ONKO MERIMIESLAULU TUTTU ?

Tuo on tuttu v 1951

Tuttu tämä Merimieslaulu , jatkakoon :
Kun akka muo hakkaa ja anoppi lyö , minä vehkeeni pakkaan ja torppani myyn .

28

2781

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sfhdh

Aika läheltä liippaa. Missä syy???

• Tuo 1 - säkeistö

Laita , vähän jatkoa ?
        Olis mahtava laulu saada " ulos "
        " Oo hiio haa minä seikailen vaan ja laulellas saan oo hii oh haa ,ooo hiii oo haaa."

• Cargospector
        Tuo 1 - säkeistö kirjoitti:

Laita , vähän jatkoa ?
        " Oo hiio haa minä seikailen vaan ja laulellas saan oo hii oh haa ,ooo hiii oo haaa."

Ennenvanhaan se oli merimiehen huippuhetkiä kun istuivat iltaa peräpakalla juoden "ulosvienti"
        viinojaan tai lipittäen karvasta kaljaa, siinä sitten öristiin jotain lauluntapaista ja tunkki säesti
        maniskalta josta puuttui kielet, vanhoista kuvista tulee mieleen lähinnä rupusakki.

• bannattuna
        Cargospector kirjoitti:

Ennenvanhaan se oli merimiehen huippuhetkiä kun istuivat iltaa peräpakalla juoden "ulosvienti"
        viinojaan tai lipittäen karvasta kaljaa, siinä sitten öristiin jotain lauluntapaista ja tunkki säesti
        maniskalta josta puuttui kielet, vanhoista kuvista tulee mieleen lähinnä rupusakki.

jos joku muistaisi sanat esim:Skonemanni Heikki,Tuhannen mulkun Maija,Marseillen Marianne etc.
        Itsellani oli aikoinaan merikarvialainen hyttikaveri,joka maniskalla saesti ja lauleli naita lauluja.Se on nos-
        talgiaa se.Amis-pojille/tytoille vahan opittavaa siita,mita takaisin ei saa.Ikava kylla.

Huru-Ukko

• topreemi
        Cargospector kirjoitti:

Kyllä oli ennenvanhaan huippu hetket vähän muuta, kun oltiin viikko pari jossain tropikin satamassa.
        Esim, Rio ,Santos,Montevideo,Resifee.Laulettiin sitä niissäkin,ei aina ihan nuotilleen vaan hauskaa oli.
        Niistä nyky seilori voi vain uneksia.

• Retiro
        bannattuna kirjoitti:

jos joku muistaisi sanat esim:Skonemanni Heikki,Tuhannen mulkun Maija,Marseillen Marianne etc.
        Itsellani oli aikoinaan merikarvialainen hyttikaveri,joka maniskalla saesti ja lauleli naita lauluja.Se on nos-
        talgiaa se.Amis-pojille/tytoille vahan opittavaa siita,mita takaisin ei saa.Ikava kylla.

Huru-Ukko

Kusiluistimet ja dongarihousut yksin Heikistä jäljelle jäi.. Kolmen ristin kuppa ei paljoa paina kun Heikkimme.. Enenpää en muista sanoja Skönemanni Heikistä , ehkä joku muu voi muistaa .

• Raste
        Retiro kirjoitti:

Kusiluistimet ja dongarihousut yksin Heikistä jäljelle jäi.. Kolmen ristin kuppa ei paljoa paina kun Heikkimme.. Enenpää en muista sanoja Skönemanni Heikistä , ehkä joku muu voi muistaa .

Googleen haku, skönemanni heikki, (eldari-heikki) niin löytyy sanat.

• Retiro
        Raste kirjoitti:

Googleen haku, skönemanni heikki, (eldari-heikki) niin löytyy sanat.

Niin Löytyikin oikeat sanat tähän lauluun. Minun kuulemat laulunsanat tarttuivat nuorena junkkina korvaan, joku kai lauloi omilla sanoillaan. komia laulu mereltä.

• Mariannesta
        bannattuna kirjoitti:

Huru-Ukko

on Kauko Käyhkö joitakuita värssyjä laulanut levylautaselle. (Oisko Justeerina)?

• topreemi
        Retiro kirjoitti:

Niin Löytyikin oikeat sanat tähän lauluun. Minun kuulemat laulunsanat tarttuivat nuorena junkkina korvaan, joku kai lauloi omilla sanoillaan. komia laulu mereltä.

Oli EldariHeikin sanat kovin kainoksi muuttunu mitkä gooklessa on puutui joku säkeistö .Niitä sanoja on varmaan monta versiota .Nämä mitkä mulla on voi saada jonku rasisti syytteen nyky päivänä.Laitan ne joskus merimieskuvien sivuille kuvien korttien mukana. Esim:kupan syömä ol heikki tuo oiva hän sen riiossa käydessään.
        Elo tää on niin rankka roima tuumi Heikki kun n...ua nai pulituurin hän liiaksi luotti sillä kuppaansa lääkitsi vain.
        Esim:Viime palvelus tehtiin me luille kolipoksihin jemmattihin......

• Tipe oppilas
        topreemi kirjoitti:

Oli EldariHeikin sanat kovin kainoksi muuttunu mitkä gooklessa on puutui joku säkeistö .Niitä sanoja on varmaan monta versiota .Nämä mitkä mulla on voi saada jonku rasisti syytteen nyky päivänä.Laitan ne joskus merimieskuvien sivuille kuvien korttien mukana. Esim:kupan syömä ol heikki tuo oiva hän sen riiossa käydessään.
        Elo tää on niin rankka roima tuumi Heikki kun n...ua nai pulituurin hän liiaksi luotti sillä kuppaansa lääkitsi vain.
        Esim:Viime palvelus tehtiin me luille kolipoksihin jemmattihin......

Eldari Heikin sanat ja kuvia, kortteja...
        Sivusto on siirretty nyt nopeammalle palvelimelle ja sivut avautuu nyt nopeammina.

Muistan myös semmoisen laulun joka meni "tsim tsimänei, hän nuohooja on ei kukaan muu" laulun sävelellä, mutta siinä kerrottiin että "kun pataruumaan laskeudut pidä lakistas kii" ja "on mies siellä musta ja naurava suu, hän eldari on ei kukaan muu" muuta en paljon sanoista muista. tätä lauskeli eräs reposaarelainen moottorimies jurrissa.

Jos on laulujen sanoja muistissa laitelkaa tulemaan, laitellaan ne sivuille, sieltähän ne on sitten kaikkien saatavissa ja on kiva laulaa kaljoitellessa tai sitten vaan illan ratoksi selvin päin.

Terv. Tipe oppilas

• ONKO LAULUNI TUNTEMA
        Tuo 1 - säkeistö kirjoitti:

Laita , vähän jatkoa ?

Tuo on " siisti " laulu . Ensiesitys oli - 55 kun minut vihittiin , ja esitettiin laulu . Vastasin tuohon laulullani , jonka 1 säkeen olen kirjoittanut . Tunnen 3 - säkeistöä.

• 2+5
        bannattuna kirjoitti:

Huru-Ukko

Merikarhu Anderssonin kulli lähes joka maassa tunnetaan, moni maa perii siitä tullin, se on heppi josta haaveillaan.

Noin menee pätkä eräästä laulusta, en muista nimeä.

• Mariannesta
        2+5 kirjoitti:

Merikarhu Anderssonin kulli lähes joka maassa tunnetaan, moni maa perii siitä tullin, se on heppi josta haaveillaan.

Noin menee pätkä eräästä laulusta, en muista nimeä.

löytyi tämänlaatuinen Andersson. Oisko sukua?

• M:sta
        Mariannesta kirjoitti:

löytyi tämänlaatuinen Andersson. Oisko sukua?

se linkki osaamattomalta tarttunut. Eikä varmaan nytkään.

• M...

• :-)
        bannattuna kirjoitti:

Huru-Ukko

Merikarvialainen "Timppa"?

• :-)
        bannattuna kirjoitti:

Huru-Ukko

Olikos sun kaveris timppa?

• FRIZ S

skönömanneja tunnen mä monta, niistä yksi on voittamaton. friz s:ssä föörissä siellä, hänet Heikiksi ristitty on....

• fritz s

taisi olla s/s FRITZ S

• ånkabååt

• fritz

pulituuriin kai liiaksi luotti, sillä kuppansa lääkitsevi..

• fritz
        fritz kirjoitti:

pulituuriin kai liiaksi luotti, sillä kuppansa lääkitsevi..

englannista tanskaan päin
        pyssasta nakkasin milkkipurkin ruoriin menossa, tunnin päästä tulin alas, eiköhän purkki nelosen kohalla ollu lillimässä .. oli faarttiia siinä. vai mitä ..

• tipe oppilas

Sanat julkaistu www.merimieskuvia.net osoitteessa.

Kiitokset Seilori70:lle sanojen lähettämisestä!

Terv. Tipe

• Tippaakaan en...

Lienee tässä yhteydessä sopivaa muistuttaa vanhan Even muistelemasta "Trimmarista". Edelleen siis kysymys; onko jatkoa?

http://keskustelu.suomi24.fi/node/6663398
      Näillä taidoilla uskoisin että täällä?

• Santa89

• Joko Muistuu Jatko

Kun akka mua hakkaa ja anoppi lyö , ja kakarat kuorussa huutaa , minä vehkeeni pakkaan ja torppani
      myyn ei keinua mulla oo toista.

• versioita

Yksi versio monista www.aanimeri.fi/node/261

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      85
      7505
    2. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      96
      5424
    3. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      261
      4669
    4. Haluun sua niin paljon

❤️🥰🥹 Miehelle
      Ikävä
      44
      4555
    5. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      64
      3302
    6. Mitä palveluita mies..

Haluaisit tilata minulta? -N
      Ikävä
      50
      2728
    7. Olet oikeasti ollut

Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.
      Ikävä
      22
      2378
    8. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      51
      2362
    9. Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit

Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘
      Ikävä
      29
      2352
    10. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      41
      2214
    Aihe