Ostin Plantagenista hienon rehevän Kirjovehkan. Alle kuukauden päästä pudotti kaikki lehtensä, ja nyt tekee vain pienen pieniä vihreitä lehtiä, jotka nekin putoavat kaikki. Osa varsista täysin lehdettömiä. Yhden lehdettömän varren leikkasin poikki ja koitin juurruuttaa vesi lasissa, mutta mitään ei koskaan tapahtunut. Löin sen multaan vain pystyyn ilman juuria. Eikä uutta alkua alkanut tulla edes katkaistun varren tyvestä. Mitä tuolle kasville vielä voi tehdä ?? Haluan ne hienot, isot, kirjavat lehdet takaisin. Onko jo ihan roskis tavaraa ?
Apua Kirjovehkan kanssa !
2
438
Vastaukset
- voi auttaa
Nosta purkista ja kato mitä juurille kuuluu. Mikäli löytyy eläviä juuria, niin putsaa vanhoja multia pois ja istuta uudestaan. Juuriston voi vaikka pestä huljuttelemalla vesiastiassa. Jos näyttää huonolta niin pistä roskiin.
Monesti ostokasvit loukkaantuu kotiin tuodessa, kun ne on tottuneet toisenlaiseen hoitoon. Tarhalla niitä on lannoitettu tehoaineilla, että saavat äkkiä myyntikuntoon. Uudelleen istutuksen jälkeen mullassa on vähäksi aikaa ravinteita, kastele niukasti ja odota. Mikäli uusia, terveitä lehtiä ilmestyy, niin anna kastelulannoitetta kerran viikossa. Kärsivällisyyttä ja onnea! - takuu kasvi
käy plantagenissa... niiden kasveilla pitäs olla jonkin lainen takuu.... ?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.1662120Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3111803- 931587
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois821258Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2001220- 671170
- 251091
- 481027
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl73986Maalaisliiton nuorilta paljon puhuva idea
Taas vongataan lisää tukea... kehdosta hautaan! Maalaisliiton nuoret aka Keskustanuoret haluaa Suomeen valtiollisen dei24972