Miten tehdä elokuva?

Kuraaa

neuvot tänne!

2

774

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yksinkertaisin vastaus lienee että istut tietsikan ääreen ja väsäät käsiksen. Kerää sitten ympärillesi sopiva poppoo ja hanki kamera. Kun kuvat on purkissa niin mene sellaisen tietsikan ääreen jossa on editointi ohjelma ja niin leffasi on valmis. Jos kuiteskin haluat tehdä jotain hieman suurempaa, niin ota selvää onko asuinseudullasi toimivia leffakerhoja ja liity sellaisen jäseneksi. Itse aikoinani kaverien kanssa pistettiin pystyyn Tampereen Filkkarit että saatiin oma leffa esitettyä suurelle yleisölle

      • leffagirll

        Harrastelijaelokuvista ne kaikki alkaa. Ei tietysti yksityinen ihminen yleensä pääsekään sellaista isoa projektia tekemään.
        Niin no, tarvitset ensinnä ihmisiä. Itse olen tehnyt pari leffaa jopa vain yhden kaverin kanssa koska minusta kahdestaan on hauskempaa eikä tarvitse aina pitää huolta että kaikki leffan ihmiset ovat paikalla. Toisaalta aika heppoisen juonen saa tehtyä kahdella ihmisellä varsinkin kun jonkun pitäisi kuvatakin : D
        Muttei tarvitse olla mitään jättiporukkaa kun tekee leffan huvin vuoksi, hauskanpito on yleensä se kaikkein tärkein asia.. Ei tarvitse pyrkiä mihinkään oscar elokuvaan, harrastelijaleffat ovat ihania muistoja ja voit antaa niille oman elämäsi oscarit :--)
        Muuta mitä tarviit on tietysti joku millä kuvata, eli jonkunlainen videokamera ja tietokoneelle editointiohjelma. Editointiohjelmia on laidasta laitaan, koneessa on joku aina valmiina mutta jo vähällä rahalla saa paljon lisää editointimahdollisuuksia.

        Miten sitten teet sen, ensin keksit idean ja kehität sitä yksin tai jonkun kanssa. Kun tiedät millaisen tarinan haluat kirjoita siitä lyhyt tiivistelmä (treatment) missä näkyy suurinpiirtein mitä leffassa tapahtuu missäkin kohti. Ja/tai tee synopsis joka muistuttaa vähän elokuvan takakansitekstiä, sellainen lyhyt kuvaus elokuvasta. Sitten vain käsikirjoittamaan, kohtaus kohtaukselta, kirjoita ylös kaikki, vuorokauden aika, miten kuvaat minkäkin kohdan jne. Käsikirjoituksesta pitäisi tulla kymmeniäkin sivuja pitkä koska yksi sivu vastaa yleensä n. 1 minuuttia(riippuen vähän siitä miten tarkkaan kirjoitat kohtaukset, omassa elokuvassa tein 10 sivua ja luulin siitä tulevan pitkän, mutta siitä tuli 10 minuuttia pitkä.)
        Kässärin jälkeen suunnittelet miten toteutat sen, kuvakäsikirjoitus on hyvä idea siinä vaiheessa. Sitten valitset näyttelijät eli kavereita varmaan :) Pikkuelokuvassa lähinnä tarvitaan joku joka kuvaa ja näyttelijät. Voi siinä olla ohjaajakin pitämässä järjestystä ja sanomalla miten mitäkin kuvataan..
        Kun olette kuvanneet kaikki kohtaukset, siirrä videot kamerasta koneelle, ja avaa ne elokuva-ohjelmassa. Sitten leikkaat kohtaukset, järjestelet ne oikeisiin kohtiin jne.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8925
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2653
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      129
      2390
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1999
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1756
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1550
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1507
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      10
      1438
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1306
    10. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      5
      1247
    Aihe