Ahdistus peloittavista videoista

Itsarihiiri

Hei, olen 17v poika ja kärsin viime syksynä noin puoli vuotta kestäneestä ahdistuksesta ja paniikkihäiriöistä. vuoteen ei ollut tullu yhtään paniikkikohtausta, mutta talven tullen on tullut pari koulussa, muutama kotona, herään joskus silloin tällöin yöllisiin panikoimisiin, mutta se ei enään huoleta, koska olen päässyt siitä yli. Nyt on vain kyse jatkuvasta ahdistuksesta iltaisin. Ongelma ilmeni jo ennen joulua, oltuani tyttöystävällä yötä ja sain paniikkikohtauksen jonka taitavasti torjuin viidessä sekunnissa rauhoittumalla, mutta sitten toinen yö kun makoilin, niin yhtäkkiä alkoi ahdistamaan jokin tosi paljon ilman syytä. Sitten tuli taas vaihteeksi se "Hulluksi tulemisen pelko", mitä olen myös päässyt taitavasti torjumaan, mutta ahdistuksia tulee iltaisin. Tilannetta pahentaa se, että satuin netissä törmäämään näihin "Et uskalla katsoa" videoihin, ja tottakai vilkaisin tätä kyseistä videota kun olin niin utelias. Noh, enstä tämä video ei niin paljoa peloittanut (Video on siis Suicidemouse.avi) minkä sanotaan olevan Disneyn tekemä synkkä koe joka näytettiin yhdelle henkilölle joka katsomisen jälkeen tuli hulluksi ja tappoi itsensä. Noh, tietenkin sitten aloin vähän ahdistumaan siinä, katsoin kommentteja kun kaltaiseni heikkohermoiset panikoivat joukkohysteriassa ja videoon tuli semmoinen traumaattinen ahdistus. En katsonut sitä loppuun, mutta se looppi mikki hiirestä kävelemässä mieli maassa loppumatonta katua kun ahdistavaa pianonpimputusta soi taustalla ja videon muuttuvan mustavalkoisesta giffimäisestä animaatiosta ihmeellisen vääristyneen videon jossa taustalla on kirkunaa ja staattista melua. Noh, ei sitten kaksi viikkoa mennyt ja tämä mielikuva tulee mieleeni joka päivä, ainakin iltaisin. Tiedän, että video on feikki ja pelkkä säikäyttelyjuttu (oikeasti, itsemurhahiiri? disneyn animaatio, haloo) mutta kun iltaisin ahdistaa ja tämä tulee mieleen, se masentaa ja alussa hirvitti ja se hulluksi tulemisen pelko tuli takaisin ja rupesin pelkäämään jos video vaikuttaisi jtnkin mielenterveyteeni. Nyt tämä video ei enään vaivaa niin hirveästi, mutta sen mieleenpainuva olemus ja palautuminen mieleen ahdistuneena lisää sen miettimistä ja ahdistusta. Tämä kuulostaa naurettavalta ja siksi en ole tästä muille kertonutkaan. Kuinka kaua teillä muilla menee unohtaa jokin erittäin peloittava tai häiritsevä asia, esim kummitusvideot yms tämmöiset.

Toivottavasti saan jotain pientä lohtua, ahdistuneena ei ole kiva olla ja tämä asia vaivaa ja jopa raivostuttaa minua. Paniikkihäiriö on kiva asia.

5

1186

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • freudilainen

      Ahdistus on merkki siitä, että keho yrittää suojautua joltain tuntemattomalta uhalta ja se on vain neurologinen reaktio aivoissa, joka on sinun hallussasi koko ajan, kun tiedostat sen. Kyse on siitä miten suhtaudut tähän ahdistukseen. Asiat korjautuvat ajallaan kunhan antaa niitten korjautua omalla painollaan..


      http://www.youtube.com/watch?v=dkxbLxD4n24 ---> Jos musat ahdistaa, niin laita ne pois ja pistä taustalle soimaan jotain ihan naurettavaa, niin video näyttää joltain läpältä..
      http://www.youtube.com/watch?v=94CXC9w_0q4

    • Karin_aivopesula

      Sinulla on veren happo/emäs-tasapaino perseellään. Veressäso on liikaa virtsahappoja, jotka aiheuttavat emotionaalista ylireagointia kyrkytysoireena. Hoito-ohjeet ovat täällä, noudata ohjeita perusteellisesti, niin olet kunnossa alle viikossa.

      • ,.--,..-

        Itse olen 15-vuotias poika. Olen kärsinyt jo pitkään jonkinasteisesta ahdistuksesta, en tiedä voisiko tätä jo sanoa masennukseksi. Joskus tuntuu että menee elämässä ihan OK, mutta joskus taas seinät kaatuu päälle.
        No. Itseäkin ahdistaa jos näen netistä jotain kauhuklippejä tai luen jotain pelottavaa kirjallisuutta.. Kerran menin pahassa erehdyksessä lainaamaan kirjastosta Torey Haydenin Aavetyttö-nimisen kirjan. No, sehän oli ihan kauhea, järjetön, sairas ja kaikkea sellaista. En tiedä vieläkään miksi luin sen loppuun. Joka tapauksessa, sen aiheuttamat pelot (jotka tuntui nukkumaan mennessä) kesti suunnilleen muutaman viikon kai. Nyt ei ole ollut pitkään aikaan mielessä koko kirja.
        Tsemppiä sinulle, haluun tukea sua. Toivottavasti pääset yli! Jos ahdistaa liikaa niin todellakin voit mennä puhumaan asiasta jollekin, vaikkapa ammattiauttajalle jos on tarpeen.


    • juu lol

      mä en uskalla kattoo sitä :/ ja ikävä et sul on noin.. itel oli viimekesälomal kauheit pelkoi ja kaikkee mut ei enää.. aika pientä mut pyörryin kerran koulussa :D:D

    • Anonyymi

      Kehdvdbdbd

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4975
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      31
      3154
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1817
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1770
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1635
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1491
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1253
    8. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1247
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1227
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1207
    Aihe