Tuttu tämä Merimieslaulu , jatkakoon :
Kun akka muo hakkaa ja anoppi lyö , minä vehkeeni pakkaan ja torppani myyn .
ONKO MERIMIESLAULU TUTTU ?
28
2781
Vastaukset
- sfhdh
Aika läheltä liippaa. Missä syy???
- Tuo 1 - säkeistö
Laita , vähän jatkoa ?
Olis mahtava laulu saada " ulos "
" Oo hiio haa minä seikailen vaan ja laulellas saan oo hii oh haa ,ooo hiii oo haaa." - Cargospector
Tuo 1 - säkeistö kirjoitti:
Laita , vähän jatkoa ?
" Oo hiio haa minä seikailen vaan ja laulellas saan oo hii oh haa ,ooo hiii oo haaa."Ennenvanhaan se oli merimiehen huippuhetkiä kun istuivat iltaa peräpakalla juoden "ulosvienti"
viinojaan tai lipittäen karvasta kaljaa, siinä sitten öristiin jotain lauluntapaista ja tunkki säesti
maniskalta josta puuttui kielet, vanhoista kuvista tulee mieleen lähinnä rupusakki. - bannattuna
Cargospector kirjoitti:
Ennenvanhaan se oli merimiehen huippuhetkiä kun istuivat iltaa peräpakalla juoden "ulosvienti"
viinojaan tai lipittäen karvasta kaljaa, siinä sitten öristiin jotain lauluntapaista ja tunkki säesti
maniskalta josta puuttui kielet, vanhoista kuvista tulee mieleen lähinnä rupusakki.jos joku muistaisi sanat esim:Skonemanni Heikki,Tuhannen mulkun Maija,Marseillen Marianne etc.
Itsellani oli aikoinaan merikarvialainen hyttikaveri,joka maniskalla saesti ja lauleli naita lauluja.Se on nos-
talgiaa se.Amis-pojille/tytoille vahan opittavaa siita,mita takaisin ei saa.Ikava kylla.
Huru-Ukko - topreemi
Cargospector kirjoitti:
Ennenvanhaan se oli merimiehen huippuhetkiä kun istuivat iltaa peräpakalla juoden "ulosvienti"
maniskalta josta puuttui kielet, vanhoista kuvista tulee mieleen lähinnä rupusakki.Kyllä oli ennenvanhaan huippu hetket vähän muuta, kun oltiin viikko pari jossain tropikin satamassa.
Esim, Rio ,Santos,Montevideo,Resifee.Laulettiin sitä niissäkin,ei aina ihan nuotilleen vaan hauskaa oli.
Niistä nyky seilori voi vain uneksia. - Retiro
bannattuna kirjoitti:
jos joku muistaisi sanat esim:Skonemanni Heikki,Tuhannen mulkun Maija,Marseillen Marianne etc.
Itsellani oli aikoinaan merikarvialainen hyttikaveri,joka maniskalla saesti ja lauleli naita lauluja.Se on nos-
talgiaa se.Amis-pojille/tytoille vahan opittavaa siita,mita takaisin ei saa.Ikava kylla.
Huru-UkkoKusiluistimet ja dongarihousut yksin Heikistä jäljelle jäi.. Kolmen ristin kuppa ei paljoa paina kun Heikkimme.. Enenpää en muista sanoja Skönemanni Heikistä , ehkä joku muu voi muistaa .
- Raste
Retiro kirjoitti:
Kusiluistimet ja dongarihousut yksin Heikistä jäljelle jäi.. Kolmen ristin kuppa ei paljoa paina kun Heikkimme.. Enenpää en muista sanoja Skönemanni Heikistä , ehkä joku muu voi muistaa .
Googleen haku, skönemanni heikki, (eldari-heikki) niin löytyy sanat.
- Retiro
Raste kirjoitti:
Googleen haku, skönemanni heikki, (eldari-heikki) niin löytyy sanat.
Niin Löytyikin oikeat sanat tähän lauluun. Minun kuulemat laulunsanat tarttuivat nuorena junkkina korvaan, joku kai lauloi omilla sanoillaan. komia laulu mereltä.
- Mariannesta
bannattuna kirjoitti:
jos joku muistaisi sanat esim:Skonemanni Heikki,Tuhannen mulkun Maija,Marseillen Marianne etc.
Huru-Ukkoon Kauko Käyhkö joitakuita värssyjä laulanut levylautaselle. (Oisko Justeerina)?
- topreemi
Retiro kirjoitti:
Niin Löytyikin oikeat sanat tähän lauluun. Minun kuulemat laulunsanat tarttuivat nuorena junkkina korvaan, joku kai lauloi omilla sanoillaan. komia laulu mereltä.
Oli EldariHeikin sanat kovin kainoksi muuttunu mitkä gooklessa on puutui joku säkeistö .Niitä sanoja on varmaan monta versiota .Nämä mitkä mulla on voi saada jonku rasisti syytteen nyky päivänä.Laitan ne joskus merimieskuvien sivuille kuvien korttien mukana. Esim:kupan syömä ol heikki tuo oiva hän sen riiossa käydessään.
Elo tää on niin rankka roima tuumi Heikki kun n...ua nai pulituurin hän liiaksi luotti sillä kuppaansa lääkitsi vain.
Esim:Viime palvelus tehtiin me luille kolipoksihin jemmattihin...... - Tipe oppilas
topreemi kirjoitti:
Oli EldariHeikin sanat kovin kainoksi muuttunu mitkä gooklessa on puutui joku säkeistö .Niitä sanoja on varmaan monta versiota .Nämä mitkä mulla on voi saada jonku rasisti syytteen nyky päivänä.Laitan ne joskus merimieskuvien sivuille kuvien korttien mukana. Esim:kupan syömä ol heikki tuo oiva hän sen riiossa käydessään.
Elo tää on niin rankka roima tuumi Heikki kun n...ua nai pulituurin hän liiaksi luotti sillä kuppaansa lääkitsi vain.
Esim:Viime palvelus tehtiin me luille kolipoksihin jemmattihin......Eldari Heikin sanat ja kuvia, kortteja...
Sivusto on siirretty nyt nopeammalle palvelimelle ja sivut avautuu nyt nopeammina.
Muistan myös semmoisen laulun joka meni "tsim tsimänei, hän nuohooja on ei kukaan muu" laulun sävelellä, mutta siinä kerrottiin että "kun pataruumaan laskeudut pidä lakistas kii" ja "on mies siellä musta ja naurava suu, hän eldari on ei kukaan muu" muuta en paljon sanoista muista. tätä lauskeli eräs reposaarelainen moottorimies jurrissa.
Jos on laulujen sanoja muistissa laitelkaa tulemaan, laitellaan ne sivuille, sieltähän ne on sitten kaikkien saatavissa ja on kiva laulaa kaljoitellessa tai sitten vaan illan ratoksi selvin päin.
Terv. Tipe oppilas - ONKO LAULUNI TUNTEMA
Tuo 1 - säkeistö kirjoitti:
Laita , vähän jatkoa ?
" Oo hiio haa minä seikailen vaan ja laulellas saan oo hii oh haa ,ooo hiii oo haaa."Tuo on " siisti " laulu . Ensiesitys oli - 55 kun minut vihittiin , ja esitettiin laulu . Vastasin tuohon laulullani , jonka 1 säkeen olen kirjoittanut . Tunnen 3 - säkeistöä.
- 2+5
bannattuna kirjoitti:
Huru-UkkoMerikarhu Anderssonin kulli lähes joka maassa tunnetaan, moni maa perii siitä tullin, se on heppi josta haaveillaan.
Noin menee pätkä eräästä laulusta, en muista nimeä. - Mariannesta
2+5 kirjoitti:
Merikarhu Anderssonin kulli lähes joka maassa tunnetaan, moni maa perii siitä tullin, se on heppi josta haaveillaan.
Noin menee pätkä eräästä laulusta, en muista nimeä.löytyi tämänlaatuinen Andersson. Oisko sukua?
- M:sta
Mariannesta kirjoitti:
löytyi tämänlaatuinen Andersson. Oisko sukua?
se linkki osaamattomalta tarttunut. Eikä varmaan nytkään.
- M...
M:sta kirjoitti:
se linkki osaamattomalta tarttunut. Eikä varmaan nytkään.
- :-)
bannattuna kirjoitti:
Huru-UkkoMerikarvialainen "Timppa"?
- :-)
bannattuna kirjoitti:
Huru-UkkoOlikos sun kaveris timppa?
- FRIZ S
skönömanneja tunnen mä monta, niistä yksi on voittamaton. friz s:ssä föörissä siellä, hänet Heikiksi ristitty on....
- fritz s
taisi olla s/s FRITZ S
- ånkabååt
fritz s kirjoitti:
taisi olla s/s FRITZ S
tää kyseessä
http://www.photoship.co.uk/JAlbum Ships/Old Ships F/slides/Fritz S-01.jpg - fritz
pulituuriin kai liiaksi luotti, sillä kuppansa lääkitsevi..
- fritz
fritz kirjoitti:
pulituuriin kai liiaksi luotti, sillä kuppansa lääkitsevi..
englannista tanskaan päin
pyssasta nakkasin milkkipurkin ruoriin menossa, tunnin päästä tulin alas, eiköhän purkki nelosen kohalla ollu lillimässä .. oli faarttiia siinä. vai mitä ..
- tipe oppilas
Sanat julkaistu www.merimieskuvia.net osoitteessa.
Kiitokset Seilori70:lle sanojen lähettämisestä!
Terv. Tipe - Tippaakaan en...
Lienee tässä yhteydessä sopivaa muistuttaa vanhan Even muistelemasta "Trimmarista". Edelleen siis kysymys; onko jatkoa?
http://keskustelu.suomi24.fi/node/6663398
Näillä taidoilla uskoisin että täällä?- Santa89
Musiikin harrastajien kannattaa poiketa katsomassa myös Merimiskuvia.net'issä" keskustelua samoista asioista.
Ja tähän yksi lisää noista merimiesviisuista: http://www.youtube.com/watch?v=67bzLKBP1YU
- Joko Muistuu Jatko
Kun akka mua hakkaa ja anoppi lyö , ja kakarat kuorussa huutaa , minä vehkeeni pakkaan ja torppani
myyn ei keinua mulla oo toista.- versioita
Yksi versio monista www.aanimeri.fi/node/261
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista857505- 965424
- 2614669
- 444555
- 643302
- 502728
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222378- 512362
Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292352- 412214