hapessa, että pyörätuolin hankinta on ajankohtainen. Rollaattoria en halua.
Koska olen ajatellut sellaista sähkökäyttöistä mallia heräsi pari kysymystä.
Saako niihin talvirenkaita?
Entä saako sähkökäyttöisellä tuolilla liikkua humalassa? Sehän on täysin selvä, kun en juomista aio lopettaa, niin tuolilla kyllä lähes aina liikuttaisi humalatilassa.
Katkokävely ja pyörätuoli?
22
3670
Vastaukset
- oju pyiuh oiyh
Tietääkseni tuoleissa on ihan tavallisia renkaita, joten jos joku sellaista kokoa tekee nastoitettuna niin sitten saa. Etupyöriin voi olla mahdoton saada, erikoisempia kokoja. Lumiketjut saa kyllä mihin tahansa renkaaseen asennetuksi kun aikansa sovittelee.
Moottoriajoneuvo se on sähkötuolikin, eli ei sillä saa ajella kännissä. Sitä en tiedä miten miliisi käytännössä asiaan reagoi, voi ne ajokortin ottaa pois ja nalkuttaa ja antaa sakot.
Hanki mieluummin mopoauto. Hyvät tuolit kalliita, niissä ei ole kattoa eikä tilaa kaljakopalle. Ja saa nastarenkaat. Mopoauto tosin vaatii mopokortin... - poliisi pamputtaa
En usko, että poliisi vie tuolia alta vaikka humalassa ajelisit.
- juu ei
Joo, olisihan se karua jos poliisit veisi liikuntarajoitteiselta tuolin alta!
- Varmaatietoa
Yllätys.yllätys, kyllä saa sähkökäyttöistö invarollaattoria ajella kännissä.
- Kerro heti!
perusteella? Siksikö että nopeus on rajoitettu, eikä se ole rekisterissä? En oikein usko tuota. Nimittäin ajettavalla ruohonleikkurillakin voi menettää ajokorttinsa. Ja tämä on aivan varmaa tietoa, tunnen ihmisen joka joi korttinsa ruohoa ajaessaan.
- Kelaaja
Kerro heti! kirjoitti:
perusteella? Siksikö että nopeus on rajoitettu, eikä se ole rekisterissä? En oikein usko tuota. Nimittäin ajettavalla ruohonleikkurillakin voi menettää ajokorttinsa. Ja tämä on aivan varmaa tietoa, tunnen ihmisen joka joi korttinsa ruohoa ajaessaan.
Siit on ennakkotapaus, ko kännis ajo sähkäril mies, niin huomattiin että moottoriajoneuvoille on olemassa tehoraja, jonka alapuolella laite ei ole enää moottoriajoneuvo. Mutta muuttuuko se pyörätuoliksi, en muista enää. Kandee googlata !!
Pyörätuoleihin saa talvi/maastorenkaita. Kolmipyöräisenä kulkee hangessakin. - 10+6+6
Kerro heti! kirjoitti:
perusteella? Siksikö että nopeus on rajoitettu, eikä se ole rekisterissä? En oikein usko tuota. Nimittäin ajettavalla ruohonleikkurillakin voi menettää ajokorttinsa. Ja tämä on aivan varmaa tietoa, tunnen ihmisen joka joi korttinsa ruohoa ajaessaan.
ohjaa ruohonleikkuria, joka vetää pyörillä?
- Lasolarska
Ensin tulee katkokävely juopotteluperiodin jälkeen. Sitten kävelyhäiriö - pikkuaivojen atrofian takia - jää pysyväksi. Ja vasta sitten tulee rollaattori/kävelykepit. Ja vasta sen jälkeen rullatuoli (josta siitäkin voi toipua - olen nähnyt A-klinikalla rullatuolimiehen, joka vuosien raittiuden jälkeen pystyi toipumaan).
- Kelaaja
http://www.turre.com/2009/09/saako-segwaylla-ajaa-kannissa-korkein-oikeus-vastaa/
Tuosta jo jotain alkuun löytyy!
Kyllä kai pyörätulilla liikkuvallakin pitää olla oikeus olla kännissä :)
Mites muuten kapakasta himaan pääsee. :)
- åååååååå
tällaista odotettavissa:
http://xs.to/image-D1E8_4B699ACE.jpg- surr-rurr
Joo, mut ei ne motorisoidut mallit tolleen keuli, kun niissä on painopiste alempana!
- Hoitsu,
surr-rurr kirjoitti:
Joo, mut ei ne motorisoidut mallit tolleen keuli, kun niissä on painopiste alempana!
Omalla rahalla eivät kykene hankkimaan, kun ovat kalliita, ja yhteiskunta ei juopoille kustanna tai lainaa, kun akut ovat myyntikamaa, ja juoppopotilaat ovat niitä myyneet saadakseen rahaa viinanpaskan ostoon.
- äkäiNen
Hoitsu, kirjoitti:
Omalla rahalla eivät kykene hankkimaan, kun ovat kalliita, ja yhteiskunta ei juopoille kustanna tai lainaa, kun akut ovat myyntikamaa, ja juoppopotilaat ovat niitä myyneet saadakseen rahaa viinanpaskan ostoon.
Etkö hoitsu kulta tiedä, ettei juoppo tarkoita samaa kuin köyhä?
Moni hoitsukin on juoppo. Olisko sulla varaa rollaattoriin, saittehan palkankorotuksetkin?
- roll-roll
On muuten huonot kelit ollut liikkua rollaattorilla. Menomatka baariin kestää varmaan tunnin ja paluumatka pari tuntia, kun rollaattori ei kulje tuolla lumessa. Baariin ei ole matkaa kun pari korttelinväliä. Kaupassa käynti on myös hankalaa.
Onneksi on varastossa aineksia, ja onkin tässä joutunut lähinnä kiljua juomaan kotona. - rollis
Kyllä näin kesällä kelpaa kelailla, moottorilla tai ilman.
- Katkokävelijä.
Alkaa taas talvi lähestyä ja on syytä huoltaa "sähkötuoli" :) Akut pitänee vaihtaa ainakin, on jo vähän väsyneet. Mopoautoa harkitsin, mutta kun sillä ei saa ajaa kännissä, niin se ei tule kysymykseen. Sähkötuolilla voi kännissä tosiaakin ajella, tästä on jo kokemusta kun poliisi pysäytti.
Olen yritellut kehittää tuoliin tavarakoria, joka kestäisi 4 kaljakontin painon. Nythän tavaroita joutuu roudaamaan muovipusseissa stongaan ripustettuna. - Rollis rulettaa!
:DD! Kerros myöhemmin miten huollatit sähkiksesi!
Itse asiassa sähkörollis ei olisi pahitteeksi juopolle muutenkaan. Koska eihän jalat oikein tahdo asianmukaisesti toimia ainakaan kapakasta palatessa ja miksi laittaa rahaa taxiin? Ja ryyppyputken jäätyä päälle kävely on aamuisin varsin kankeaa. Joten silloinkin rollis olisi kätevä aamukaljojen hakureissua varten. - katkokävelijä.
Akut meni vaihtoon, hitto että oli muuten kalliit. Uusista akuista pitäisi löytyä vähän lisäpotkua ja huippunopeuden parantua! Löysin myös karkeapintaiset takapyörät, pitoa luulisi nyt riittävän liukkaallakin kelillä. Nastoja tosin ei ole, kun semmoisia kumeja ei löytynyt.
Kaljakontti/ostoskori on työn alla. Vaan hyvä siitä tulee kun ottaa asennuskaljaa.- 6+2
Mun on pikkasen vaikea uskoa että katkokävelijä olisi oikeasti joku turmiojuoppo, joka olisi ryypännyt jo jalatkin alta. Teksti on ihan virheetöntä; ei yhdyssanavirheitä, ei pilkutus- tai pistevirheitä ja ulosanti moitteetonta. Se mitä itse olen juoppoja elämäni aikana tuntenut, niin eivät osaa edes yhtä virheetöntä lausetta kirjoittaa, monet hyvä kun oman nimensä, ja senkin pienillä kirjaimilla.
Hieno provo kyllä, koko tämä sähkörollaattorijuttu :DD
- Mennään, ei meinata
Olen ajatellut hommata pressun ja joko valopetroli tai sitten kaasuläämittimen tuon ylleni vetämäni pressun sisään.
Sitten voin talvellakin kiertää Alkosta toiseen ja ympäri suomenniemeä. Sunnuntaisin toki pitää tyytyä mäyräkoiriin koska Alkot ovat kiinni.
Onko pyörätuoliajelijoille omaa retkeilykartastoa?
Entä onko mahdollista että saan sakot koska olen hieman viritellyt menopeliäni? - Poliisi on ystäväsi
Suosittelen kääntymään viritysasioissa paikallisen poliisiviranomaisen puoleen. Kurvaa seuraavalla ostosreissulla aseman kautta! Jos koppalakki näyttää vihreää valoa, voit huoletta ottaa pelistäsi kaikki tehot irti! Toisaalta jos sakot uhkaa, etukäteen tiedustelemalla tunnollisen kansalaisen tapaan välttänet maksut.
- lisää potkua
Ei kai noille sähkötuoleille ole mitään nopeusrajoitusta. Tehorajoitus on sikäli, että sen täytyy olla riittävän alhainen. Näin se rinnastetaan vaikkapa sähköavusteiseen fillariin, jolloin mitään estettä humalassa ajelemiseen ei ole.
Luulen tosin, että poliisien resurssit eikä taidot riitä sähkötuolin tehonmittauksiin. Ja eipä taida tuo sähkömoottorin virittäminen aivan helppoa, itse en ainakkan tiedä miten se tehtäisiin muuten, kuin vaihtamalla koko moottori.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1121226
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1201071- 136969
- 96802
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten303777Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait81686Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54616Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64592Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48579- 75514