Hei,
Sattuisiko kukaan tietämään mistä saisi suomesta yuzu-teetä? Oma jemma alkaa olla vähissä.
yuzu tee?
1
413
Vastaukset
- Pia Maria
Olin juuri Japanissa ja ihastuin Yuzu-teehen. Itse valmistan sen niin, että teen sitruunasta marmeladia ja pistän sitä teekuppin lusikallisen tai pari. Maistuu taivaalliselta.
Marmeladi: Pese sitruunat hyvin. Kuori sitruunat ja poista suurin osa valkoisesta (ei niin tarkkaa) Leikkaa keltainen kuori pikkutikuiksi ja hedelmäliha kuutioiksi. Otan siemenet talteen ja pistän harsopussissa kiehumaan mössön joukkoon. Se toimii pektiinin tavoin, eli saostaa ja antaa kivasti makua).
Tarvittaessa hieman mehua tai vettä. Keitä puoli tuntia ja anna hautua yön yli.
Seuraavana päivänä lisää sokeri ja keitä vielä 20-30 min. Jos 5 dl mössöä, niin 5 dl tavallista kidesokeria. Äsken juuri tein marmeladin ja laiton vähän viinaa joukkoon (oli Limoncelloa), mutta mikä tahansa käy, konjakki, calvados, brandy, Port, tms. Purkita vähän jäähtyneenä. Nam Nam
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nyt tajusin mitä haet takaa
En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä402987- 702417
- 1742314
Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?
En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?331998- 181396
Salilla oli toissapäivänä söpö tumma
Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen411356Naiselle mieheltä
Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?221353- 131239
- 101234
- 221211