millaisia vesimiehet vanhempina?

markettasdf

Jos molemmat vanhemmat on vesimiehiä niin voiko lapsista tulla tasapainoisia ihmisiä?

3

1110

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mrs.vesimies

      Täh.Miten olet typerä? Voiko lapsista tulla tasapainoisia ihmisiä? kyllä ihmeyttää! Ei kukaan ole täydellisiä vanhempia.....Olen nähnyt että kyllä lapset ovat olleet tasanpainoisia vaikka heidän vanhempiensa ovat vesimiehiä..Ei ollut ongelmaa..Mieti vähän ja katso peiliä! Millaisia kauriit vanhempina,kalojen,oinaiden,härkien,yms...

    • veskarin penska

      ihan hyvä kysymys, ja vaikka on muutaman kuukauden vanha, vastaan silti:)

      isäni on vesimies, ja äitini kartalta löytyy jonkin verran vesimiestä. me lapset ei todellakaan olla tasapainoisia persoonia, mutten tiedä johtuuko se nyt kuitenkaan horoskoopeista, vai vanhempiemme omasta lapsuudesta ja menneisyydestä, keskenäisistä väleistä ja luonteista, jotka eivät välttämättä ole niin riippuvaisia horoskoopeista. kun olimme lapsia, isämme ei ollut paljoa kotona työnsä takia ja useimmiten kun oli, nukkui, joi tai teki omia hommiaan. muistan, että vei meitä usein kaupungille.

      myöhemmin välit isään on olleet vähän mitä on. aika tarkkaan katsoi omaa elämäänsä meitä kasvattaessaan, antoi meille kaiken mitä ei ollut itse saanut, ja kun saimme sen kaiken ILMAISEKSI olimme automaattisesti pummeja. emme täyttäneet millään niitä vaatimuksia, ja kapinoimmekin aika pahasti. lopulta sen hermot paloivat, ja pisti välit poikki moneksi kuukaudeksi. oli molemmin puolin vaikea lämmitellä välejä uudestaan, kai se on jotain vesimiehen ylpeyttä (en liiemmin ole tutustunut tähän horoskooppiin, kun en usko sen paljoa isäni käytökseen vaikuttaneen), ja ylpeyttä sisaruksiltani, mutta vain minä sain välit toimiviksi. tällöin, kun olin ainoa väleissä oleva lapsi, kaikki vaatimukset kaatuivat minun niskaani.

      vesimies ei tunnu oppivan virheistään? yhä uudestaan ja uudestaan alkaa vaatia samoja asioita (koulutusta), mitä on aina vaatinut ja joutunut pettymään. päähän ei vain mene, vaikka miten hokisi, että sitä ja sitä koulutusta en hanki, elän elämäni miten elän (eikä kyseessä ole nyt mitään nistin elämää). aina uskoo saavansa tahtonsa läpi. kova manipuloimaan. usein tulee nurkkaan ajetun eläimen olo. enkä siis todellakaan tiedä, onko kyseessä horoskooppi vai isäni kokemuksiin perustuva käytös.

      tunnen yhden vesimiesisän, joka ei ole paljoakaan tekemisissä lastensa kanssa. vanhempaa lastaan ei ollut nähnyt kolmeen vuoteen, ja nuoremman lapsen äiti pisti välit poikki ennen lapsen syntymää. otti kuitenkin takaisin, kun vesimies lupaili parantaa tapansa, mutta tuskinpa suurta muutosta sai aikaan. ehkä tällä vesimiehellä on sitten "huono" naismaku, kun valitsee naisia kenen kanssa ei sovi yhteen, tai sitten vain viljelee siementään ympäriinsä tahtomatta kuitenkaan eroon vapaudestaan.

      käsittääkseni vesimieshän on vapaudenkaipuinen? näin ainakin jokaisen tuntemani vesimiehen kohdalla, miehiä tosin ovat kaikki. eivät tunnu asettuvan paikoilleen, vaeltelevat vapaana (useimmat näistä päämäärättömästi) eivätkä tunnu olevan riippuvaisia juuri kenestäkään. mutta eivät myöskään anna muuta ymmärtää, jotenkin sinut sen oman sitoutumattomuutensa kanssa. osa on myös sellaisessa työssä, mikä vaatii paljon matkustelua, kotimaassa tai ulkomailla, mutta kotona ei meinata viihtyä. isänikin teki töitä yli eläkeiän, ja se kotona nyhjöttäminen tuntuu tosiaan käyvän hermoille. tai oikeastaan mitä olen näitä vesimiehiä seurannut, koti tuntuu olevan muualla missä postiosoite on.

      isäni siis on vaativa, tehnyt paljon töitä eikä ole kotona ollut ja myöhemmin jotenkin vetäytynyt kasvatuksestamme. äitini kuitenkin on enemmän koti-ihminen ja aika rauhallinen ja sitoutuva, ja luulen sen vaikuttaneen paljon isänikin asettumiseen. kuitenkin äitini on ehkä vielä pahempi työnarkomaani ja osaltaan myös vetäytynyt kasvatuksestamme. paljon tietoa olen kuitenkin heiltä (lähinnä isältäni) saanut, ja arvomaailma ja moraali ovat kohdallaan. en tiedä kaikista vesimiehistä, mutta älykkyyttä on odotettu ja arvostettu paljon, kuten myös kaikkea lahjakkuutta. parhaimmillaan vesimies on kannustava ja tukee lastaan, pahimmillaan painostava tyranni, jota lapset pelkäävät. tuntemillani vesimiehillä on kaikilla hyvä huumorintaju, ehkä jotenkin hämärä ja omalaatuinen (ja ilkeäkin), mutta paljon on niiden kanssa saanut nauraa. ja on niiden perään paljon itkettykin.

      vesimies voi opettaa lapsilleen sen elämän kivijalan, mutta vain jos höllää pipoaan vähän (ei siis vaadi, uhkaile, kiristä, painosta, odota liian suuria) ja olemalla luotettavasti paikalla ja USKOO OMIIN KASVATTAJAN KYKYIHINSÄ (itsetunnon puutosta olen huomannut jokaisessa vesimiehessä, vaikka muuta kovasti annetaan ymmärtää) ja KUUNNELTAVA lastaan. kuuntelu tuntuu olevan vesimiesten ongelma, minkä lapsi tulkitsee helposti välinpitämättömyytenä. alkoholille ei pidä antaa valtaa.

      sen vielä sanon, että vaikka kaikissa tuntemissani vesimiehissä on samoja piirteitä, en yleistä. varmasti moni vesimies on kasvattajana täysin erilainen.

    • Heti jos

      vois pois.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1847
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1699
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      17
      1543
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1233
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1204
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1202
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1166
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1141
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      8
      1139
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1124
    Aihe