Hei, olen 17v poika ja kärsin viime syksynä noin puoli vuotta kestäneestä ahdistuksesta ja paniikkihäiriöistä. vuoteen ei ollut tullu yhtään paniikkikohtausta, mutta talven tullen on tullut pari koulussa, muutama kotona, herään joskus silloin tällöin yöllisiin panikoimisiin, mutta se ei enään huoleta, koska olen päässyt siitä yli. Nyt on vain kyse jatkuvasta ahdistuksesta iltaisin. Ongelma ilmeni jo ennen joulua, oltuani tyttöystävällä yötä ja sain paniikkikohtauksen jonka taitavasti torjuin viidessä sekunnissa rauhoittumalla, mutta sitten toinen yö kun makoilin, niin yhtäkkiä alkoi ahdistamaan jokin tosi paljon ilman syytä. Sitten tuli taas vaihteeksi se "Hulluksi tulemisen pelko", mitä olen myös päässyt taitavasti torjumaan, mutta ahdistuksia tulee iltaisin. Tilannetta pahentaa se, että satuin netissä törmäämään näihin "Et uskalla katsoa" videoihin, ja tottakai vilkaisin tätä kyseistä videota kun olin niin utelias. Noh, enstä tämä video ei niin paljoa peloittanut (Video on siis Suicidemouse.avi) minkä sanotaan olevan Disneyn tekemä synkkä koe joka näytettiin yhdelle henkilölle joka katsomisen jälkeen tuli hulluksi ja tappoi itsensä. Noh, tietenkin sitten aloin vähän ahdistumaan siinä, katsoin kommentteja kun kaltaiseni heikkohermoiset panikoivat joukkohysteriassa ja videoon tuli semmoinen traumaattinen ahdistus. En katsonut sitä loppuun, mutta se looppi mikki hiirestä kävelemässä mieli maassa loppumatonta katua kun ahdistavaa pianonpimputusta soi taustalla ja videon muuttuvan mustavalkoisesta giffimäisestä animaatiosta ihmeellisen vääristyneen videon jossa taustalla on kirkunaa ja staattista melua. Noh, ei sitten kaksi viikkoa mennyt ja tämä mielikuva tulee mieleeni joka päivä, ainakin iltaisin. Tiedän, että video on feikki ja pelkkä säikäyttelyjuttu (oikeasti, itsemurhahiiri? disneyn animaatio, haloo) mutta kun iltaisin ahdistaa ja tämä tulee mieleen, se masentaa ja alussa hirvitti ja se hulluksi tulemisen pelko tuli takaisin ja rupesin pelkäämään jos video vaikuttaisi jtnkin mielenterveyteeni. Nyt tämä video ei enään vaivaa niin hirveästi, mutta sen mieleenpainuva olemus ja palautuminen mieleen ahdistuneena lisää sen miettimistä ja ahdistusta. Tämä kuulostaa naurettavalta ja siksi en ole tästä muille kertonutkaan. Kuinka kaua teillä muilla menee unohtaa jokin erittäin peloittava tai häiritsevä asia, esim kummitusvideot yms tämmöiset.
Toivottavasti saan jotain pientä lohtua, ahdistuneena ei ole kiva olla ja tämä asia vaivaa ja jopa raivostuttaa minua. Paniikkihäiriö on kiva asia.
Ahdistus peloittavista videoista
5
1220
Vastaukset
- freudilainen
Ahdistus on merkki siitä, että keho yrittää suojautua joltain tuntemattomalta uhalta ja se on vain neurologinen reaktio aivoissa, joka on sinun hallussasi koko ajan, kun tiedostat sen. Kyse on siitä miten suhtaudut tähän ahdistukseen. Asiat korjautuvat ajallaan kunhan antaa niitten korjautua omalla painollaan..
http://www.youtube.com/watch?v=dkxbLxD4n24 ---> Jos musat ahdistaa, niin laita ne pois ja pistä taustalle soimaan jotain ihan naurettavaa, niin video näyttää joltain läpältä..
http://www.youtube.com/watch?v=94CXC9w_0q4 - Karin_aivopesula
Sinulla on veren happo/emäs-tasapaino perseellään. Veressäso on liikaa virtsahappoja, jotka aiheuttavat emotionaalista ylireagointia kyrkytysoireena. Hoito-ohjeet ovat täällä, noudata ohjeita perusteellisesti, niin olet kunnossa alle viikossa.
- ,.--,..-
Itse olen 15-vuotias poika. Olen kärsinyt jo pitkään jonkinasteisesta ahdistuksesta, en tiedä voisiko tätä jo sanoa masennukseksi. Joskus tuntuu että menee elämässä ihan OK, mutta joskus taas seinät kaatuu päälle.
No. Itseäkin ahdistaa jos näen netistä jotain kauhuklippejä tai luen jotain pelottavaa kirjallisuutta.. Kerran menin pahassa erehdyksessä lainaamaan kirjastosta Torey Haydenin Aavetyttö-nimisen kirjan. No, sehän oli ihan kauhea, järjetön, sairas ja kaikkea sellaista. En tiedä vieläkään miksi luin sen loppuun. Joka tapauksessa, sen aiheuttamat pelot (jotka tuntui nukkumaan mennessä) kesti suunnilleen muutaman viikon kai. Nyt ei ole ollut pitkään aikaan mielessä koko kirja.
Tsemppiä sinulle, haluun tukea sua. Toivottavasti pääset yli! Jos ahdistaa liikaa niin todellakin voit mennä puhumaan asiasta jollekin, vaikkapa ammattiauttajalle jos on tarpeen.
- juu lol
mä en uskalla kattoo sitä :/ ja ikävä et sul on noin.. itel oli viimekesälomal kauheit pelkoi ja kaikkee mut ei enää.. aika pientä mut pyörryin kerran koulussa :D:D
- Anonyymi
Kehdvdbdbd
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1166070Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta334167- 823372
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä183006Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2582100Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882014Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui441866- 1431805
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81706Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881579