Hei,
Sattuisiko kukaan tietämään mistä saisi suomesta yuzu-teetä? Oma jemma alkaa olla vähissä.
yuzu tee?
1
442
Vastaukset
- Pia Maria
Olin juuri Japanissa ja ihastuin Yuzu-teehen. Itse valmistan sen niin, että teen sitruunasta marmeladia ja pistän sitä teekuppin lusikallisen tai pari. Maistuu taivaalliselta.
Marmeladi: Pese sitruunat hyvin. Kuori sitruunat ja poista suurin osa valkoisesta (ei niin tarkkaa) Leikkaa keltainen kuori pikkutikuiksi ja hedelmäliha kuutioiksi. Otan siemenet talteen ja pistän harsopussissa kiehumaan mössön joukkoon. Se toimii pektiinin tavoin, eli saostaa ja antaa kivasti makua).
Tarvittaessa hieman mehua tai vettä. Keitä puoli tuntia ja anna hautua yön yli.
Seuraavana päivänä lisää sokeri ja keitä vielä 20-30 min. Jos 5 dl mössöä, niin 5 dl tavallista kidesokeria. Äsken juuri tein marmeladin ja laiton vähän viinaa joukkoon (oli Limoncelloa), mutta mikä tahansa käy, konjakki, calvados, brandy, Port, tms. Purkita vähän jäähtyneenä. Nam Nam
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 27125836
Voima biisejä, mikä antaa hyvää mieltä ja vomaannuttaa
Mikä antaa voimaa ja hyvää mieltä, jos tuntuu hankalalta ja vaikealta, voima biisi tai biisejä?472195- 1991576
Huomenna sähkö maksaa jo yli 60 snt/kWh. Milloin ALV putoaa?
Kysynkin persuilta, että milloin aiotte pudottaa sähkön arvonlisäveron kuten Marinin hallitus teki sähkön hinnan noustes1381447- 281219
- 122988
Huomioon ottaminen
Oletko osannut ottaa kaivattusi tai hänen (mahdolliset) tunteet huomioon? Oletko sivuuttanut ne tarkoituksella tai vahin30922Sinkkusiskoni pliis kertokaa
Sinkkunaisena haluaisin joskus normaalia läheisyyttä ja yhdessäoloa, ilman velvoitteita. Olen vapaa ja lapseton, eikä ex84821Nainen, se on sellainen juttu että kun sä vain nautit
Niin me miehet tehdään ne työt että sä voisit nauttia. Kato siinä ku sä meet mukamas töihin suojatyöpaikkaas lämpimään t82776- 75698