Vistan käyttöoikeudet

lkjkjhhjgghd

Ensinnäkin tämä vista on ylivoimaisesti surkein käyttöjärjestelmä mitä olen koskaan käyttänyt. Ei edes susi98 vedä tälle vertoja. Mulla kaikki käyttöoikeudet mutta silti vielä herjaa ettei ole oikeuksia vaikka olen järjestelmän valvoja. Olen kokeillut kikkailla vaikka miten tilien kanssa mutta en saa tätä kunnolla toimimaan. Kansioita selaillessa joskus kyselee oikeuksia ja joskus taas ei, mikä on minusta vähintäänkin outoa. Luulisi kysyvän sitten joka kansiosta tai ei sitten ollenkaan. Eli miten tuon herjauksen saa pois? Olen koneen ainut käyttäjä ja olisi kiva jos edes itse voisin käyttää konetta kunnolla ilman turhia koneen kitinöitä. Vai nappaanko roskiin...

9

782

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vista kyselee paljon turhia, mutta silloin teet jotain väärin jos yrität käyttää kokoajan järjestelmänvalvojana. Järjestelmänvalvojan tili on vain ja ainoastaan ylläpitotarpeisiin ja muuten hommat tehdään rajoitetulla käyttäjätilillä. Normaalisti käyttöoikeuksia pitäisi kysyä vain kotikansion ulkopuolella, että älä kylvää tiedostoja miten sattuu vaan pidä siellä missä kuuluukin olla.

      UAC:n asetuksista voi sitten jotain säätöä tehdä, että ei esimerkiksi kysele muistitikulla turhia ja sen sellaisia mutta ihan ensimmäiseksi alat nyt kuitenkin käyttämään sitä konetta normaaliin tapaan.

      • minätaastässä

        Nyt se normaaliin tapaan on käytössä, mutta esim ensaa vaihdettu oletusohjelmaa pdf:lle. Ihan sekaisin tämä vista. Ei kuulemma käyttöoikeuksia vaihtaa oletus ohjelmaa. Just, mitens sen sitten? Järjestelmänvalvojana mutta mitä kautta? On tehty yksinkertainen tietokoneen käyttö vaikeaksi.


      • minätaastässä2
        minätaastässä kirjoitti:

        Nyt se normaaliin tapaan on käytössä, mutta esim ensaa vaihdettu oletusohjelmaa pdf:lle. Ihan sekaisin tämä vista. Ei kuulemma käyttöoikeuksia vaihtaa oletus ohjelmaa. Just, mitens sen sitten? Järjestelmänvalvojana mutta mitä kautta? On tehty yksinkertainen tietokoneen käyttö vaikeaksi.

        kaikki käyttöoikeudet valittuna, ettei se siitä ainakaan.


      • minätaastässä kirjoitti:

        Nyt se normaaliin tapaan on käytössä, mutta esim ensaa vaihdettu oletusohjelmaa pdf:lle. Ihan sekaisin tämä vista. Ei kuulemma käyttöoikeuksia vaihtaa oletus ohjelmaa. Just, mitens sen sitten? Järjestelmänvalvojana mutta mitä kautta? On tehty yksinkertainen tietokoneen käyttö vaikeaksi.

        No ylläpitotoimet tehdään järjestelmänvalvojana, kuten vaikka ohjelmien asennukset. Eli anna järjestelmänvalvojan oikeudet tai kirjaudu järjestelmänvalvojana sisään, hoida homma ja sitten normaalille käyttäjätilille.

        Sitten on kyllä Vistassa jotain perustason virhettä jos käyttäjän omien asetuksien vaihto tarvii oikeuksia. Tietysti jos vaikuttaa kaikkiin käyttäjiin niin tarvitaan ne pääkäyttäjän oikeudet sillä eihän sitä nyt kuka tahansa saa toisten tileihin vaikuttaa.

        Tarkemmat ohjeet miten Vistassa myönnetään oikeudet en ota kantaa kun ei ole Vistaa alla. Itsehän annan omassa käyttöjärjestelmässä oikeudet oikeastaan vain silloin kun asennan ohjelmia tai päivitän jolloin pitää syöttää pääkäyttäjän salasana. Asetuksissakin on laitettu erikseen asetukset joita voi tehdä suoraan ja ylläpitosäädöt joissa vain jälkimmäisissä kysytään salasanaa koska silloin tarvitaan oikeuksia kotikansion ulkopuolelle. Käyttäjäoikeusasiat kyllä menee ihan samalla tavalla joka käyttöjärjestelmässä mutta Vistan käyttöliittymä on tässä asiassa aika kummallinen.


      • taastaasminä
        M-Kar kirjoitti:

        No ylläpitotoimet tehdään järjestelmänvalvojana, kuten vaikka ohjelmien asennukset. Eli anna järjestelmänvalvojan oikeudet tai kirjaudu järjestelmänvalvojana sisään, hoida homma ja sitten normaalille käyttäjätilille.

        Sitten on kyllä Vistassa jotain perustason virhettä jos käyttäjän omien asetuksien vaihto tarvii oikeuksia. Tietysti jos vaikuttaa kaikkiin käyttäjiin niin tarvitaan ne pääkäyttäjän oikeudet sillä eihän sitä nyt kuka tahansa saa toisten tileihin vaikuttaa.

        Tarkemmat ohjeet miten Vistassa myönnetään oikeudet en ota kantaa kun ei ole Vistaa alla. Itsehän annan omassa käyttöjärjestelmässä oikeudet oikeastaan vain silloin kun asennan ohjelmia tai päivitän jolloin pitää syöttää pääkäyttäjän salasana. Asetuksissakin on laitettu erikseen asetukset joita voi tehdä suoraan ja ylläpitosäädöt joissa vain jälkimmäisissä kysytään salasanaa koska silloin tarvitaan oikeuksia kotikansion ulkopuolelle. Käyttäjäoikeusasiat kyllä menee ihan samalla tavalla joka käyttöjärjestelmässä mutta Vistan käyttöliittymä on tässä asiassa aika kummallinen.

        mulla on kaikki käyttöoikudet, asennan ohjelman pääkäyttäjänä/järjestelmänvalvojana silti herjaa että mulla ei ole käyttöoikeuksia. Ohjelmat ei asentuu oikein mutta ei toimi. Ei oikeuksia/polku johon pikakuvake viittaa ei ole vaikka ohjelma juuri asennettu järjestelmänvalvojana. Kuka haluaa että tietokoneen käyttö on näin vaikeaa? En minä ainakaan. Ja vika ei ole käyttäjässä koska olen käyttänyt koneita jo 20v. Linux yms?


      • taastaasminä kirjoitti:

        mulla on kaikki käyttöoikudet, asennan ohjelman pääkäyttäjänä/järjestelmänvalvojana silti herjaa että mulla ei ole käyttöoikeuksia. Ohjelmat ei asentuu oikein mutta ei toimi. Ei oikeuksia/polku johon pikakuvake viittaa ei ole vaikka ohjelma juuri asennettu järjestelmänvalvojana. Kuka haluaa että tietokoneen käyttö on näin vaikeaa? En minä ainakaan. Ja vika ei ole käyttäjässä koska olen käyttänyt koneita jo 20v. Linux yms?

        Onko ohjelmat tehty Windows Vistalle vai onko ne jotain vanhaa rojua? Jos on jotain Windows XP:lle tehtyjä ohjelmia niin ei välttämättä toimi sen takia. Mikäli on ihan Windows Vistalle tehty ohjelma niin kai se Windows Vista tai se ohjelma on perseestä.


      • jepjepminätaas
        M-Kar kirjoitti:

        Onko ohjelmat tehty Windows Vistalle vai onko ne jotain vanhaa rojua? Jos on jotain Windows XP:lle tehtyjä ohjelmia niin ei välttämättä toimi sen takia. Mikäli on ihan Windows Vistalle tehty ohjelma niin kai se Windows Vista tai se ohjelma on perseestä.

        eli ihan acrobat readerista ja nokia pc-suitesta kysymys ihan noin esimerkiksi. Ohjelmat asentuu mutta ei toimi vaikka järjestelmänvalvojana ne asennan yms yms. Tuntuu ettei mikään enään toimi kunnolla vaikka mitään ole muuttanut. Tosi outoa.. F-Secure sentään toimii vielä.


    • Hyvä käyttis

      Yleensä kun klikkaa hiiren oikealla näppäimellä tulee esiin valikko jossa on "suorita järjestelmänvalvojana".

      • zxczxczxczxczxczxc

        tiedän kyllä, mutta kun ei toimi. Asennan sen j-valvojana mutta kun se ei toimi kellään käyttäjällä vaikka jokaisella on kaikki oikeudet ohjelmien käyttöön. Siis ei toimi järjestelmänvalvojallakaan!!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      450
      4839
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1722
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      94
      1468
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1359
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      22
      1326
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      53
      1218
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1075
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      1000
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      885
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      859
    Aihe