Maitoallergian oireita

Mam09

Voisko olla maito allergian oireita? : runsas puklailu, yöllä aivan levoton mutta ei itke kuitenkaan, säärissä ja kyynärpäissä ja mahassa kuivia kohtia, posket välillä punasina ja pieniä näppyjä, vatsavaivoja...

4

931

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mäpäs

      Voi olla, ainakin kuulostavat samalta mitä meidän tytöllä oli. Nyt pian kaksivuotiaanan todettu maitoallergia ja itsellä syyllinen olo kun en ollu aiemmin lääkäriin vienyt. Oli vauvasta asti levoton nukkuja, vatsavaivainen, punottavat posket ja välillä näppyläinen iho. Oireet paheni ihan ripuliksi asti vuoden ikäisenä kun alettiin antaa tavallista maitoa korvikkeen ja rintamaidon jälkeen. Mutta siis niitä maidon aiheuttamia vaivoja oli jo aiemmin. Neuvolas aihe sivuutettiin sanomalla et pienet vauvat itkee ja vatsaa saattaa kipristää... Lastenlääkäri sen sijaan sanoi heti kuullessaan et lapsi kakkaa viisi kertaa päivässä löysää ulostetta, iholla on vesirokkomaisia näppyjä että hänellä on maitoallergia. Olin todella helpottunut kun joku viimein uskoi et kaikki ei oo normaalisti! Lääkäri myös muistutti että puolet maitoallergioista ilmenee vain suolistovaivoina, ei iholla. Meillä ihotestit näytti 2 mikä ei ole kovin paha,mutta reagoi kuitenkin. Suosittelisin pikaista lääkäri käyntiä, ei siitä ainakaan haittaa oo. Tsemppiä. =)

      • Tuttua, tuttua..

        Voi, kun kuulostaa tutulta...Meillä tosin todettiin suolioireinen lehmänmaitoallergia vasta 3v, kun oireet meni tosi pahaksi. 3kk iästä asti oli vatsan kanssa ongelmia, iho oli välillä tosi pahana, mut neuvolassa vaan, et atopiaa ja jotain pientä yliherkkyyttä. (hoidoksi kortisonia ja perusvoidetta) Välillä oltiin laktoosittomalla ja hyla maidolla, mut oireet jatku silti. Sitten 3 v tuli meidän mitta täyteen, kun tyttö repi napansa verille (maha oli niin kipeä koko ajan), henki haisi aivan järkyttävälle, kakka oli löysää ja näki selvästi, et ruoka ei imeytyny kunnolla, ei syöny, nukku tosi huonosti, sairasteli...Käveltiin yksityiselle ja lääkäri sano ilman mitään testejä, et tytöllä ollu vauvasta asti maitoallergia. Nyt käyttää soijatuotteita ja voi todella hyvin. Saanu painoaan takasin, nukkuu hyvin, kiukkuilut ja jatkuva valitus jääny pois.

        Kannattaa ottaa yhteys vaikka yksityiseen jos ei neuvolassa oteta vakavasti. Itelläki ollut aivan hirveen huono omatunto, kun en aiemmin ite älynny viedä jonnekin tutkimuksiin, kun suvussa kuitenkin noita allergioita on, myös maitoallergiaa...Mut nyt olen onnellinen, että tyttö on taas oma itsensä ja voi hyvin. Maitoa voidaan jossain vaiheessa ruveta taas kokeilemaan, mut ainakaan vielä ei olla pidetty kiirettä sen kanssa, kun on korvaaviakin tuotteita.


      • siiri ss
        Tuttua, tuttua.. kirjoitti:

        Voi, kun kuulostaa tutulta...Meillä tosin todettiin suolioireinen lehmänmaitoallergia vasta 3v, kun oireet meni tosi pahaksi. 3kk iästä asti oli vatsan kanssa ongelmia, iho oli välillä tosi pahana, mut neuvolassa vaan, et atopiaa ja jotain pientä yliherkkyyttä. (hoidoksi kortisonia ja perusvoidetta) Välillä oltiin laktoosittomalla ja hyla maidolla, mut oireet jatku silti. Sitten 3 v tuli meidän mitta täyteen, kun tyttö repi napansa verille (maha oli niin kipeä koko ajan), henki haisi aivan järkyttävälle, kakka oli löysää ja näki selvästi, et ruoka ei imeytyny kunnolla, ei syöny, nukku tosi huonosti, sairasteli...Käveltiin yksityiselle ja lääkäri sano ilman mitään testejä, et tytöllä ollu vauvasta asti maitoallergia. Nyt käyttää soijatuotteita ja voi todella hyvin. Saanu painoaan takasin, nukkuu hyvin, kiukkuilut ja jatkuva valitus jääny pois.

        Kannattaa ottaa yhteys vaikka yksityiseen jos ei neuvolassa oteta vakavasti. Itelläki ollut aivan hirveen huono omatunto, kun en aiemmin ite älynny viedä jonnekin tutkimuksiin, kun suvussa kuitenkin noita allergioita on, myös maitoallergiaa...Mut nyt olen onnellinen, että tyttö on taas oma itsensä ja voi hyvin. Maitoa voidaan jossain vaiheessa ruveta taas kokeilemaan, mut ainakaan vielä ei olla pidetty kiirettä sen kanssa, kun on korvaaviakin tuotteita.

        Joo meillä oli sellainen juttu, että lapsi huuti kuin eläin imettäessäni häntä. Ei niin paljon aamulla, mutta illalla se oikein vasta alkoi. Ikää oli noin 3kk. Ihossa oli ajoittain ihottumaa, mutta meni mun atopian piikkiin. Oksenteli ihan kaaressa ja kakka ihan kuraa. Kerran menin ihan sairaalaan asti, mutta minulle vastattiin, että enkö tiedä, että lapsi pulauttelee. Ja sitäpaitsi paino ei ollut laskenut.
        Siinä sit käytiin vyöhyke terapiat ,käytettiin cuplatonia yms. Itku ei loppunut. Iltaisin huuti kolme neljä tuntia (siis kirkui) ja kun kurat oli tullu helpotti tai nukahti väsymykseen.
        Eräänä päivänä olin bussissa ja lapsi kirkui enkä voinnut mitään. Olin todella väsynyt.Eräs äiti alkoi puhua minulle ja kertoi kokeneensa saman ja maitoproteeini allergiasta oli kyse. Sanoi, että kokeile soija maitoa.
        Minä menin välttömästi ostamaan sitä.. kas kummaa itkua ei ollut enää. Harmitti kun maitoa tuli ja kokeilin uudelleen taas karmea huuto.
        menin lääkäriin ja sanoin, että olisko maito allergia, minulle vastattiin, että kukaan ei voi olla allerginen äidin maidolle!!! Joo no äiti kun joi maitoa.
        yksityinen otti todesta ja hups maitoproteiinialleria, kaikki muut mahdolliset allergiat vielä päälle(suklaa, tomaatti,mansikka, herne, naudanliha) Imetystä olisin voinnut jatkaa, mutta mun ruokavalioni olisi ollut todella suppea ja en olisi voinnut laittaa suuhuni mitään mistä en tiennyt. Ja olin väsynyt, kaiken hermoilun päälle sain vielä jumalattomat peräpukamat kun maha kokoajan sekaisin. Kertaheitolla lapsestamme tuli hyvän tuulinen ja iloinen tyttö joka ei turhia itkeskellyt.
        Nyt kun hän meni kouluun on vain laktoosi ongelma, mutta lapsuus meni aina omilla eväillä ja äidin kotiruualla(Valmiissa purkeissa oli kaikissa jotain mitä hän ei voinnut syödä. Tiukan dietin ansiosta hän selätti kaikki allergiat. Mutta esim isovanhemmat ei tajunneet tätä, että ei pisaraakaan maitoa. Olivat antaneet vähän kasvisrasva jäätelöä ja taas olitiin alkupisteessä. että kannattaa kuunnella itseään usein äiti vaistoaa, että kaikki ei ole ihan normaalia.


      • Fredsheart51

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4643
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2269
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1794
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1518
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      32
      1461
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1318
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1237
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1156
    9. 23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe