Css-navigaatio

neiti pöllö

Heippa,

Olen täysin käsi koodarina, joten kysäisen fiksummilta apua. Minulla on css, jolla saa toimivan drop down menun, joka näyttää jotakuinkin tältä http://www.alistapart.com/d/horizdropdowns/horizontal.htm

Haluaisin kuitenkin navigaation, jossa pääotsikot olisivat vierekkäin ja alaotsikot aukeaisivat pääotsikon alle. Mitä tässä koodissa pitäisi muuttaa, jotta saisin sen toimimaan niin.

Tiedän, että netti on varmasti pullollaan ohjeita, ja olen jo aika monta niistä kokeillut. Tämä on löytämistäni ainoa joka toimii nätisti useammassa selaimessa ja on muutenkin inhimillisen näköinen. Sen takia kysäisen asiaa täältä, josko muokkaamalla tätä voisi onnistua.

Ja tässä vielä se css:

ul {
margin: 0;
padding: 0;
list-style: none;
width: 150px;
}
ul li {
position: relative;
}
li ul {
position: absolute;
left: 149px;
top: 0;
display: none;
}
ul li a {
display: block;
text-decoration: none;
color: #777;
background: #fff;
padding: 5px;
border: 1px solid #ccc;
border-bottom: 0;
}
/* Fix IE. Hide from IE Mac \*/
* html ul li { float: left; }
* html ul li a { height: 1%; }
/* End */
ul {
margin: 0;
padding: 0;
list-style: none;
width: 150px;
border-bottom: 1px solid #ccc;
}
li:hover ul { display: block; }
startList = function() {
if (document.all&&document.getElementById) {
navRoot = document.getElementById("nav");
for (i=0; i

/* Fix IE. Hide from IE Mac \*/
* html ul li { float: left; height: 1%; }
* html ul li a { height: 1%; }
/* End */

Kiitos!!!

4

600

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Peeter.
      • neiti pöllö

joo, yhden päivän tässä googletellut, ja tuo yllämainitsemäni on ainoa, jonka olen saanut täysin toimimaan. Jos joku tosiaan osaa fiksata sen, niin olisin tuhannesti kiitollinen. Tai sitten sivuilleni tulee navigaatio reunaan =)

tai ehkä alan kutomaan sukkia, se saattaisi sopia mulle paremmin...

• hölöttäjä2010
      • neiti pöllö

Päivän askartelun päätteeksi otin menun täältä:
        http://www.dynamicdrive.com/dynamicindex1/droptabmenu.htm
        Hyödyntää myös javascriptiä, mutta sivuilta saa js:n valmiina tiedostona, joten siitä ei tarvitse ymmärtää mitään, kunhan osaa tallentaa sen samaan kansioon muiden kanssa=). Ulkonäkö on suoraan kuin 90-luvulta, mutta sitähän pystyy helposti muokkaamaan.

Ilmeisesti joissain ie:n versioissa on ongelmia, jotka estävät CSS:llä tehtyjen drop down -menujen toimimisen. Kokeilin päivän aikana aika montaa mallia, jotka olivat toteutettu pelkällä CSS:llä. Niistä, jotka sain toimimaan, ei yksikään toiminut moitteettomasti ie:llä. Firefoxilla suurin osa menuista toimi.

Kiitoksia avustaneille!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?

Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial
      Maailman menoa
      1
      1576
    2. Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin

Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras
      Maailman menoa
      96
      1504
    3. Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot

Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks
      Kaste
      422
      1051
    4. Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä

Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva
      Maailman menoa
      201
      953
    5. Mitä haluaisit

Tehdä kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      124
      849
    6. Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."

Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt
      Suomalaiset julkkikset
      2
      797
    7. Kuka omistaa keltaisen vanhan aravan?

Pitäs saada rakennuksen omistajaan yhteys, rappukäytävät on siivottomassa kunnossa. Hiekkaa ja roskia rappusissa, lisäks
      Haapavesi
      29
      760
    8. Pirkanlinna yleisötapahtuma

Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks
      Ähtäri
      42
      751
    9. Känsäkoura ja hotelli

Tietoa kuka ostanut?
      Kuhmo
      7
      724
    10. Nostetaanko nainen kissa pöydälle?

Ja selvitetään nämä tunteet?
      Ikävä
      60